bmw_r1300gs_cartec





Téma: Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy
 
20.7.2018 v 00:45
Poznámka:
vzhledem k tomu, že jsem byl opět napadem některými místními "borci" jak se tady chlubím a moje motorka vypadá jak z cirkusu a další "moudra", ale nic konkrétního a konstruktivního jsem se nedozvěděl na svoji adresu, tak jsem se rozhodl, že blbosti budu mazat.

Upozornění:
Toto téma není myšleno ani jako provokace, ani zvedání svého ega či chlubení se jak jsem dobrý a kam to vlastně jedu, nebo dalších podobných záměrů, ale pouze o tom, že vyrážíme do přírody a koho to zajímá tak se může ozvat. Jestli máte někdo nějaké připomínky, či rady k tomu, co jsem níže napsal, tak sem s tím.

Původní text:
Čirou náhodou vyrážíme koncem srpna s kolegou přes Uzbekistán, kde si chceme trochu zajezdit v poušti, do Pamíru. Styl naší cesty bude tak trochu netradiční, poněvadž naším cílem nejsou známá turistická místa, hotely a focení před těmi nejznámějšími artefakty atp., ale ježdění po nejodlehlejších částech Tadžikistánu a Kyrgízie. Samozřejmě jen po cestách, protože stroje na kterých jedeme nejsou zrovna z nejlehčích. Tiger800 a Afrika1000.
Ale, protože ssebou nebereme nesmyslné a zbytečné věci, vše jsme zminimalizovali včetně nářadí a náhradních dílů, kromě teplého oblečení do hor a to vše se vejde do dvou nepromokavých pytlů na bocích motorky, pod sedalo a vybavení včetně vody a trochou benzínu navíc je na motorkách uloženo co nejníže, plánujeme i velmi špatné cesty, náročnější výjezdy a nebojíme se ani brodů. Jsme připravení proběhnout se v těch nejhorších místech vedle motorky a zatlačit. Proto žádný tankvak, ani topkejs, ani kanystry na zadním sedadle. Jako standardní součást vybavení bude lehký kladkostroj, sekera, lano a po dvou duších do každého kola.

Na místě nebudeme vůbec spěchat. Takže jestli někde budeme muset pár dní počkat kvůli vyšší hladině vody v řece, nebo zůstaneme za závalem, nezpůsobí nám to nervózní náladu a valium budeme přijímat jen v omezených dávkách. V žádném případě se nebudeme snažit překonávat řeky po dešti, nebo zajíždět na rozblácené cesty hned po dešti a pak se trápit, nebo riskovat. Proto nemáme vůbec žádný časový plán a itenerář. Alláh za nás rozhodne kam a jak a kdy pojedeme a kam vůbec dojedeme.

No a nakonec, přesun tam a zpět plánujeme tak na 800 kilometrů denně po dobrých cestách. Týden tam, týden zpět (týden má sedm dní). Celkem je to cca 5000 tam, 5000 zpět, pár kilometrů pouští a cca 4000km po samotných horách. Většinu bude samozřejmě tvořit asfalt různé i hrůzné kvality, ale těch pár set kilometrů po necestách si za ty tři týdny opravdu vychutnáme.

Jedním slovem bych to shrnul na poušť, hory, hory a zase hory. Spaní pouze ve stanu a u místních. Do hotelu za peníze nejdu, protože by se tím celá projížďka degradovala a to ani v případě nepříznivých klimatických podmínek. Když jsem přežil minulý rok sever i v tom největším hnusu kdy pršelo, sněžilo a všude bylo bláto, tak se dá předpokládat, že Pamír bude proti tomu mnohem přívětivější.

Co je velmi důležité je voda do pouště. Člověk nikdy neví a kdo nechce riskovat tak bere 10 litrů vody a 24 litrů benzínu celkem. Minulý rok jsem vezl 8 litrů benzínu do rezevy v petkách, ale letos beru jen 4 litry ve dvou kanystříkách, vzhledem k tomu, že tam jsou všude lidi a na cestách je docela rušný provoz ve srovnání se severem a těch pár litrů z uazíka každý rád daruje. Většinou

