globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Návrat do jedné stopy po 37 letech
18.4.2019 v 19:59
Zdravím všechny jednostopé
Před 37 lety (to mi bylo 18) jsem v rámci získávání zkušeností rozbil svoji Jawu 175, a od té doby jsem motorku neměl, a ani na žádné neseděl.
Nyní jsem se rozhodl do té jedné lajny vrátit a jezdit i nějaké ty delší cesty. Jelikož jsem jako řidič z povolání "objel Zemi" dokola cca 60x, jsem už definitivně uhoněnej, a proto už předem vylučuju motorky typický pro "dárce orgánů" a rozhodně chci něco pohodlnýho, pohodovýho- "kochacího".
Zhlédl jsem se v Kawasaki Vulcan S 650, která by mi rozhodně padla, protože mám už problémy s koleny a mít kolena složený delší dobu v ostrém úhlu pod sebou, by asi při zastavení nedopadlo dobře. U Vulcana mi sedí ty nohy dopředu. Ještě jsem koukal po Versys 650, ale to už by bylo na kolena horší, ale zase bych se nemusel bát nějakých těch rumunských šotolin.
Ale nejsem žádnej drobeček, jsem už tak trochu (více) "prostorově výraznější", takže zase nevím, jestli ten Versis není chatrnější, než Vulcan, který vypadá dost masivně. Bohužel v nabídkách se člověk dozví sice pohotovostní hmotnost, ale už ne celkovou, nebo nosnost. Takže tápu a nějak se nemám podle čeho rozhodnout. Můžete mě tak nejak trošku nakopnout? (Ne tam, kam myslíte). A hlavně nepište, že jsem se zbláznil- nezbláznil, jako blázen jsem se už narodil


Naposledy editováno 18.04.2019 20:03:33

Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 00:01 | Nahoru | #31
Za mě Honda VTX 1300. Naprosto pohodová motorka. Posed ideální. (mám vyzkoušeno 940km v jednom dni a záda a pr*el v pohodě) ale absolutně nejdůležitější je aby měla plotny, né stupačky! Pohyb chodidlem 10cm dopředu nebo 10cm dozadu má neskutečnou cenu, pak se dají zvládat velké kilometráže bez bolestí kolen. To platí všeobecně, nejen na té úžasné Hondě VTX 1300

Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 00:30 | Nahoru | #32
Chalani tym cestovnym motorkam asi rozumeju, mna len napadlo, ze keby som mal tolko rokov a naposledy jazdil jawkou, tak by som sa skusil previezť na kawa w800. Mozno nenadchne vykonom, ale na kochacky nadhera. Podla mna by si sa do nej zamiloval.

Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 07:13 | Nahoru | #33
Já jsem po 25 letech, kdy jsem naposledy jezdil na Jawa 250 zvolil "kochací" GL 1200 Goldwing. Zvykám si ale rozhodně nelituju.

Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 07:15 | Nahoru | #34
na české tankodromy je nejlepší je co největší cenduro, s objemem minimálně litr, sedlo /přešít a doplnit gelovou vložkou/ do nejvyšší polohy a tradá kolem světa
takže velké KTM, velké BMW-gééso nebo velká Honda

Naposledy editováno 20.04.2019 07:15:13

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 07:44 | Nahoru | #35
Ferda64> Jak vidíš,co člověk to názor.Proto jsem psal,že rozhoduješ ty.Máš výhodu,jsi motorkář "panic",takže nemáš příliš specifických požadavků.Vyber pár kousků co se ti líbí a zkus je někde projet.Věřím že i v sekci "čopr" se dá sehnat něco,kde nebude trpět tělo...Hlavně nekupuj rozumem,přijdeš o 50% procent zážitků.Pak budeš mít v profilu že to nějakou dobu trvalo,než ses s ní sžil (zvykl si)

Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 08:33 | Nahoru | #36
Podľa toho,čo píšeš usudzujem,že nech začneš hocičím,aj tak makoniec skončíš u toho cruisera.

Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 09:11 | Nahoru | #37
Jsem na tom obdobně, jako ty. Je mi 48 let, měřím 194 cm, vážím 140 kg, kolena nic moc a do sedla jsem se vrátil po 28 letech. Pořídíl jsem si V-Strom DL-650 a jsem s ním naprosto spokojený. Chtělo to pár úprav. (zvednout řídítka, přitvrdit zadek a posunou řadičku, protože mám nohu vel 48). Vzpřímený posez a kapotáž jsou věci, které bych u většiny motorek, vhodných pro mou nekonfekční tělesnou schránku, určitě postrádal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2019 v 10:05 | Nahoru | #38
Ferda64> Jo cenduro se vybira hlavou ale chopper srdcem, rekl bych, ze u tebe to je jasne
A na remcani anti-chopperaku nedej, nevim kde se bere tenhle odpor vuci chopperum nebo nutkani jezdcu na sportakach, nahacich a cendurech vnucovat ostatnim, ze ten jejich stroj je ten nejlepsi, ze by se o tom sami potrebovali presvedcit? Kdo jezdi na chopperu tak se presvedcovat nepotrebuje protoze vi ze by to za nic jineho nevymenil, neni to zdaleka jen styl ale i prozitek z jizdy. Vzdycky jsen chtel motorku a vzdycky jsem chtel choppera uz tak od sesti let a vim ze kdybych mel na vyber jen mezi cendury, sportaky a nahaci tak si papiry na motorku asi neudelam nikdy, na tom me nic nebere, v zivote jsem nikdy nikam nespechal tak proc by me zajimala rychlost. Zkratka kdo ma na choppera povahu ten chape a kdo ne nepochopi nikdy a podle toho co pises bych rekl, ze ty presne tu povahu mas, konec koncu jako kamionak uz jsi se nejspis na silnicich naspechal dost.

2 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 12:56 | Nahoru | #39
Ať si každý koupí motorku která se mu líbí.
Ale měli byste se zamyslet v jakým zdravotním stavu na to lezete. Jízda na motorce je docela fyzicky náročná činnost a lízt na to se zablokovanýma kolenama nebo zádama není moc dobrý. Až potom kvůli tomu nevyberete zatáčku můžete ohrozit sebe nebo ostatní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 13:21 | Nahoru | #40
dave-lister> S tim souhlasim pokud by byl dotycny invalida nebo treba po uraze, ale treba to ze nevydrzim mit delsi dobu pokrcene kolena me na motorce kde mam nohy pohodlne natazene pred sebe vazne nijak neomezi. Jasne na sportaku bych jezdit nemohl ani kdybych chtel do toho posezu bych se nejspis ani neposkladal a i kdyby jo tak po peti minutach by me museli asi rozmotavat hasici, ale to uz je vazne jen o vyberu motorky s tou spravnou geometrii pro toho daneho cloveka vzhledem k jeho preferencim a omezenim, najit pohodlnou motorku nijak nemozne neni.
Jinak v tomhle je dobry treba zmineny Vulcan 650S ktery umoznuje geometrii motorky upravit primo na miru konkretnimu majiteli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 16:31 | Nahoru | #41

Wolfgar píše: Ferda64> Jo cenduro se vybira hlavou ale chopper srdcem....nevim kde se bere tenhle odpor vuci chopperum nebo nutkani jezdcu na sportakach, nahacich a cendurech vnucovat ostatnim, ze ten jejich stroj je ten nejlepsi... Kdo jezdi na chopperu tak se presvedcovat nepotrebuje protoze vi ze by to za nic jineho nevymenil...Vzdycky jsen chtel motorku a vzdycky jsem chtel choppera uz tak od sesti let a vim ze kdybych mel na vyber jen mezi cendury, sportaky a nahaci tak si papiry na motorku asi neudelam nikdy, na tom me nic nebere...



A ty taky nevnucuješ?

Naposledy editováno 20.04.2019 16:31:56

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 17:09 | Nahoru | #42

dave-lister píše: Ať si každý koupí motorku která se mu líbí.
Ale měli byste se zamyslet v jakým zdravotním stavu na to lezete. Jízda na motorce je docela fyzicky náročná činnost a lízt na to se zablokovanýma kolenama nebo zádama není moc dobrý. Až potom kvůli tomu nevyberete zatáčku můžete ohrozit sebe nebo ostatní.



příteli se zablokovaným kolenem nebo zádama na motorku nevlezeš, pokud znáš dopravní nehodu zaviněnou zablokovaným kolenem nebo zády napiš, pomalu se došplháš ke 40 ti pak to skáče padesát šedeset a podle tebe budeš odepsanej, zbude ti jen ta čtyřkolka na gelový baterky

Naposledy editováno 20.04.2019 17:11:37

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 17:16 | Nahoru | #43
Anti> Ne, vzdyt jsem napsal, ze to neni pro kazdeho, chce to urcity typ cloveka. Nekdo hleda rychlost a adrenalin a pak chapu ze sedla supersporty a nahace a nekdo jiny zase co nejpraktictejsi zpusob prepravy na dlouhe cesty nebo silnice kdekoli na svete a na to se urcite nejvic hodi cenduro, i proto jsem napsal, ze se vybira hlavou, rozhodne nemuzu poprit ze dobre cenduro je treba idealni expedicni motorka na druhou stranu jsou party blaznu kteri jsou schopni tu samou expedici podniknout na pionyrech a ziskat nejspis o dost unikatnejsi zazitek. Chopper je podle me motorka pro pohodare a pozitkare. Ja mam treba plan na letosni leto dost jasny (a take skoro dva mesice nahromadene dovolene :)) vezmu kytaru, spacak a pojedu a bude mi jedno kam, jak rychle a kdy tam budu a na to je ten muj stroj jako delany.

Zkratka kazdy ma nejake sve priority a podle toho by si mel sam vybrat, jenze kdyz si projdes mistni forko tak v kazdem vlakne o nejakem chopperu typicky kdyz nekdo vybira motorku a chce choppera tak se muzes vsadit ze tam bude skupinka sportaku a svedku cendurovych hykat jak jsou choppery na prd, jak se na tom neda jezdit a jsou to pomaly mrdky pro unaveny a tak dale pritom vubec nechapou kouzlo tehle motorek ani ten typ cloveka ktery je sedla, ze nekomu je rychlost ukradena, nema potrebu tahat v kazde zatacce kolinko jako v motoGP a ani nepotrebuje motorku na co nejpraktictejsi expedici do Tibetu ale chce se jen proste projet na necem co se mu libi, divat se kolem a proste si tu jizdu jenom uzit.

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 17:24 | Nahoru | #44
[quote=Wolfgar]dave-lister> S tim souhlasim pokud by byl dotycny invalida nebo treba po uraze, ale treba to ze nevydrzim mit delsi dobu pokrcene kolena me na motorce kde mam nohy pohodlne natazene pred sebe vazne nijak neomezi

já si dal i původní stupačky a používám je, že by bylo pohodlné mít nohy natažené tak do časem asi ne, vyhovuje mi přehodit je na klasiku a pak zase natáhnout na předkopy, prostě se tak hnízdit nebo jak to říct, třeba minulý rok jsem dal 160 dálnice a 60 okrsky a ok někdy jsem po stovce ko začnou záda pálí pytel, přítěží je kůže úlevou je textil

2 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 20:52 | Nahoru | #45
Wolfgar:
Ano, to bude můj případ- jsem unavenej celoživotním ježděním "na honičku" zavřenej v kabině, s čímž jsem už konečně skončil. Takže- teď chci jezdit jen pro radost, nebýt zavřenej v plechu, a prostě na pohodu, bez honění, klídek a je mi jedno kam dojedu, hlavně být venku a pryč z města. Ale občas - jak jsem psal- i vyrazit někam dál, ale zase bez pevnýho plánu, kterej bych musel striktně dodržovat- prostě někam kde je krásně, a prostě kam dojedu, tam se vyspím.
Jezdil jsem s takovouhle filosofií leta na kole a maximálně mi to vyhovovalo.
Zkusím ještě sednout na Versyse, ale počítám tak na 90% vyhraje Vulcan, protože to je prostě krása a zároveň i pohodlí (na něm jsem už seděl).

2 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 21:23 | Nahoru | #46
Jestli hledas charisma, tak vem Vulcana. Versys tohle moc nema
Ale s tema zadama jsem Te varoval

Naposledy editováno 20.04.2019 21:24:11

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 21:24 | Nahoru | #47

Ferda64 píše: ....Zkusím ještě sednout na Versyse, ale počítám tak na 90% vyhraje Vulcan, protože to je prostě krása a zároveň i pohodlí (na něm jsem už seděl).


Pak není co řešit...

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 21:28 | Nahoru | #48

Mac73 píše: Jestli hledas charisma, tak vem Vulcana. Versys tohle moc nema
Ale s tema zadama jsem Te varoval


Já vím- ALE kolena už v prd*li mám, záda ještě ne, takže moc na výběr nemám- mládnout už asi nebudu

Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 21:46 | Nahoru | #49
Někdo rád tlustou, jinej hubenou a někdo je na chlapy...

Návrat do jedné stopy po 37 letech

20.4.2019 v 23:52 | Nahoru | #50
Zarazilo mě, že versys a vulcan jsou dost odlišný motorky. První by to chtělo vyjasnit co vlastně chceš? Já mám shivra a toho bych ti nedoporučil, i když já jsem spokojený a to jsem starší. A co 700 nebo 900 Tracer od Yamahy?

Naposledy editováno 20.04.2019 23:58:32

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

21.4.2019 v 08:06 | Nahoru | #51

Mac73 píše: Jestli hledas charisma, tak vem Vulcana. Versys tohle moc nema
Ale s tema zadama jsem Te varoval



Keď už sa chceme nrať na nejaké charizma,tak ani Vulcan ho ,podľa mňa,nemá. Je to len taký prezlečený naháč. Ale inak to môže byť výborná motorka,neviem...

Naposledy editováno 21.04.2019 08:07:14

1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech

21.4.2019 v 08:19 | Nahoru | #52
Čau, najlepšie je mať viac druhov motoriek,vyberieš si podľa chuti, ja svojho času som jazdil enduro XT 600 Tenere,šport RD 350 YPWS , Suzuki GS 750 - skoro ako choper ostré,enduro Huska WXE 260, a s nostaalgie aj Jawa 350 638. Keď som vliezol do garážu, tak som si nemohol vybrať, na ktorej sa zveziem.......som vzal bicykel a šiel do krčmy, hahahaha

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

21.4.2019 v 08:25 | Nahoru | #53
krokoš> presne! Proto mam zatim dve

Samozrejme kazdymu se libi neci jinyho.. Jen bych rekl, ze Vulcan S je opravdu krasny moto a krome urcite slabsi miry komfortu na horsich silnicich ma i skvelej motor a velmi dobry jizdni vlastnosti..

Návrat do jedné stopy po 37 letech

21.4.2019 v 09:50 | Nahoru | #54
taky něco napíšu je mě 55 a už jsem něco odjel začátek jawa nic jinýho nebylo pak kawa 1000 suza 750 honda 1000 a všechný super stroje nakonec mám haryka a k tomu multistradu 1260s a jedu podle nálady na kochačku a nebo svižně

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

21.4.2019 v 12:31 | Nahoru | #55
Ferda64> Ja myslim ze i zadek bude v pohode a kdyz ne to se na motorce resi asi nejsnaz, gelovka, houne, presiti sedla...
Ale jestli mas nekde kolem dealera Triumpha tak muzes zkusit jeste ty, na obou jsem sedel jen na vystave a Vulcan je pohodlnej ale Triumph byl pro me dokonaly kresilko.

Návrat do jedné stopy po 37 letech

21.4.2019 v 15:41 | Nahoru | #56
Jediná motorka na světě, která má charisma je moje véefero. Všechno ostatní jsou jen náhražky a šidítka...

1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech

21.4.2019 v 19:20 | Nahoru | #57
Mike 70 to je odvážný tvrzení ale nerozporuju to

2 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech

21.4.2019 v 20:27 | Nahoru | #58
Ono to opravdu není jednoduchý. Vybíral jsem ze všech značek, a to podle vyzkoušených spolehlivostí motorů, podle pohodlnosti, podle objemů vs. výkonů, podle spotřeby, podle kol (nechci dráty).... A hlavně ceny! Ať přebírám, jak přebírám, nejlíp mi vychází Kawa Versis 650 (až na pohodlí- složený nohy pod sebou)- ale super nádrž na cca 500km, a Vulcan S 650 (až na menší nádrž 14l), ale zase pohodlně natažený nohy a komfortní sedlo- dal bych gel. No a nakonec samozřejmě v nemalý míře i podle toho, co se mi líbí.
Nechci velký objemy. Už ty dnešní 650ccm mají tak velkej výkon, o jakým se mi nikdy ani nesnilo (jak jsem byl kdysi spokojenej s mýma 5.9kW), ale zároveň i dost dobrou spotřebu a tím i náklady- zase tak moc nevydělávám a jezdit se prostě chce. Takže prostě tyhle dva kousky jsou mými favority a o dalších už ani neuvažuju. Opravdu vybírám už dost dlouho a k těmhle jsem se dopracoval postupným vylučováním dalších (často o dost dražších, i když možná lepších).

Naposledy editováno 21.04.2019 20:29:34

(reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

21.4.2019 v 21:30 | Nahoru | #59
Ferda64> Tak si je projed, jinak se v tehle fazi stejne nerozhodnes. I kdyz u toho Vulcana nejspis to pohodli nebude na 100% takove jako kdyz si ho koupis a nastavi ti ho primo na tvou postavu. Me se treba Vulcan vizualne popravde moc nelibi, je to na me moc moderni, ale tenhle aspekt me na nem opravdu hodne laka, dost me prekvapuje ze tenhle system kdy jde motorka nastavit na miru bez dokupovani alternativnich dilu nepouziva vic vyrobcu, zvlast jako cruiser je vulcan nejspis jediny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrat do jedné stopy po 37 letech

21.4.2019 v 22:42 | Nahoru | #60

k.hacecky píše: Mike 70 to je odvážný tvrzení ale nerozporuju to


Takže taky véeferkař
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist