globalmoto_duben_nolan





Téma: Rozhlížení při přejíždění přejezdu
20.8.2018 v 22:03
Ahoj, tak nedokážu přestat myslet na absurditu povinnosti rozhlížení se při jízdě přez železniční přejezd.
U velkého množství přejezdů není možnost se rozhlédnout, protože jednoduše je vidět třeba jen na 30m !!!
Tedy , když nevidím, tak se musím otočit a jet jinudy, nebo riskovat srážku !
A to už nemluvím o zákonu:
§ 29
(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,

Tedy to znamená, když se rozhlédnu a vidím vlak, tak při bílém přerušovaném světle zákaz vjezdu na přejezd neplatí!
Buď jsem debil, nebo je to další věc co v tomto státě nefunguje.

PS:Dnes jsem se zkusil rozhlédnout, kde nebylo vidět !!!!! tedy jsem tam chvíli stál !!! , tedy jsem zastavil a auto za mnou se mohlo zbláznit, co že to dělám - vytroubil mně - zkuste to taky....

Naposledy editováno 26.08.2018 20:38:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu

22.8.2018 v 11:57 | Nahoru | #1
Tez> pokud myslíš přejezdy na řetěz kde se ještě točí klikou, tak to prahistorická technologie je. Přejezdy které sám obsluhuje vlak je vcelku bezpečné a moderní zařízení. Přejezd se sepne vždy a když už nastane nějaká chyba, tak ta že špatně spočítá nápravy a nezvedne se.
Dále má každý takovýto přejezd tzv. kontrolu. To znamená že pokud přejezd si diagnostikuje chybu, nahlásí ji příslušnému zaměstnanci (vypravčímu, strojvedoucimu atd. )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu

22.8.2018 v 13:27 | Nahoru | #2
Motogpmania> Já to myslím trochu v jiném smyslu. Jak už jsem psal, pokud jako řidič jedu k semaforu, tak vím, jestli funguje nebo ne. Takhle strašně jednoduché to je.

Pokud jedu k přejezdu, tak buď dává výstrahu (pak je to jasné) nebo bliká bíle pozitivní světlo (taky jasné) a nebo nic, což je velká většina případů a pro mě jako řidiče je to v tu chvíli nezabezpečený přejezd. Tedy z uživatelského hlediska je to opravdu na úrovni závor na kliku - pokud jsou dole, zastavím, pokud jsou nahoře, nevím jestli můžu jet nebo jenom někdo zapomněl dát závory dolů

Technologii rozporovat nebudu, věřím, že nějaký ten polovodič za tím bude, a kdo ví, možná to dokonce řídí i počítač. Ale z uživatelského hlediska se za posledních 50-100 let nic moc nezměnilo (snad kromě zavedení pozitivní signalizace - ale ta není zdaleka všude, a když už je, tak nebliká zdaleka vždycky). Proto ten diskutovaný zákon je napsán tak jak je, a proto se na přejezdu bez bílého světla vždycky rozhlížím. Viz i to video na předchozí stránce, kdyby se ten řidič nerozhlédl, tak to nepřežil.
Téma je zamknuto


TOPlist