bbg_listopad_2





Téma: Kolísavé otáčky při vysoké rychlosti
14.1.2019 v 22:40
Zdravím,
poslední dobou (zhruba od začátku zimy, kdy jsem vyměnil svíčku a olej + napl řetěz) mi při vysokých otáčkách začne lítat ručička otáčkoměru (zhruba od 8500) "nahoru-dolů" v horním spektru otáčkoměru, přitom motorka rychlost drží (nezrychluje) a zvuk motoru mi nepřijde nijak mimo normál.
Dočetl jsem se, že může prokluzovat spojka nebo jsou špatné lamely, ale když mi to dělá jen při vytočení a jinak spojka funguje bez sebemenších závad? ... (moto je nová od dubna a má najeto teprve 9600km).
Netuším co by s tím mohlo být, navíc moje mechanické znalosti jsou dost mizerné, proto budu rád za každou radu.
díky

-------
edit:
není možné, že by to bylo třeba vůlí ventilů?

Naposledy editováno 14.01.2019 22:45:58

1 reakcí na tento příspěvek Kolísavé otáčky při vysoké rychlosti

14.1.2019 v 23:30 | Nahoru | #1
Čau!
Len pre info, aký olej si dal?
Podľa príznakov preklzuje spojka, preto sa pýtam na olej.
A samozrejme že to robí pri vysokých! otáčkach. Nestíha preniesť krútiaci moment do prevodovky.
Ventily nechaj, sám píšeš zvuk motoru je normálny.

Naposledy editováno 14.01.2019 23:30:52

(reakce na) Kolísavé otáčky při vysoké rychlosti

14.1.2019 v 23:36 | Nahoru | #2
Eastrider> olej jsem nalil podle manuálu (10W-30)

Kolísavé otáčky při vysoké rychlosti

15.1.2019 v 06:45 | Nahoru | #3
"zvuk motoru mi nepřijde nijak mimo normál" - mam tomu rozumět tak, že zvuk motoru je konstantní a kolísá jenom ručička? V tom případě je problém v otáčkoměru. Předpokládám teda, že ta motorka má elektronickej otáčkoměr, kde je to celkem neobvyklý, ale stát se to může.

Pokud se spolu s poskakující ručičkou mění i zvuk motoru, tak by to skutečně vypadalo na klouzající spojku. V tom případě bych hledal chybu primárně v oleji - že by po 10.000km byly u 125 sjetý lamely se mi moc nepozdává, teda pokud s tim nezkoušíš nějaký stunt kousky. Možná se zeptám blbě, ale ten olej, cos tam nalil, byl určenej pro motocykly (u většiny motorek běhá na rozdíl od aut spojka v olejový lázni a proto se do nich nemají používat motorové oleje pro automobily)?

Kolísavé otáčky při vysoké rychlosti

15.1.2019 v 11:19 | Nahoru | #4
O otáčkoměru jsem nikde nic nenašel (manuál, partsdepot, ani při hledání přímo na motorce).
Asi to má elektro otáčkoměr, protože z motoru jsem nenašel nic, co by se podobalo náhonu rychloměru (který je mechanický z předního kola).

olej jsem tam dal přímo určený do motorek.

a jinak jezdím normálně jako "běžný" uživatel - z bodu do bodu (občas to vytočím třeba jízdou do kopce nebo na předjížděni, ale neymslím si, že bych tu motorku nějak záměrně drtil)

Kolísavé otáčky při vysoké rychlosti

15.1.2019 v 12:54 | Nahoru | #5
k tomu oleji - Honda dává do novějších 10W-30, hlavně kvůli vnitřním odporům a následně emisím - minimálně na léto se šikne 10W-40 - motorka to ocení.

Spojku vyzkoušíš třeba tak, že zařadíš, zašlápneš zadní brzdu, přidáš trochu plynu a pouštíš spojku - když je dobrá, motor zdechne. Ale je velká šance, že ti CB vystřelí do kopřiv, takže radši to snad vyzkoušet během jízdy, kdy na vyšší rychlostní stupeň prudce přidáš a když polezou otáčky motoru a rychlost ne, je spojka v čudu.

Kolísavé otáčky při vysoké rychlosti

15.1.2019 v 14:20 | Nahoru | #6
Alebo len nový olej, čerstvý, aj tak studený, hustejší (vravel, že si menil začiatkom zimy).
Robí to aj keď sa zohreje, alebo len na začiatku jazdy?

Kolísavé otáčky při vysoké rychlosti

15.1.2019 v 16:26 | Nahoru | #7
No nevím, teď jsem to byl projet a spojka mi připadala vpořádku. Žádné nestandartní zvuky ani změna frekvence.
Navíc motorka to dělala nepravidelně a spíš až při zařazení pětky při zahřátém motoru (při zkoušení nižších stupňů to udělalo pouze na jedničce se studeným motorem)

Když jsem to zkoušel se studeným motorem, udělala mi to jen jednou a to hned při prvním rozjezdu (pak dobry). Při jízdě po přivaděči to začalo dělat častěji, ale nebylo to pokaždé... Chvíli to jelo normálně, z kopce (110+) to začalo lítat, po zpomalení a opětovném zrychlení se to na chvíli ustálilo. Na rovině to taky chvíli dělá a pak zas ne... nechápu to

Je možné, že by to bylo tou okolitou teplotou působící na motor, že by nějakým způsobem měnila vlastnosti oleje nebo chod motoru a tím i chování toho otáčkoměru?

Kolísavé otáčky při vysoké rychlosti

15.1.2019 v 16:50 | Nahoru | #8
Otáčkoměr ti počítá elektrické impulsy, které generuje zapalování, tam hledej závadu. Buď je někde špatný kontakt nebo zlomený drát a vlivem vibrací a přerušování kontaktu je těch pulsů víc, nebo je chyba v samotném zapalování.
Edit: zaměřil bych se na snímač polohy klikového hřídele, najdeš ho u alternátoru.

Naposledy editováno 15.01.2019 17:11:59

Kolísavé otáčky při vysoké rychlosti

15.1.2019 v 16:57 | Nahoru | #9
Yurkish> ještě jednou se zeptám na to nejdůležitější - lítá ti pouze ručička otáčkoměru, nebo ti skutečně kolísají otáčky motoru? To přece musíš uchem poznat, jestli se zvuk motoru mění nebo ne.

Pokud jde pouze o ručičku, tak to pravděpodobně bude nějaký kontakt, jak píše Kohlstein nade mnou.
Pokud skutečně kolísají otáčky motoru, tak to bude spojkou. A na vlastnosti oleje má dost podstatný vliv jeho teplota, takže ano, to, že to blbne jen na zahřatém motoru je dost běžná situace.

Kolísavé otáčky při vysoké rychlosti

15.1.2019 v 18:30 | Nahoru | #10
Docela důležitý fakt je, jestli ta ručička kmitá "nahoru-dolů" ve smyslu, že ty otáčky vzrostou a vrátí se na tu skutečnou hodnotu nebo jestli ručička kmitá kolem skutečné hodnoty otáček, tzn. i pod. Pokud jen nad, bude to nejspíš spojkou, sjetá určitě nebude, maximálně jestli nemáš moc napnuté lanko nebo ten olej nebyl třeba určený pro motory s mokrou spojkou. Pokud ručička otáčkoměru kmitá nad i pod, tak to spojkou nebude, spíš tím, co psal Kohlstein - buď chyba v kabelech, snímači polohy klikovky nebo přímo v otáčkoměru. Ale jestli máš tu motorku novou, tak bych to dal do servisu v rámci záruky.

Kolísavé otáčky při vysoké rychlosti

15.1.2019 v 22:03 | Nahoru | #11
otáčky motoru nekolísají, zkoušel jsem i nahrát zvuk a motor je vpořádku.
rafička lítá/ plave okolo hodnoty oběma směry a jen tak sama od sebe během jízdy

zkusím se ve čtvrtek podívat na ty kabely a olej.
Zatím děkuju všem za rady a kdyžtak potom napíšu jak to dopadlo.

edit n°2
záhada byla odhalena... nebyl pořádně dotažený řetěz
za měsíc jízdy se to už nestalo ani jednou.

Naposledy editováno 19.02.2019 18:18:05

Kolísavé otáčky při vysoké rychlosti

16.1.2019 v 00:56 | Nahoru | #12
Pokud lítá jenom ručička, tak se vykašli na olej, ten s tim nemá co dočinění!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
olej 10W-30 Honda CB 125F tomo8 14 30.8.2019 v 21:05 MungoJerry
Servisní manuál na Hondu CB125F Honda CB 125F MarPol 3 16.4.2019 v 20:04 Shagas
Zaruka myslite ze to ma smysl Honda CB 125F Yukish 7 19.7.2018 v 22:54 Yukish
Dotaz: Zvládne cestu Rieju Tango 250, Honda CB 125F Yukish 24 29.6.2018 v 09:08 nilgiri
Kufr na Hondu CB 125F Honda CB 125F Beek 2 8.6.2018 v 20:51 ONDERS0N

TOPlist