bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu
8.10.2018 v 20:55
Ahoj, prosím o radu.
Stává se mně často , že většinou po delší době jízdy přestane svítit kontrolka neutrálu, nebo jen svítí slabě, případně ještě taky přerušovaně pohasíná při blikání blinkrů. Druhý den už zase funguje normálně.
Asi to mělo jindy i jiný průběh - jel jsem ca 30km, zastavil na kafe a po 30minutách nešlo při vyklopeném stojánku a neutrálu nastartovat, stojánek jsem zaklopil a šlo to (jestli svítila kontrolka neutrálu už nevím).
Když kontrolka tak pohasínala, tak jsem zkusmo připojil žárovičku na kablík ke spínači k neutrálu co je pod sedlem a k + akumulátoru, a žárovka svítila normálně.
Nechápu, proč to jen po zahřátí, delší jízdě...
Díky moc Olda.

1 reakcí na tento příspěvek Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

8.10.2018 v 22:31 | Nahoru | #1
Motor jde nastartovat
a) při neutrálu
b) při smáčknuté spojce a stojanu nahoře (elektricky)
Na teplém motoru ti nefunguje spínač neutrálu (lidově: rozbilo se to), proto nemůžeš bez smáčknutí spojky a se stojanem dole nastartovat, varianta a) přestala existovat.

(reakce na) Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

9.10.2018 v 16:30 | Nahoru | #2
Kohlstein> ahoj, otázka je jde hledat závadu, když kontrolka neutràlu, a pochopitelně i s tím související , funguje až do doby kdy se to zahřeje.
Jestli už někdo tuto závadu řešil.

1 reakcí na tento příspěvek Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

9.10.2018 v 18:13 | Nahoru | #3
spínač neutrálu funguje tak že ti tam jde proud a kostří se až při zařazeném neutrálu,nevím jak máte vy elektriku ale na 1000vce je stojánek přes relé jestli to se to hřeje a neblbne,škoda že nejsi blíž proměřili by jsme to

Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

9.10.2018 v 18:26 | Nahoru | #4
Sundat levé víko (bacha, je tam stator alternátoru, elektrika), vypadá to jako malé plastové víčko pod výstupem z převodovky, leze z toho kablik. Na vnitřní straně toho víčka je kontakt, druhý kontakt je výstupek na řadicím bubínku.

1 reakcí na tento příspěvek Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

9.10.2018 v 20:23 | Nahoru | #5
Ja som mal podobny problem na z800 , tiez mi sem tam blikal neutral ,a niekedy som ho vobec nevidel svietit , tym padom som nenastartoval moto ,tak som nasiel konektorik na neutral pri stojane dole , a konektor bol povytiahnuty mal zly spoj , tak som normalne zobral kombinacky a zasunul ho cely a trochu stlacil aby mi viac krat nevypadol , skus si pozriet ci mas ten konektorik dobre zatlaceny , ja som mal chybu v tom ,potom mi neutral isiel normalne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

9.10.2018 v 20:39 | Nahoru | #6
badyXV> ahoj, škoda jsem opravdu dost z ruky. Podle schéma je tam i relé na stojánek. Jen nevím, jestli by mohlo způsobovat pohasinání kontrolky neutràlu. Myslíš že jo ? To bych mohl zkusit, až to bude zase pohasínat, to relé odpojit. I bez toho by mel neutrál svítit ne?
Já jsem zkusil vyměnit ten přerušovač na blinkry za jiny, a tím to nebylo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

9.10.2018 v 20:46 | Nahoru | #7
pucko123> ahoj, no konektor by měl podle obrázku být jen pod sedlem, protože od spínače neutràlu jde dlouhý kabel. Leda že by to byl kontakt přímo na tom spínači-povolený šroubek, ale jak by se kontakt zhoršil jen po delší jízdě? Když na nic nepřijdu, tak mám už koupené těsnění na víko a podíval bych se přímo na ten spínač, jestli není prodřený kablik.... Jen úplně nechápu, proč to dělá až po delší době jízdy a taky jsem pri projevení se závady kablikem dole u motoru hýbal a nic se nestalo. Ráno šlo vše zase ok. diky

Naposledy editováno 09.10.2018 22:46:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

9.10.2018 v 21:00 | Nahoru | #8
olda33> jaký máš rok výroby podívám se na schéma zatím nic nerozebirej,měl jsem problém že jenom točila a neházela jiskru byl spatny snímač neutralu napojil jsem ho na stojánek a jezdím takto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

9.10.2018 v 22:08 | Nahoru | #9
badyXV> je to rok 1994
jinak vše funguje

(reakce na) Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

9.10.2018 v 23:34 | Nahoru | #10

olda33 píše: badyXV> ahoj, škoda jsem opravdu dost z ruky. Podle schéma je tam i relé na stojánek. Jen nevím, jestli by mohlo způsobovat pohasinání kontrolky neutràlu. Myslíš že jo ? To bych mohl zkusit, až to bude zase pohasínat, to relé odpojit. I bez toho by mel neutrál svítit ne?
Já jsem zkusil vyměnit ten přerušovač na blinkry za jiny, a tím to nebylo.


