1 reakcí na tento příspěvek Benzín
Ale srojí krapanek více no
2 reakcí na tento příspěvek Benzín
Otázka spíš je, jestli to motor seřízenej na 95 oktanů dokáže nějak smysluplně využít.
Takže abych to shrnul. Na 100 oktanech to může jet líp, ale i nemusí. Když to líp nejede, tak by stálo za to ten motor seřídit (tady už spekuluju, ale možná to seřídit jde).
Bozo>re Dingo: To asi ne... Jakožto bývalý chemik vím, že víceoktanový benzíny líp hoří. Tudíž dávají více energie.
lol lol lol lol lol hahaha ty chemiku lol lol lol tio ti řekl Horst Fuchs že ano a ty mu to žereš lol lol lol
(více oktanový benzín hoří stejně jao méně oktanový, tím spíš pokud je rozdíl jen 5oktanů, více oktanový benzín je odolnější proti detonačnímu hoření - na motoru si pak můžeš dovolit větší předstih a kompresi čímž získáš větší výkon)
1 reakcí na tento příspěvek Benzín
kawaboy24>100 ok je tak sem tam na cisteni motoru ale ze bych to lepsi jelo tak to uplne minimal podle me si akurat jebes motor protoze ten motor je staven na 95 ok pri 100 ok vznikaji veci tlaky a to na delsi dobu neni dobre!!
Takže podle tebe je přínos minimální a zároveň v motoru vznikají větší tlaky. To je trochu proti sobě. Všema úpravama ke zvýšení výkonu jde o to, zvýšit tlak v motoru - pracovní tlak, tzn. např. úpravou hlavy válců dosáhnout toho, aby se do válce dostalo více směsi benzínu se vzduchem a tím vznikne logicky při zapálení této směsi větší tlak, což je cílem a z toho plyne větší výkon. Nebo výfukové svody s kn filtrem - důsledek lepší vyplachování a plnění motoru, to má za následek více směsi ve válci před zapálením a tím vyšší tlak po zapálení. Úpravy hlavy ke zvýšení komprese - v tomto případě se dostane do válce stejné množství směsi, ale její tlak před zapálením je větší než v motoru bez úpravy komprese a tím po zapálení vznikne větší tlak, než u motoru bez úpravy a tím dostaneš vyšší výkon.
Pokud by vznikl při použití benzínu 100 místo 95 vyšší tlak, pak je to absolutně super, bohužel to tak není.
1 reakcí na tento příspěvek Benzín
Mimochodem, "odolnější proti detonačnímu hoření" splňuje mojí definici "líp hoří"
Alespoň jsem se kolegovi snažil pomoct, lepší než tvoje "placebo".
Předmětem testu bylo zjistit rozdíl mezi benziny. Zkoušel se projev motoru, akcelerace 0 - 100 km/h, motorová brzda a možná ještě něco.
Motory měly po natankování V-Power nepatrně horší zrychlení a nižší výkon!
Poměrně rozšířený názor, že vysokooktanový benzin zvýší vždy výkon motoru je pouhý mýtus. Pokud motor není na vysokooktanový benzin konstrukčně připraven (jedná se zejména o kompresní poměr a časování zapalování) nejen že se výkon nezvýší, ale nemůže dojít k řádnému spálení paliva během prvních okamžiků produktivní fáze spalování a to způsobí paradoxně ztrátu výkonu. Naopak v motorech, které jsou na něj technicky připraveny (zejména agregáty s přímým vstřikováním), může zvýšit výkon o jednotky procent. Je ale důležité mít na paměti, že každý motor má svůj oktanový nárok a použití méně oktanového benzinu může způsobit detonace.
je to z těhle stránek
http://news.auto.cz/.../oktanove-cislo.html
Bozo>Hele Dingo, tohle fakt nechápu. Nejdřív říkáš jak je 100 oktanovej benzín na prd, pak sám říkáš, že "na motoru si pak můžeš dovolit větší výkon" Jsem zmaten
Mimochodem, "odolnější proti detonačnímu hoření" splňuje mojí definici "líp hoří"
Alespoň jsem se kolegovi snažil pomoct, lepší než tvoje "placebo".
lol lol lol hahaha, je vidět, že neumíš číst
napsal sem přesně tohle: více oktanový benzín je odolnější proti detonačnímu hoření - na motoru si pak můžeš dovolit větší předstih a kompresi čímž získáš větší výkon
a o kousek níže si odkázal prakticky na to samý co sem psal lol lol
Bozo>Pokud motor není na vysokooktanový benzin konstrukčně připraven (jedná se zejména o kompresní poměr a časování zapalování)
Tak si to laskavě ujasni ve svým mozku
1 reakcí na tento příspěvek Benzín
at si am kazdej leje co chce, do tyhle diskuze uz se neseru :)
Ozz_>tyvole uz zase :)
at si tam kazdej leje co chce, do tyhle diskuze uz se neseru :)
Ok tak naposled :)
Ja mam v navodu napsano natural s okt. cislem 95, tak ho tam leju, a snazim se vyhybat podezrele levnejm benzinkam (cimz nerikam ze clovek u znackovy nemuze dostat naredenoy svinstvo, ale holt s tim uz se nic nenadela).
Jsem ochotnej brat zelvipower95 (ale nedelam to). Chcat do toho 98 nebo 100 oktanu je imho stejny jako kdysi do aut na special chcat super s tim ze to lip pojede (nejelo, proste byli udelany na special. Aby se super vyuzil, musel by byt jinak nastaveny predstih, jina komprese atd, proste jen zmenit benzin nestaci). Totez plati opacne. 98 ma smysl tam, kde jsou na to motory pripraveny (viz VW motory na 98ku).
1 reakcí na tento příspěvek Benzín
EDIT: PS: poznamka: koupit olejarske akcie (Shell napr.)
Naposledy editováno 06.11.2010 20:34:07
Ale vy si tam lejte co chcete je mi to fuk. dobra je i carera od omv to poznam zase na 50konove plechovici co nejede...Tedy citite kazdej kun do kopce.
1 reakcí na tento příspěvek Benzín
1 reakcí na tento příspěvek Benzín
ale ze by nejak lepe jel se neda řict, co jsem se bavil s ladicema z alpe adria tak zavodni elf ( 8000 kc- 50 litru ) udela -pokud je na to motor nastaven oproti 100oktanovemu shelu pul koně u 125 sp a to se pak vyplati