globalmoto_kveten





Téma: Renovace kola Favorit
 
15.2.2019 v 15:56
Dostalo se ke mě staré kolo Favorit které bych rád uvedl do původního stavu.
Obracím se proto s prosbou na někoho, kdo o těchto kolech něco ví, potřeboval bych pár věcí.
Pozná někdo z fotek o jaký model popř. rok se jedná ? Galusky, vpředu dvojtalíř, vzadu pětikolečko.
Kde se dnes dají sehnat origo věci na tato kola, protože předpokládám že v současných cyklocentrech na to nic mít nebudou ?
A zatím poslední dotaz, chtěl bych ho nalakovat originální modrou metalízou, zná někdo název té barvy popř. kód ?
Díky moc za jakoukoli užitečnou informaci.


Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Renovace kola Favorit

24.2.2019 v 17:43 | Nahoru | #61

Vlada píše: rok výroby 90.



Myslím si, že ta 90 neznačí rok výroby.

(reakce na) Renovace kola Favorit

24.2.2019 v 19:30 | Nahoru | #62
[quote=mari]Ahoj,
přidám se z dotazem, mohl by mi někdo poradit co je to za přesný typ kola Favorit? Je to v autentickém minimálně používaném origo stavu, tak jak se to koupilo nové.
Bylo mi řečeno že to je závodní model F1 , ale to si osobně nemyslím, už kvůli těm komponentům.

Jaké může mít cca cenu a je to sběratelský kousek, nebo spíš bezcené obyčejné kolo v hodnotě max pár set korun?

díky

Tvoje kolo vypadá pěkně, a jak už tu někdo napsal, není to úplně obyč. Favorit jako má Růžový Panter, kde se jedná opravdu o kolo, které můžu nechat nezamčené před hospodou.
Ale ani v tvém případě se nejedná o závodní Favorti F1 Speciál, ačkoliv to máš nalepeno na štangli.

Poznáš to podle pár znaků:
- Stavba zadní části rámu je krátká, takže je galuska velmi blízko trubky rámu, do které je zasunutá trubka sedla.
- F1 Speciál má napojení zadní stavby - zadní vidle pod sedlem přímo navařena na rám, a konce vidle nejsou uložené v zakulacených pouzdrech, jak to je na tvém kole, ale jsou zakončeny ze šikma naplocho. Trubka sedla má průměr 26,2 mm, což ale může být u tvého kola taky. Obyčejné Favority maji průměr sedlové trubky menší, protože rám kola se dělal z obyčejnějších tlustších trubek domácí výroby.
- Dalším dúležitým rozpoznávacím znakem jsou krátké mufky, ve kterých jsou zasunuty trubky rámu.
- U zadní brzdy má F1 Speciál příčnou trubka nebo profil s torpédem, na které je ,přišroubována zadní brzda. Obyč Favoritky tam mají navařený obyčejný plech.
- Napojení přehazovačky musí být na rám do oka, obyč. Favority mají přehazovačku hozenou pod matkou uchycení kola.,
I některé rámy F1 Speciál se liší, protože se používaly dovozové komponenty (trubky i spojky) různých výrobců, navíc i tvary mufek byly rozdílné podle doby výroby (ty novější jsou již strohé, ty starší jsou ještě lehce zdobené)
- komponenty na kolech jako brzdy a přesmykače můžou být různé, zase podle toho, co se dovezlo, popř. co si vyměnili individuálně.
nejznámější komponenty byly od Campagnola.

- Už si vše napamatuji snad pár drobností, F1 SPECIÁl má navařeno očko pro bovden zadní přehazovačky zespoda na dolní vidli a očka pro bovden k zadní brzdě na štangli nahoře.

Takže když to shrnu,

Pantere, je zbytečné do takového kola investovat.

mari: na tvém kole někdo něco musel dělat, protože na trubce rámu kde se zasouvá sedlová trubka máš nalepen zlatý polep, narozdíl od zbytku kola, kde jsou polepy bílé. Myslím si, že ten bílý polep může být již novodobý (dá se koupit), a nápis SPECIAL na štangli z výše uvedených důvodů nepatří.
V každém přápadě bych to vše nechal tak, kolo je pěkné a je zbytečné něco měnit.
Jinak o kolech F1 Speciál se na netu diskutovalo třeba tady:¨
https://www.bike-for...orit-f1-special.html

Favorit F1 SPECIAL


Naposledy editováno 24.02.2019 19:54:46

Renovace kola Favorit

25.2.2019 v 07:08 | Nahoru | #63
Yngwie: Super, díky za informace,

Renovace kola Favorit

25.2.2019 v 11:15 | Nahoru | #64
Ještě dodám, aby to nebylo tak jednoduché, že občas se objeví na prodej kola, která vypadají jako F1 Speciál a přitom to jsou jiné značky, polepené samolepkami Favorit. Také by neměla být u F1S na koncích vidlic navařena očka na přichycení blatníků.
Přesto se občas na prodej vyskytnou i pěkné F1 S v původním stavu, ale pokud jsou třeba na Campagnolo Record, už nejsou zadarmo

A kdo chce retro, může si koupit i nové kolo
http://www.favorit.cz/f1-special-en
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist