bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda NSR 250 Restomod
 
14.9.2018 v 12:28
Čau lidi,
po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

16.12.2019 v 11:30 | Nahoru | #541

Milanos píše: Ok dik za vysvetlení ohybů, ja ty plechy budu nechávat pálit firmě a zrejmě mi je i stoci, tak uvidime jak se to povede a kolik bude zabrušovani a pasovaní k sobě. Každou chvíli vyfasuju domu do dílny Tig svářečku, tak se bude moct kouzlit.
Ješte jeden edit, slyšl jsem že se přechody jednotlivých segmentů svařených k sobě rozklepávají aby byl přřechod plynulý.


Přesně tak, čím blíž je nějaká nepravidelnost tvaru nebo skoková změna průřezu k válci, tím víc to naruší odraženou tlakovou vlnu a tím i průběh výplachu ve válci. Proto se svary zevnitř vybrušují a zlomy se vyklepávají do plynulé změny průřezu. Toto se začalo postupně uplatňovat v sedmdesátých létech, a čím menší byl motor, tím propracovanější začaly výfuky být. Tento vývoj je možné vidět u Kreidleru a pak u Morbidelli a Minarelli, všude kde pracoval Jörg Möller. Dneska už toho z té doby moc neuvidíme, protože originální motorky buď nejsou, nebo byly prodány dál s úplně jinými díly. Ze starých fotek toho taky nejde moc vyčíst, jsou to většinou nekvalitní přetisky z časopisů.
V té době se na optimalizaci tvaru výfuku soustředili i u Kawasaki. Začali v roce 1977 a v následujících pěti letech vyhráli Ballington a Mang skoro všechno.
První fotka by měla být 350 model 1978, ale třeba brzdy bych řadil do předchozího roku a ten výfuk nevypadá jako ten, který měl Ballington na 250.

Ani tohle ještě není to nejlepší, co Kawasaki uměla - zde 350, opět model 1978

Tvar výfuku, který jsem ti napočítal, pochází tak trochu od tohoto pána, na fotce se svým modelem 1982:

Tenkrát se po depu v Brně mohl ještě potulovat kde kdo, lidi byli vstřícnější a důvěřivější. A tak se stalo, že chytří pánové od motokár začali panu Antonínovi v boxu pochvalovat, jak krásně má svařený výfuk na dvěstapadesátce a jestli by se na ty svary nemohli podívat zblízka. Během pár vteřin přišel na řadu svinovací metr a šuplera ... Jenže co s tím odhaleným tajemstvím, když ti to nikdo nevěří, poučení amatéři se obrací k "osvědčeným konstrukcím" a v obou našich továrnách budou tvrdošíjně trvat na tom, že přece nezahodí dvacet roků vlastního vývoje jenom kvůli tomu, že to není dobře.

Naposledy editováno 16.12.2019 17:38:56

Honda NSR 250 Restomod

16.12.2019 v 13:15 | Nahoru | #542
V HD je něco málo vidět na KR 250


Naposledy editováno 16.12.2019 13:16:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

16.12.2019 v 13:19 | Nahoru | #543
spalovac> Tady tohle je test vytištěných ohýbacích nástrojů:

Milanos> Zeptám se v práci na cenový odhad (aspoň pro představu), vím že se třeba dělali šrouby na veterána a tak.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

16.12.2019 v 20:24 | Nahoru | #544
Mambo> Yes please dej mi vedet jestli je to mimo ramec nebo se vejdu do rozpoctu.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

16.12.2019 v 20:28 | Nahoru | #545
Beranidlo> No prave ze dnes nikdo vyfuky nerozklepava, me o tom rikal strejda a ten prave vyrustal v techto letech a kolem motorek se motal dost. Jen tedy nevim pokud bych je svaroval z titanu jestli to nebude praskat po klepani, tam je to dost krehke.

Nabizelo by se jeste hydroforming nebo ten 3d tisk dle tveho navrhu.

Honda NSR 250 Restomod

16.12.2019 v 21:17 | Nahoru | #546
Dá se to pěkně vyklepat ručně podle kopyta. Jen musíš najít toho správného člověka, kterého plech poslouchá
Vzhledem k tomu, že i fabricke motorky jsou posvarovane ze segmentu, tak bych tomu až takový důraz nekladl.

Honda NSR 250 Restomod

19.12.2019 v 23:01 | Nahoru | #547
Nechcete někdo NS 250 R, MC11? Bavíme se o tom na jiné diskusi .

Honda NSR 250 Restomod

15.2.2020 v 22:12 | Nahoru | #548
Dva měsíce mrtvo, zkusím něco na oživení.
Vyšel článek o Robertsově Suzuki RGV500 . Jsem z toho trochu zmatený, jak to údajně strašně jede, že už by snad ani víc nešlo zvládnout, a zároveň tomu chyběl výkon. Ze zajímavosti jsem z jedné fotky odměřil délky na výfuku.

Tady je detail, jak je to nedůsledně tvarované.

Nechali to udělat někoho, kdo uměl svařovat titan, ale nedokázal ho správně natvarovat. Navíc se ideálnímu tvaru vůbec neblíží. Kolena jsou nějaká moc dlouhá, takže výplach přepouštěcími kanály začíná zbytečně pozdě, asi 10-15° opožděně za ideální hodnotou, a to má za následek menší výkon. Pro přibližný výpočet jsem použil hodnoty 132° přefuk, 198° výfuk, rezonanční otáčky 11500rpm. Pak rezonanční délka výfuku je 732mm a celková na konec protikužele je 854mm, maximální otáčky ke 13.800rpm bez snížení předstihu zážehu, minimální 9.900rpm.
Délky jednotlivých částí by měly být: koleno 194mm, kužel 416mm, protikužel 244mm. Z fotky vychází 247+358+247mm.
Další věc jsou koncovky. Estéti je udělali různě dlouhé, to je taky špatně.

1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

16.2.2020 v 11:57 | Nahoru | #549
Beranidlo: a není možné, že ty trubky koncovek mají rozdílné průměry proto, aby kompenzovaly tu rozdílnou délku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

16.2.2020 v 15:58 | Nahoru | #550
Bakoun> z fotky mi to prijde jako stejnej prumer

Beranidlo: mas zkusenosti s vyfukama podle tveho vypoctu v praxi ? treba v porovnani s necim mene povedenym - jako to co popisujes u te RGV - jestli treba teoreticky ok vyfuk fungoval hur nez nez vyfuk ke kterymu se dopracovali rezanim/prodluzovanim/zkousenim?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.2.2020 v 21:39 | Nahoru | #551
assassin> Historka z motokár. Bylo nebylo, 40 roků zpátky, kutily se různé výfuky podle "osvědčených vzorů". Byla i literatura, např. Jennings a jeho příručka, odkaz pdf , což byl brutální empirik a do té příručky sesbíral a zmixoval informace ze všech koutů světa. Nějakou neuvěřitelnou náhodou mu vyšla správně délka výfuku (str.56), kde dosadil rychlost ve stopách za vteřinu, otáčky za minutu a výsledek byl přímo v palcích!
Takže dál - někdo se pokusil podle takovýchto informací o výfuk a nijak zvlášť ta motokára nejela. V depu ale došlo k menší nehodě, odmontovaný výfuk mu přejeli autem. A protože nebyly prostředky, jak to na místě opravit, narychlo namontovali ten přejetý výfuk zpátky do káry. No a pak konečně jela.

Nedávno jsem narazil na bakalářskou práci , úpravy babetty s výfukem podle zásad pana Jenningse. Výsledkem byla tahle strašná věc:

Nejelo to. Autor provedl množství různých úprav, z nichž každá měla vést k vyššímu výkonu motoru, jenže to nakonec ani neotryskoval (trouba). Tohle je navíc takový malý příklad toho, že dvoudobý motor je potřeba posuzovat komplexně, že ten výfuk musí mít vlastnosti, které budou v souladu s výplachem válce, sáním a karburátorem.

Tohle beru jako odstrašující - borcům ten fichtl jakž takž jede, tak posvařují 11 variací výfuků a jdou s tím na motorovou brzdu, kterou mají, naštěstí pro ně, zadarmo. Neuvěřitelné úsilí pro půl koně a vůbec nezjistili žádné pravidlo, kterým by se měli ve svém počínání řídit.


Ještě k tomu napíšu pokračování.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.2.2020 v 21:46 | Nahoru | #552
Beranidlo> Super, diky budu se muset konecne dokopat abych precetl ty tve clanky. Ad ta historka z motokar - znam podobne z modelariny, tam se na akrobaty a specialne na pylony delaly s vyfukama ruzny silenosti, vetsina modelaru ma teoreticky znalosti nula, takze tezce pokus omyl, ale kupodivu obcas se treba natazenim dlouhe trubky z tlumice, aby ricinove zbytky nesly rovnou na kridlo podarilo z motoru dostat zajimave chovani

1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

19.2.2020 v 21:32 | Nahoru | #553
Husty kluci. Momentalne projekt stoji, cekam stale na druhy valec. Ale uz tak nejak sbiram dohromady dalsi objednavku na Tygu a taky nejaky veci z japonska.
Bohuzel mi na japonske aukci utekly 50 mm objimky riditek z magnezia. Zkusim sehnat jine.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

