bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Italská převodovka - páteční kousek
28.5.2018 v 13:18
Tady si všichni nadávači na italský krámy smlsnou
Mám tu jeden špek pro techniky. Na Guzzině mi vždy zlobilo řazení. Dvojka tam šla hrozně špatně a jen velkou silou, tak jsem se letos rozhodl to pořešit. Jako primární příčina většiny problémů se uvádí velká vůle na válečku (jezdí po osičce, na které se otáčí), který otáčením posunuje přes vidličky jezdce na výstupním hřídeli a tím řadí převody. Při velké vůli pak spolu s šoupáním vidliček posunuje i sám sebe v opačném směru a špatně tak řadí. Vymezovací podložky jsou dokonce běžný náhradní díl, takže jsem objednal několik z každé velikosti a pustil se do toho.


Byla tam podložka 1,0 mm, vůle 1,2 mm, takže jsem dal 2,2 mm podložky a složil. Převodovka přestala řadit úplně
Po prozkoumání problému jsem zjistil, že je problém v tom, že pokud váleček vypodložkuju tak, aby šlo dobře řadit dvojku (kdy se vidlička musí dostat přes takový výřez), tak se nedá zařadit 3, protože výřez pro trojku jde opačným směrem. Naopak při posunutí válečku na lehký průchod výřezem trojky se nedostane druhá vidlička přes dvojku. Měřil jsem vzdálenost hran výřezů na válečku a je to 60,0 mm, ale vzdálenost pinů na vidličkách při zároveň zařazený 2 a 3 je 61 mm. Takže pokud válečku vymezím vůli, tak to fungovat nebude (a proto to při té vůli fungovalo, ačkoliv bídně).

Tohle je výstupek pro trojku.


A tohle pro dvojku.

Teď jde o to, jak napravit tohle italské precizní strojírenství. Váleček se nedá sehnat, takže upravovat pilníkem drážky bych dost nerad. Kolečka na převodovce to samý, takže nejschůdnější mi přijde trochu upilovat vodící piny těch vidliček vždy z jedné strany. Ale pokud vás napadá něco lepšího, sem s tím.
Díky.

3 reakcí na tento příspěvek Italská převodovka - páteční kousek

Skvělá odpověď, děkuji! 28.5.2018 v 14:00 | Nahoru | #1
prišlo na moje slová. pred rokmi som u piva tvrdil, že čínske prevodovky sú precíznejšie, ako talianské a bol som za mokota. a ajhľa!

aby som dal aj niečo k téme, vtedy sme to riešili osústružením bokov kolies a posunutím bližšie k sebe o 0,4mm (0,2mm z každého kolesa). Ch*j do cementovania, itak sú tie kolesá z hovna.
Motorka myslím jazdí dodnes s dlhšími prestávkami na servis všetkého. Aspoň 6 rokov jazdila od "Dodo" (dorob doma)

(reakce na) Italská převodovka - páteční kousek

28.5.2018 v 14:03 | Nahoru | #2
jawakain> Tak to až taková prasečina není

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Italská převodovka - páteční kousek

28.5.2018 v 14:07 | Nahoru | #3
jawakain> Z druhe strany jste pak vyrobili odpovidajici podlozku, aby kolecko nejezdilo sem tam?

A co radsi ubrat trochu materialu z limce na hrideli, viz fotka kdesi nahore?

Naposledy editováno 28.05.2018 14:09:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Italská převodovka - páteční kousek

29.5.2018 v 09:50 | Nahoru | #4

jawakain píše: prišlo na moje slová. pred rokmi som u piva tvrdil, že čínske prevodovky sú precíznejšie, ako talianské a bol som za mokota. a ajhľa!

aby som dal aj niečo k téme, vtedy sme to riešili osústružením bokov kolies a posunutím bližšie k sebe o 0,4mm (0,2mm z každého kolesa). Ch*j do cementovania, itak sú tie kolesá z hovna.
Motorka myslím jazdí dodnes s dlhšími prestávkami na servis všetkého. Aspoň 6 rokov jazdila od "Dodo" (dorob doma)



no zalezi co cinan okopiruje - zadnej cinskej design prevodovky totiz neexistuje - takez kdyby cinan delal prevodovku do guzzi, tak tam bude tahle chyba taky, navic jeste vylepsene o jejich vyrobni tolerance a nahodne vybranej material.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist