globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
21.8.2019 v 12:07
Cau chlapi,
potreboval bych poradit, co delat s Yamahou MT-10 s pridrenou ojnici na klice, samozrejme zaruka skoncila v breznu 2019...

Model 2017, zajizdel jsem poctive do 1600km podle manualu, parkrat sem sel lehce nad pri predjizdeni.
Ted mam najeto 24k km, vymena oleje vzdy po 6000km vcetne filtru (garancka u prodejce), daval jsem Motul 300V 10W40 nebo 15W50 (oboje je v servisnim manualu) a jednou tam byl Motorex PowerSynth 10W50, ten ani 10W40 nedela. Vzdy poctive zahrata.
Asi sem ji daval trochu na prdel, parkrat do roka Brno, ale to sem delal i na R6, R1 a FZ1 a na kazdy sem najel pres 40km bez jedinyho problemu, u R1 mi ve 24 delali ventily (podminka 3 lete zaruky, bohuzel u MT10 uz jen 2 roky) a byly naprosto OK.

Jednoho dne na vyjizdce zacal mit motor trochu hrubsi zvuk, skoro nebyl poznat rozdil, ale byl tam a po chvili to chciplo. Nastartovat neslo, odtah do servisu, kde jsem to koupil. Tam to nastartovat slo a znelo to na volnobeh uplne normalne, ale po chvilce zaclo klepat vyrazne vic, nez za jizdy, takovy kovovy zvuk. 1. valec neudrzel tlak a 4. se nenatlakoval vubec. Takze se sundala hlava, zjistilo se ze tam je to na pohled vsechno OK (cekal jsem neco s ventilem), i kdyz hodne zakarbonovane, ale ze klepe pist o hlavu, takze nekde asi vakl (rukou nikde nic zjistitelnyho), sundaly se valce a zjistilo se, ze se 4. ojnice spatne otaci na klice, vylozene v jednom miste trochu drhne, ostatni jdou uplne volne...
To zakarbonovani mi vrta hlavou, cim to muze byt? Vzdy zahraty, nepodtacim, spis taham, kvalitni olej, vymeny po 6000km... Dokonce jsem pouzival Super benzin aditiv tak v 30% tankovani - ze by to naopak zpusobilo problem? Ale pouzival jsem i u R1 (najeto 44k km), kamarad u FZ8 (najeto 60k km).

Co s tim?
V servise mi rikaji, ze pulit motor a delat GO vyjde draz nez sehnat jiny jety motor (pry nechat premerit komplet vsechno, kliku, ojnice, zmerit vsude ovalitu, vymenit vsechny saly a ja nevim, co vsechno, ze pry udelat to jen na tom jednom pridrenym si netroufne, ze to chce komplet a ze se stejne boji aby se to za dalsich 5k km nevysypalo).
V cechach jsem motor nesehnal, na ebay sem sice nejake nasel, ale nechat si poslat motor za 55-80t kc bez dopravy, jsou pouzity a ty levnejsi odreny, kryty bych pouzil ze sveho, ale stejne je riziko, ze nebude fungovat vubec nebo jen par tisic km. Kdyz si pro nej pojedu sam, tak nepoznam nic, mechanik rikal, ze vyndany motor taky nemuze poznat jestli je ok, to je jasny. Pry by se dala aspon protocit klika, ale i tak se moc nepozna...
Dalsi moznost je to prodat jak to je, treba i do ciziny, at si to nekdo opravi sam, pokud tomu rozumi a umi si sehnat dily/motor...

Nemate nekdo zkusenost s temahle motorama? Jestli se to opravuje nebo fakt meni cely motor? Jestli puleni motoru a oprava pridreny ojnice na klice by fakt stalo vic jak sehnat a namontovat jiny motor?
Neumite to nekdo opravit (jako - jo, jezdim zavody, uz sem par zadrenych suberbikovych motoru opravoval, pohoda)?
Neumite nekdo sehnat FUNKCNI motor do MT-10 2017?
Nebo nevite, kde nejlip udat MT-10 s nefunkcnim motorem?
Pripadne jina rada, budu rad za kazdy tip, co s tim delat...

