bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Barva svíček s VIFem
Poprvé jsem nalil do nádrže VIF, do auta - Daihatsu Charade 1,3l, trošku veterán z roku 1990, sekvenční vstřikování s katem, 16 ventilů, 66kW na 800kg váhy. Po vyjetí půl nádrže s VIFem v poměru asi 1:800 jsem se podivil nad barvou svíček - světlá barva, odlupující se světlý karbon. Svíčka 1. válce s kropenatým izolátorem a opálenou elektrodou. Poslední dva roky tankuju pokud možno Vervu a svíčky byly vždycky trošku přičmoudlé. na prvním válci dokonce trošku od oleje, pravděpodobně z odvětrání klikové skříně. Poslední kontrola byla asi před rokem, kdy jsem měl sundanou hlavu. Spalovací prostory, ventily a písty byly tehdy, při používání Vervy, pouze s tenkým povlakem černého karbonu, žádné silné nánosy. Svíčky Bosch FR7, ekvivalent předepsaných Denso K20PR nebo NGK BKR6E. Směs by neměla být chudá, zplodiny CO jsou naopak blízko limitu, kolem 0,4% (taky řeším).


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Barva svíček s VIFem

6.11.2018 v 22:46 | Nahoru | #1

Menhir píše: Tak aktivní závada je celkem podstatná informace,já to chápal že je to bez závad...i když ani to, že ten kat. drží po hromadě nemusí nic znamenat. Hopsinkovou šťávu E85 mají i Brně ,je dobrý to tam nalej až do zahřátého, před měřením a po rychle vyjet.


Výborně stavím se tam pro kanystřík, díky.
Dneska mě ECU třikrát rozsvítila Check Engine, pokaždé jsem vyblikal číslo 12, přitom můj manuál končí jedenáctkou. Tak jsem zapátral a objevil na netu další tři kódy, které nejsou v manuálu. Ten byl totiž vydán v roce 1987 a teprve později k tomu přidali ... EGR! Na té fotce v předchozim příspěvku je to taky - u čela na konci sacího potrubí je modulátor tlaku a pod ním aktuátor ventilu. Vůbec mě nenapadlo tam něco takového hledat, protože od výfuku k sání nevede žádná trubka, ale kanál je přímo v odlitku hlavy. Provedl jsem tuning malinkou kuličkou do hadičky k aktuátoru, zítra uvidíme, jestli to bude stačit, nebo jestli bude nutné zatěsnit samotný ventil.

Pokaždé se závada objevila v režimu velmi nízkého zatížení, při lechtání plynu na začátku obce nebo při dojezdu ke křižovatce. Myslím, že EGR zůstal v tom okamžiku pootevřený víc, než bylo zdrávo, TPS hlásil malé otevření škrticí klapky, přes kterou šlo ale málo vzduchu, protože to nasálo spaliny přes EGR, a ECU díky lambdě zjistila nesrovnalost mezi signálem od TPS a dávkou paliva.
Kdyby to někoho zajímalo, tak tady je komplet EFI schema

Samotné EGR vypadá podle následujícího obrázku, jenom tam nemám snímač na ventilu EGR


Naposledy editováno 06.11.2018 22:47:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Barva svíček s VIFem

7.11.2018 v 00:11 | Nahoru | #2
Beranidlo> No, má to logiku,nedovřený/netěsný EGR by to obohatil (málo kyslíku, nižší oxidace v kat.) což by asi zvedlo i to CO za katem,to ale udělá i třeba nedovřený ventil odsávání par.Bude se to blbě hledat, a otazka je zda si pomůžeš když ho úplně vyřadíš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cafe racer BMW k100 [1, 2, 3] BMW K 100 RS Romson 82 28.2.2024 v 10:00 freshynek
BMW K100 neukazuje rychloměr ,otáčk... BMW K 100 LT, BMW K 100 RT, BMW K 100, BMW K 100 RS motrebbur 0 31.3.2023 v 14:03 motrebbur
Bmw k 100 [1, 2] BMW K 100 RS Kossi 39 4.5.2020 v 10:13 Rony11
Pomalu klesající otáčky BMW K 100 RS hron226 29 9.3.2020 v 19:13 hron226
Tachometr BMW K 100 LT, BMW K 100 RT, BMW K 100, BMW K 100 RS Alicerny 3 30.3.2019 v 14:55 Terasky


TOPlist