Tam jedeme na Šinko 804-805 plus bereme náhradní novou sadu 804-805 ssebou 13kg na zadním sedadle a nosiči nakonec přežijeme. Shánění gum na místě bylo zavrženo, protože nevíme vůbec kdy a kam dojedeme, poněvadž první bod naší cesty je údolí bartang, kde budeme měnit jeté (cca 6tkm) za nové. Staré u někoho necháme a kdyby bylo nejhůř, tak nám je po někom pošle. To je nejlepší způsob jak se pojistit v případě rozervané gumy. (vlastní zkušenost, naštěstí se to stalo jen jednou se zadní E09 dakar
Na druhé sadě dojedeme až domů. Cca 9tkm, což gumy po asfaltu s přehledem dají. (ověřeno z více míst zde na
fóru i z vlastní zkušenosti). Nejraději bych tam přezul na E10-E09, ale obávám se, že by nemusela vydržet těch 9tkm z největší části po asfaltu. A vracet se pro odhozené gumy patnáctset kilometrů postráda smysl. Ještě větší nesmysl je taščit ssebou druhou sadu gum do terénu, rozuměj mizerné cesty, protože hodně zvedají a posouvají těžiště a průchodnost stroje se podstatně snižuje.

Volba "špalků" namísto gum typu E07: protože stojí nové gumy srovnatelně, tak nemá cenu jet na 07 a v poušti a předhůří se na nich trápit. Stejně bychom je před horama museli shodit a dát špalkový. Navíc když zaprší, tak jsou mimo asflt E07 nepoužitelný. Další bod pro "špalky", se kterejma se v pohodě jede po asfaltu i za mokra.

Kdo namítne, že se to dá všechno odjet na E07, tak asi nechápe na co se připravujeme.

Takže takový je plán neplán a kdyby se čirou náhodou chtěl někdo přidat a vlastní odpovídající stroj který zvládne denní přesun 800km a ještě se s ním dá po horších cestách, (od 650-ky po 800-ovku na drátových kolech, s plechem pod motorem, samozřejmě bez kufrů a topkejsu) tak se může přidat. Sebevrazi a mučitelé sama sebe můžou klidně jet i na boxerech, velkých supertenere nebo velkých tigrech, ale já bych do toho osobně nešel. Nebude to žádná šotolina v Bosně ale fakt náročnější ježdění. Ideální by bylo nějaké lehké jednomístné enduro, ale na něm se tam v rozumné době nedá dojet.

Takže to je asi vše. A jestli máte nějaké konstruktivní připomínky hlavně ke gumám, tak můžete poradit.
Díky za štábní kulturu přizpěvatelů.
Z.


Naposledy editováno 20.07.2018 15:13:59

Blokovaní uživatelé: Beauty

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

21.7.2018 v 19:28 | Nahoru | #31
Už mě nedeptejte s tou hmotností, právě jsem se vrátil z váhy a někde jsem při sčítání udělal chybu, protože to má vo pár kilo míň než dle seznamu. Což je dobrý, ale né dost. Ještě to pořádně proberu a zbavím se dvou kanystrů na benzín, ušetřím skoro kilo-držáky a samotný kanystry, a vemu to do petek, jako vždy. Odečtu 3 kila jídla v seznamu jsou,ale normálně je nevozím. Ruším horní nosič - 0,6kila, zůstane ten plast a na něm se petláhev i meloun udrží pod síťkou taky. Klakson váží pouze + 0,25kila scottoiler taky o dvacet pět deka míň než mám v seznamu, he he he, strhnul jsem dvě nálepky z boku což moc nepřidá. Vařič je v hliníkový trubce pod nosičem a je benzínovej, takže celkem 1,4 kila i s trubkou, ale toho se zbavit nemůžu. V pytli by smrděl, když ho někam připavoukuju tak ho ztratím. Vyhodím přední brzdový desky, protože vydržely i v bahně přes 30 tisíc, ale zadní, originál odešly po 13 tisících, kvůli blátu a písku. Takže tady ušetřím trochu. Dokonce 0,475 kilo !
Co nejtovačku na řetěz, 5 článků a spojku k tomu ? Je to těžký a plno lidí to považuje za nezbytnost. Já teda řetěz nikdy neroztrhl.

Naposledy editováno 21.07.2018 19:31:36

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

21.7.2018 v 19:30 | Nahoru | #32
To je ta motorka fakt tak lehká ? V katalogu je 260 kilo. A co padáky vozíš nebo ne ? Plech pod motorem asi jo

1 reakcí na tento příspěvek Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 09:56 | Nahoru | #33
Zdendo, já už tu hmotnost tak nějak beru a neřeším, jasně dalo by se ještě odlehčovat ale to už bych musel řešit celou podsedadlovku-jako rám, sedlo, komponenty, atd. Bavorák má nevýhodu, že má těžký motor s převodovkou a kardanem a s tím nic neuděláš, takže musíš brát jinde. Jinak, já jsem odlehčoval co to šlo a mám tam moc věcí homemade viz výše a proto jiná váha než v katalogu. Padáky nemám, pouze chrániče hlav válců a za tu dobu co ji mám jsem s nimi neměl problém. Kryt pod motorem homemade, zesílený nerez plech.

Jinak, já jídlo vůbec neřeším, potřebuju jen vodu a té beru dostatek a hlavně s sebou český Sawyer na filtraci vody-geniální vynález, osobní zkušenost. Jinak kousek špeku a nějaký energetický tyčinky.

1 reakcí na tento příspěvek Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 10:28 | Nahoru | #34
Já leju do vody dezinfekci co nesmrdí, filtru tak nějak nevěřím,protože jsem viděl nějakej docela obšírnej test a psali tam, že všechny tyhle filtry propouští, když to není pořádný vojenský zařízení. Stejně to nepoužívám každej den.
No a s jídlem, na ráno snídaně, večer do stanu a když je nějakej úsek třeba v horách, nebo mimo vesnice, kde nic nebude. Lepší dvě kila ssebou, než pak umírat hlady. Jasně, že v Jugošce nebudu tahat 10 litrů vody a tři kila jídla.

Jsem na 270 kilech komplet. Níž se nedostanu. Ta motorka je prostě o dost těžší i prázdná, než tvůj stroj v pohotovosti.

Naposledy editováno 22.07.2018 10:28:21

1 reakcí na tento příspěvek Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 11:30 | Nahoru | #35
Ta cesta kluku na Supertenerkach a jejich trapeni s karbcema je tady:
http://supertenere.c...sta-do-asie-cestopis

(reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 11:40 | Nahoru | #36
ZdendaZB> ...nezvazoval jsi tak 20kg zhubnout? Pomohlo by to honu na kila...

1 reakcí na tento příspěvek Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 12:03 | Nahoru | #37
Ještě tři kila a jsem na 85. míň to nejde.Pupek nemám žádnej, takže tam není co.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 12:05 | Nahoru | #38

Slávek-TDM píše: Ta cesta kluku na Supertenerkach a jejich trapeni s karbcema je tady:
http://supertenere.c...sie-cestopis [/quote]

díky.
A foto nejsou ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 12:43 | Nahoru | #39

ZdendaZB píše: Ještě tři kila a jsem na 85. míň to nejde.Pupek nemám žádnej, takže tam není co.



... urizni nohu... to das!

(reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 12:54 | Nahoru | #40
barborino> k tomu filtru mas jen ten nebo tam pak posvitis jeste UV ?

(reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 13:32 | Nahoru | #41
ZdendaZB> Jak jsi chtel vedet, co nevozim, tak treba komplet chranice, MX boty, camelbag a krome osobnich veci se vzdy domluvime a kazdy veze neco. Mit tri varice, troje komplet nadobi, tri nahradni cerpadla a regulatory, nytovacky apod je podle me zbytecne.

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 14:05 | Nahoru | #42
to jetam, používám tady tento

https://www.hanibal...._BwE#/18-barva-modra

dá se našroubovat na petku a piju s něho přefiltrovanou vodu s řeky, jezer, přehrad..., prostě s tama kde je aspoň minimální pohyb vody. Normálně používám s našich potoků a říček... PS: "vůně" se ale nezbavíš, jestli mi rozumíš

to SlávekTDM teď už Bmw tuším, díky už jsem přelouskal, Super!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 14:28 | Nahoru | #43
MedWed: stav se a já se to nejdřív naučím na tobě, máš dvě, tak potrénuju. Příští týden mám čas. Jsme domluveni.

Jetam: jako UV lampu na 12V ? to se na filtraci vody taky vyrábí ?

Vilemx, jasně, že když jedeš ve více lidech tak je to jasný, jenže když jezdíš sám, protože nikdo nechce na tři měsíce, nebo se nelíbí styl zajíždění, že to je moc namáhavý, tak msuíš vést všechno sám. Mimojiné, nýtovačku řetězu považuješ za důležitou, nebo ne ?

Barborino, teda ten filtr, jestli funguje, tak by to mohla bejt dobrá věc. Ale jen aby..... Někdy by se vyplatilo přefiltrovat i vodu od lidí, když to vypadá z nějaký studně podivně. Já si většinou uvařím čaj do dvou petek a mám skoro na celej den pití a chutná mi to. Samotná voda mi teda moc nejede, i když je studená po vychlazení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 14:33 | Nahoru | #44
ZdendaZB> hezkej pokus, ale ja vahu neresim...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 14:58 | Nahoru | #45

MedWed píše: ZdendaZB> hezkej pokus, ale ja vahu neresim...



Nohu neřeš, ta ti doroste.

Já spíš řeším, jestli si koupit toho mini sojera, protože každou chvíli mám problém s vodou, vlivem lenosti za včasu nabrat a pak skončím někde u bažiny, nebo divnýho potoka a vůbec. Další krám navíc a v pytli už není místo. To jsou nervy teda...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 15:01 | Nahoru | #46
ZdendaZB> ... nepij.... to jsou problemy...

(reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 15:16 | Nahoru | #47

MedWed píše: ZdendaZB> ... nepij.... to jsou problemy...



To sou zase rady, hele a co komresor na foukání ? Když jsem to přežil bez něj doteďka ? Půl kila navíc, a jako drsnej adventčůrysta ho ještě nemám teda...

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 15:22 | Nahoru | #48
Jen takovej technickej dotaz, píšeš, ložiska a gufera do kol náhradní sebou. To jako nevydrží přes patnáct tisíc kilometrů ? Nemyslím to ironicky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 15:31 | Nahoru | #49

ZdendaZB píše: ... Mimojiné, nýtovačku řetězu považuješ za důležitou, nebo ne ?


Nytovacka (spojit) je zbytecna, naopak to chce mit neco na roznytovani (vydolovat nyt). Jednou jsme resili praskly retez jako na potvoru v pisku pri vetsim vetru. Nejhorsi bylo rozpojit zniceny clanek, protoze v tech podminkach se sr...t s nytovaci spojkou byl nesmysl, stejne jako resit o fous kratsi retez. Proste tam sla bez debat zavlackova.

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 15:34 | Nahoru | #50
u tigra mám ložiska 35 tisíc a zatím dobrý, gufera jsou teda už dávno po smrti a vymezovače úplně ohoblovaný, takže před další cestou měním všechno, pro jistotu

ale když fakt jezdíš v blátě, tak i když tam nacpeš vazelínu, stejně se tam plno humusu dostane a už se to začne pomalu vymýlat a jak povolí těsnění přímo na ložisku, tak je za chvíli konec. S tigrem jsem zatím moc nebahnil - myslím tím hladinu bláta nad osou kola, spíš vodu v brodech, ale ta byla na severu čistá. Jinak už jsem měnil, to je jistý. Na dominátoru mi ložiska vydrželi 10-15 tisíc km. A není nic horšího, než když se začne viklat třeba zadní kolo a ložiska nejsou. Je to spotřebák jako desky. Třeba v rusku ve větších obchodech ložiska seženeš, ale třeba v odlehlejších vesnicích ani omylem a jak se kolo začne viklat tak to jde rychle a je konec. A sháněj pak něco, klidně to zabere i pár dní než tě někdo někam odveze a přiveze, co s motorkou apod.

Už mi zbylo jen následující: nářadí na výměnu svíčky, filtrů, píchlý duše a spojky. K tomu náhradní spojka, zadní desky, svíčka, ložiska 5x a gufera 5x. Pojistky a žárovka do blinkru nic neváží. Dva články řetězu a dvě spojky. Pak ještě duše, lepení a to je vše. Nic víc. Zas tak toho moc nevezu ne ?

Naposledy editováno 22.07.2018 15:37:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 15:36 | Nahoru | #51

vilemx píše: Nytovacka (spojit) je zbytecna, naopak to chce mit neco na roznytovani (vydolovat nyt). Jednou jsme resili praskly retez jako na potvoru v pisku pri vetsim vetru. Nejhorsi bylo rozpojit zniceny clanek, protoze v tech podminkach se sr...t s nytovaci spojkou byl nesmysl, stejne jako resit o fous kratsi retez. Proste tam sla bez debat zavlackova.



Spojku s pružinkou mám, i když snejtovat řetěz v noci nebo v písku není problém, teda pro mě, alenýtovačka váží tři čtvrtě kila.
Akorát mi řekni, jak ten řetěz rozpojujete.

(reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 15:49 | Nahoru | #52

ZdendaZB píše: Spojku s pružinkou mám, i když snejtovat řetěz v noci nebo v písku není problém, teda pro mě, alenýtovačka váží tři čtvrtě kila.
Akorát mi řekni, jak ten řetěz rozpojujete.



Tak kvalitní nýtovačkou, řetěz rozpojíš a opět tou samou spojkou spojíš.

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 16:03 | Nahoru | #53
To jsem taky zkoušel na starým řetězu a jde to, ale kdyby se třeba nezadařilo. Tak mám náhradní a jsem v klidu. K nejtování řetězu je třeba hodně vália, což kolega Nihilista zajisté potvrdí

(reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 16:06 | Nahoru | #54

ZdendaZB píše: Spojku s pružinkou mám, i když snejtovat řetěz v noci nebo v písku není problém, teda pro mě, alenýtovačka váží tři čtvrtě kila.
Akorát mi řekni, jak ten řetěz rozpojujete.


Takovou parodii na nytovacku, spis bych rekl posouvacem nytu :) Rozkleply nyt se pred tim musi zbrousit pilnickem na nehty. Nejake deko to ma, ale 3/4 kila rozhodne ne.

U lozisek je problem s vercajkem. Pokud je total KO, tak vyklepnuti samotneho vnejsiho krouzku bez patricneho naradi??? No a zase kde maji vybavu, maji i nahradni loziska.

1 reakcí na tento příspěvek Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 16:10 | Nahoru | #55
Na vyklepnutí používám montpáku, krásně tam vleze když je nejhůř a sekerku, tu vozím, protože někdy v lese je třeba naházet trochu nasekanejch větví, aby člověk projel obtížným místem a nepropadl se do bahna, třeba. Nebo na odražení patky gumy, když se nedá nedejbože použít stojan stroje z nějakýho důvodu. Je to teda opruz, ale jde to. Takže nářadí mám a nic navíc neváží. Samozřejmě je lepší ještě před kolapsem ložisek dojet někam do kolchozu a vzít si na to nějakou ocelovou tyčku, nebo starej ventil a tím to jde samo. Myslím vyrazit ložiska a naklepat je nazpátek, pomalu, v klidu.

Naposledy editováno 22.07.2018 16:11:26

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 16:28 | Nahoru | #56
No vzhledem k tomu že jsem začil vybouchávání vnějšího kroužku z ložiska za pomoci autogenu a dost velký palice tak bych si tou monpákou a sekerou nebyl úplně jistej. Neříkám že to jít nemůže, ale sám jsem byl u vyrážení vnějšího kroužku třikrát, dělali to lidi kteří nejsou nešikovní a zabralo to dost času a dost nářadí.
Čau, Tom

(reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 16:30 | Nahoru | #57

ZdendaZB píše: ... Samozřejmě je lepší ještě před kolapsem ložisek dojet někam do kolchozu a vzít si na to nějakou ocelovou tyčku, nebo starej ventil a tím to jde samo. Myslím vyrazit ložiska a naklepat je nazpátek, pomalu, v klidu.


No a v tom kolchozu nejake plus minus podobne lozisko mit budou. Stejne je to vsechno o urcite mire rizika a nahody.

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 16:38 | Nahoru | #58
Já měnil už ložiska celkem 6x a vždycky sám a nikdy to zas tak velkej problém nebyl. Ale náhoda je blbec, to souhlasím a proto to dělám raději v kolchozu. V lese jen jednou a šlo to.

Jenže u ložiska nejde o plus mínus, buď jde nebo nejde a co se vždycky ptám jen pro zajímavost, tak zatím nikde neměli. Zato v autopotřebách jsem koupil náhradní po cca 40 korunách za kus a vydržely 12 tisíc

Většinou v kolchozu nic na japonský a anglický stroje nemají, ani na bmw, takovej legendární stroj nic nemají a čím to asi bude Takže se spolýhat na to že možná je docela riskantní

U některejch věcí raději neriskuju. Třeba náhodou budou mít v kolchoze, nebo leschoze i spojkový obložení a zadní brzdový desky, ale teda, nevěříš tomu ani ty sám osobně

Naposledy editováno 22.07.2018 16:42:02

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 17:49 | Nahoru | #59
Na vyletech byla loziska na poradu dne dvakrat. Poprve u me, kdy nekde na severu Maroka se zacal lehce ozyvat kotouc. Protoze jsme spechali na trajekt a ve Spanelsku byla nedele, resil jsem to az ve Francii, kdy uz kolo melo zemedelskou vuli.
Podruhe se klukum vysypalo kolo nekde na Tuniskem venkove. Nahodou sel kolem mistnak, kouknul a za chvili se vratil i s loziskem. Kde ho tam v tech Kotarech vzal, je zahadou.
Neni pravda, ze lozisko budto sedne nebo ne. V nouzi jde z kusu plechu udelat redukci.

Naposledy editováno 22.07.2018 17:50:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

22.7.2018 v 17:58 | Nahoru | #60
ZdendaZB> ja neumim prezout gumy, myslim to vazne.... na XTcku jsem si umel vymenit svicku a vzduchovy filtr.... dvakrat jsem zkousel vymenit olej, ale dopadlo to spatne naradi take jaksi moc neresim.... jednou v ulan bataru jsem chtel vymenit svicku - no tu jsem zrovna mel, ale klic na ni uz nikoliv
nejenom neumim prezout gumy, ja neumim ani sundat kolo....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist