globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vlek za auto
 
11.3.2019 v 10:59
Zdravím má někdo zkušenosti se stavbou vleku vozíku za auto když chci starý bez papírový vlek přihlásit na papíry jde to ještě? Diky za rady

Vlek za auto

11.3.2019 v 11:08 | Nahoru | #1
Jde, ale blbě. A pokud je starej jakože fakt starej (a náprava je něco funkčního, nedejbože s listovejma pérama a ne "moderní" nahovno klika v gumovejch špuntech od protlačovaných výrobců), tak tě vyjde levnějc koupit přihlášenej.

1 reakcí na tento příspěvek Vlek za auto

11.3.2019 v 11:19 | Nahoru | #2
ta doba je podle me uz davno pryc kdy se dal samo domo vozejk prihlasit na novy papiry.
To dneska uz nejde. Takze pouze prihlaseni na nejake jine papiry, ale zase musi byt dodrzeny rozmery vleku.

(reakce na) Vlek za auto

11.3.2019 v 11:36 | Nahoru | #3
KubaLC8> Furt se dá samodomo vozejk postavit na papíry. Jen buzerkracie už není tak benevolentní, musíš používat schválený komponenty, hlavně skrz nápravy dělaj hrozný ofuky, rám si nemůžes spáchat na dvorku triodynou ale musíš mít zkoušky atd atd.
Řešil jsem stavbu vleku na loď, potřebuju speciál... nakonec jsem se na to vysral a nechal si starej sportjacht na "velkejch" kolech.

Naposledy editováno 11.03.2019 11:36:36

1 reakcí na tento příspěvek Vlek za auto

11.3.2019 v 12:16 | Nahoru | #4
mám vlastní stavbu z r.1986 a už tehdy byla použita kvalitní tovární klika a byl doložen svářečák

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek za auto

11.3.2019 v 12:31 | Nahoru | #5
cmiral> No vidíš, já měl ze stejnýho roku druhej vlek, domorobo, a nápravy byly lidová tvořivost.

1 reakcí na tento příspěvek Vlek za auto

11.3.2019 v 13:01 | Nahoru | #6
Myslim, ze v roce 1986 to bylo naposledy, co se dal postavit domadelanej vozejk na TP pouze za predpkladu, ze snad hlavice byla seriova

1 reakcí na tento příspěvek Vlek za auto

11.3.2019 v 13:28 | Nahoru | #7
Pokud to chcete mít bez starostí, tak třeba tu provedete přihlášení stavby

Nicméně moje nedávné zkušenosti s přestavbou:
- přestavoval jsem vozík, kde se měnilo skoro co šlo (velikost kol, rozměry a hmotnosti vozíku...)
- nejprve jsem musel udělat nějakou dokumentaci - malůvku s rozměry apod., aby byl ouřada na magistrátu spokojen
- k malůvce jsem přidal žádost o povolení přestavby dle dodané dokumentace
- dostal jsem povolení k přestavbě
- provedl jsem přestavbu (dokládal jsem fakturu za železo a svářečský průkaz svářeče)
- zajel jsem na technickou kontrolu
- podařilo se zapsat

Vidím to tak, že ať vezmeš jakékoli papíry z vozíku stejné kategorie a provedeš to podobě, musíš uspět. Nedávno jsem viděl takto TP také z nedávné přestavby z obytňáku na vozík (valníček) velikosti Jacht Sport a taky to šlo... a nebo použij odkaz výše... vysolíš peníze, ale bude to zaručeně a bez starostí.

Howgh.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek za auto

11.3.2019 v 13:36 | Nahoru | #8
Sofía> Musels dávat celou nápravu, nebo (by) tě nechali vyměnit jen velikost kol na té stávající?

(Mám tam dvoudílný komex dvanáctky z prasete, radši bych klasický automobilový třináctky)

Vlek za auto

11.3.2019 v 13:44 | Nahoru | #9
Právě vozejk mám na papírech který je už dost prohnilej tak chci z jinyho postavit nový tak by to možná šlo na tu přestavbu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek za auto

11.3.2019 v 14:01 | Nahoru | #10

FiZzeR píše: Sofía> Musels dávat celou nápravu, nebo (by) tě nechali vyměnit jen velikost kol na té stávající?

(Mám tam dvoudílný komex dvanáctky z prasete, radši bych klasický automobilový třináctky)



Hele nevím... ono ve tvém případě totiž neměníš jen kola formou demontáže a montáže, ale musíš měnit konstrukci nápravy. U prasátek je uložení (ložiska) v kole a z nápravy kouká čep, ovšem pokud chceš dát automobilová kola, musel bys udělat hlavu kola s uložením apod. a až na to dát vlastní kolo.
V mém případě jsem měnil rozměr kola automobilového za automobilový a to bylo bez problémů.
Zkus se zeptat někde na úřadě, protože dle mého názoru to hodně záleží na tom, jak se danej ouřada vyspí. A po zkušenosti doporučuji, jít někam na maklou obec, kde je jeden člověk od tohoto (tj. když se s ním dohodneš, jak to chce vypapírovat, tak to projde) a hlavně bývá rozumnější než velkoměšťáci... dneska to přeci jde kdekoli .

Mj. ze zvědavosti... co že máš za vozík? ... A kdyby byly k mání kola z prasátka, tak beru .

radek89>

To by asi šlo přestavbou... pokud provedeš stejný proces, tak asi není problém použít jako polotovar jiný vozík (nebou "požité díly").

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek za auto

11.3.2019 v 14:10 | Nahoru | #11
Sofía> Sport jacht LPB204, dlouhá oj, 12" kola, náprava příčně kyvný ramena s vinutejma pružinama + teleskopy... je to super vozík, nízkej, univerzální, nabastlim si na něj korbu, nosič motorek nebo na něj posadím loď i s manipulákem, za autem o něm vůbec nevím... mínusy jsou akorát 70km/h a ty dvoudílný kolečka - nosnost to má ofiko 250kg, právě kvůli těm kolům, sice neofiko snese 600 kg kilo dvacet po dálnici, ale už z toho mám blbej pocit
(Disky nejsou přímo z prasete, jenom identickej rozměr.)

Nahradil bych ho něčím jiným, ale vždycky narazím na té univerzálnosti, a mít víc vozejků už nechci

Naposledy editováno 11.03.2019 14:11:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek za auto

11.3.2019 v 14:36 | Nahoru | #12

FiZzeR píše: cmiral> No vidíš, já měl ze stejnýho roku druhej vlek, domorobo, a nápravy byly lidová tvořivost.



dyť píšu, že mám kvalitní tovární kliku bez bastlení

(reakce na) Vlek za auto

11.3.2019 v 14:43 | Nahoru | #13

cmiral píše: dyť píšu, že mám kvalitní tovární kliku bez bastlení



No a co já s tím Že tys to dělal takhle neznamená, že to tehdy byla nutnost, to zas píšu já. Teď už to nutnost je.

... a čubu to mělo svařenou z jeklu.

(reakce na) Vlek za auto

11.3.2019 v 14:57 | Nahoru | #14

KubaLC8 píše: Myslim, ze v roce 1986 to bylo naposledy, co se dal postavit domadelanej vozejk na TP pouze za predpkladu, ze snad hlavice byla seriova


Jo, sice si nejsem úplně přesně jistej, ale asi máš recht. Mám po tátovi taky homemade káru z r 1986, dosud v provozu, a pamatuju si, když musel shánět čubu, jinak s tím byly potíže. A zuřil, protože nebyla k sehnání. Nakonec jí splašil přes jezedáky v agrozetu v Budějicích.

Vlek za auto

11.3.2019 v 15:33 | Nahoru | #15
jo tlama a náprava musela být tovární plus člověk se svářečákem, všechny papíry mám ještě v šanonu

(reakce na) Vlek za auto

11.3.2019 v 16:24 | Nahoru | #16
FiZzeR>

Já si teď nejsem přesně jistej, jak vypadá ta starší verze nápravy s tlumičema z Jawy (zda má čep kola demontovatelný od ramena), každopádně ta novější se zkrutnejma gumama má ten čep kola z ramena vynadavací a zastamdací a navíc Sport Jacht dělal později nápravy i na velká kola a to tak, že vymyslel hlavy kol (nejčastěji na rozteč 4x98 z prvního Favorita) na stejné nebo obdobné čepy. Obojí se dá tuším u nich ještě koupit (hledej tu ) a máš velkou šanci, že bys na to mohl dostat i nějaké lejstro od výrobce, že je to možný.

Obrázky z odkazu :

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek za auto

11.3.2019 v 16:27 | Nahoru | #17
FiZzeR>

P. S.: A mj. Sport Jacht má pneu 8x4, zatímco Prasátko 3,25 (3,50) x 12. Takže máš pravdu v tom, že na průměr jsou cca stejné, ale jedno na druhé ani naopak efektivně neobuješ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek za auto

11.3.2019 v 16:30 | Nahoru | #18

Sofía píše: FiZzeR>

P. S.: A mj. Sport Jacht má pneu 8x4, zatímco Prasátko 3,25 (3,50) x 12. Takže máš pravdu v tom, že na průměr jsou cca stejné, ale jedno na druhé ani naopak efektivně neobuješ



Mysli znovu
Jinak s výrobcem jsem jednal a byl jsem odkázán tím určitým oním směrem, byť jinými slovy.


Naposledy editováno 11.03.2019 16:30:44

(reakce na) Vlek za auto

11.3.2019 v 16:34 | Nahoru | #19
FiZzeR>

Sry, beru zpět ... toto je ta nejvíc nejpravěčejší verze co snad existovala... a navíc jsem toto provedení už mraky let neviděl v provozu .

Zrovna vzpomínám, jak mi o vzniku těchto vozíků před několika týdny vyprávěl syn jednoho z konstruktérů a ukazoval mi doma v dílně originální přípravky na kterých se ty první verze vařily a lisovaly

Vlek za auto

11.3.2019 v 17:55 | Nahoru | #20
Je to asi pět let, co jsem rozlomil shnilý Sport Jacht (z výroby už byl se 165R13 koly za staré Š105/120) a namísto opravy jsem uvažoval rovnou o přestavbě na pro mě vyhovující rozměry a konstrukci.

Náčrtek, žádost na úřad, potom dodat faktury z nákupu materiálu, použití pouze pevnostních šroubů nebo dobrovzdání s kopií svářečského průkazu. Potom na technickou a za poplatek blížící se 1/2 ceně nového vozíku mi to zapíšou do TP. Když jsem proti sobě postavil cenu nového, náklady na přestavbu (materiál, poplatky) a čas, jel jsem pro nový a starý střelil někomu "na papíry".

1 reakcí na tento příspěvek Vlek za auto

11.3.2019 v 19:03 | Nahoru | #21
Akce Vapp za 10500,- tak jakýpak vymýšlení se starejma pelechama, záruka 2 roky, rychlost 130 a nosnost 750...
vozím no tom písek, ztracený bednění, vše přes tunu a fachá....

(reakce na) Vlek za auto

12.3.2019 v 06:56 | Nahoru | #22
Astra-11> přesně tak, dnes bych se na vlastní stavbu vleku mimo speciálu mohl , za ty prachy bych po stavbě koupil nový

Vlek za auto

12.3.2019 v 08:36 | Nahoru | #23
Jenže já chci velký tak 190x300 a možnost rozložení na plato a ty jsou už za jiný prachy no nic jednu technickou ještě udělám na starým a potom se uvidí co dál

Vlek za auto

12.3.2019 v 13:50 | Nahoru | #24
tak se podívej u různých prodejců, kolega koupil dvouosák nebrzděný s plachtou někde na severu Moravy u FM, slevu vydyndal, hmotnosti upravili papírově, asi je kvalitní po 2 letech si zatím nestěžoval a to přepravuje zboží dost často i na dlouhých štrekách. Z platoňák z tvojí kolobrndy nikdy levně neuděláš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist