globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda Africa vyteklé tlumiče
Přátelé před několika dny jsme se vrátili z Kavkazu, kde jsme si užili super poježdění. Musím se s vámi ale podělit o situaci, která mě velmi zklamala. Jeli jsme ve složení 3x Honda Afrika (2017) 2x Triumph Tiger 800XC a jedna Yamaha XT 660 z Tenere.
A zkráceně dvěma ze tří Afrik vytekly tlumiče. Z ničeho nic, nerosily prostě hned vytekly. Obě Afriky byly servisovány u dealera v Brně. Jedna má najeto 16 tisíc kilometrů a je ještě v záruce, druhá má 20 tisíc km a měsíc už v záruce není. Dnes se dealer v Brně vyjádřil tak, že mi to sice opraví ale protože už je měsíc po záruce tak na záruku to nejde. (děkuji) Přidal i to, že stejný problém mají nové modely Afriky a že i "oprava" nezaručí, že se to v budoucnu nestane znovu.
Proto Vás tímto varuji a uvádím, tak jak to je. Znám další majitele Afrik a všichni to dřív nebo později řešili. Triumphy ve skupině mají najeto 50 a 70 tisíc, jeli stejné cesty co my a tlumiče bez problémů.

Tímto u mě jako majitele Afrika celkem spadla. Ano z Kavkazu jsem dojel ale bylo to krušných 5 tisíc kilometrů, při kterých vám olej z vidlic teče přímo do brzd na destičky a kotouč. Jak to brzdilo si asi dokážete představit. Také se mi velice líbí postoj autorizovaného servisu Honda Brno. Chápu, že tlumiče nejsou věčné ale 16 a 20 tisíc by snad měli při jednoduché péči dát.

Více viz video a rovněž přidám video z dronu, Kavkaz stojí za návštěvu!




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

20.7.2019 v 01:55 | Nahoru | #1

vilemx píše: assassin> Beru to asi moc naivně, ale když vezmu třeba takové Varadero (stejný výkon jako CRF, ale je o pár desítek kg těžší, než CRF) které mělo tu nejobyčejnější 43 mm klasickou vidlici, tak v porovnání s tím by pro CRF musela stačit cca 50 mm vidle s moderní konstrukcí cartridge. Ano, doba pokročila, nároky i měřítko už je jiné, ale stačí se podívat, kam se za deset let posunuly vnitřky vidlic. Z kovařiny to je najednou hodinařina.



jestli si myslis, ze zasadni vadou vidlice na CRF je jeji USD konstrukce a klasicka konstrukce by znamenala narust spolehlivosti nebudu ti to vymlouvat.

ja treba u TL mel vidlici od roku 2002 kdy jsem to koupil bez servisu do lonskeho roku, netekla, docela fungovala a dokonce jsem z ni vylil docela cistej olej ... je USD a moje tele brzdi dokonce 12pistku... motorka jezdila kde to slo a nekolik let stala venku na desti, udrzba veskera zadna. takze ja v USD konstrukci zadnej zasadni problem nevidim. najezd cca 40tis km.

a dokonce nesouhlasim ani s tim pokrokem ve vidlicich za 10let, spis doslo k zjednoduseni a ted se vraci k tomu co bylo prave pred 10+ lety.

moderni konstrukce kartridze stejne pro spravnou funkci vyzaduje servis ... takze kdybys mel pravdu s tou klasickou koncepci - k cemu by bylo, ze na gufera nemusis 10let a 50tis km sahnout, kdyz bys mel menit olej/ cistit kartridz ... ?

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

20.7.2019 v 09:19 | Nahoru | #2
assassin> Netvrdim, ze CRF ma spatnou vidlici, vubec ne. Predchozi prispevky byly spis o vyberu konstrukcniho reseni pro urcity druh motorek, jak moc ma smysl kvuli prinosu jinde obetovat vyhodu a krasne schovanou trubku premistit do pozice, kde na ni naopak jde vsechen bordel od pneumatiky, brzd i okolnich vysokych prekazek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR


TOPlist