Neser se s relém, když je to ve spínači. Jestli ti něco říká teplotní délková roztažnost, tak to je důvod, proč to nefunguje za tepla. V tom plastovém víčku je odrbaný plechový kontakt a ten musíš spravit, nebo komplet vyměnit..

Naposledy editováno 11.10.2018 08:27:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

10.10.2018 v 19:22 | Nahoru | #11
olda33> pod sedlem je asi relé červeno/bílý,černo/bílý,modro/žlutý a černý drát.Modro/žlutý je na stojánek a spojku takže když to nestartuje za tepla zkus zmáčknout spojku.Neutrál je světle modrý drát a vede na kontrolku a s modro/žlutým na diodu.Zapnul bych klíček měřák bych dal na relé modro/žlutý drát a černý a zkoušel vyklápět stojánek a uvidíš když je vyklopený musí ti ukazovat proud,když je zaklaplý je bez proudu.

(reakce na) Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

10.10.2018 v 20:53 | Nahoru | #12
badyXV> no jo, stojánek funguje zlobí jen kontrolka neutrálu
klidně bych spínač neutrálu vyměnil, ale nejspíš to tím nebude, když kontrolka blikala-pohasínala spolu s blinkry, tak jsem odpojil modrý drát pod sedlem -k spínači neutrálu a připojil k němu žárovičku a k ní ještě k + akumulátoru, žárovička svítila, neblikala. Když jsem hned potom zase spojil modrý drátek ke spínači neutrálu, tak zase kontrolka blikala, pohasínala. Tak logicky asi není chyba ve spínači neutrálu , který spíná -/ kontrolce neutrálu, ale + ke kontrolce neutrálu nebo leda ještě někde dál , kam vede modrý drát -od sedla,třeba ta "dioda" několik do sebe zalitých diod ....ale myslím, že jsem i ty zkoušel odpojit a zlobilo to dál...už fakt nevím. Dnes jsem to chtěl zase vyzkoušet, ale neutrál fungoval ? Tak nevím co hledat.

1 reakcí na tento příspěvek Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

10.10.2018 v 21:08 | Nahoru | #13
Už jsem to psal výše do spínače neutralu jde proud a kostri se až se zařadí neutrál a ukostri to takový výstupek v motoru,poradil bych ti jednu věc,propoj spínač neutralu se stojánkem já tak jezdím půl roku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

11.10.2018 v 00:37 | Nahoru | #14
badyXV> promiň, ale já opravdu nemám problém nastartovat, když mně jednou po návratu z obědu nešlo nastartovat, protože jsem měl vyklopený stojánek+neutrál, ale nesvítila kontrolka neutrálu, tak jsem jednodušše zaklopil stojánek a už to šlo. Rád bych opravil občas neukazující kontrolku neutrálu, to mně vadí jen když stojím na křižovatce , abych viděl , že tam už mám neutrál.
Tobě přeci nemůže jít kontrolka neutrálu, jestli to dobře chápu sorry

Naposledy editováno 11.10.2018 00:55:52

1 reakcí na tento příspěvek Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

11.10.2018 v 09:43 | Nahoru | #15
Nepřečetl jsem si to na začátku správně, sorry.
Podle všeho co píšeš, musí být ta závada v kabeláži někdy mezi pojistkou (i ta může mít zoxidované kontakty) a kontrolkou, nespíš v samotném panelu kontrolek. Podle schématu (1988, UK), je živý vodič propojený s kontrolkou stavu paliva a pak už to jde rovnou k pojistce. Modrý drát je kostra na spínač neutrálu.

(reakce na) Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

11.10.2018 v 19:52 | Nahoru | #16
Kohlstein> přesně obráceně hnědý je kostra a modrý proud

(reakce na) Po jízdě ca 2 hodiny "zlobí" kontrolka neutrálu

11.10.2018 v 20:10 | Nahoru | #17

olda33 píše: badyXV> promiň, ale já opravdu nemám problém nastartovat, když mně jednou po návratu z obědu nešlo nastartovat, protože jsem měl vyklopený stojánek+neutrál, ale nesvítila kontrolka neutrálu, tak jsem jednodušše zaklopil stojánek a už to šlo. Rád bych opravil občas neukazující kontrolku neutrálu, to mně vadí jen když stojím na křižovatce , abych viděl , že tam už mám neutrál.
Tobě přeci nemůže jít kontrolka neutrálu, jestli to dobře chápu sorry



No ted mi nefunguje ale mně to neva,právě proto že ti to nestartuje s vyklopený stojánkem bych to řešil protože vše je hlídaný a když něco nefunguje jak má tak pak nedostane řídící jednotka impuls a nepošle ho dal a nestartuje
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist