paolo_novy Přidat reklamu

Téma: XT660Z Tenere 2008
10.3.2008 v 10:42
Tahle motorka mne na výstavu přilákala. Musim říct že zajímavé. U ní a u BMW F800GS jsem strávil většinu času. Jsem zvědav na první testy ale rozhodně v reálu se mi stejně jako na fotkách (v bílé barvě) fakt líbí.

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

4.11.2008 v 09:30 | Nahoru | #1
Já jezdil na obou (tedy F800GS a Tenere) v rámci jednoho z prvních srovnání - vyšlo to v Motohouse někdy v září myslím. Je to docela rozsáhlé. Motorku dělá motor a ten je u GS prostě jiný. Záleží ale na tom, co člověk chce - pokud hledám čistě motorku na pohodové ježdění offroad, tak Tenere byla příjemná a neměli jsme proti ní žádné zásadní námitky a výkonový deficit neexistoval. Slabší přední vidle - to čert vzal, v praxi se to nedalo poznat. Na silnici to bylo nesrovnatelný, představa že na Tenere mám jet s plně naloženou motorkou do Alp - ani náhodou. V tom je F800GS někde jinde ale zase stojí o hodně víc. Proto náš závěr byl, že srovnáváme něco, co se srovnávat nemá - jiné kategorie technicky i cenově.
Kdybych postavil proti Tenere třeba F650GS (starý jednoválec), tak to jo, to je něco jiného. Tam by to bylo zajímavější ale F800 je prostě jinde. Nový Transalp nemá cenu porovnávat - to je podle mě už čistě silnice, stejně jako nový Tiger a řada dalších, které se kdysi tvářily jako "cestovní enduro".

F800GS měla resp. má pár nedotažených detailů - kupříkladu anténa imobilizéru, nějaké stahovací kroužky hadic apod. Nic zásadního a to s ní první majitelé vyrazili na hardcore cesty - kupříkladu Mongolsko. Taková cesta na nové Tenere jaksi chybí, takže opět srovnávat zkušenosti a poruchy z masakrových offroadů desítky tisíc km daleko s testováním někde za humny, to je nesmysl. Prostě dlouhodobější praktická zkušenost s Yamahou chybí ale když si vezmu, že to je víceméně jen redesignovaný XTčko, tak by to fungovat mělo, protože je to jednoduchý. F800 je proti tomu docela nabitý elektronikou, má canbus a s tím spojené teoretické potíže. Přímý konkurent Tenere by mohla být tak leda LC4 ale ve verzi Adventure bude srovnání dost kulhat, protože LC4 má obří nádrž a vynikající vidle a zadní tlumič a proti Tenere šílený motor. 690 Adventure není, takže nový motor neporovnáme a starý karburátorový třasák je zase už dost starý na porovnávání ale i tak bych asi volil spíš LC4 kvůli té čistě adventure koncepci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

4.11.2008 v 09:39 | Nahoru | #2
TomasTT>
S tím Tenerem to není taková hrůza - byl jsem v létě ve dvou v Alpách a Itálii, jeden den jsme dali na jeden zátah 1000km, nabalení jsme taky celkem byli a šlo to. Prdel extra nebolela a cestovních 130 kmh gps jsem držel pořád a i tak jsem předjížděl spoustu nabalených rakušáků na Baworech, kteří si to prděli krajinou sotva kilem. Pokud člověk nejezdí po dálnici, tak se to dá i na silnici přežít a celkem i užít.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha XT 660 Z Tenere 2012 Yamaha XT 660 Z Tenere Brunpaint 6 21.8.2024 v 21:08 DavR1
Hlasité řazení/lupání od rozvoďáku ... Yamaha XT 660 Z Tenere Brunpaint 0 20.8.2024 v 13:40 Brunpaint
XT 660 Z Ténére - Plexi Yamaha XT 660Z Tenere Help93 6 1.3.2024 v 08:31 sebajs
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... ThePauli 11 20.2.2023 v 10:31 Metric
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5


TOPlist