20.2.2020 v 17:59 | Nahoru | #554
Milanos> Možná nemusíš pro ty věci tak daleko.

https://motorky.bazo...a-nsr-250-r-mc21.php

1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

17.5.2020 v 07:18 | Nahoru | #555
Jedna na prodej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.5.2020 v 17:55 | Nahoru | #556
spalovac> Kam na to chodíš? Ty po něčem paseš?
Dám sem fotku to inzerátu

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

19.5.2020 v 06:58 | Nahoru | #557

Kohlstein píše: spalovac> Kam na to chodíš? Ty po něčem paseš?
Dám sem fotku to inzerátu



Přistálo mě to na Facebooku
Já mám dvě TZR 250 v rozkladu
No pasu... mám už vybráno...RSW 250 Jen mě na ni chybí peníze

Naposledy editováno 19.05.2020 07:02:15

Honda NSR 250 Restomod

20.5.2020 v 18:59 | Nahoru | #558
Docela pěkná MC21. Jsem zvědavý, kam se cena vyhrabe.

1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

10.7.2020 v 19:11 | Nahoru | #559
Ačkoliv to vypadá že tento projekt spí, tak to není úplně pravda. Jen dílů co chci je málo. Aktualně na cestě mám originálni HRC tlumič řízení a HRC objímky řidítek z RS 250 NF5, ktere pujdou krásne napasovat na Ohlins vidlice. Dám tam nové šrouby a nechám vyleštit. Řidítka buď titan nebo karbon. Má s tím někdo zkušenosti? Sehnal jsem také nové spojkové lamely.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

12.7.2020 v 16:00 | Nahoru | #560
Milanos> No a motor už máš v kupě?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

12.7.2020 v 17:16 | Nahoru | #561
spalovac> Nemam, protoze porad nemam druhy valec. Jako ze budu cekat na dil ktery jsem zaplatil pul roku to by me fakt nenapadlo. Aspon ze borec komunikuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

13.7.2020 v 17:36 | Nahoru | #562

Milanos píše: spalovac> Nemam, protoze porad nemam druhy valec. Jako ze budu cekat na dil ktery jsem zaplatil pul roku to by me fakt nenapadlo. Aspon ze borec komunikuje.



Hmmm tak snad to dobře dopadne.
Já bych to osadil valcama z NF5, pokud by to slo.Ještě nedávno se dal pořídit nový za 10000.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

13.7.2020 v 21:39 | Nahoru | #563
spalovac> Jo je to taky varianta. Ty sezenu z japonska hned kdyz budu chtit.

2 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

13.7.2020 v 21:44 | Nahoru | #564
Jo Japonci neposílají už přes 4 měsíce....mě stornoval sady na repas karbcu u vfr400 a vrátil prachy ....
Snad se to do podzimu zlepší

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

13.7.2020 v 21:45 | Nahoru | #565
Gahan37> Jo to je presne ten duvod proc cekam na druhy valec. Ale pokud to budu mit naprimo my do firmy importujeme dily stale, k necemu bych to pribalil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

13.7.2020 v 22:22 | Nahoru | #566
Gahan37> co presne potrebujes ?? je NC2x karbec o hodne jinej (mysleno v bizuterii, a v odlitcich karburatoru, vrsek/odlitek priruby airboxu je urcite jinej) ? jednak mam k dispozici jeden celej kompletni karebc na NC30 vycistenej, repasovanej.. a druhak i nejaky dalsi dily, nejake trysky, mozna i volnobezne trysky napriklad sadu tesneni vicek(viton) primo od ricka z UK atd..

(jinak cekam dva mesice na PCB a nejaky soucastky z ciny, taky me to zacina srat,.. zajimavy ze neco prijde normalne a neco s velkym zpozdenim.. )

Naposledy editováno 13.07.2020 22:24:10

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

14.7.2020 v 11:57 | Nahoru | #567
kerut> Čau už jsem to provizorně vyřešil koupi druhé vfr která měla karbce ok, plus mám x dalších dílu ....ale stejně když jsem to poskladal zase zjistil ze se někdo hrabal v cdi tzn ještě jsem nevyjel a čekám na další cdi z eBay...je to pokladnička však to znáš

Honda NSR 250 Restomod

18.8.2020 v 04:22 | Nahoru | #568
o cislo mensi nsr, a v zaveru nabidka mc28 - inzerat

Honda NSR 250 Restomod

23.1.2021 v 19:48 | Nahoru | #569
Tak jak to jde ?

1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

27.1.2022 v 21:31 | Nahoru | #570
Co je nějak to usnulo?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist