globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přenášení váhy
Zdravím motorkáři, potřebuji radu.
Stalo se mi nedávno při vysedání před zatáčkou že se mi motorka tak rozvlnila že jsem to skoro neustál. První 1/3 zatáčky se mašina houpala nahoru a dolů, postupně méně a méně až jsem mohl přidat plyn a rychle pryč. Nikdy se mi to nestalo a teď 2x hned o pár zatáček později znovu. Pak už jsem zvolnil a dál to nepokoušel. Měnil jsem pneu ale moc mi nesedí že by to mělo vliv.
Mám za to že na vině jsem já, zřejmě jsem na to šel moc z hurta s těžištěm na naháči hodně vysoko. Pomůže když více zalehnu (což je naked docela divný) k nádrži?
Nebo je to něčím jiným?
Diky za rady Jens
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přenášení váhy

29.4.2019 v 09:38 | Nahoru | #31
tonoaaa> netvrdil bych, ze vysedavat na silnici je blbost, ale neni potreba to hnat do extremu. Trochu presunout teziste pomuze vzdycky. Srsen zase uci natacet jenom horni polovinu tela, tzv. dat pusu zrcatku. To se zase prici mne. Kazdej uci, jak umi..

(reakce na) Přenášení váhy

29.4.2019 v 17:10 | Nahoru | #32
Petta> Pokud to děláš plynule, tak tím zase trávíš hodně času, tzn. zatáčíš pomalu.
Vysedávat na silnici má opodstatnění na přehledném úseku, který člověk zná, dovolí jet trochu závodněji, a je na něm vidět dostatečně daleko. Což je velmi malé procento všech situací, troufnu si říci tak 1-3%.

Naučit se rychleji zatáčet, udržet v zatáčce vyšší rychlost, jet zatáčku různými způsoby je mnohem důležitější než nějaký pohyb tělem.
Tím neříkám, že pohyb tělem se nehodí. Jen je strašně přeceňovaný a důležitý začíná být až od určité rychlosti/schopností pilota.

Přenášení váhy

29.4.2019 v 21:03 | Nahoru | #33
Nema cenu to pitvat, ale jak zustanu sedet rovne, nemam takovej pocit stability. Takhle jedu jenom na pohodu. Kdyz se chci fakt svezt, musim si pomoct telem.. a na okruhu mam casu dost, takze padam do vinglu s masinou. Taky jsem jezdil vysednutej dopredu, ale bylo to moc rozevlaty. Doted tak jezdim na silnici v utazenejch, kdy neni moc casu. ale ono az tak nezaleui na stylu, pokud ma clovek masinu pod kontrolou a vi, jak ji ovladat.. ale pro zacinajici plati par pravidel a bohuzel se hrozne ruzni.. snazil jsem se 3 lidi naucit jezdit a musim rict, ze to neco prineslo. Ale byli to uplni zacatecnici a hned na supersportech.. vubec nevedeli co a jak se dela. A hlavne proc..
Ale jak rikam, at si kazdej jezdi jak chce. Mne slo jen o to, ze bych na zacatek nedoporucoval brzdit vysednutej.. jinak je mi to celkem fuk. Kazdy ma svou pravdu..

2 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy

29.4.2019 v 22:13 | Nahoru | #34
Presne tak. Pokud nejedes na krev, na otevrene silnici to snad ani nejde, neprenasej.
Motorka, pri rozumne praci s brzdou a riditky, si poradi sama. Ptedpokladam ze zakladni posaz si drzis.
Dalsi vyhoda ingotu je kdyz jsi srostly, vis co mas od motorky cekat, zoufale tahani pres prdel si nech na krizovku, ktera na otevrene ceste dozajista jednou prijde.

(reakce na) Přenášení váhy

30.4.2019 v 06:41 | Nahoru | #35
Julip2> Nepřijde

Přenášení váhy

30.4.2019 v 07:57 | Nahoru | #36
Nikdy neříkej nikdy.
Nepřeju to nikomu, ale ať chceš nebo ne tak krizovka přijde (píseček, olej, auto za nepřehlednou zatáčkou atd.).
Hlavně dobře dojet!

(reakce na) Přenášení váhy

30.4.2019 v 08:08 | Nahoru | #37
Julip2> a mně přijde, žes to popsal přesně obráceně... Na otevřený silnici právě trénovat všechny možný způsoby (alá MotoGP, motard, pecka...) a v krizovce uděláš něco, co zafunguje, protože to budeš mít zažitý...a zoufalý tahání přes prdel to s největší pravděpodobností nebude...

