rád bych poprosil o Vaši radu s diagnostikou a případným řešením problému.
Motorka: Honda CB600F, r.v. 2006
Co se stalo:
Se značným zpožděním jsem odzimoval. Připojil jsem baterku (nedávno dobitá). První podezření, že je něco špatně… Po otočení klíčku se rozvítil neutrál a olej, ale ručička tachometru se “neprojela”, světla svítila. Na druhý pokus už se palubka chovala jak měla, vše se rozsvítilo, ručička se projela atd. Zmáčknu startér a nic, jen světlo trochu zakolísalo. Zkusím to podruhé a ozve se lupnutí, jak od elektrického oblouku. Po tom už elektronika v motorce mrtvá, nic nesvítí. Podle zvuku to bylo někde od baterky dál dozadu k prdeli (což je stejně asi skoro veškerá elektronika).
Zatím jsem se podával jen na všechny pojistky, ty jsou bohužel v pořádku. Baterka taky.
V elektronice se moc neorientuju, zatím jsem si jen opravoval vadné blinkry. Původní majitel si kabely k nim úspěšně skřípl mezi rám a plastovou část zadku, že pak byli po čase občas ve zkratu (projevovalo se to hlavně za deště a vlhka). Což mohlo, taky něco namáhat, co do proudu. Opravené to je ale už nějaký ten pátek a od té doby bez problému.
Poprosil bych Vás tedy, jestli někdo není schopen říct, co by to mohlo být, kde to najdu a jak si můžu potvrdit co teda odešlo. Čím konkrétnější popis, tím líp.
Díky za každou radu.
Naposledy editováno 17.06.2019 08:05:49
1 reakcí na tento příspěvek Mrtvá elektronika po stisku startéru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mrtvá elektronika po stisku startéru
Borntobewild> Ta hlavní taky přežila, tu jsem už kontroloval. Postupně jsem, ale neměřil, tak to zkusím.
Naposledy editováno 17.06.2019 08:22:35
1 reakcí na tento příspěvek Mrtvá elektronika po stisku startéru
1 reakcí na tento příspěvek Mrtvá elektronika po stisku startéru
1 reakcí na tento příspěvek Mrtvá elektronika po stisku startéru
Pro jistotu jsem zkontroloval baterku, ale ta je rok stará a snad opravdu ok. Pokračuji ve Vašich radách, ale mé zoufalství roste :D
Naposledy editováno 22.06.2019 12:45:14
Zkontroloval jsem pojistky, ty jsou všechny ok a v paticích sedí pevně (ještě jsem to pro jistotu trochu profoukl aby tam nebyl bordel a očistil kontrakty pojistek).
Co je teď jinak než předtím a co je divně je napětí. Když jsem připojil baterku, tak ještě než jsem vůbec otočil klíčkem na zapnutí tak napětí kleslo na 8 V. Po otočením klíčku kleslo skoro na 0. O minutu později vše ok, po otočením klíčku kleslo napětí jen na 10V. Světla svítila, palubka taky, vše jak má. Zkusil jsem startovací tlačítko, to baterka klesla na 0, ozvalo se cvaknutí startovacího relé a motorka umřela. Po chvíli zas vše ok a mohl jsem to zkusit znovu. Co je taky divné, že když otočím tím klíčkem tak to může být mrtvé ale jak jsem měřil to napětí na různých bodech tak se to najednou oživilo samo. Nabíječka ukazuje že baterka je ok. Ale s tím že se to při každém dnu kdy jsem se v tom hrabal chová jinak... Tak už nevím čemu věřit. Teď je to tedy ve stavu, že otočím klíčkem je to mrtvé ale stačí chvíli počkat najednou se to rozsvítí, pokus o startování to zabije se slyšitelným cvaknutím v relé...
Při zapnutí dálkových, pak umře většinou display (kontrolky svítí). Že by to fakt byla vadná baterka?
Naposledy editováno 22.06.2019 11:01:26
1 reakcí na tento příspěvek Mrtvá elektronika po stisku startéru
Dopoledne jsem ji dal znovu nabíjet a je podle nabíječky dosti vyšťavená. Což není moc dobrá zpráva, vzhledem k tomu kolik jsem s ní absolvoval pokusů o oživení motorky (jen pár). Minulý víkend by čerstvě dobitá.
Buď teda kolabuje, nebo a toho se bojím ji vyšťavil/odepsal ten zkrat. Není ani rok stará.
Až se dobije zkusím změřit proud při pokusu o start. Trochu se bojím, že je to ten zkrat a pokud je baterka v čudu, tak jen proto, že jsem ji tím odepsal a né že by to byla teda prvotní příčina.
Za jak dlouho se umí dobít baterka do plna podle nabíječky? Jak rychle roste napětí na baterce při nabíjení? Pokud je dobitá třeba za méně než hodinu menším proudem, než je třeba polovina hodnoty baterie (AH), je baterka špatná. Napětí na dobré baterce nikdy neklesne na nulu.
Vzdy kdyz to sem napisu, nasleduji reakce, co to je za blbost. Mne to ale pomohlo....
Naposledy editováno 23.06.2019 08:08:53
Já bych to na tvém místě svěřil někomu, kdo rozumí elektrice.
Ampérmetr 20A a neměřil bych při startování, ale naprázdno, při zapnutí zapalování, dalších spotřebičů.
Jinak díky všem za tip, něco z toho to bude a alespoň se přiučím
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | Včera v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet | Paťas96 | 5 | 23.4.2024 v 20:43 holl75 |
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet | vodnikw | 6 | 17.4.2024 v 19:08 Anti |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |