globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda NSR 250 Restomod
 
14.9.2018 v 12:28
Čau lidi,
po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.




2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

18.10.2018 v 10:26 | Nahoru | #1
mito7> V soutěžních jawách ze šedesátejch let, v libeňácích, jsou ty díry zašpuntovaný duralem. Když to uděláš za tepla na přesno,neni důvod aby to po správnym zalisování nefungovalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

18.10.2018 v 13:20 | Nahoru | #2

kuba350 píše: mito7> V soutěžních jawách ze šedesátejch let, v libeňácích, jsou ty díry zašpuntovaný duralem. Když to uděláš za tepla na přesno,neni důvod aby to po správnym zalisování nefungovalo.


Pokud to jenom zašpuntuješ bez zvětšení otvorů, zmenšíš tím vývažek na pouhé 2/3 původní hodnoty.
Maximální tlak ve skříni se tímto úkonem zvýší např. z 1,25atm na 1,30atm na začátku přepouštění. Výkon (při plném plynu) to ovšem samo o sobě nepřidá, ze dvou důvodů. 1. přepouštění se řídí rozdílem tlaků mezi válcem a skříní, což se dělá spíše výfukem. 2. o výkonu rozhoduje množství směsi, kterou je možné nasát do klikové skříně nebo prosát skrz klikovou skříň.
K bodu 2 - je nutné rozlišovat druh sání.
Při sání řízeném pístem, s časováním cca 120-130°, se sací kanál otevírá v okamžiku, kdy už je ve skříni podtlak. Náhlým otevření kanálu se generuje v sacím potrubí podtlakový impuls a potrubí spolu s objemem skříně vytvoří rezonátor. Ladí se průměrem a délkou potrubí, aby v okamžiku zavření kanálu byl na hraně kanálu přetlak.
Při sání řízeném šoupátkem sání otevírá v okamžiku zavírání přefuků, obvykle s malým překrytím. Pokud je motor v rezonančních otáčkách, je ve skříni v tomto okamžiku podtlak a do sání jde jakýsi podtlakový impuls, jinak je tento impuls do sání vyvolán pouze pohybem pístu. Konec sání je většinou dřív, než u sání řízeného pístem, obvykle 40-60° za HÚ, podle použití motoru. Využívá se setrvačnosti hmoty v sacím potrubí a sání zavírá ideálně v okamžiku, kdy směs přestává proudit do skříně. Sací potrubí se dělá většinou krátké a většího průřezu s co nejmenšími odpory, délka se neladí.
Při sání řízeném jazýčkovým ventilem záleží na citlivosti jazýčků. Během sání nevzniká výrazný impuls, pouze od pohybu pístu. Důležité je, že při pohybu pístu od HÚ směrem k DÚ neuniká směs zpět do sání, jak se stává při řízení pístem i šoupátkem. Sání otevírá v okamžiku podtlaku v klikové skříni, což znamená, že v rezonančních otáčkách to může být už krátce za DÚ a sání je takto řízeno výfukem. V okamžiku zavření přefuků při rezonančních otáčkách se sání nemusí ani přerušit a může trvat výrazně přes 180°.

Naposledy editováno 18.10.2018 13:33:32

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

18.10.2018 v 13:54 | Nahoru | #3

kuba350 píše: mito7> V soutěžních jawách ze šedesátejch let, v libeňácích, jsou ty díry zašpuntovaný duralem. Když to uděláš za tepla na přesno,neni důvod aby to po správnym zalisování nefungovalo.


jj prevrtanim, zaspuntovanim (zalisovanim) a prebrousenim se bezne opravovaly prostrilene vrtule.. (a tam je i nejaka ta dynamika)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist