globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Axiální vůle ojnice u dvoutaktu
16.6.2019 v 13:39
Zdravím všechny, mám obecný dotaz. Motor 2T jednoválec do krosny pro motorový paragliding má axiální, tj.stranovou vůli ojnice asi 0,85 mm, tzn. když posunu ojnici na čepu k jedné straně k podložce, tak mezi a ojnici a druhou vymezovací podložku opřenou o kliku vrazím spárovou měrku až 0,85 mm. Tohle je zřejmě zásadní průser, protože ložisko nahoře v oku ojnice taky není nijak vymezeno a chodí volně po čepu od jedné strany pístu k druhé.
Normální axiální vůle ojnice je, jak jsem různě vyčetl, 0,1- 0,2 mm, pokud to není vymezeno na pístním čepu, pak může být dole víc.. To by bylo mezi podložkou a ojnicí z každé strany 0,05 až 0,1 mm. Například u MZ je v knížce napsáno axiální vůle ojnice 0,08 mm, radiální 0,03.
Ještě zmíním, že motor je 2 motohodiny po go a vůli 0,85 tam nechal člověk, který skládal kliku s novou ojnicí a celý motor.
GO se dělala po třiceti hodinách po předešlé GO, kdy bylo výrazně poškozené spodní ložisko a zamodralé vrchní oko, výrazně snad o desetinu sjetý píst.
Doteď jsem si myslel, že axiální vůle nevadí, nicméně skoro milimetr! asi způsobuje cestování ojnice, křivení, nadměrné opotřebení ložisek a pístu.
Stav motoru je teď takový, že po dvou hodinách je opět načaté spodní ložisko, pístní čep už má ne lesklou, ale zlatavou barvu, z pístu jsou pryč asi 3 stovky,je oleštěný.
Jen se chci tady ujistit, že než někomu něco omlátím o hlavu, tak, že mám pravdu...
Ještě jsem zapomněl, stranovou vůli na zakývání ze strany na stranu má ojka zatím asi normální tj.2-3 mm a radiálně už tam nějaká mikrovůle je.
Motor je jednoválec, 2t, vzduch, bez přívěry, 172 ccm, 7500 otáček, asi 25 HP.
Díky všem za jakýkoliv názor.
Můj názor, dát tomu pár hodin provozu, protože už je stejně vymalováno a pak udělat motor celý znovu, a vůli na ojnici vymezit podložkami aby byla celkově 0,1 - 0,15 mm.

1 reakcí na tento příspěvek Axiální vůle ojnice u dvoutaktu

16.6.2019 v 20:03 | Nahoru | #1
Neprijde mi to jako nejaka atypicka hodnota, ta udavana vule.
Co jsem koukal do maualu sveho 250ccm dvoutaktu, tak uvadeji vuli 0,4-0,8mm, limit 0,9mm.
K tomu tvemu motoru nejaky manual existuje?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální vůle ojnice u dvoutaktu

16.6.2019 v 21:04 | Nahoru | #2
VilemRD>

manuál bohužel neexistuje, dělá to jeden člověk vše sám. Musím říct, že to není motorka, tu jsem musel zadat povinně, ale je to motor pro motorový paragliding.
Vůle dole může být 0,9, záleží jak je to vymezeno nahoře, aby se ojka stranově neposouvala.

Já bych jen potřeboval zkušenosti, kdo dělá obecně 2T a motory třeba pro mx, jak to tam je, co je normál a co ne..

Osobně můj logická argument, proč vůle skoro milimetr je špatně, že motor při různém náklonu vůdči zemi, se ta ojnice bude přesouvat na jednu a druhou stranu, a protože je dole těžší, tak se bude mít snahu příčit a ničit obě ložiska, ojnici, píst čep atd. Všechno na to ukazuje.

Ale nevím, třeba se pletu, dvoutakty jsou věda, potřebuju fundovanou radu a názor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
O kroužek na klikové hřídeli Piaggio Beverly 250, Piaggio Beverly 200 Zerog 2 23.8.2023 v 22:12 Zerog
Drnčící plasty Piaggio Beverly 250, Vespa 125, Vespa 200, Piaggio B... Klousek 3 20.6.2020 v 20:32 Klousek
Piaggio X9 200 EVO Piaggio Beverly 200 sxv58 1 23.2.2020 v 19:28 citron666


TOPlist