bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: p
p


Naposledy editováno 27.02.2022 12:29:46

DrDNA01 píše: Prd tomu rozumim, ale jsem presvedceny, ze nemas pravdu.



Prd tomu rozumíš, ale jseš přesvědčenej blbě.

DrDNA01 píše: Pokud mi rozsviceni zarovek shodi napeti baterky treba z 12,4V na 12V (mekky zdroj), tak 55W zarovce potece proud 4,6A. Jeji odpor bude teda neco kolem 2,6 ohmu. Pokud s takovou zarovnkou zapojis paralelne voltmeter, tak by mel ukazat neco kolem 2,6V.

(Samozrejme mekost baterky jen odhaduju a nezapocitavam ztraty ani treba na meraku, nebo teplem zvyseny odpory konektoru..)

Zaver: Proste si myslim, ze merit paralelne k zarovce je blbost. Zatim mi nikdo nerekl kloudny duvod.



Pokud ti odporem 2,6 Ohmů teče 4,6A, naměříš přesně 11,96 V. On ten ohmův zákon funguje v obou směrech

Nicméně měřením na žárovce zjistí celkový úbytek napětí, nic mu to neřekne kde ten úbytek vzniká, jestli mezi žárovkou a plusem baterky nebo mezi žárovkou a kostrou. K tomu poslouží ta měření, která jsem naznačoval v minulém příspěvku. Možné příčiny bych hledal na spojích - konektory, ukostření motoru je častý problém, ale může to být klidně i zkorodovaný vodič kam se porušenou izolací dostala voda a sůl, často to bývá neodborně provedený pájený spoj, kdy "odborník" použije agresívní pájecí kapalinu nebo pastu, která obsahuje kyseliny, navzlíná mezi licnami do kabelu a ten se po čase promění na zelenej zoxidovanej sajrajt..

(reakce na) p

12.12.2018 v 12:28 | Nahoru | #32

DrDNA01 píše: Prd tomu rozumim, ale jsem presvedceny, ze nemas pravdu. Pokud mi rozsviceni zarovek shodi napeti baterky treba z 12,4V na 12V (mekky zdroj), tak 55W zarovce potece proud 4,6A. Jeji odpor bude teda neco kolem 2,6 ohmu. Pokud s takovou zarovnkou zapojis paralelne voltmeter, tak by mel ukazat neco kolem 2,6V.



Jak si došel k 2,6V? Nemáš někde překlep?
DrDNA01> Moc ti nerozumím. Vezmu multimetr nebo Voltmetrm který budu montovat. Zapnu klíček a rozsvítím světla. Změřím napětí na baterce mezi + - mínus kontakty batery. Potom změřím napětí na patici svítícího vlákna žárovky, tady mezi kostrou a sklopeným nebo dálkvým (které zrovna svítí). no a tady mi displej ukazuje o těch pár desetinek méně, než je na baterce, protože proud musí protéct přes tři metry kabelu, čtyři piny pojistek a jeden kontakt na relátku a většinou i ve spínačce = tahle cesta znamená nějaký odpor, proto naměřím o fous méně než přímo na baterce.

Naposledy editováno 12.12.2018 12:36:31

2 reakcí na tento příspěvek p

12.12.2018 v 12:53 | Nahoru | #34
No, to jsou jedna teorie lepsi nez druha .

Pro zakladatele: Vezmi kus dratu (klidne medenou instalacni 2.5, nemusi to nutne byt automoto kabel), rozsvit tu zarovku a potom tim dratem spoj nejdrive + baterky s + zarovky a potom - baterky s - zarovky. Tam, kde se ti ta zarovka po spojeni rozsviti vic, hledej problem (zoxidovany kontakt v konektoru, spinaci skrince, prepinaci/spinaci svetel, kostrici bod ...). Nemusis zadnym voltmetrem nic merit.

To byla praxe a ted trochu teorie: pokud mas na zarovce o temer 4V mene nez na baterce mas nekde kurva velky ubytek - nekde je proste prechodovy odpor. Spravne bys mel na zarovce namerit temer tolik jako na baterce. Odpor toho kousku dratu se da zanedbat (bude par setin ohmu) a odpor na kontaktech konektoru, spinacu, prepinacu a zarovky samotne by se mel blizit nule (rekneme desetina ohmu dohromady i s draty). Pokud to meris na 55W zarovce, tak se ti tam nekde ztraci odhadem 15W - a to je dost.

Medved píše:

To byla praxe a ted trochu teorie: pokud mas na zarovce o temer 4V mene nez na baterce mas nekde kurva velky ubytek…



…anebo špatně měří, tj. v sérii se žárovkou a ta se potom chová jako předřaník… prostě tak, jako když chceš pomocí odporu snížit napětí. Neumím to přesněji vysvětlit, nejsem elektrikář, ale pokud bez žárovky naměří úbytek 0,6 V a se žárovkou 4V, tak si myslím, že špatně něří…

(reakce na) p

12.12.2018 v 13:07 | Nahoru | #36
wedness> Ale žárovka má DYNAMICKÝ odpor, nemůžeš celkový (dráty + žárovka) odpor počítat bez znalosti VA charky žárovky.

Úbytek napětí na žárovce nebude prostě lineární.

Naposledy editováno 12.12.2018 13:08:15

3 reakcí na tento příspěvek p

12.12.2018 v 13:12 | Nahoru | #37
Ale pokud špatně měří (v sérii se žárovkou), tak klidně naměří -4 V a bude hledat přechoďák jak prase, který tam ve skutečnosti není…

p

12.12.2018 v 13:14 | Nahoru | #38
Neděla bych z toho jadernou elektrárnu. Nejspíš bude problém u vyhřátého přepínače potkávací/klopené na levé straně řídítka.

(reakce na) p

12.12.2018 v 13:38 | Nahoru | #39

wedness píše: Ale pokud špatně měří (v sérii se žárovkou), tak klidně naměří -4 V a bude hledat přechoďák jak prase, který tam ve skutečnosti není…



hele v serii se zarovkou to nebude svitit - toho by si asi vsiml...

1 reakcí na tento příspěvek p

12.12.2018 v 13:40 | Nahoru | #40
ten ubytek tam je bezne, elektroinstalace motorek bejva dost... no... nic moc. jestli nekdo potrebuje stabilni silny svetla tak tam dotahnout napeti od baterky nejak poradne + rele a to spinat tim origo vodicem.

(reakce na) p

12.12.2018 v 13:40 | Nahoru | #41

wedness píše: Ale pokud špatně měří (v sérii se žárovkou), tak klidně naměří -4 V a bude hledat přechoďák jak prase, který tam ve skutečnosti není…



Kdyby dával do serie V-metr (odpor řádově tisíce ohmů až jednotky a desítky megaohmů) tak by byl naopak odpor žárovky (jednotky ohmů) zanedbatelný a voltmetr by ukázal téměř plné napětí.

V sériovém zapojení odpovídá úbytek napětí velikosti odporu a rozdělí se poměrově.

Naposledy editováno 12.12.2018 13:41:47

1 reakcí na tento příspěvek p

12.12.2018 v 13:46 | Nahoru | #42
sice tu lidi rozebiraji svetovou politiku, ekonomiku, je tu spousta resitelu celosvetove krize cehokoliv, ale delic napeti je neprekonatelna veda

ja se bavim, posledni kdo tu chybi je creck s nejakou alternativni teorii obvodu

Naposledy editováno 12.12.2018 13:46:53

(reakce na) p

12.12.2018 v 13:47 | Nahoru | #43

wedness píše: Ale pokud špatně měří (v sérii se žárovkou), tak klidně naměří -4 V a bude hledat přechoďák jak prase, který tam ve skutečnosti není…

nesmysl. Merak (i ten nejvetsi shit za 100Kc z hobymarketu) ma na napetovych rozsazich vnitrni odpor v radech megaohmu. Ta zarovka ma kolem 4 ohmu. Jedine, co se stane, ze mu ta zarovka zhasne .

(reakce na) p

12.12.2018 v 13:48 | Nahoru | #44

assassin píše: sice tu lidi rozebiraji svetovou politiku, ekonomiku, je tu spousta resitelu celosvetove krize cehokoliv, ale delic napeti je neprekonatelna veda

ja se bavim, posledni kdo tu chybi je creck s nejakou alternativni teorii obvodu

Kirchhoff s Ohmem placou smichy

assassin píše: ten ubytek tam je bezne, elektroinstalace motorek bejva dost... no... nic moc. jestli nekdo potrebuje stabilni silny svetla tak tam dotahnout napeti od baterky nejak poradne + rele a to spinat tim origo vodicem.

tohle je fakt moc - tam je neco spatne.

Medved píše: tohle je fakt moc - tam je neco spatne.



u tohodle konkretniho pripadu si netroufam soudit, ale klidne tam bude i chyba v mereni.... oni ty multimetry dokazi obcas namerit neuveritelny veci :D

jak rikas, kdyby tam opravdu byl nekde ubytek 4V tak to musi bejt i cejtit

assassin píše: u tohodle konkretniho pripadu si netroufam soudit, ale klidne tam bude i chyba v mereni.... oni ty multimetry dokazi obcas namerit neuveritelny veci :D

jak rikas, kdyby tam opravdu byl nekde ubytek 4V tak to musi bejt i cejtit

muze se toho nascitat vic ... ale to fakt uz vestime z kristalovy koule bez kristalovy koule. Jdu si udelat kafe a zkusim to z logru

(reakce na) p

12.12.2018 v 14:04 | Nahoru | #48

Medved píše: muze se toho nascitat vic ... ale to fakt uz vestime z kristalovy koule bez kristalovy koule. Jdu si udelat kafe a zkusim to z logru



kafe je dobrej napad

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) p

Skvělá odpověď, děkuji! 12.12.2018 v 14:20 | Nahoru | #49

Medved píše: No, to jsou jedna teorie lepsi nez druha .

Pro zakladatele: Vezmi kus dratu (klidne medenou instalacni 2.5, nemusi to nutne byt automoto kabel), rozsvit tu zarovku a potom tim dratem spoj nejdrive + baterky s + zarovky a potom - baterky s - zarovky. Tam, kde se ti ta zarovka po spojeni rozsviti vic, hledej problem (zoxidovany kontakt v konektoru, spinaci skrince, prepinaci/spinaci svetel, kostrici bod ...). Nemusis zadnym voltmetrem nic merit.



Ty vole to je geniální rada pro laika
Když hrábne jinam voltmetrem, nic se neděje (navíc z jeho popisu plyne, že voltmetr má). Když hrábne jinam drátem od baterky, bude vyrábět různobarevný čmoudy a jiskry, když dobře, tak odpálí pojistku, když spatně, tak mu vyhulí někde kabelovej svazek nebo si aspoň popálí pazoury, ta baterka dá pěknej zkratovej proud.

p

12.12.2018 v 14:34 | Nahoru | #50
on zas az takovej laik nebude, jeho prispevky davaj vetsi smysl nez nektere tech co se mu snazi radit (zakladatel vlakna)

ynzha píše: Pokud ti odporem 2,6 Ohmů teče 4,6A, naměříš přesně 11,96 V. On ten ohmův zákon funguje v obou směrech

Nicméně měřením na žárovce zjistí celkový úbytek napětí, nic mu to neřekne kde ten úbytek vzniká, jestli mezi žárovkou a plusem baterky nebo mezi žárovkou a kostrou. K tomu poslouží ta měření, která jsem naznačoval v minulém příspěvku. Možné příčiny bych hledal na spojích - konektory, ukostření motoru je častý problém, ale může to být klidně i zkorodovaný vodič kam se porušenou izolací dostala voda a sůl, často to bývá neodborně provedený pájený spoj, kdy "odborník" použije agresívní pájecí kapalinu nebo pastu, která obsahuje kyseliny, navzlíná mezi licnami do kabelu a ten se po čase promění na zelenej zoxidovanej sajrajt..



Aha a zadni zarovka a obrysovka se nepocita, jo. Tady nekdo predbehnul sam sebe. Hlavne, ze se poplacas po ramene.

Edit: Hmm asi jsem to prekombinoval. Mea culpa..:)

Naposledy editováno 12.12.2018 14:49:14

(reakce na) p

12.12.2018 v 14:42 | Nahoru | #52

vilemx píše: DrDNA01> Moc ti nerozumím. Vezmu multimetr nebo Voltmetrm který budu montovat. Zapnu klíček a rozsvítím světla. Změřím napětí na baterce mezi + - mínus kontakty batery. Potom změřím napětí na patici svítícího vlákna žárovky, tady mezi kostrou a sklopeným nebo dálkvým (které zrovna svítí). no a tady mi displej ukazuje o těch pár desetinek méně, než je na baterce, protože proud musí protéct přes tři metry kabelu, čtyři piny pojistek a jeden kontakt na relátku a většinou i ve spínačce = tahle cesta znamená nějaký odpor, proto naměřím o fous méně než přímo na baterce.



A co zadni zarovka, parkovacka a kdovico jeste, co je zrovna zarazeny paralelne k te zarovce. To je prece cely blbost. To bys musel mit izolovanou vetev jen te zarovky, aby to fungovalo.

(reakce na) p

12.12.2018 v 14:44 | Nahoru | #53

ynzha píše: Ty vole to je geniální rada pro laika
Když hrábne jinam voltmetrem, nic se neděje (navíc z jeho popisu plyne, že voltmetr má). Když hrábne jinam drátem od baterky, bude vyrábět různobarevný čmoudy a jiskry, když dobře, tak odpálí pojistku, když spatně, tak mu vyhulí někde kabelovej svazek nebo si aspoň popálí pazoury, ta baterka dá pěknej zkratovej proud.

aby ses neposral ty odborniku . Dokazal zmerit napeti na zarovce, coz by 90% lidi, kteri mu tu radi nedokazalo a dokazal z toho vyvodit celkem spravny zaver..Tak to asi zase takovej loser nebude.

DrDNA01 píše: Aha a zadni zarovka a obrysovka se nepocita, jo. Tady nekdo predbehnul sam sebe. Hlavne, ze se poplacas po ramene.

spravne - zadni zarovka a obrysovka se nepocita. Na to, co potrebuje zakladatel vlakna zmerit/najit to nema zadny vliv.

1 reakcí na tento příspěvek p

12.12.2018 v 14:54 | Nahoru | #55
p

Naposledy editováno 09.12.2020 13:24:12

(reakce na) p

12.12.2018 v 14:58 | Nahoru | #56

Medved píše: spravne - zadni zarovka a obrysovka se nepocita. Na to, co potrebuje zakladatel vlakna zmerit/najit to nema zadny vliv.



jj ja uz k tomu dosel taky. Jen mi to chvilku trvalo..:) Holt zima, no

(reakce na) p

12.12.2018 v 16:34 | Nahoru | #57
OldCrow> Jestli ti při blinkrech poblikávalo všechno ostatní, tak je špatná ta kostra. Odpor ukostření má být do 0,1 ohm, jak jsem psal.
No a pokud máš pochybnosti, jak změřit napětí na žárovce, to z tebe na průmce museli mít radost. Projdi si schema.

1 reakcí na tento příspěvek p

12.12.2018 v 16:36 | Nahoru | #58
p

Naposledy editováno 09.12.2020 13:24:05
OldCrow> Hele, z toho plyne že největší úbytek je na plusu.. Mám dojem že Deauvillka má taky světla tažená přes rozpínací kontakt na startovacím tlačítku (zhasne při startování) a to je častej kámen úrazu.. Na Vstromovi jsem měl podobněj problém (teda vakl, kdy světlo zhaslo úplně, naštěstí jsem na to přišel ve dne), ten spínač šel rozebrat a vyčistit, tím opraveno. Zkus hledat tam, je to dost pravděpodobná varianta.

1 reakcí na tento příspěvek p

12.12.2018 v 17:39 | Nahoru | #60
Nazdar dráteníc, mulťákem zjistíš kulový je to potřeba ´´vykouřit´´ pod zátěží vem drát pokud se bojíš že bude tísíce barevných čmoudíků ta přes pojistku připoj H4
a začni na baterce a pokračuj postupně přes konektory k světlu.
Možná nějakej konektor nebo částečně přelámanej drát ve svazku.
Stříkat nějaké spreje na kontakty není uplně nejlepší nápad pokud rozpustí nějakej bordel a nevypláchneš to z konektoru tak to zůstanev konektoru a dělá to bordel.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hřejí kontakty fází z alternátoru Honda NTV 650 Deauville OldCrow 3 9.4.2024 v 09:21 Dr.fík
Jak správně utáhnout hadici chladíc... Honda NTV 650 Deauville OldCrow 11 18.2.2024 v 10:42 FJRPEPA
Repas př tlumičů rada Honda NTV 650 Deauville OldCrow 8 12.12.2023 v 18:53 OldCrow
Křivé trubky př tlumičů Honda NTV 650 Deauville OldCrow 5 23.11.2023 v 11:40 pps2
pouzdra vidlice ALL balls 38-6090 -... Honda NTV 650 Deauville OldCrow 2 4.11.2023 v 08:25 krokoš


TOPlist