bmw_r1300gs_cartec





Téma: Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů
20.10.2018 v 23:04
Prosím o Váš názor.
V servise (zatím nejmenovaném) mi měnili rozvodové řetízky a řetízek k olejovému čerpadlu. Mechanik doporučil i výměnu spojkových lamel a meziplechů. Souhlasil jsem. Při vyzvednutí po opravě moje Honda vydávala hned při nastartování zvuky jako kdyby se v motoru točila malá kladívka a při tom kovově klapala. Mechanik řekl: asi spojkový koš. Vážení, myslíte, že je možné aby výměnou spojkových lamel a meziplechů šel jen tak do kopru spojkový koš?
(Spojkové lamely a meziplechy byly vyměněny a usazeny správně - zkontrolováno).
Díky za názor.
R999

1 reakcí na tento příspěvek Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

24.10.2018 v 06:49 | Nahoru | #1
K tomu povolování a utahování koše - na DL1000 je v manuálu přípravek, kterým se koš podrží, aby bylo možné povolit matku.

Předpokládám, že tady je to také. "mechnicí" mají většinou jiný přípravek - rázovou utahovačku. Ta sice má výhodu v tom, že to prostě urve, ale urve i třeba něco kolem. Já třeba loni řešil utržené magnety na rotoru altíku. Na DL1000 je to populární závada, jsou tam jen přilepené lepidlem a nejsou nijak fixované mechanicky. Mam dojem, že výměna spojkového koše proběhla právě bez přípravku...

(reakce na) Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

24.10.2018 v 08:11 | Nahoru | #2

karf píše: K tomu povolování a utahování koše - na DL1000 je v manuálu přípravek, kterým se koš podrží, aby bylo možné povolit matku.
Předpokládám, že tady je to také. "mechnicí" mají většinou jiný přípravek - rázovou utahovačku. Ta sice má výhodu v tom, že to prostě urve, ale urve i třeba něco kolem. Já třeba loni řešil utržené magnety na rotoru altíku. Na DL1000 je to populární závada, jsou tam jen přilepené lepidlem a nejsou nijak fixované mechanicky. Mam dojem, že výměna spojkového koše proběhla právě bez přípravku...


Na XRV přípravek není, musíš to podržet za sekundár. Spojka je totiž uspořádaná obráceně, snad to z toho obrázku půjde poznat. Přítlačná deska 9, která stlačuje lamely, je uvnitř spojky. V sestavě následují směrem od vnitřku k vnějšku lamely a pak středový unašeč 4, který kryje lamely. Pružiny (jsou mezi 10 a 4) tlačí přítlačnou desku 9 zevnitř k vnějšku a při vypínání spojky se zatlačí na tlačnou desku 10 a tím se deska 9 posune dovnitř. Když povoluješ nebo utahuješ matici 16, tak jsou lamely naskládané ve spojce.

A ještě video toho hrčáku:


Naposledy editováno 24.10.2018 08:14:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin ErlSinkler 8 28.11.2023 v 13:44 vilemx
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr


TOPlist