Přenášení váhy

30.4.2019 v 08:49 | Nahoru | #38
Trénovat mimo silnici, na silnici to je občas možno použít, v krizovce v těch pár setinách, desetinách vteřiny ještě někam strkat prdel? To je ten nejlepší vtip, který kdo může říct.

Přenášení váhy

1.5.2019 v 05:25 | Nahoru | #39
To vysadavanie v premavke vnimam ako taky mix adrenalinu, radosti z jazdy a pozerstva.
Veľakrát to moze byt dane amaterizmom a snahou sa nieco naucit(moj pripad), alebo v urcitych pripadoch hlupostou.
Je urcity stupen rizika, ktore je zvladnutelne a prijemne. Ist na hrane zakrutu v premavke, kde su standardne zvodidla a obojsmerna premavka mi ale pride ako vyssi level rizika - hlúposť. Takze zauraduje pozerstvo a strka sa koleno aj ked sa ide s rezervou.
Ja len ze chapem taky styl. Niekto chce tu spatnu vazbu a neni trpezlivy, pripadne si nemoze dovolit trening a lepsie podmienky. Len toho rozumu prajem, nech sa vsetci stastne domov vratime...

1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy

1.5.2019 v 08:48 | Nahoru | #40
Až si každý jezdí jak chce, ne? Já například se snažím naklanet v zatáčkách, kde to taky není potřeba (ne vysedavat) aby si to natloukl do palice, protoze jsem se učil jezdit sám a mám spoustu špatných návyků. Takže jestli mě někdo vidí zezadu, tak si musí nebo myslet o blbovi.
A i to vysedavani, když to někdo umí, tak dá koleno na petniku a minimální rychlosti.

(reakce na) Přenášení váhy

1.5.2019 v 09:06 | Nahoru | #41

mmks píše: Až si každý jezdí jak chce, ne? Já například se snažím naklanet v zatáčkách, kde to taky není potřeba (ne vysedavat) aby si to natloukl do palice, protoze jsem se učil jezdit sám a mám spoustu špatných návyků. Takže jestli mě někdo vidí zezadu, tak si musí nebo myslet o blbovi.
A i to vysedavani, když to někdo umí, tak dá koleno na petniku a minimální rychlosti.



Tak, tak, ja som sa dočítak v nejakej knižke , že vôbec vôbec neviem jazdiť na motorke, že treba dávať kontru. Teraz mám 59 a už sa to 15 rokov učím na novo. Asi sa mi darí, s Božou pomocou, lebo ešte žijem. To s tým jazdením na hrane som skúšal v premávke, keď som tú istú zákrutu prechádzal po desiaty krát, stále rýchlejšie a rýchlejšie, som si myslel, že aký som king, tam mi v protismere vyletel krabicový meďák, tereňák, trošku ho to vynieslo a ja som mu čumel do ľavého reflektoru. Som to ustál a nechapsol na brzdu, lebo by som tu už nič nepísal.

PS: jazdím na moto od svojich dvanástich rokov.

Naposledy editováno 01.05.2019 09:08:15

(reakce na) Přenášení váhy

1.5.2019 v 18:44 | Nahoru | #42
Jens_Bender> Nechci Ti do toho kecat. Radilů už je dost. Ale pokud se pereš v zatáčce s řídítkama, tak můžeš čekat kymácení vždycky. Mašina má svoji geometrii a ty se ji snažíš zrušit. Otřepaná fráze, ale musíš řídit nohama. Tlakem na motorku, přenášením váhy a řídítka držet relativně volně. Do řídítek dát kontra, aby ses rychleji položil do zatáčky, čumět na místo, kam chceš jet a půjde to samo.

Přenášení váhy

2.3.2020 v 19:57 | Nahoru | #43
Proste nevysedej. Srosti se strojem. Tam kde musis(mimo GP) pouzit vysedavani... . Za mne je magie vysedavani uz je za hranou jizdy v silnicni provozu bez unikovych zon.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna oleje po roce Kawasaki Z 1000 Boban37 30 29.1.2024 v 11:22 puffybodie
Pozor neferovy prodejce Kawasaki Z 1000 VladiZ 14 1.12.2023 v 09:40 neznamyScooterD
neutrál Kawasaki Z 1000 marfajz 14 23.4.2023 v 21:40 JobboSK
Oprava převodovky [1, 2] Kawasaki Z 1000 CHOSE123 36 25.2.2023 v 22:37 Deadman
Naked co jede pro 2m člověka [1 ... 14, 15] Yamaha FZ6 N, Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 Fazer, Yam... KubaLC8 441 18.9.2022 v 13:23 maca44


TOPlist