bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Záběh nového řetězu
23.4.2019 v 13:32
Ahoj! Mám problém s vytahováním nového řetězu. Po 26000km jsem na mašině vyměnil původní řetězovku, rozetu a kolečko jsem dal Afam a řetěz DID 525 ZVMX. Nastavil jsem průvěs a piánko jsem to projel asi na 70km trase. Doma jsem změřil průvěs a protože byl asi o 11mm větší tak jsem ho přišponoval. Po další asi 100km projížďce byl průvěs zase větší a to asi o 4-5mm. Následně po dalších 100km to samé. Je tohle normální nebo mám místo DID řetězu nějakou Čínskou napodobeninu? Co mě taky zarazilo, že tovární vazelina z nového řetězu vylítala po první projížďce všechna ven, tohle se mi při použití maziva S100 na starém řetězu nestávalo, samozřejmě to co nebylo vytřené hadrem tak šlo ven, ale pohledově byl řetěz pořád namazaný. Přijde mi jako by se víc zahříval, a proto šlo všechno mazivo ven.
Máte někdo podobnou zkušenost? Co s tím? Nehodlám po každé vyjížďce šponovat řetěz, pokud to takhle půjde dál tak ho za chvíli můžu vyhodit...
Předchozí
1 2
Následující

Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 14:27 | Nahoru | #1
A nemas spis nekde problem v kolech? Ze se ti trochu retez povoli, to je vcelku bezna vec, ale urcite ne o tolik a tak casto.

1 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 15:43 | Nahoru | #2
Jaký by mohl být problém v kolech? Řetěz v nich sedí krásně, nikde nic nedrhne, jízdně je to taky lepší než se starou sadou, která už byla trochu slyšet. Na excentru se to taky povolovat nemůže, dotažený to mám momenťákem, tak jako vždy. Starý řetěz jsem si před vyhozením ze zvědavosti dobře prohlédl a když jsem pár čepů roznýtoval a viděl jsem jak jsou všechny ohnutý tak se už nedivím že byl řetěz tak vytahaný....ale to bylo po 26k. Sundám ještě kryt a mrknu na kolečko a taky změřím řetěz..nejde mi to do hlavy, něco je špatně.

1 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 16:10 | Nahoru | #3
Minulej týden jsem dával ten samej řetěz, najeto 500km ve dvou a zatím pořád stejný.

(reakce na) Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 16:28 | Nahoru | #4
Kirdishack> prohlídni si kroužky ve vnitřku článkú,asi ti praskaj a vypadávaj,měl jsem to kdysi taky

1 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 17:43 | Nahoru | #5
Menil som reťaz pred cca 1000 km, odvtedy som ho nešponoval. (Hornet6) Ak dobre rozumiem, nekúpil si sadu, ale kolesá a reťaz osobitne? Hodne napovedať by mohla aj cena, mňa vyšla sada DID cca 120€.

Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 17:48 | Nahoru | #6
Normální je , když se zezačátku trochu vytáhne a taky si sedne do kol - zajede se . Běžně stačí jednou seřídit , možná po nějakým čase ještě trochu a pak by měl bejt delší dobu klid .

(reakce na) Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 18:18 | Nahoru | #7

hycomat píše: Menil som reťaz pred cca 1000 km, odvtedy som ho nešponoval. (Hornet6) Ak dobre rozumiem, nekúpil si sadu, ale kolesá a reťaz osobitne? Hodne napovedať by mohla aj cena, mňa vyšla sada DID cca 120€.


DID 525ZVMX je zrovna z těch dražších.

2 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 19:17 | Nahoru | #8
Z principu, co chcete na ratezu zabihat? Cepy?!Tesneni?! Normovana zubova kola, nebo nomovanou delku clanku?!
S ostatnim souhlasim s prerecniky.
Jo je fakt, ze hodne unavena, nepravidelne unavena, stara kola zkurv i novy retez, protoze pak zabira jediny krivozub, a naopak. Ale?!

Nepravidelne vytahanej, to je to co skodi, ale to se da lehce poznat.Nervete napinakem ty retezy, retez musi mit pruves, kyvka a Tak, jinak.

Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 19:21 | Nahoru | #9
ja teda budem asi exot, ale po vymene retazovky som s XJ600 (vyrazne slabsia moto ako autorova Ducna) mam 15 000km a chystam sa dopinat po prvy krat. Retaz mam DID z motoretezy.cz.

(reakce na) Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 19:41 | Nahoru | #10

Julip2 píše: Z principu, co chcete na ratezu zabihat? Cepy?!Tesneni?! Normovana zubova kola, nebo nomovanou delku clanku?!
S ostatnim souhlasim s prerecniky.
Jo je fakt, ze hodne unavena, nepravidelne unavena, stara kola zkurv i novy retez, protoze pak zabira jediny krivozub, a naopak. Ale?!

Nepravidelne vytahanej, to je to co skodi, ale to se da lehce poznat.Nervete napinakem ty retezy, retez musi mit pruves, kyvka a Tak, jinak.



Plne súhlasím , nenapínať reťaze , nechať im previs. Skúsiť zaťažiť moto čo najviac a sledovať napnutie. Ja som na svojej demontoval zadné tlmiče a pekne som videl , ako sa to napína pri preperovaní. Pri najväčšej vzdialenosti osy zadného kolesa od osy náhonového reťazového kolesa musí mať reťaz ešte malú vôľu. Videl som plno motiek z prešponovanými reťazami, nepíšem škody čo narobili šponovači reťazí, lebo by to bolo na dlho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 19:42 | Nahoru | #11
Julip2> No ještě že tě tady máme

Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 19:43 | Nahoru | #12
Máš rozetu vycentrovanou?
Kdyby ne, tak by se měnil průvěs během pootáčení.

Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 20:09 | Nahoru | #13
Spousta názorů, nevím na co odpovědět dřív
V každým případě jsem vše zkontroloval a nenašel jsem nic divnýho, délka řetězu je zatím v normě, ale už je znát vytažení oproti rozteči co by měl mít. Kola jsou cajk, chtěl jsem ocelovou rozetu a nebylo moc z čeho vybírat origo je krutě drahá, JT jsem nechtěl k vůli jinému unašeči takže Afam byla jediná volba, rozeta je kvalitní, obráběná a odlehčená, žádnej kus vypálenýho plechu, kolečko taky v pohodě. Rozeta se v tomto případě nijak necentruje, je uchycená přes silentbloky k unašeči a ten je přes tisícihran na ose kola...je to letmáč. Průvěs řetězu jsem nechával na horní doporučené hodnotě...tj. 34mm od kyvky, takže přešponovaný být určitě nemohl.
Řetěz jsem koupil na didmotoretezy. Počítal jsem s tím že se nový řetěz vytáhne, proto jsem to taky po projetí změřil, ale nepočítal jsem už s tím, že se vytáhne podruhé i po třetí. Uvidím po další projížďce, buď si to konečně sedne, nebo koupím jinde nový a když bude v cajku tak tenhle půjde na reklamaci. Kdybych to pořád šponoval tak za chvíli budou v háji i kola...

(reakce na) Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 20:18 | Nahoru | #14
titus> Ja vim.
Dekuju.
Ale pamatuju casy, kdy Jawa byla motorka pro zootechnika.
Resite ptakoviny.
Jezdete. Jaro. Sucho. Nereste details, uzivejte.
Motorka je spotrebak.
Ja vim, ze ptedchazet porucham, ale kolem komina, mobilni telefony, opakovane to rozebirat, najednou je podzim a tema celej rok lestim, ale jak zazimovat.
Vazna nemoc se prihlasi sama, k cemu na provazku tahat Toi-Toiku?

Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 20:27 | Nahoru | #15
Tyjo, kdyz to ctu, myslenka, ze se mi posouva kolo?
To proste neni mozny.

Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 20:29 | Nahoru | #16
Existuje merka na retezy, neco by tam mohlo byt videt.

Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 20:41 | Nahoru | #17
Měrku nemám, ale znám rozteč nového řetězu a limitní délku kterou jsem tady vyhrabal na fóru, sice z manuálu Yamahy, ale řetězu je fuk na čem jede
No a na to že má najeto cca 300km tak je někde v polovině což není úplně optimální.

Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 20:49 | Nahoru | #18
Uloženie kyvky je OK?

Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 21:03 | Nahoru | #19
Dával jsem před měsícem ZVMX 530, kola JT, po 70km už po zadním a podobné kravinky. Po cca 100km jsem ho dotáhl, teď najel dalších 400km, kdy ho vážně nešetřím a beze změny. Mazivo je na něm stále originál, cena 4000+ (zlatá verze).
Tož to máš nějaké divné toto.

Záběh nového řetězu

23.4.2019 v 21:10 | Nahoru | #20
Měrka řetězu:

https://www.motorete...ezy-520-525-530.html

Ostatní na stejnem webu. Mazivo na origo řetězu není určené pro mazání celého řetězu, ale jen pro vnitřní těsněné čepy. Zbytek slouží pro konzervaci do montáže.

Řetěz se prvních několik set km vytahava a sedá si. Znovu rychle vytahovat se začne až před koncem životnosti.

Viz web motoretezy.cz

Záběh nového řetězu

24.4.2019 v 08:26 | Nahoru | #21
Řetěz namažu a budu ho dál sledovat, dnes jestli mi to vyjde tak se stavím pro tu měrku, bude se hodit. Pokud se vytahování nezastaví tak koupím nový a tenhle půjde na reklamaci. Chtěl jsem koupit řetěz Afam, dal bych klidně i ČZ ale na moje moto mají jen zlatý, tak jsem vzal DID.
Díkes, budu později referovat jak to dopadlo.

1 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu

24.4.2019 v 08:28 | Nahoru | #22
Přesně jak říká Tača - novej řetěz se musí po pár stovkách došponovat na předepsanej průvěs....
...a vazelína v který to to přijde ....to bys měl po montáži smejt a namazat ´´provozním´´ mazadlem

2 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu

24.4.2019 v 08:54 | Nahoru | #23
Řetěz jsem chtěl původně vytřít do sucha a namazat, ale někde se to tady už kdysi řešilo a resumé bylo že už je namazaný z výroby tak jsem to nechal být.
Na sucho každopádně nešel, těsnění se lesknou mastnotou a když točím s válečky tak je cítit že jsou namazané, ale prostě celkově ten řetěz nevypadá tak dobře jako když se namaže klasikou ve spreji.
Jinak když jsem uvedl kde jsem řetěz koupil tak jsem se spletl, nicméně provozovatel je stejný, já to objednal na OKmoto, měl jsem od nich půjčenou nýtovačku, ale to teda byl krám...

(reakce na) Záběh nového řetězu

24.4.2019 v 10:57 | Nahoru | #24
Kirdishack> hele zase není třeba se toho tolik bát. Mám dvě moto, ostré enduro a cenduro. Na obou provozuji řetězovky tak, že je namontuju, a pak je máchám v blátě, prachu, myju vapkou a neřeším.
Čistit a mazat nemá smysl, protože dojedu za garáž a jsem na polňačce, kde se buď obalí prachem, nebo bahnem, podle ročního období :).
A ty řetězy vydrží 10-15 000.

Nějakou péči jim dám jen před plánovaným přesunem po silnici.

A žijou.

(reakce na) Záběh nového řetězu

25.4.2019 v 04:48 | Nahoru | #25

Kirdishack píše: Řetěz jsem chtěl původně vytřít do sucha a namazat, ale někde se to tady už kdysi řešilo a resumé bylo že už je namazaný z výroby tak jsem to nechal být.
Na sucho každopádně nešel, těsnění se lesknou mastnotou a když točím s válečky tak je cítit že jsou namazané, ale prostě celkově ten řetěz nevypadá tak dobře jako když se namaže klasikou ve spreji.
Jinak když jsem uvedl kde jsem řetěz koupil tak jsem se spletl, nicméně provozovatel je stejný, já to objednal na OKmoto, měl jsem od nich půjčenou nýtovačku, ale to teda byl krám...



Jak píše Tača.Řetězy nejsou namazány od výroby ale zakonzervované pro uskladnění a byť je ve válečku to samé mazivo tak pro vnější ošetření je na pičuA to jsi už poznal tím jak vypadalo zadní kolo.Po montáži jsi ho měl očistit a namazat tím čím mažeš.A prvních cca 1500km si řetěz (sedá) ale s rychlostí tvého průvěsu nevím nevím.

1 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu

25.4.2019 v 09:12 | Nahoru | #26
Tak chlapi, díky za odpovědi, ledacos jsem si tím ujasnil. Řetěz jsem namazal, podle původního, ale nakonec zavrženého plánu. Nepoužil jsem klasickou bílou vazelinu ve spreji, ale zkusil jsem Powerlube od Afamu, který mi přišel jako že má lepší konzistenci a je nažloutlý průhledný. Po nastříkání je víc tekutý takže pěkně zateče kam má a po chvíli ztuhne, kdežto ta bílá vazelína moc neteče, takže se většina zase vytře do hadru. A protože jsem měl včera svátek tak jsem si koupil tu měrku
Měření metrem se ukázalo jako dost nevhodná metoda, protože kalibr říká že mám nový řetěz. Myslím že se ty řetězy musí vyrábět s malinko menší roztečí a počítá se s vytažením, protože kdyby se vyrobily přesně na ozub kol tak se po záběhu vytáhnou a kola by šly hodně rychle do kopru.
Tak po nějakých 1000-1500km sem pro zajímavost napíšu jak se to dál chovalo.

(reakce na) Záběh nového řetězu

25.4.2019 v 09:26 | Nahoru | #27

Kirdishack píše: Tak chlapi, díky za odpovědi, ledacos jsem si tím ujasnil. Řetěz jsem namazal, podle původního, ale nakonec zavrženého plánu. Nepoužil jsem klasickou bílou vazelinu ve spreji, ale zkusil jsem Powerlube od Afamu, který mi přišel jako že má lepší konzistenci a je nažloutlý průhledný. Po nastříkání je víc tekutý takže pěkně zateče kam má a po chvíli ztuhne, kdežto ta bílá vazelína moc neteče, takže se většina zase vytře do hadru. A protože jsem měl včera svátek tak jsem si koupil tu měrku
Měření metrem se ukázalo jako dost nevhodná metoda, protože kalibr říká že mám nový řetěz. Myslím že se ty řetězy musí vyrábět s malinko menší roztečí a počítá se s vytažením, protože kdyby se vyrobily přesně na ozub kol tak se po záběhu vytáhnou a kola by šly hodně rychle do kopru.
Tak po nějakých 1000-1500km sem pro zajímavost napíšu jak se to dál chovalo.


Mám taky kola i řetěz Afam, dotáhl jsem jednou zhruba po 500 km a od té doby bez dopínání. Jinak to mazivo od Afamu jsem taky zkusil, ale strašně odlítává, tak ho nepoužívám.

Naposledy editováno 25.04.2019 09:28:51

Záběh nového řetězu

25.4.2019 v 09:27 | Nahoru | #28
Bylo zde napsáno spoustu,no,nepřesností .U průmyslových řetězů je max.prodloužení +3%,u motocyklových to bude stejné.Řetězy jsou mazány při výrobě,rozteč (zde p=15,875 mm) je daná.Protažení je důsledkem opotřebení pouzder a čepů.
Dle mého názoru se jedná o nějakou asijskou napodobeninu .Osobně se držím řetězů našeho výrobce.

1 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu

25.4.2019 v 10:55 | Nahoru | #29
Jestli někdo máte stříbrný (teoreticky i zlatý) DID 525 ZVMX tak sem dejte nějaké detailní fotky, hlavně co se týká popisů na článcích, abych to mohl ještě porovnat jestli nejde o napodobeninu. Ale jak jsem psal, podle měrky zatím jako nový i když se takhle vytáhl. Třeba se to všem vytahuje stejně a jen to nikdo neměřil po každé projížďce

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záběh nového řetězu

25.4.2019 v 17:00 | Nahoru | #30
Kirdishack> Jestli ti to pomůže
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz motorky z Itálie [1, 2] Ducati Streetfighter 1098/s Bouša82 32 24.1.2024 v 08:33 NUTELIER
Termignoni Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s Agnosy 5 5.11.2022 v 13:41 juraaa
Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s Bouša82 1 16.9.2022 v 19:34 kadelYZF
Suchá antihoppingová spojka pro V2 [1, 2] Ducati Streetfighter 1098/s Kirdishack 46 17.8.2022 v 12:24 Kirdishack
MCF Slušovice autorizovaný servis D... [1, 2] Ducati Streetfighter 1098/s Lukes. 33 28.6.2022 v 22:21 Jirka4137


TOPlist