Btw, na americkych forech jsem nasel par majitelu MT-10, kterym letos u nove MT-10 po 5 mesicich od koupe (takze v zaruce), najeto 6700 mil odesel motor, nekomu ojnice prorazila blok motoru, jinymu ne a vypadalo to na stejny problem jako mam ja. Zajimavy, ze by yamaha neco poddimenzovala?
Dealer jim rekl, ze fabrika nema na sklade zadny cely motor, ze jim ho budou v servise muset poskladat po soucastkach from scratch...

Zatim diky, ja se jdu projet na kole :)

Pavel
Předchozí
1... 4 5 6 7
Následující

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

3.9.2019 v 06:21 | Nahoru | #181
DVI> Dva se dohahujou, třetí se něco doví... Ale mě teď vrtá hlavou něco jiného. Od té doby co jsi se tu objevil,jsi všude. Skoro furt online,a příspěvky sypeš klidně i uprostřed noci. Spíš vůbec nebo jsi bot?

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

3.9.2019 v 06:53 | Nahoru | #182

Anti píše: DVI> Dva se dohahujou, třetí se něco doví... Ale mě teď vrtá hlavou něco jiného. Od té doby co jsi se tu objevil,jsi všude. Skoro furt online,a příspěvky sypeš klidně i uprostřed noci. Spíš vůbec nebo jsi bot?


Teď třeba online není... To bude určitě agent Kawy...

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

3.9.2019 v 09:24 | Nahoru | #183
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:04:47

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

3.9.2019 v 10:09 | Nahoru | #184
no nevim, ocel je braná jako dobře kalitelná od 0,35%C, dle tohodle https://www.bolzano...d-chemickeho-slozeni je to v podstate polovina ocelí a vzhledem k tomu, že se nitridují jak zlepšené, tak kalené materiály pro dosažení odolnější vrstvy, což se bez uhlíku neudělá.. podmínkou je vyšší popouštěcí teplota materiálu, než teplota nitridování (cca 600°C) a přítomnost požadovaných legur. To je jen odbočení, rozhodně bych motor rozdělal a pak dělal až závěry, je tu několik popsaných možností, v nových dílech to vychází do 50 tis. Kč + práce za to co bylo popsaný, nebo sehnat z nějaký bouračky díly, taky to tu padlo od DVI. Podle mě se těma 100tis. Kč jistěj, když to nikdo neviděl co je vevnitř.. rozhodně dobrej mechoš a rozdělat. Pokud by jsi chtěl řešit opravu kliky, tak doporučuju http://www.albrechtmotorsport.cz/ , jinam věci už nedávám po mých zkušenostech..

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

10.12.2019 v 15:20 | Nahoru | #185
Tak jak pokračujeme?

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

18.9.2020 v 19:52 | Nahoru | #186
Takže nepokračujeme?

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

19.9.2020 v 11:20 | Nahoru | #187
chrosh> Vyřešil jsi to nějak?

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

23.3.2021 v 19:57 | Nahoru | #188
Vždycky to všem říkám a všichni se vždycky smějou (a mně je to jedno :)) - 300v maximáně 500km na cestě... Není to olej na ježdění po silnici a lidi si musí přestat myslet, že to nejdržší je pro motorku to nejlepší. Zadřel jsi z 90 procent, protože jsi dělal výměnu 6tis km... máš používat 7100.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

23.3.2021 v 20:11 | Nahoru | #189
Lukas_yyc> 300v maximáně 500km na cestě... Není to olej na ježdění po silnici.

To nechápu. To je olej pro závodní použití na málo kilometrů, ale s vysokou mazivostí, nebo jak to napsat?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

23.3.2021 v 21:23 | Nahoru | #190

_Michal píše: Lukas_yyc> 300v maximáně 500km na cestě... Není to olej na ježdění po silnici.

To nechápu. To je olej pro závodní použití na málo kilometrů, ale s vysokou mazivostí, nebo jak to napsat?



Nemá žádné čistící aditiva... proto ho pokaždé vyleješ prakticky čistý. Je určený na víkend na trati a ven z motorky. To je vše. Když ho někdo jezdí 6000km tak se není čemu divit. Já ho používal ve svém supermotu a měnil ho každých 5h, protože to byl fofr ho vyměnit, potřeboval sem jen litr na výměnu, tak se to dalo používat. Ale mám Aprilli za 30K dolaru (né, že bych si tu chtěl honit ego nebo něco, to jen aby bylo vidět, že je to moje topka, a stejně do ní neleju 300V) a nikdy bych to do ni ani nenalil. Do té používám 7100 motul a tak by to mělo být.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

23.3.2021 v 21:40 | Nahoru | #191
Lukas_yyc> Díky. Tak motul zkusím pro letošní sezonu, jezdím castrol.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

24.3.2021 v 21:03 | Nahoru | #192
_Michal> Když budeš používat 7100 motul, viskozitu podle manuálu, rozhodně uděláš to nejlepší pro svoji motorku :)

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

24.3.2021 v 21:18 | Nahoru | #193
Lukas_yyc> Díky, hlavně nekoupit padělek.

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.3.2021 v 13:27 | Nahoru | #194
Ahojte. Ako dopadla mt10? Je to uz dlho, tak co sa vyriesilo nakoniec? Ten olej 300V tu je zaujimavy poznatok o jehi necistiacich vlastnostiach. To by mohla byt pricina zakarbonovania?

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.3.2021 v 17:26 | Nahoru | #195
dasto> Jedině že by těch 6000 km najel při závodech...

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.3.2021 v 19:14 | Nahoru | #196
dasto> Psal jsem mu soukromou zprávu, ještě se nepřihlásil, tak chvilku počkáme.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

17.4.2021 v 23:13 | Nahoru | #197
Cau chlapi, sorry, ze sem nenapsal, tehda me ta situace docela otravila, rok sem nejezdil a resil, co s masinou, pak se mi narodilo prvni dite, nedavno druhy a na masiny uz neni moc casu... :)

MT10 porad mam, uz jezdi, nakonec jsem proste koupil jiny motor z nemecka na ebay, ktery mel najeto 9300km se serviskou asi za 80k Kc i s dopravou, montaz me vysla cca na 15k (delal i ventily atd...). Motor mi vymenil p. Kaucky z Ovcar u Prahy (https://mrsk.eu/kontakt/), motor mi pomahal i vybrat, rikal, ze toho prodejce zna, ze do nemecka casto jezdi pro motory a dily.
Nekdo radil opravit, ale vetsina nazoru byla neopravovat, ze aby to bylo poradne, tak se toho musi vymenit hodne, vsechny ojnice, cepy, pisty, loziska, klika, ..., tesneni a ja nevim, co jeste a ze oprava bude drazsi, nez koupit jiny motor.
A kdyz se to opravi, ale neudela poradne (za draho), tak se mi to stane treba za 5000 km znova, ze mi za to nemuze rucit. Rikal, ze meni klukum co jezdi okruhy s R1 nekolik motoru rocne, ze se to neopravuje, ale meni.
Muj motor jsme ani nerozebrali, stalo by to dalsich x hodin prace/penez, takze vlastne nevim, co se tam stalo, p Kaucky rika, ze olejem to na 99% nebylo a ze je to nejspis pretoceny - ze se pootocilo lozisko/panvicka ve ktery je usazena klika a konec. Ten den jsem drzel maximalku cca 10-15 vterin, bylo to kus pred omezovacem, na 6ku to omezovac uz neda, tak jestli to bylo ono... Ale R1 i FZ1 tohle davali, problem nebyl...
Sundali jsme jenom valce a s jednou ojnici slo spatne pohybovat, byla tam fakt pridrena, dokonce to hazelo s klikou tolik, ze pist klepal do hlavy valcu.

Moto je koupena v PRI Motocentrum (https://www.primotorbike.com/), je to sedy dovoz (neni to oficialni dovoz do CR, takze neplati Yamaha zaruka, plati ze zakona zaruka od PRI Motocentrum, ale bylo to par mesicu po zaruce) a ty od toho tehda dali ruce uplne pryc, zadna snaha pomoct, jen mi rikali, ze maji papir od dodavatele, ze MT10 netrpi zadnyma vyrobnima vadama a poslali me nekam.
Nekdo mi tady na foru doporucil pana, co roky pracoval v Yamaze v Mnichove v Nemecku, ted uz je pan tady v cechach a ma tady servis na motorky, ale jezdi porad pravidelne do Yamahy do nemecka, mluvil jsem s nim a zjistoval to v nemecku a pry Yamaha o nejakem problemu vi, uz tam resili x pripadu zadrenych MT10 a tem lidem menili cele motory a to nekdy i po zaruce.
Jenze jak to nemam z oficialni distribuce, tak mi s tim v Mnichove u Yamahy nepomuzou. Mimochodem tento pan dela motory hodne a take nedoporucoval opravu, ale vymenu.
Stejne tak se k tomu postavila i ceska Yamaha. V Braniku mi rovnou rekli, ze mi to opravi, ale at si pripravim minimalne 100k Kc, vubec se neptali nebo nesnazili neco "vymyslet" a to ani nevedeli, ze to neni ofiko ceska distribuce, kdyz sem se jich ptal, rovnou oprava jinak nic.
V Yamaze ve Sterboholich to bylo podobne, sice chvili premysleli, jestli by to nejak neslo, ale neslo, pry jim to ani system podle VIN nenacte, protoze to neni pro CR a nemuzou s tim nic delat. Takze premysleli o oprave, spocital to taky na nejakych 100k, ale taky rikal, ze je lepsi koupit motor nez to opravovat...
Takze sem to po 3/4 roce cekani a reseni co s tim vzdal a koupil novy motor.
P. Kaucky to jeste nejak resil v nemecku se znamymi, ale to zacalo vloni covid a vyroba motorek se v podstate zastavila, rikal, ze lidi z Yamahy v nemecku neudelaj v tu dobu vubec nic, nic nefunguje, nejsou lidi, nejsou dily, nic se neresi.

Kdyby nekdo chtel nejaky dily z motoru MT10, tak ho porad mam :)

Mejte se, cau.

Naposledy editováno 17.04.2021 23:38:31

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

17.4.2021 v 23:30 | Nahoru | #198
Lukas_yyc> Cau, jen k tomu oleji Motul 300V - na R1 sem ho jezdil (z 90% sem tam lil 300V, menil jsem po 6000 km), kazdy rok nekolikrat na okruhu, najel sem na ni 46k km a pak ji prodal jako novou, pak sem mel FZ1, zase sem tam lil temer vyhradne 300V, zase sem s ni jezdil na okruh kazdy rok, kupoval jsem ji jetou a mela 12300km (a mozna byla stocena), prodaval sem ji a mela 60k km, kamarad ma FZ8, ma ji uz asi 10 let, ted ma najeto 50k km, on jezdi vyhradne na 300V a kdyz si vloni delal sam ventily, tak na vackach nebylo temer zadne opotrebeni, nemel to zakarbonovane, proste v nejlepsi kondici a jezdi jen 300V.
Nicmene shodli jsme se na tom, ze s 300V jde hur razeni, takze mi do masiny uz nesmi, ale ze by byl spatny pro motor bych nerekl, na zadreni MT10 zasluhu na 99% nemel...

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

18.4.2021 v 20:55 | Nahoru | #199

chrosh píše: Cau chlapi, sorry, ze sem nenapsal, tehda me ta situace docela otravila, rok sem nejezdil a resil, co s masinou, pak se mi narodilo prvni dite, nedavno druhy a na masiny uz neni moc casu... :)

MT10 porad mam, uz jezdi, nakonec jsem proste koupil jiny motor z nemecka na ebay, ktery mel najeto 9300km se serviskou asi za 80k Kc i s dopravou, montaz me vysla cca na 15k (delal i ventily atd...). Motor mi vymenil p. Kaucky z Ovcar u Prahy (https://mrsk.eu/kontakt/), motor mi pomahal i vybrat, rikal, ze toho prodejce zna, ze do nemecka casto jezdi pro motory a dily.
Nekdo radil opravit, ale vetsina nazoru byla neopravovat, ze aby to bylo poradne, tak se toho musi vymenit hodne, vsechny ojnice, cepy, pisty, loziska, klika, ..., tesneni a ja nevim, co jeste a ze oprava bude drazsi, nez koupit jiny motor.
A kdyz se to opravi, ale neudela poradne (za draho), tak se mi to stane treba za 5000 km znova, ze mi za to nemuze rucit. Rikal, ze meni klukum co jezdi okruhy s R1 nekolik motoru rocne, ze se to neopravuje, ale meni.
Muj motor jsme ani nerozebrali, stalo by to dalsich x hodin prace/penez, takze vlastne nevim, co se tam stalo, p Kaucky rika, ze olejem to na 99% nebylo a ze je to nejspis pretoceny - ze se pootocilo lozisko/panvicka ve ktery je usazena klika a konec. Ten den jsem drzel maximalku cca 10-15 vterin, bylo to kus pred omezovacem, na 6ku to omezovac uz neda, tak jestli to bylo ono... Ale R1 i FZ1 tohle davali, problem nebyl...
Sundali jsme jenom valce a s jednou ojnici slo spatne pohybovat, byla tam fakt pridrena, dokonce to hazelo s klikou tolik, ze pist klepal do hlavy valcu.

Moto je koupena v PRI Motocentrum (https://www.primotorbike.com/), je to sedy dovoz (neni to oficialni dovoz do CR, takze neplati Yamaha zaruka, plati ze zakona zaruka od PRI Motocentrum, ale bylo to par mesicu po zaruce) a ty od toho tehda dali ruce uplne pryc, zadna snaha pomoct, jen mi rikali, ze maji papir od dodavatele, ze MT10 netrpi zadnyma vyrobnima vadama a poslali me nekam.
Nekdo mi tady na foru doporucil pana, co roky pracoval v Yamaze v Mnichove v Nemecku, ted uz je pan tady v cechach a ma tady servis na motorky, ale jezdi porad pravidelne do Yamahy do nemecka, mluvil jsem s nim a zjistoval to v nemecku a pry Yamaha o nejakem problemu vi, uz tam resili x pripadu zadrenych MT10 a tem lidem menili cele motory a to nekdy i po zaruce.
Jenze jak to nemam z oficialni distribuce, tak mi s tim v Mnichove u Yamahy nepomuzou. Mimochodem tento pan dela motory hodne a take nedoporucoval opravu, ale vymenu.
Stejne tak se k tomu postavila i ceska Yamaha. V Braniku mi rovnou rekli, ze mi to opravi, ale at si pripravim minimalne 100k Kc, vubec se neptali nebo nesnazili neco "vymyslet" a to ani nevedeli, ze to neni ofiko ceska distribuce, kdyz sem se jich ptal, rovnou oprava jinak nic.
V Yamaze ve Sterboholich to bylo podobne, sice chvili premysleli, jestli by to nejak neslo, ale neslo, pry jim to ani system podle VIN nenacte, protoze to neni pro CR a nemuzou s tim nic delat. Takze premysleli o oprave, spocital to taky na nejakych 100k, ale taky rikal, ze je lepsi koupit motor nez to opravovat...
Takze sem to po 3/4 roce cekani a reseni co s tim vzdal a koupil novy motor.
P. Kaucky to jeste nejak resil v nemecku se znamymi, ale to zacalo vloni covid a vyroba motorek se v podstate zastavila, rikal, ze lidi z Yamahy v nemecku neudelaj v tu dobu vubec nic, nic nefunguje, nejsou lidi, nejsou dily, nic se neresi.

Kdyby nekdo chtel nejaky dily z motoru MT10, tak ho porad mam :)

Mejte se, cau.


Díky za příspěvek a potvrzení, že opravdu nejde o ojedinělý případ a že Yamaha o ničem neví, jak zde někteří na fóru neúnavně píší...A s tím 300V je to samozřejmě nesmysl.
Předchozí
1... 4 5 6 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
[pomoc] Yamaha MT10SP - úprava Yamaha MT-10 Veverkaris 29 15.6.2023 v 16:41 Maxipes_Fík
Yamaha MT - 10 2021 Deflektory vzdu... Yamaha MT-10 MiraKobe 0 10.1.2023 v 11:49 MiraKobe
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Hledám špínu na vybrané motorky [1, 2, 3] Kawasaki Z 1000, BMW K 1300 R, KTM 1290 Super Duke R... mmks 84 12.5.2022 v 12:15 starej-Lupo
Bouraná MT 10 [1, 2] Yamaha MT-10 Kryšoun 52 26.10.2021 v 21:35 Ozzy_


TOPlist