Láká mě jízda na staré Jawě, kterou bych si chtěl někdy pořídit. Zároveň mě odrazuje nutnost řidičáku A2 podle dnešních podmínek a možná i trochu celková údržba takového stroje, kterou bych se musel naučit.
Ale proč sem píšu... Rád bych se vás zeptal na to, jaké jsou rozdíly mezi jízdou na motorce a na kole, jestli je to lehčí/těžší, jak vám je příjemná jízda nad 60 km/h, protože mi přijde, že na kole (horák) se bojím jet i 30. Jsou pády na motorce jednou za čas normální jev? Na kole jsem spadl dvakrát, jednou kvůli autu v prudké zatáčce a podruhé kvůli nedodržení bezpečnostní vzdálenosti za jiným cyklistou a podvědomém zazmatkování. Vím, jak nepříjemný byl pád na asfalt z 20 km/h, a proto se trochu bojím rychlejší jízdy na motorce a obecně stability na ní. Jak to vidíte z pohledu ostříleného motorkáře?
Díky za vaše postřehy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
supermoto = složení motorky pod sebe (v reálu se hodí na vyhýbací manévry, pomalé vracečky, možná i nějaký ten utaženější kruhák, jak píše Extrem11);
moto GP = vysedávání z motorky k silnici (v reálu se hodí na brutus extra mega hustou jízdu);
běžná jízda = zůstat v ose.
Abych to shrnul, složení motorky je poměrně šikovný způsob zatáčení, ale hodí se jen pro určitý situace (pomalejší, ostré zatáčky). Mimochodem, motogymkhana se jezdí jen tímhle způsobem.
Sednes a jedeš. A jestli kolo. Jasně,kolo má maximalku kolem 30 a podle toho se chová. Běžná motorka kolem 130 a pak se začne chovat jako kolo ve 30.
A ficury jak do zatáčky, apex,... , až zvládneš běžný provoz, začni řešit.
Jo a kamarád, jasně, má svůj styl, půjčil ti svůj stroj, tak řeší. Někde se potichu, nejlépe v autoškole, nauč základům a až potom se ukazuj a ptej.
Autoškoly jsou na zmatence a drsné zacházení se strojem zvyklé lépe než kamarád s leštěnkou.
jirkasta321 píše: Díky za názory, myslím si ale, že u té staré Jawy není jízda o tom trhat rychlostní rekordy, ale třeba jet jen 40-50 a kochat se okolím i zvukem motoru... Upřímně když vidím nějaká videa, kde se motorkáři řítí víc než 200 (viděl jsem i 300), jsem z toho v hajzlu i za monitorem
Jinak když koukám na to, co musí žadatelé o A udělat v autoškole, to z toho nepadají, když musí v 50 udělat vyhýbací manévr bez zkušeností? Si to nějak na kole neumím představit
Kdybys jel 40-50 a zabíral při tom normálně prostředek pruhu, tak tě asi někdo brzo shodí a ať deš pěšky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
Kov píše: Kup si skutr 125ccm. Na to nemusis mit novy ridicak a trochu ochutnas jiny zpusob jizdy. Pak se muzes rozhodnout co dal. Cizi pocity ti nemusi sednout. Ze je. Motorka daleko nebezpecnejsi nez kolo je jasme. Vetsina tezkych padu je ovsem skrz vysokou rychlost, coz ti na stare jawe nehrozi. Ja osobne bych ji ale nechtel ani omylem.
Dovolím si nesouhlasit... Téměř denně (když nepotřebuju něco odvézt autem) jezdím na 350/640 do práce a většinou kolem stovky jedu, když objíždím Brno po dálnici, tak i na těch sotva 120 se to dá vytáhnout a to už na totální rozstřelení bohatě stačí...
jirkasta321 píše:
A co se týče té jízdy na kole, jak jsem se díky tomuto topicu dozvěděl, je to úplně něco jiného, takže už to nevytahuj Bude to i tím, že na kole na rozdíl od motorky nemám žádný přední štít, který by mě chránil před větrem a hmyzem a můžu ti říct, že vjetí do roje mušek je nepříjemné i v rychlosti do 20, natož pak rychleji...
A počkej až na moto třeba v kilu sejmeš včelu/vosu/čmeláka přímo na plexi
Vetsina tezkych padu je ovsem skrz vysokou rychlost, coz ti na stare jawe nehrozi
Jinak co se týče údržby, pokud nemáš vercajk a kde to dělat, tak bych asi do Jawy fakt nešel... Pořád na ní něco spravuju... Je pravda, že jsem koupil už jednou oživlou mrtvolu, která byla oživlá tak aby tak nějak prošla technickou asi a postupně na ní opravuju všechno co bylo špatně nebo se už věkem (22 let) a opotřebením kazí. Pokud bych si to nechal dělat všechno, tak už jsem v Jawě uvalil opravdu nepěkný prachy... Vzhledem k tomu, že si dělám vše (krom repase klikovky) sám, tak platím vlastně jen matroš a spotřebovávám na to můj volnej čas.
Naposledy editováno 17.07.2018 13:30:04
2 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců
(reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
jirkasta321 píše: "Zůstat v ose" znamená, že nemusím pracovat tělem při zatáčkách? Budu pak zatáčet dostatečně?
Moc řešíš teorii. Jakmile budeš v sedle, stejně si na polovinu moudrostí, co jsi na netu nasosal, ani nevzpomeneš. Čím víc se tím budeš zabývat, tím víc důvodů, proč do toho nejít, si najdeš. Máš strach zbytečně, na to, abys začal jezdit na motorce, nepotřebuješ ani zkušenosti, ani trénink na polňačce. Stačí chtít, a jít si za tím. Žádnej učenej z nebe nespadl, natrénuj základ, a rychlost a opičárny typu vysedání v zatáčkách atd. se dostaví časem.
Naposledy editováno 18.07.2018 11:08:12
1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců
Hádám, že jsem na motorce najel už hodně přes 200 tis. km a bohužel se bojím čím dál víc. .... asi proto, že za tu dobu jsem kvůli motorkám přišel o dost kamarádů.
Motorky jsou v principu pitomost, je to drahé pořízení provozem a hlavně nebezpečné. Je to ale jako s kouřením cigaret, ... radši prostě nezačínat. Kdo si na to sedne, toho to obvykle sežere ...
To by asi ode mě nikdo nečekal - že? Ale ruku na srdce, je v tom hodně pravdy .... .
... OM