invelt_unor2




chopper shop Přidat reklamu

Téma: Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci
9.4.2019 v 13:07
Už si trochu nevím rady. Před výměnou sjeté přední pneu Bridgestone jsem loni v Alpách pociťoval při pomalejší jízdě z kopce a zvláště v zatáčkách drnčení od předku s pocitem jakoby klepání. Tenhle špatnej "pocit" z předku jsem měl už kdysi, než sem vyměnil pneu, pak to bylo v pořádku. Proto jsem to zase připisoval oskákanému vzorku pneu před smrtí. Předtím bylo vše OK, tak jsem vyměnil pneu za novou (nyní Dunlop) a od té doby (2000 km) se to nezlepšilo a navíc se přidalo kmitání řídítek při rychlostech mezi 60-70 km/h. To drnčení se projevuje tím, že v zatáčkách při deceleraci cítím jakoby klepání až tupé bouchání do řídítek - ono se to u VFR sčítá s dost neklidným chodem motoru v nižších otáčkách (3-5 tisíc), takže má člověk pocit, že klepe motor. To kmitání se projevuje jen při puštění řídítek, jinak nic necítím. Proběhla kontrola ložisek krku řízení; tj. chodí volně bez zadrhnutí či přeskakování, po mírném dotažení se nic nezměnilo, takže jsem je dal do původní polohy. Kotouče i brzdiče vč. desek jsou OK (při brzdění páčka nepumpuje a nevibruje). Ložiska předního i zadního kola žádnou vůli nemají. Takže se mi nechce začít vyměňovat všechna ložiska za nová, abych následně zjistil, že se nic nezměnilo. Taky jsme znovu nechal převážit přední pneu a zkontrolovat případnou házivost a vše je OK. Tak kdyby měl někdo nějakej postřeh či stejnou zkušenost, tak díky za radu.

Naposledy editováno 09.04.2019 13:56:19
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

9.4.2019 v 13:10 | Nahoru | #1
Řekl bych ložisko krku, ale píšeš že je ok

1 reakcí na tento příspěvek Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

9.4.2019 v 13:44 | Nahoru | #2
Možná blbost, ale co nepravidelně vytahaný řetěz?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

9.4.2019 v 13:52 | Nahoru | #3

foxdive píše: Řekl bych ložisko krku, ale píšeš že je ok


Já bych taky řek, ale po odstrojeni předku vč. tlumičů sem nezaznamenal u ložisek problém s nějakým odporem při otáčení řídítkama ani po přitažení to nikde nedrhlo či jevilo známky vymačkání...

(reakce na) Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

9.4.2019 v 13:53 | Nahoru | #4

Marfy.VFR píše: Možná blbost, ale co nepravidelně vytahaný řetěz?



Zkontroluju ho, ale nevím jestli to může mít vliv na kmitání či to drkotání, protože to drnčení od přední pneu cejtím i když zmáčknu spojku a motor jde na volnoběh.

Naposledy editováno 09.04.2019 14:02:27

Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

9.4.2019 v 16:42 | Nahoru | #5
ja som teraz na XJ daval menit loziska v krku.. riadenie nebolo okay (riaditka klepali), ale loziska vyzerali stale dobre. po vymene lozisk v krku to je ale znova parada. takze nie vzdy pohlad staci, sem tam to treba rozobrat a zlozit a je to fakt lepsie. tie loziska nestoja nijak moc penazi

Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

9.4.2019 v 16:49 | Nahoru | #6
Pokud nejsou ložiska v krku a v kole nová tak bych začal asi tam. I když píšeš, že jsou ok, ale jak si to poznal že jsou v pohodě? Ložisko se chová jinak při jízdě a když ho máš v ruce tak poznáš prd a zase taková investice to není. Vsadím se že to je tím.

(reakce na) Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

9.4.2019 v 17:06 | Nahoru | #7

Mike70 píše: Já bych taky řek, ale po odstrojeni předku vč. tlumičů sem nezaznamenal u ložisek problém s nějakým odporem při otáčení řídítkama ani po přitažení to nikde nedrhlo či jevilo známky vymačkání...


A ložiska původní?
E:druhy....v krku a v předním kole by jsem vyměnil

Naposledy editováno 09.04.2019 17:08:02

Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

9.4.2019 v 18:29 | Nahoru | #8
Taky hlasuju pro ložiska řízení, ty příznaky sedí a poznat to bylo až na vymontovaném ložisku !

1 reakcí na tento příspěvek Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

9.4.2019 v 19:48 | Nahoru | #9
Tak jo, díky chlapi. Nechám vyměnit ložiska v krku i předním kole. Sám to bez stahováků dělat nechci, protože v tom krku to taky bez něj nemusí jít.

Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

9.4.2019 v 21:03 | Nahoru | #10
Obecně si myslím ze origo ložiska jsou super ale zrovna Vfr je docela těžká motorka a cca těch 18 let tam už znát je. Zvlášť když mají nalitano i když tacho při koupi hlásí max 50t

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

9.4.2019 v 22:05 | Nahoru | #11

Mike70 píše: Tak jo, díky chlapi. Nechám vyměnit ložiska v krku i předním kole. Sám to bez stahováků dělat nechci, protože v tom krku to taky bez něj nemusí jít.

ložiska jak v krku tak na kolech sem dělal a taky jsem si myslel že člověk potřebuje bůhví jaký nástroj a stahovák ale jde to vyklepnout jednoduše plochým šroubovákem. Stačí do toho ťukat dokola a hotovo.

Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

9.4.2019 v 22:57 | Nahoru | #12
Tím hýbáním na místě nic nepoznáš, origo ložiska má VFR kuličky a ze začátku jsem zápasil s kmitáním řídítek. Po výměně za kuželíková se motorka srovnala a v pohodě. Na výměnu nepotřebuješ žádné spešl nářadí a stahováky, uděláš sám doma pokud jsi trochu zručný. Jo a problémy začali asi v 50tisících.

1 reakcí na tento příspěvek Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

9.4.2019 v 23:22 | Nahoru | #13
Hlasuju pro ložiska v krku.
Při hledání závady jsi ale zcela opomněl vidlici ;)

(reakce na) Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

10.4.2019 v 11:31 | Nahoru | #14

Tača píše: Hlasuju pro ložiska v krku.
Při hledání závady jsi ale zcela opomněl vidlici ;)


Jj. tam jsem dělal repas loni (olej, gufera)...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

10.4.2019 v 11:39 | Nahoru | #15

MartasUS píše: ložiska jak v krku tak na kolech sem dělal a taky jsem si myslel že člověk potřebuje bůhví jaký nástroj a stahovák ale jde to vyklepnout jednoduše plochým šroubovákem. Stačí do toho ťukat dokola a hotovo.



A můžeš mi prosím mi osvětlit postup, Já v servisním manuálu čtu a vidím, že na obojí to chce stahovák... za prvé, jak u kola vyklepnu ložisko, když je tam rozpěrná tyčka? A u krku řízení se toho bojím ještě víc, protože mi servisák řek, že pokud tam v krku nejsou půlměsíčky jako vybrání pro vytlučení, tak jedině stahovákem. Tak jo to tedy je u týhle VFR? A ještě ložiska do krku znovu originál kuličkový nebo válečkový, Někdo na neoriginál nadával, že se nějak zhoršilo řízení a vracel tam kuličkový. Díky...

Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

10.4.2019 v 19:13 | Nahoru | #16
Tak pridám aj moju skúsenosť . Na mojej moto mi pri asi 60-70 km rýchlosti po pustení volantu začali kmitať riadidlá a to tak,že keby som ich nechytil,tak idem k zemi.Mysle som si,že to je kvôli kufru,alebo zjazdenej prednej gume.Po výmene pneu sa to o dosť zlepšilo,ale triaslo to stále.Teraz som dal vymeniť prachovky na prednej vidle a po demontáži a opätovnej montáži vidlice som sa bol previesť a kmitanie riadidiel úplne zmizlo.Skusal som pustiť rajdy v akejkoľvek rýchlosti a ani sa nepohli.Podla mňa tam muselo byť nejaké pnutie v uchytení vidlice . Takže aj takúto možnosť treba preveriť.

(reakce na) Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

10.4.2019 v 19:56 | Nahoru | #17
Mike70> Samozřejmě, že to jde doma a bez servisáka s tím jeho stahovákem. Na ty kola je taky finta a není nijak složitá. Jestli nevěříš, tak si prolistuj i jiné manuály, než k VFR.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

11.4.2019 v 08:59 | Nahoru | #18
Mike70> Ložiska u kola jsou jednoduchá vyklepnout a jdou velice rychle. Stačí prostrčit plohý šroubovák skrz a vyťuknout to ložisjo naproti. Ťukat dokola ložiska a ono kousek po kousku budde vylézat, ale né moc velký rány ať se ti to ložisko třeba nevzpříčí. Prostě citovka. U ložiska v krku je to to stejný. Dělal sem to v životě 2x a ložisko v krku se musí správně dotáhnout a pak po pár jízdách zkontrolovat jestli je správně dotažené. Jízdou si to ložisko může lépe sednout a tím pádem pak potřebuje trochu dotáhnout.

Naposledy editováno 11.04.2019 09:01:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

11.4.2019 v 12:13 | Nahoru | #19
MartasUS> Dík za nákres, tak sem to myslel, ale je tam rozpěrná trubka, která se musí před každým klepnutím (u prvního ložiska) vyosit, že? na ložiska v krku budu mít takovej vytloukák

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

11.4.2019 v 13:11 | Nahoru | #20
Mike70> Nevím přesně co myslíš tou rozzpěrnou tyčí. Když vyndáš osu kola a sundáš ho tak na tebe z každé strany koukj dvě ložiska. Maximálně bude schovaný pod nějakou krytkou nebo vymezovací podložkou, ale to sundáš AJN CVAJ . Mohla by tam být ještě vnitřní ségrovka kterou kdyžtak musíš vyndat. Pak to vyťukat ven. Tohle udělátko je docela dobrý na ten krk. Dvě rány a bude venku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

11.4.2019 v 16:10 | Nahoru | #21
MartasUS> .. dvě rány a nic, protože krk je uvnitř osazený a to udělátko na skútry se v tom otevře jak květák. Na ložisko to trefíš, jen když budeš ten forichtung strkat do krku tzv. po srsti.

Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

11.4.2019 v 17:04 | Nahoru | #22
Mike70 :
Hlasuji také pro ložiska v krku. Původní jsou tam kuličková a misky se dokážou vymačkat tak, že můžeš stahovat jak chceš, tak tomu nepomůžeš. Já jsem měl na Varaderu radiální vůli těch ložisek 2 mm, tak byly ty misky vymačkané. Projevovalo se to tak, jaks popsal. Když to budeš mít rozdělané, tak vyměň rovnou olej ve vidlích a pak uvidíš tu změnu.
Demontáž zvládneš s běžnými věcmi v dílně, na montáž stačí velká závitovka s maticemi a podložkami. Dej kuželíková ložiska a ty můžeš pak podle potřeby dotahovat. Ale kuželíková se ti také časem také vymačkají. Vymačkají se v nich pod kuželíky na zatěžované straně žlábečky a řízení začne jakoby jít trhaně, to pak poznáš a uděláš výměnu zase znova.
Teď jsem se ale setkal s případem, že kamarádovi po výměně pneumatiky vibrovala řídítka. Pneumatiku sundal a následovala návštěva servisu, kde nasadili jinou pneu a testovali a zjistili, že motorka je v pořádku a že byla šmejdsky vyrobená ta nová pneumatika. Osvědčený výrobce přesunul výrobu do velké asijské země a není schopen uhlídat kvalitu. Takže zkus si půjčit od některého kolegy se stejným strojem celé přední kolo a projet se a posoudit, zda obdobná situace se špatnou novou pneumatikou nenastala i u tebe.
Držím ti palce, abys problém zdárně vyřešil.

Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

11.4.2019 v 21:51 | Nahoru | #23
Tohle video stačí zhlédnout. Vyndavání sedla ložiska v čase 2:00 minut. Prostě do toho stačí jebnou skoro vším co má hranu. Asi nejhorší na výměně ložisek v krku je to odstrojování. Vlastní výměna je pak na několik minut práce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

11.4.2019 v 21:56 | Nahoru | #24
Kohlstein> Nevim co tím myslíš ale není to fakt žádná věda. Dělal sem to 2x z toho poprvé bez youtubu a informací. Jsem člověk co dokáže vše rozebrat a pochopit princip a pak to dát zpět do kupy. Jak sem před chvilkou tady dal to video tak přesně tak to dělám. Rozebrat vyťuknout, dát nová sedla a ložiska a zase zpátky dohromady.

(reakce na) Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

11.4.2019 v 23:18 | Nahoru | #25
MartasUS> Myslím tím, že když se to rozevře někde uprostřed krku na osazením pro ložiska, tak se bude klepat do toho osazení a ne do kroužku ložiska. Jasně, jistota je kolmo seříznutá desítka kulatina, pěkně s citem nasadit a klepnout.

1 reakcí na tento příspěvek Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

13.4.2019 v 07:47 | Nahoru | #26
Tak sem vcera vše demontoval, jen ještě zápasím se sundáním kroužku z dolních brejlí. Na to by se ten stahovák hodil. Jinak v krku sou půlměsíčky, takže misky šly vyklepnout dobře i ložiska z kola bez problémů. Dám pak vědět jak se motorka chová a zda to bylo tím.


Naposledy editováno 13.04.2019 08:10:45

1 reakcí na tento příspěvek Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

13.4.2019 v 14:17 | Nahoru | #27
vymen vidle , nebo aspon gufera a zkontroluj v nich olej. Delal mi to skutr Suzuki 400 . po vymene gufer , doplneni vytekleho oleje bylo po problemu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

13.4.2019 v 18:49 | Nahoru | #28
Mike70> No vydíš. Ani to nebolelo. Že to není žádná věda? Stačí jen trochu odvahy a kladivo a jeto

(reakce na) Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

13.4.2019 v 18:50 | Nahoru | #29

toptopic píše: vymen vidle , nebo aspon gufera a zkontroluj v nich olej. Delal mi to skutr Suzuki 400 . po vymene gufer , doplneni vytekleho oleje bylo po problemu


Už sem psal, vidle sem dělal loni...

1 reakcí na tento příspěvek Drnčení od předku a kmitání řídítek při deceleraci

13.4.2019 v 18:54 | Nahoru | #30
Tak hotovo a projeto Kmitání řídítek je pryč. Sice ta guma v náklonu pořád trochu drkotá, ale už tam není to klepání. Je to prostě klidnější a jde daleko lehčejc do zatáčky a náklonu. Dík všem za rady a podněty.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ručička otáčkoměru - jak ji odebrat... Honda VFR 800 Raadio22 14 Včera v 22:18 JáLis
Univerzální motorka do města i na c... [1, 2] Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, ... PerNox 55 19.4.2019 v 20:13 PerNox
Moto na dloooooouhé cesty [1 ... 4, 5] Honda VFR 800, Yamaha FZ6 Fazer, Honda XL 650V Trans... Rado_ 124 2.4.2019 v 20:45 Gapyra
Jaké pneu na VFR 800 Honda VFR 800 cesil 13 2.4.2019 v 00:38 Hippieguy
VFR 800 Fi otáčkoměr Honda VFR 800 sharpart 2 1.4.2019 v 21:00 sharpart


TOPlist