bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Italská převodovka - páteční kousek
28.5.2018 v 13:18
Tady si všichni nadávači na italský krámy smlsnou
Mám tu jeden špek pro techniky. Na Guzzině mi vždy zlobilo řazení. Dvojka tam šla hrozně špatně a jen velkou silou, tak jsem se letos rozhodl to pořešit. Jako primární příčina většiny problémů se uvádí velká vůle na válečku (jezdí po osičce, na které se otáčí), který otáčením posunuje přes vidličky jezdce na výstupním hřídeli a tím řadí převody. Při velké vůli pak spolu s šoupáním vidliček posunuje i sám sebe v opačném směru a špatně tak řadí. Vymezovací podložky jsou dokonce běžný náhradní díl, takže jsem objednal několik z každé velikosti a pustil se do toho.


Byla tam podložka 1,0 mm, vůle 1,2 mm, takže jsem dal 2,2 mm podložky a složil. Převodovka přestala řadit úplně
Po prozkoumání problému jsem zjistil, že je problém v tom, že pokud váleček vypodložkuju tak, aby šlo dobře řadit dvojku (kdy se vidlička musí dostat přes takový výřez), tak se nedá zařadit 3, protože výřez pro trojku jde opačným směrem. Naopak při posunutí válečku na lehký průchod výřezem trojky se nedostane druhá vidlička přes dvojku. Měřil jsem vzdálenost hran výřezů na válečku a je to 60,0 mm, ale vzdálenost pinů na vidličkách při zároveň zařazený 2 a 3 je 61 mm. Takže pokud válečku vymezím vůli, tak to fungovat nebude (a proto to při té vůli fungovalo, ačkoliv bídně).

Tohle je výstupek pro trojku.


A tohle pro dvojku.

Teď jde o to, jak napravit tohle italské precizní strojírenství. Váleček se nedá sehnat, takže upravovat pilníkem drážky bych dost nerad. Kolečka na převodovce to samý, takže nejschůdnější mi přijde trochu upilovat vodící piny těch vidliček vždy z jedné strany. Ale pokud vás napadá něco lepšího, sem s tím.
Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Italská převodovka - páteční kousek

28.5.2018 v 23:20 | Nahoru | #1
Asi to frézoval nějaký učeň. Schválně změř posuvkou výšky. Všechny ozuby musí mít stejnou výšku, stejně zaoblené rohy a stejnou rozteč, aby zabraly při přeřazení stejně. Když zabírá jen jeden, tak se omele, otlačí se boční plošky, postupně na všech ozubech a začne vyskakovat kvalt. Do cementovaných kalených ozubů můžeš jenom bruskou, nejlepší bruska na plocho.
Takhle to chodí jinde, předpokládám u Hondy, a mrkni na tu jejich mezírku mezi čelama ozubů, když jsou vyřazené



Naposledy editováno 28.05.2018 23:21:46

(reakce na) Italská převodovka - páteční kousek

28.5.2018 v 23:46 | Nahoru | #2
Kohlstein> Ja tam mam zuby vzdy jeden delsi a jeden kratsi. Na neutral je vsude tak pul centaku mezera
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist