bmw_r1300gs_cartec





Téma: Rozhlížení při přejíždění přejezdu
20.8.2018 v 22:03
Ahoj, tak nedokážu přestat myslet na absurditu povinnosti rozhlížení se při jízdě přez železniční přejezd.
U velkého množství přejezdů není možnost se rozhlédnout, protože jednoduše je vidět třeba jen na 30m !!!
Tedy , když nevidím, tak se musím otočit a jet jinudy, nebo riskovat srážku !
A to už nemluvím o zákonu:
§ 29
(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,

Tedy to znamená, když se rozhlédnu a vidím vlak, tak při bílém přerušovaném světle zákaz vjezdu na přejezd neplatí!
Buď jsem debil, nebo je to další věc co v tomto státě nefunguje.

PS:Dnes jsem se zkusil rozhlédnout, kde nebylo vidět !!!!! tedy jsem tam chvíli stál !!! , tedy jsem zastavil a auto za mnou se mohlo zbláznit, co že to dělám - vytroubil mně - zkuste to taky....

Naposledy editováno 26.08.2018 20:38:51

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu

22.8.2018 v 08:02 | Nahoru | #1

olda33 píše: JiB> Ahoj,opatrnost je jasná, ale u semaforu to není povinnost a na přejezdech je, tak pořád nevím jaký má důvod povinnost se na přejezdu rozhlížet. Že je to nespolehlivé zařízení a semafor je spolehlivý?


V zásadě ano, semafory jsou překvapivě sofistikované, mají několik nezávislých systémů, které při náznaku problému semafor "shodí" (zhasne úplně nebo bliká oranžová). Přejezdy jsou prehistorická technologie na kterou bych se opravdu nerad spoléhal.

olda33 píše: Připadá mně to tak, že místo aby se udělali spolehlivé (v dnešní době je to určitě technicky možné) přejezdy, tak se přenáší odpovědnost na řidiče.


Naprosto správně.

olda33 píše: Nechci chytračit, ale jen bych se rád dozvěděl jak to je, protože to povazuju za důležitější než spoustu jiných věcí v silničním provozu (a nebudu znovu psát o častém problému, že není z přejezdu vůbec vidět ).


Ber to tak, že nefunkční semafor poznáš na první pohled - nesvítí nic nebo bliká oranžová. Nefunkční přejezd nepoznáš. Proto máš povinnost se rozhlédnout.
Bílé světlo znamená, že přejezd funguje a nic nejede, proto můžeš jet.
Pokud nebliká ani bílá ani červená, tak to neznamená vůbec nic a musíš se rozhlédnout sám.

(reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu

22.8.2018 v 08:50 | Nahoru | #2
Tez> ahoj, já vím jak funguje přejezd. Mimo jiné když nesvítí nic,tak to neznamená,že nefunguje. Může to znamenat, že vlak odjíždí od přejezdu a ještě neprejel místo se spínačem,který zapne bílá světla! Když jede pomalu,tak to i chvíli trvá .

Je vše složitější, jak jsem psal. Nesmyslně psaný zákon který máme dodrzovat, nemožnost se rozhlédnout když není pořádně vidět - tedy nejistota bezpečného přejetí ikdyz svítí bílá tedy...

Už vidím jak tak v autoškole zastaví před přejezdem a říká komisaři že nevidí a tedy se boji a vlastně dle zákona ,který chce dodržet ,protože nechce aby jo komisař vyhodil, tak dál nepojede !!!! Kocourkov.

Bych to neřešil kdyby to navíc nebylo tak nebezpečné. Ale je to jen diskuze , zábava.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu

22.8.2018 v 09:30 | Nahoru | #3
Tez> Přejezdy jsou prehistorická technologie na kterou bych se opravdu nerad spoléhal.
Nepiš, o čem nic nevíš. Dík.
Téma je zamknuto


TOPlist