globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa nebo KTM
Přátelé jedné stopy! Můj kámoš se konečně rozhodl prodat XJR a koupit cenduro. Rozhoduje se mezi Ktm 1290 a Afrikou adv.sports. Nešlo by lehce zrecenzovat jmenované stroje? Díky!
Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..


Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02

Africa nebo KTM

29.9.2018 v 12:13 | Nahoru | #421
Mnoo, ahaa tak to máš teda zcela jiný jízdní styl, zbytečná debata, to je pak pro mne bezpředmětná informace Spíš by mě zajímalo info od někoho, kdo aspoň malinko jezdí a tahá...Přesto dík za info. 1190 a 1290 ale taky nee, ty už olej neberou jako staré 990...

(reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 12:14 | Nahoru | #422
foxdive> Fakt, takže kuci jsou dobří? To rád slyším, moc dík za info

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 12:15 | Nahoru | #423
martin.hsb> Tyhle ty motory už olej neberou, tam jsi skrz olej v klídku

(reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 12:17 | Nahoru | #424

Eso_Rimmer píše: proc by to nesedelo? ted jsem koukal na poznamky z Nordkappu a po 5500km dolito na max 0,2l oleje. jeto klidnou jizdou, max do 120km/h. kdyz se to nehoni a hlavne nebrzdi motorem z vysokych rychlosti, je ta spotreba oleje o necem jinem. momentalne najeto 63tis.


A proto mám rád ten nový motor LC8, který i při jízdě s otáčkami na hranici 10tis a s rychlostmi kolem 170 nemá problém s úbytkem oleje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 12:19 | Nahoru | #425

Pete-Biggy píše: martin.hsb> Tyhle ty motory už olej neberou, tam jsi skrz olej v klídku


Předběhl jsi mne...
Je fakt, že ten nový motor LC8 je fakt povedený.
Škoda těch problémů se sáním, které pár motorů nepřežilo...

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

29.9.2018 v 12:23 | Nahoru | #426
pete biggy- mas pocit, ze tahle streka na sever je o jezdeni, ktere mame u nas? muzu te ujistit, zeten motor si dokaze vzit klidne mnooohem vic za podminek, ktere jsem psal. a jestli taham? muzeme se nekdy projet

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

29.9.2018 v 12:24 | Nahoru | #427
martin.hsb- souhlas. na 1190 jsem behem 40 tis nemusel dolit nikdy. vzdy byl mezi ryskami a prakticky neubival. jen ten interval je komercni nesmysl. chce to menit po 7500.

(reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 12:40 | Nahoru | #428
Eso_Rimmer> Hele, dobře, tak kolik ti to teda bere, když jezdíš takovou tu normálku běžné ježdění v zatáčkách, tzn. skoro pořád 6 tis. až omezovač, u nás?

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

29.9.2018 v 12:45 | Nahoru | #429
spotreba je hodne odvisla od paliva. norsky a polsky palivo 5,5l, finsko skoro o 3/4l vic. kdyz se jezdi rychle, spotreba bezne 6,5 az 7,5. off je nekde jinde.

(reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 12:56 | Nahoru | #430

foxdive píše: kolik platíš? Ono je jedno jestli nová nebo jetá, cena ND bude stejná pořád


12 tis vč poviného. Včera jsem ale mluvil s týpkem, kterej to má za 8.000,-

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

29.9.2018 v 13:00 | Nahoru | #431
Mno, já od novoty dolívám tak cca 3-4 dcl na 1000 km. Byl bych z toho možná i nervózní, spíš určitě, protože někdo prostě skoro nedolívá. Třeba kamarád měl dřív taky SMT, teď už má dávno 1190 Advíka, no a skoro taky nedoléval, spíš jen sporadicky. Jenže vím jak jezdí, pohybuje se v úplně jiných otáčkách. To je teda za prvé. A za druhé mám už druhou SMT, tu první jsem musel vyreklamoval (viz můj profil) a na ní jsem najel něco přes 5 tis.km a dolíval jsem lautr to stejné, co na té druhé, co mám doteď. No a měl jsem od KTM CEE na nějaký čas zapůjčenou i demo motorku než se reklamace dořeší a tam jsem taky tak doléval. Takže jsem byl úplně v klídku a beru to tak, že když se u té 990 tahá, tak to prostě holt ten olej bere a je to zkrátka vlastnost toho motoru. A že je jinak spolehlivý, pač kuci na tom mají klidně u čtvrt milónu nalítaných pořád bez generálky. Samo, nee asi v tom jízdním stylu jak jezdím já, ale stejně. A není to jen jeden případ, ty motory jsou zkrátka jinak spolehlivé, jen se musí holt dolévat olej....
Mnooo, jenomže teď jak už tolik necestuju, tak mi to loni už vycházelo dost přes půl litru, třeba už takových 7dcl na 1000! A já právě nevěděl, zda se něco začíná s motorem dít a nebo to je holt to, že už jezdím skoro jen kolem komína, takže ta motorka prostě jezdí většinu full gas. Dříve jsem větší polovinu z najetých km za sezónu měl z dovolené, sježděno 30 zemí Evropy, od Rumunska, přes Černou horu, Alpské země, Francii, Benelux až po Skotsko na úplné sever po Orkneje.....Takže tam prostě to v průměru vycházelo na ty 3-4 dcl, ale loni a předloni jsem se nikde bohužel srkz rodinu nedostal, takže jízda jen u nás v horách a najednou jsem byl na takové spotřebě, zkrátka hodně přes půl litru. Letos jsem udělal výplach motoru, už trvale přešel na 10w60, stále teda Motorex PowerSynt, ale prostě ten hustší a stabilnější za vyšších teplot. Do toho už jsem se aspoň urval na pár dní do Alp, kde jsem skrz ty debilní západně buzerační radary jezdil jinak než dřív a jsem zpátky na cca 4dcl. Takže asi dobrý, ale jen mě zkrátka zajímalo, jak na tom jsou ostatní. Teď jsem se nedávno bavil s jedním klukem, nevím jak jezdí, ale taky říkal, že když tahá, tak toho půl litru dolívá. Takže asi OK. Ale zajímaly by mě i zkušenosti ostatních.....

(reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 13:02 | Nahoru | #432
Eso_Rimmer> Ty voe, mi vůbec nejde o palivo, ale spotřebu oleje

(reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 13:11 | Nahoru | #433
martin.hsb> Jojooo, ale ty problémy s tím nee úplně dokonale utěsněným sáním měly snad jen 2013 nebo max. zkraje 2014, ne??? Kamarád měl taky problém, chytlo ho to v Mongolsku při cestě na Bajkal, už tam skoro byl. Mnoo, musel to otočit, ale dojel po ose, i když si teda výrazně pomohl vlakem po transsibiřské magistrále. Ale z Moskvy už jen po ose a dojel. Pak to docela též dlouho řešil, nakonec dostal nový motor.....A nevím, jestli Radek, co má ten E-shop a taky tu ten problém řešil, tak jestli to taky nesouviselo s tím sáním, to nevím...Ale dle info toho kámoše s tím měly problémy jen mašiny, které fakt jezdily nějakou tu větší čočku, off, Maroko atd. Mašiny co dojely max do Alp po asfaltu tak prý v poho…. Nevím, beru jen z toho, co jsem slyšel...

Naposledy editováno 29.09.2018 13:12:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 13:18 | Nahoru | #434

Pete-Biggy píše: _zdenda_>
Apropo, kolik dolíváš oleje do LC8 990R? Dáváš 10w50 a nebo jsi taky přešel na 10w60?



Neřeším kolik dolévám, když jezdím po silnici tak to skoro nic nežere - jestli to to vychází na půl deci až deci na 1000km tak to je moc. Používám olej Sunoco 10W60 4T GP RACING.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 13:28 | Nahoru | #435
_zdenda_> Hmmm, tak to neznám. Takže jezdíš nejspíš v tom spodním pásmu otáček, což?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 14:06 | Nahoru | #436
Pete-Biggy> Na silnici turistika 80-120km/h Měl jsem období kdy jsem dolil mezi litr a půl oleje na 7500km, ale to už je snad za mnou (zklidnil jsem se) Když jezdím v terénu tak to žere trošku víc, jak benzínu tak oleje.

(reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 14:18 | Nahoru | #437
_zdenda_> Jasně, však to je moc dobře, že ses zklidnil To já bohužel ani po dvou děckách neumím. Jak na to sednu, tak to prostě musím ždímat Šlo mi jen o tu spotřebu oleje, nic víc, nic míň. Do toho půl litru jsem to bral, že to je OK a jak už jsem psal, jezdil jsem na třech SMT a všechny braly. Takže myslím, že to mluví za vše a není to kus od kusu, ale je to holt o té jízdě. Akorát těch 7 dcl už jsem se fakt začínal bát, ale asi to bylo fakt jen tím, že jsem jezdil pouze tady kolem komína u sebe v rajónu, tzn. ježdění v ostrém tempu. Teď jsem zpátky na těch cca 4 dcl, takže snad v poho. Ale leju tu 10w60, mnooo. A navíc, mašina slouží stopro, bez jakýchkoliv problémů, dostává vše co má.....A asi té spotřebě nepřidá ani BMC flitr, laďáky a ostrá mapa. Navíc jsem samozřejmě zvyklý zavírat plyn z plných toček a využívat brzdné síly motoru, takže to asi taky hodně udělá, jak psal Eso....Nejen ty otáčky, prostě je to o tom jízdním stylu a tak to beru...

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

29.9.2018 v 14:25 | Nahoru | #438
Ono pro změně oleje na 10w50 by ta spotřeba oleje měla spadnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 17:22 | Nahoru | #439

foxdive píše: Ono pro změně oleje na 10w50 by ta spotřeba oleje měla spadnout



Ale neee. Právě naopak. Je předepsaná 10w50, na tu mi to žralo víc oleje, když jsem dal 10w60, tak to šlo dolů

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

29.9.2018 v 19:23 | Nahoru | #440
Takže nové pneu nazuty, zítra hodím kola na Káťu a doufám, že příští týden ještě namotám v Babím létě nějaký ty kilometry.
Kdyby někdo z vás potkal 1290R, co jezdí tak pomalu, že skoro spadne na ztrátu rychlosti nebo přilnavosti, páč neumím jezdit brzda-plyn, tak to jsem já...

(reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 19:38 | Nahoru | #441

Pete-Biggy píše: Ale neee. Právě naopak. Je předepsaná 10w50, na tu mi to žralo víc oleje, když jsem dal 10w60, tak to šlo dolů

já to znám zas opačně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 19:39 | Nahoru | #442

martin.hsb píše: Takže nové pneu nazuty, zítra hodím kola na Káťu a doufám, že příští týden ještě namotám v Babím létě nějaký ty kilometry.
Kdyby někdo z vás potkal 1290R, co jezdí tak pomalu, že skoro spadne na ztrátu rychlosti nebo přilnavosti, páč neumím jezdit brzda-plyn, tak to jsem já...

já bych tě zvedl neboj ktm bych nikdy nenechal na zemi ležet

(reakce na) Africa nebo KTM

29.9.2018 v 21:18 | Nahoru | #443
foxdive> Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

30.9.2018 v 09:17 | Nahoru | #444
Pete-Biggy> mám vzduchem chlazenou italskou paštiku a mezi výměnou nedoleju ani deci tohle je pomalu jak 2T
Hodně štěstí s Ready To Race

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

30.9.2018 v 11:27 | Nahoru | #445
Kohlstein> ¨
Ahoj není to reakce na tebe ale na všechny příspěvky doted napsané. Jak tu někteří prohlašují že KTM vyhrává Dakar to je sice pravdou ale KTM na dakaru je zcela jiný stroj než ten co koupíš u obchodníka. Tak nevím proč se tu hovoří o tom jak je to dobrá mašina. Každá motorka má své příznivce a někomu stačí málo výkonu a někomu nebude stačit ani 300koní. Je to věc názoru, zkušeností a potřeb uživatele. Tak nechápu proč si tu každý honí triko jen pro svuj stroj. A na dotaz co koupit je to opravdu jednoduchá odpověd. Sedni si na obě povoz se a co ti sedne to ber. Je to jak když kupuješ kalhoty musí to sedět.
A předem děkuji všem za příspěvky co jsem za troubu jaké mu melu bludy. Prosím neobtěžujte se tu tím já to vím sám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

30.9.2018 v 11:58 | Nahoru | #446
Varánek1> Třeba 950 Adv se zas tak od dakarky neliší 990 AdvR má místo karburátoru vstřikování, ale jinak udělat z obou stroj jako měl Meoni není zas takový problém. Podvozek (Meoni měl vyšší než se dá kouoit v krámě), nádrže na prdel - jestli chceš mít tanker tak prodávají italové, větší chladič, chladič oleje,přesunout olejovou nádrž pod sedlo.

Novější modely jsou jiné, ale geny jim zůstaly a jsou dost výrazné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

30.9.2018 v 12:08 | Nahoru | #447
_zdenda_>
A jsi u toho není to stroj co koupíš jako normální smrtelník v obchodě

(reakce na) Africa nebo KTM

30.9.2018 v 12:43 | Nahoru | #448

Prasoper píše: Pete-Biggy> mám vzduchem chlazenou italskou paštiku a mezi výměnou nedoleju ani deci tohle je pomalu jak 2T
Hodně štěstí s Ready To Race



A co jako?!? Taky jsem měl dvě Italky a taky olej nebraly,akorát že to teda byly paní Motorky a ne také paštiky,jako máš ty
Holt je to u 990 a 950 LC8 vlastnost,že když se u nich tahá,tak si prostě vezmou. Stejně jako např. pěti ventilove Yamahy atd. atd.A nejde říci,že ty motory jsou špatné.Naopak,vydrží hodně. Nehledě na to,že nejeden technik ti řekne,že zrovna ty motory,co si nějaký ten olej vezmou,vydrží zrovna víc. Že to je pro ten motor dobře,jen to chce prostě hlídat a dolivat....

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

30.9.2018 v 20:18 | Nahoru | #449
990R, najeto 24 tisíc (skutečných), jezdím jen maximální čočku, silnice je pro mě jen přejezd nebo dojezd k offroadu, na hlíně furt ve smyku a v omezovači, často i ve vzduchu na motokrosových tratích. Výsledek je cca 1litr na 4000km. Nemám s tím nejmenší problém, rád poslouchám Akrapy při 8k otáčkách.

(reakce na) Africa nebo KTM

30.9.2018 v 20:22 | Nahoru | #450

Soap_McTavish píše: 990R, najeto 24 tisíc (skutečných), jezdím jen maximální čočku, silnice je pro mě jen přejezd nebo dojezd k offroadu, na hlíně furt ve smyku a v omezovači, často i ve vzduchu na motokrosových tratích. Výsledek je cca 1litr na 4000km. Nemám s tím nejmenší problém, rád poslouchám Akrapy při 8k otáčkách.


Asi prodám motorku... tohle nedokážu!!....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 63 6.4.2024 v 16:37 pepe100
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R Drak-09 3 5.4.2024 v 08:11 slabak2
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 4 1.4.2024 v 10:30 Mayk
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports tomas_brno 20 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist