bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F650 97, žere jak tank, karburator
Zdarec,
nedavno jsem si pořídil zánovni F650, 97 s sympatickými 25K najeto. Jede super, ale nějak se mi nelíbi spotřeba. V tuto chvíli mam dojezd cca 200, 230 km na nádrž, bez rezervy. To s kapacitou 17l, dává sympatických 8 litru. Připadá mi to kotel.

Co jsem četl forum a tak okolo, průměrná spotřeba tohohle stroje by měla být 5, 5.5l max. Jak jste na tom vy s dojezdem? Planuju stroj vzít hoodne daleko, daleko od benzínek a tahle spotreba je silena.

Je to spatne nastavena smes? Kde by mohl byt konkretne problem? Nebo to tak proste je? Potrebuju to srazit nize aspon na dojezd 300km.

Dik za rady.

BMW F650 97, žere jak tank, karburator

22.4.2019 v 13:02 | Nahoru | #1
to muze byt cokoliv, od zanedbany udrzby - visici brzdy, zarezly loziska, stara retezovka, vzduchac, podhusteny gumy
A nebo blbe nastavena smes

BMW F650 97, žere jak tank, karburator

22.4.2019 v 13:18 | Nahoru | #2
Jak píše KubaLC8. Začni s řádným servisem po koupi - zkontrolovat běžný spotřebák, dát nový filtr apod. nech seřídit karbec. Vyloučíš tím spoustu možných příčin, motorce to udělá dobře a s velkou pravděpodobností klesne i ta spotřeba. Motorka z 97 co má 25 najeto je klasika, ty kilometry nic neznamenají - může mít klidně 125k km.

BMW F650 97, žere jak tank, karburator

22.4.2019 v 13:20 | Nahoru | #3
Přesně to může byt cokoliv a 22 let stará motorka a jen 25k najeto?
Udělej zakladní servis - olej,filtry,bzrdovka

Záleží taky na stylu jizdy ale 8 je moc :/

1 reakcí na tento příspěvek BMW F650 97, žere jak tank, karburator

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2019 v 13:49 | Nahoru | #4
Je to tak. Mám dvě eFka a ta spotřeba je u jednoho kolem 4,5L a u druhého 5+ Nicméně spokojenost Každopádně mrkni na funduro forum.cz -tam je o tom nějaký pojednání. Skutečně si pár lidí stěžovalo i na takhle vysokou spotřebu. Prý je to zvednutím jehel v karburátorech jěšte z fabriky a na první garančce se na to vykašlali či možná původní majitelé tam ani nejeli. Pročti si to tam.Já to řešit nemusel,ale o to vlákno jsem tam zavadil. A na tu základní údržbu,jak píší nademnou se mrkni v prvé řadě. At slouží!

BMW F650 97, žere jak tank, karburator

22.4.2019 v 13:56 | Nahoru | #5
Jop, 25k těžko věřit... na druhou stranu vzhledem ke stavu tomu věřím. (a jako majitel samozerejme musim) . Jop, vsechno tohle mam v planu. Kazdopadne hlavne ten karbec. Diky za rady, kouknu na to a dystak se zase ozvu s postrehy.

(reakce na) BMW F650 97, žere jak tank, karburator

22.4.2019 v 13:59 | Nahoru | #6

Kluzon píše: Je to tak. Mám dvě eFka a ta spotřeba je u jednoho kolem 4,5L a u druhého 5+ Nicméně spokojenost Každopádně mrkni na funduro forum.cz -tam je o tom nějaký pojednání. Skutečně si pár lidí stěžovalo i na takhle vysokou spotřebu. Prý je to zvednutím jehel v karburátorech jěšte z fabriky a na první garančce se na to vykašlali či možná původní majitelé tam ani nejeli. Pročti si to tam.Já to řešit nemusel,ale o to vlákno jsem tam zavadil. A na tu základní údržbu,jak píší nademnou se mrkni v prvé řadě. At slouží!



Jo, dik. Ale vypada to ze funduro forum uz neexistuje, nefunguje. Je nejaky novy odkaz nebo to skoncilo? Vypada ze je to mrtvy.

BMW F650 97, žere jak tank, karburator

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2019 v 16:38 | Nahoru | #7
Jestli umíš anglicky, tak si přelouskej https://faq.f650.com/FAQs/Poor_Mileage_FAQ.htm

BMW F650 97, žere jak tank, karburator

22.4.2019 v 18:16 | Nahoru | #8
Spotřeba by se měla pohybovat okolo 5l, max. 6 při ostřejší jízdě. Každopádně rozdělat a seřídit karburátor, mrkni zda je jehla na správném zářezu. Spousta "seřizovačů" do karburátorů ráda vrtá, zejména když tam dali laďák. Výfuk máš origo?

BMW F650 97, žere jak tank, karburator

23.4.2019 v 08:24 | Nahoru | #9
Určite súhlasím s názormi vyššie, sam funduro mám, ma 96000 km a nad 5l sa len ťažko dostanem. Alpy a plne naložený som mal 4,5l, s ladvinkou teraz cez víkend rovných 5, a to jazdím E09 a topcase + batožina. Skús v prvom rade dať poriešiť karburátory.

BMW F650 97, žere jak tank, karburator

23.4.2019 v 11:12 | Nahoru | #10
Co se týče čištění a základního nastavení tech karburátorů, tady máš moc hezkej návod
http://suzuki-dr-bi...z.cz/mikuniBST33.php

BMW F650 97, žere jak tank, karburator

14.5.2019 v 20:11 | Nahoru | #11
Kamarát mal tiež s Fkom taký problém spotreba okolo 6-7L na 100km.. bolo to zle nastavenými a zanesenými karbami a ventilmi
Inak ja na Fku 96 mám spotrebu s 3 kufremi naložený pro kľudnej jazde okol 3,9l a pri píle 4,5l max s 3 kuframi...

BMW F650 97, žere jak tank, karburator

16.5.2019 v 00:44 | Nahoru | #12
Mam tiez f650 z roku 94.
84 000 najazdenych.
Uz rok som na nej nejazdil ale pamatam, ze ni zrala okolo 5 litrov.

Zacni kontrolou beznych veci.
1. Kolesa - odpor pri otacani nemoze byt velky. Ak je alebo niekde drhnu - loziska alebo brzdy. Tlak v pneu tiez.
2. Skontroluj sytic - lanko, ci nevisi niekde a ty nejazdis stale na sytic.
3. Kukni sviecky. Ak su cierne, mas bohatu zmes. Takze to moze byt ten sytic, alebo zle nastaveny karbik. V karbeci je taka membrana co sa lubi roztrhnut. Ked tazko startuje tak to moze byt ono.
+ Skontroluj si, ci karbec neprepusta do prepadu. Mozno motor samotny tolko nezozere, ale benzin ti ide cez prepadovu hadicku prec.
3. Ked uz budes mat sviecky vonku zmeraj kompresiu. Tobi sa to tak, ze vyberes 1 sviecku. Druhu odpojis! Namontujes merac, otocis plynom naplno a pretocis motor starerom. Ked ma kompresiu menej ako 6 barov je zle. Podla vysledku dost mozne uvidis ci motorka netoci 25 tisic uz druhy krat.

Ten karburator je bolavy. Zle sa vybera je k nemu zly pristup. Na nastavenie treba mat skusenost a vybavenie. Neviem ako si na tom, ale ja som to dal urobit kamaratovi. Mal som pretrhnutu tu membranu. Tu vymenil este predchadzajuci majitel. Katbik ale zostelovany nebol uplne dobre. Tiez som mal dojem, ze dost zere. Mal som tu motorku len tyzden a dal som ju hned preventivne porobit, preto neviem uplne presne ako sa prejavoval ten karbec co sa spotreby tyka. Ale pamatam si, ze strielala do vyfuku a sviecky boli cierne. Po zostelovani uplne ina motorka.
Na 1 z miesta dvihala predok, na dvojke iba plynom dvihala :)
Skoda, ze mi ju zobrali fizli...

Ozvi sa ako si dopadol alebo co si zistil.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F650 97, žere jak tank, karburator

15.10.2019 v 08:05 | Nahoru | #13
Ahoj, mám stejný problém, nový filtr, svíčky (Krásná cilhová barva na starých) , kola nafoukaný, brzdy nepřibržďují, origo výfuk. Problém je vynechávání pod 3,5k otáček, hlavně v kopci, po rovině se tak nějak rozmotá, ale v kopci při přidání plynu začne jen vynechávat a spotřebu mám přes 7l. Mám podezření že nedovírá jehlový ventil, máte nějaký ověřený servis na vysočině kam svěřit karburátory? Výkon ve vyšších otáčkách bych řekl v pořádku, 140 jede furt, je možné že ten jehlový ventil je znát jen při nizkých otáčkách a při vysokých se díky odběru udrží hladina ve správné míře?

Naposledy editováno 15.10.2019 08:08:26

(reakce na) BMW F650 97, žere jak tank, karburator

15.10.2019 v 09:55 | Nahoru | #14
Hitak128CZ> Jestli vynechává, tak je to zapalováním, nebo těma svíčkama. Když ti jen v 10% cyklů nezapálí, tak máš o 20% větší spotřebu, protože tu práci na zbytečně stlačenou směs je potřeba z něčeho vzít. Chladit se bude naopak dobře.

BMW F650 97, žere jak tank, karburator

15.10.2019 v 10:08 | Nahoru | #15
Svíčky jsou měněný a nic se nezměnilo, na fotce jsou starý svíčky. Má to dvě svíčky na válec a jede i na jednu. Pokud jedu z kopce mohu tomu naložit klidně ve 3k plnej a jede, problém je při jízdě do kopce(Jiná poloha hladiny? Přepadu?). Pokud by to bylo zápalko tak by to nebylo závislé na přidání plynu ne? Dokud nepřidám tak nevynechá, jak razantně přidám tak začne pokuckávat, přijde mi jak kdyby se motor dusil. Problém je taky když zapomenu vypnout benzín, moto pak chytne až po dlouuhém točení (nemám podtlak kohout), což podle mě svědčí o tom jehovým ventilu a ulívání.

BMW F650 97, žere jak tank, karburator

6.3.2020 v 15:35 | Nahoru | #16
ahoj, k tomu žraní asi nejspíš nastavení karburatoru, mi to střílelo našel jsem pak v přírubě díru pěkně schovanou přímo ve středu příruby,
nevíte co to dělá - jak vypínám motor , tak rána jak kladivem , někdy ne - když to vypnu klíčem, ale stává se taky
- jsem z toho paf nebo to jednobuch dělá ??
díky
antoš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Parťák na převoz BMW F650 do Ázerbá... BMW F 650 Sleepy.Peet 25 30.9.2023 v 17:15 DavR1
Parťák na převoz-přejezd BMW F650 d... BMW F 650 Sleepy.Peet 5 10.9.2023 v 18:16 datima
Dílenská příručka BMW F 650 OSÍÍÍK 7 27.7.2023 v 22:31 hearthkore


TOPlist