globalmoto_duben_nolan





Téma: Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw
17.5.2019 v 12:10
Zajímalo by mě, jak je to s řízením skutru 125 do 11kw v Německu. Mám oprávnění skup. B a skup. A1 s kodem 150. Je možno legálně vyjet s tímto do německa nebo to nelze? Zajímá mě jestly to někdo řešil a případné informace s tím spojené. Děkuji za názory a rady.

1 reakcí na tento příspěvek Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

Skvělá odpověď, děkuji! 17.5.2019 v 13:11 | Nahoru | #1
Pokud si dobře pamatuji, tak ne. Harmonizační kód 150 Tě omezuje 50 ccm3. V DE a AT děláš řidičák AM ( do 50 ccm3 a max 45 km/h), A1 ( max 125 ccm3 a max 11kW), A2 ( víc jak 125 ccm3 , ale méně jak 35kW) a Áčko. U skupiny A1 není podstatné zda se jedná o automat či nikoli, ale dokud nedovršíš 18-ti let, nesmí vozidlo vyvinout vyšší rychlost jak 80km/h. Zároveň platí, že s “vyšší” skupinou máš automaticky i “nižší” . Z Béčkem dostaneš automaticky i AM, ale to Tě neopravňuje k řízení skútrů do 125 ccm3 a 11kW jako u nás či v jinde ( PL, SK apod.). Takže jestli tomu dobře rozumím, musel bys mít v řidičáku vyznačenou skupinu A1 bez nějakého dalšího omezení, nebo alespoň s harmonizačním kódem 151 ( do 400 ccm3).

Naposledy editováno 17.05.2019 14:35:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak je to v Německu s řidičákem na skutr 125/11kw

17.5.2019 v 14:43 | Nahoru | #2
Kočí72> njn je to škoda.... ale tušil sem to že to tak nějak bude německé pohraničí mám na dosah ruky a jsou tam moc hezké vesnice, městečka a silnice na oddech a klidné projíždění ,poznávání a vejletování. NJN hold budu muset znova do té autoškoly.
Takže setkání s nějakou "švestkou" v německu by mohlo vyjít asi draho nedej bože případná nehoda
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist