globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, kvalitní k...
 
22.7.2018 v 11:24
Vím že se tady o tom už psalo hodně, ale nebyl by někdo, kdo má zkušenosti napsat nějakej závěr ? Už jsem se o tom bavil s pár lidma, ale každej říká něco jinýho a odvolává se na různý zdroje. Takže z toho nejsem vůbec chytrej.

Jedná se o motorky od osmistovek vejš gs, tigr, supertenere, afrika..., na gumách typu E09 a ježdění po kamenech, v blátě a písku, takže docela těžký stroje a celkem problematický podloží.

Guma s duší. Má smysl u takovýhle motorky používat haltr ? Já teda foukám na předepsaný minimum 1,5 atm. Míň se bojím a zatím teda dobrý. Nic se neprotočilo. Vážím s plně naloženou motorkou 370 kilo.
Je znatelně vyšší opotřebení na gumě, která má mít na silnici 2,5-2,9 atm, když s ní jedu po asfaltu na 1,5 atm ? Jsou to přejezdy mezi místama kde to je potřeba a nechce se mi pořád nafukovat a ufukovat. Může to bejt i přes 200 kilometrů.

Foukám to pumpičkou na kolo vyjímečně,ale věšinou u pumpy . Vím že to je opruz a protože všichni v poslední době mají kmpresory, tak nedej bože, že bych si ho taky pořídil, ale je to 0,5 kilo navíc, co jsem se díval. Tak nevím. Klidně bych za něj dal i víc, kdyby byl trochu výdržnej a malej. Jen nevím co, protože rockway a touratech mají na webu něco mezi 700-1500,- a otázka, jestli to fakt vydrží i v prachu, kde se normální šmejdy za 300 za chvíli zadřou.

Dík za za poznámky k tématu.


Naposledy editováno 22.07.2018 11:26:37
Předchozí
1 2
Následující

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 13:44 | Nahoru | #31
Já bych zkusil napsat Vojtovi, objel s babou zeměkouli na motorkách, tak třeba by k tomu něco přidal
profil zde:
https://www.motorkari.cz/profil/?uid=77736

1 reakcí na tento příspěvek Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 14:00 | Nahoru | #32
Aby to zase nevypadalo nějak provokativně, nebo urážlivě, jak to chápe plno místních, tak ono hlavně záleží do jakýho terénu jedeš a ne jak daleko. Díval jsem se na pár jejich foto a mají tam E07. Takže asi moc nekrosili z pohledu našeho, co se snaží využívat "špalky" tak trochu víc.

Ale jak jsem psal, není v tom nic proti. Každej jezdí jinak a pro někoho e07 ideální volba.

(reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 15:30 | Nahoru | #33

ZdendaZB píše: Aby to zase nevypadalo nějak provokativně, nebo urážlivě, jak to chápe plno místních, tak ono hlavně záleží do jakýho terénu jedeš a ne jak daleko. Díval jsem se na pár jejich foto a mají tam E07. Takže asi moc nekrosili z pohledu našeho, co se snaží využívat "špalky" tak trochu víc..


Já ti dám, provokatére jeden Víš, co jsme byli nucení proklouzat na E-07 (tehdy vyráběna jako Barum ED-09T), když se u nás nic kloudného ještě nevyrábělo a guma z ciziny stála majlant?

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 15:44 | Nahoru | #34
07 taky projede všechno jen máš častěji nohy na zemi..

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 16:04 | Nahoru | #35
No s tím nesouhlasím. Jsou místa, kde fakt e07 neprojede a e09 má co dělat a jsou to cesty i do normálních vesnic. Když je trochu deštivo teda. Za sucha samozřejmě projede i e08 s nohama na zemi, třeba ale to snad neřešíme. Protože ideální podmínky pro budování socializmu nejsou pořád, že.

1 reakcí na tento příspěvek Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 22:53 | Nahoru | #36
Čau, na TA 600 jsem zkoušel různý obojetný gumy a vepředu mi nejvíc seděla Pirelly Rallycross a vzadu E-09, tedy pokud mi jde o to někam dojet a potenciálně offit. No a Tigeru jsem po laboracích dospěl k podobnému, tzn. dopředu Pirelli Scorpion Rally a vzadu taky E-09. Tlak občas lehce snižuju, ale jen do bahna a řekl bych, že to pomáhá. Myslím, že ty Pirellky jsou docela opomíjené, pravda dražší, ale moc se neobržďují a dobře vedou i v bahně či kamení.

(reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

24.7.2018 v 03:02 | Nahoru | #37

ZdendaZB píše: Mariano: a jaký tam máš gumy ?


zadní už se nedělá - mce karoo - a přední mt 21 rallyecross

(reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

24.7.2018 v 10:38 | Nahoru | #38

regit píše: Čau, na TA 600 jsem zkoušel různý obojetný gumy a vepředu mi nejvíc seděla Pirelly Rallycross a vzadu E-09, tedy pokud mi jde o to někam dojet a potenciálně offit. No a Tigeru jsem po laboracích dospěl k podobnému, tzn. dopředu Pirelli Scorpion Rally a vzadu taky E-09. Tlak občas lehce snižuju, ale jen do bahna a řekl bych, že to pomáhá. Myslím, že ty Pirellky jsou docela opomíjené, pravda dražší, ale moc se neobržďují a dobře vedou i v bahně či kamení.



kolik ti vydrželi na tigrovi ?

dneska jsem se díval na tkc80 a je to málo špuntový, fakt to vede a jede po blátě líp jak E10 ? podle vzorku se to teda nezdá. vypadá to spíš jako shinko804 a ty jsou mnohem horší než e09

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

24.7.2018 v 15:04 | Nahoru | #39
Hledání svatého grálu univerzální gumy pokračuje

vyzkoušel jsem v podstatě všechny výše uvedené gumy a nepřekvapivě jsme zjistil, že nic takového neexistuje a budeš se muset smířit s kompromisem
O co víc je guma lepší v terénu o to je horší na silnici a má menší životnost

Samozřejmě hodně to ovlivňuje jízdní styl, rychlost a tlak - rychlosti nad 110-120 při nízkém tlaku tu gumu likviduje dost rychle, takže bu´d neupouštět nebo po upouštění pak při návratu na silnici zase dofouknout - na kamenech neupouštím, v bahně a hlubokém písku ano

osobně mi na cestování seděly přední Pirelly MT21 rallycros, podobná MC23 Rockrider a překvapivě i C-17 Dakar - na vše se slušně jzdí i po silnici, dobrře drží i brzdí a v terénu jsou relativně schopné oproti TKC a 09, kamarádi ještě jezdí Army ale k té jsem se ještě nedostal
Na cestování chci aby guma měla pevnější konstrukci a při defektu se na ní dalo smysluplně kus dojet - v africe jsem takhle jezdil na prázdné 09 několkrát, chlapík s nějakou měkkou Kendou při defektu guma hned slezla z ráfku a šel mimo most a dost se potloukl

se zadní neporadím tam jsem se ještě nenašel - TKC, 09, 07 na silnici a lehký terén, ale ani jedna v terénu naní nic moc pokud dojde na traverzy, bahno atd., na 17" je to pak jednoduché c-02, na 18 pořád zkouším - MT21 se brzo zakulatila a nebyl moc rozdíl od 09, e-10 byla úplně marná, různě chlupaté gumy pak zase moc nevydrží na kilometry, ale slušně funguje a docela vydrží c-04 - ovšem pořád to na silnici není nic extra a mizí

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

24.7.2018 v 15:23 | Nahoru | #40
svatej grál nehledáme, ten už vynalezli jiní = E07

my chceme něco s nájezdem cca 9-10 tkm, kdy poslední cca 4 tisíce km jsou už jen po asfaltu a když je mokro tak pojedu klidně i stovkou
podle mě je jasná volba E09 do 9 tkm na zadek, případně shinko805 do 13tkm s ohledem na cenu a výdrž a v blátě po cestě nebo při zajídění na spaní to jakš takš ještě zafunguje, jasně že to není drapák, ale ten si nemůžeme dovolit

kdyby tady byl náhodou někdo,kdo jezdil na E-10 vepředu pohodovou jízdou, ne system brzda plyn a řekl, že guma dala až do ojetí na 1mm 9 tkm, co najde se někdo ? znovu jsem se díval na tkc80 a ten vzorek je oproti e10 hustý, to se nemůže pořádně v blátě čistit, v blátě, ne na šotolině-kamenitý cestě

Naposledy editováno 24.07.2018 15:29:27

1 reakcí na tento příspěvek Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

24.7.2018 v 22:53 | Nahoru | #41
Z unigum mám žebřík na předek C-17,23, MT21,Xt644 zadek MT21,E09,EF07

(reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

4.5.2019 v 19:18 | Nahoru | #42

lobo6 píše: Z unigum mám žebřík na předek C-17,23, MT21,Xt644 zadek MT21,E09,EF07



a co životnost na asfaltu s velkou motorkou ?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist