1 reakcí na tento příspěvek Barva svíček s VIFem
emisemi projdeš naředěním benálu v nádrži E85-kou...
Kolísat hodnota na lambě by měla. Systém řízení dávky paliva nedokáže trefit přesně lambda1 jelikož ta sonda nemá takovou charakteristiku aby systém udržel přesnou směs. Proto osciluje. Na nějakém Škoda fóru kluci psali kolik by měla hodnota poskakovat aby to bylo v normě. A kolik je už moc a sonda je unavená
Za mě pokud jsou svíčky bílé a ME říká že je to jedovaté tak nejspíš kat KO
Čím měříš tu lambdu? Jestli multimetrem tak doufám že kalibrovaným.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Barva svíček s VIFem
syrrius píše: Lambdu zkus vyměnit. Loni jsem sháněl starší lambdu (levně) na měření mašiny a všechny po testu už ukazovaly blbosti. Některé byly dokonce prasklé...
emisemi projdeš naředěním benálu v nádrži E85-kou...
Kolísat hodnota na lambě by měla. Systém řízení dávky paliva nedokáže trefit přesně lambda1 jelikož ta sonda nemá takovou charakteristiku aby systém udržel přesnou směs. Proto osciluje. Na nějakém Škoda fóru kluci psali kolik by měla hodnota poskakovat aby to bylo v normě. A kolik je už moc a sonda je unavená.
Za mě pokud jsou svíčky bílé a ME říká že je to jedovaté tak nejspíš kat KO
Čím měříš tu lambdu? Jestli multimetrem tak doufám že kalibrovaným.
Nová lambda sonda přijde zítra, typ bez vyhřívání stojí asi 400Kč. Měření digi multimetrem je samozřejmě orientační, dostatečně rychlý a přesný ručičkový voltmetr už dlouho nemám. Ale rozdíl mezi unavenou a novou sondou bych vidět měl.
K tomu kolísání jsem si zkusil něco najít. To, co jsi napsal o charakteristice sondy, je nesprávný výklad, i když hluboce zakořeněný. Správná oscilace je nutná, aby fugoval třícestný katalyzátor. Na povrchu katalyzátoru probíhají dva druhy reakcí, redukce a oxidace, ale ne najednou. Katalyzátor má určitý objem a povrch, kapacitu odpovídající velikosti motoru a funguje jako jakýsi zásobník. Je potřeba poslat do katu ochuzenou směs s vyšším obsahem NOx, redukcí se uvolní dusík a zachytí se kyslík. Následně řídící systém obohatí směs a ve spalinách je více CO a HC. S pomocí kyslíku zachyceného v katalyzátoru dojde k oxidaci na CO2 a vodní páru. Pokud bude systém oscilovat málo, pak nebude dost NOx a nedojde ani k oxidaci. Kat nefunguje ani v případě, že směs bude vždy jen ochuzená, nespálený kyslík ve spalinách není možné v katalyzátoru přinutit, aby reagoval s CO.
Proto musí lambda sonda dávat správná napětí, střídat asi 0,8V a asi 0,15V, se kterými pracuje systém vstřikování. Vidím to tak, že pokud moje sonda nejde pod 0,35V, systém postupně ochuzuje směs až na nějaký předem nastavený limit a katalyzátor nemá na emise CO žádný vliv. Nemusí být vadný, ale není funkční.
Naposledy editováno 04.11.2018 20:36:20
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cafe racer BMW k100 [1, 2, 3] BMW K 100 RS | Romson | 82 | 28.2.2024 v 10:00 freshynek |
BMW K100 neukazuje rychloměr ,otáčk... BMW K 100 LT, BMW K 100 RT, BMW K 100, BMW K 100 RS | motrebbur | 0 | 31.3.2023 v 14:03 motrebbur |
Bmw k 100 [1, 2] BMW K 100 RS | Kossi | 39 | 4.5.2020 v 10:13 Rony11 |
Pomalu klesající otáčky BMW K 100 RS | hron226 | 29 | 9.3.2020 v 19:13 hron226 |
Tachometr BMW K 100 LT, BMW K 100 RT, BMW K 100, BMW K 100 RS | Alicerny | 3 | 30.3.2019 v 14:55 Terasky |