bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Italská převodovka - páteční kousek
28.5.2018 v 13:18
Tady si všichni nadávači na italský krámy smlsnou
Mám tu jeden špek pro techniky. Na Guzzině mi vždy zlobilo řazení. Dvojka tam šla hrozně špatně a jen velkou silou, tak jsem se letos rozhodl to pořešit. Jako primární příčina většiny problémů se uvádí velká vůle na válečku (jezdí po osičce, na které se otáčí), který otáčením posunuje přes vidličky jezdce na výstupním hřídeli a tím řadí převody. Při velké vůli pak spolu s šoupáním vidliček posunuje i sám sebe v opačném směru a špatně tak řadí. Vymezovací podložky jsou dokonce běžný náhradní díl, takže jsem objednal několik z každé velikosti a pustil se do toho.


Byla tam podložka 1,0 mm, vůle 1,2 mm, takže jsem dal 2,2 mm podložky a složil. Převodovka přestala řadit úplně
Po prozkoumání problému jsem zjistil, že je problém v tom, že pokud váleček vypodložkuju tak, aby šlo dobře řadit dvojku (kdy se vidlička musí dostat přes takový výřez), tak se nedá zařadit 3, protože výřez pro trojku jde opačným směrem. Naopak při posunutí válečku na lehký průchod výřezem trojky se nedostane druhá vidlička přes dvojku. Měřil jsem vzdálenost hran výřezů na válečku a je to 60,0 mm, ale vzdálenost pinů na vidličkách při zároveň zařazený 2 a 3 je 61 mm. Takže pokud válečku vymezím vůli, tak to fungovat nebude (a proto to při té vůli fungovalo, ačkoliv bídně).

Tohle je výstupek pro trojku.


A tohle pro dvojku.

Teď jde o to, jak napravit tohle italské precizní strojírenství. Váleček se nedá sehnat, takže upravovat pilníkem drážky bych dost nerad. Kolečka na převodovce to samý, takže nejschůdnější mi přijde trochu upilovat vodící piny těch vidliček vždy z jedné strany. Ale pokud vás napadá něco lepšího, sem s tím.
Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Italská převodovka - páteční kousek

28.5.2018 v 19:55 | Nahoru | #1
Ne, vidlicky jsou vicemene opravdu stejne a symetricke, rozdil je max desetinka mm. Kdovi, jak to tenkrat vyrabeli, tehda jeste CNCka nebyly

Vyndal jsem trojkove kolecko a radici krouzek a opravdu to na sebe narazi jen zubama, takze Kohlsteinuv napad vypada super. Nevite nahodou nekdo, proc se stridaji na obou kusech kratky a dlouhy zuby?? Ted budu muset vyzkouset, o kolik to stocit/zbrousit, je to tvrdy jako prase.

(reakce na) Italská převodovka - páteční kousek

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2018 v 09:45 | Nahoru | #2
Redguy>

Nevite nahodou nekdo, proc se stridaji na obou kusech kratky a dlouhy zuby?

To bude místo větších mezer mezi zuby pro rychlejší řazení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist