Téma: První motorka (naháč)
6.4.2018 v 00:19
Ahoj všem,
rád bych vás poprosil o doporučení na moje první moto. Mám odježděno jenom pár tisíc (do 10tis) km na skůtru a dodělal jsem si teď v 26 letech papíry. Mám něco okolo 183cm, skoro 90kg.
Určitě vím, že vzhledově budu chtít naháče. Nejsem závodník a chci motorku na relax jízdu (okrsky do 100km od Prahy). Okolo komínu na kafe a nebo na kochačku/krátký výlet. Jednou za čas klidně delší jízdu (do 200km od Prahy). S batůžkem budu jezdit tak 30% jízd. Nepotřebuji motorku, která bude trhat asfalt, ale zase se nechci do kopce zadýchat. Nejsem závodník a myslím, že mám rozum. Cenově spíš do 80-100tis strop.
Podle testů, recenzí a návodů by mi asi nejvíc sedl nějaký 2 válec okolo 650 ccm, ale zahrnul jsem do výběru i jiné mašiny. Samozřejmě je potřeba si je projet a zjistit co mi nejvíc sedí.
Zatím mi do oka nejvíc padlo:
- Kawasaki ER 6N (zatím vyhrává podle recenzí co jsem přečetl)
- Sauzuki SFV 650 Gladius
- Yamaha FZ6 N
- Yamaha MT 07
- Ducati Monster 696
A teď přichází konečně otázka na vás. Myslíte, že u první moto přemýšlím správně a vybral jsem vhodné modely?
Díky moc a fajn den!
Naposledy editováno 06.04.2018 00:37:31
rád bych vás poprosil o doporučení na moje první moto. Mám odježděno jenom pár tisíc (do 10tis) km na skůtru a dodělal jsem si teď v 26 letech papíry. Mám něco okolo 183cm, skoro 90kg.
Určitě vím, že vzhledově budu chtít naháče. Nejsem závodník a chci motorku na relax jízdu (okrsky do 100km od Prahy). Okolo komínu na kafe a nebo na kochačku/krátký výlet. Jednou za čas klidně delší jízdu (do 200km od Prahy). S batůžkem budu jezdit tak 30% jízd. Nepotřebuji motorku, která bude trhat asfalt, ale zase se nechci do kopce zadýchat. Nejsem závodník a myslím, že mám rozum. Cenově spíš do 80-100tis strop.
Podle testů, recenzí a návodů by mi asi nejvíc sedl nějaký 2 válec okolo 650 ccm, ale zahrnul jsem do výběru i jiné mašiny. Samozřejmě je potřeba si je projet a zjistit co mi nejvíc sedí.
Zatím mi do oka nejvíc padlo:
- Kawasaki ER 6N (zatím vyhrává podle recenzí co jsem přečetl)
- Sauzuki SFV 650 Gladius
- Yamaha FZ6 N
- Yamaha MT 07
- Ducati Monster 696
A teď přichází konečně otázka na vás. Myslíte, že u první moto přemýšlím správně a vybral jsem vhodné modely?
Díky moc a fajn den!
Naposledy editováno 06.04.2018 00:37:31
monster je nejmenší...já se na něj poskládám docela blbě (188 cm)
gladius také není velký
jel jsem - kromě mt07 - na všem z tvého výběru, ale ne hned po sobě, ani v jedné sezoně, takže nedokážu úplně posoudit.
z hlediska vhodných modelů - pokud máš zažitý provoz v autě, k tomu jsi najezdil něco málo na skůtru...naháče jsou dobré a tohle nejsou překoňované mrchy.
nicméně...hlavně opatrně ;)
Naposledy editováno 06.04.2018 01:34:10
gladius také není velký
jel jsem - kromě mt07 - na všem z tvého výběru, ale ne hned po sobě, ani v jedné sezoně, takže nedokážu úplně posoudit.
z hlediska vhodných modelů - pokud máš zažitý provoz v autě, k tomu jsi najezdil něco málo na skůtru...naháče jsou dobré a tohle nejsou překoňované mrchy.
nicméně...hlavně opatrně ;)
Naposledy editováno 06.04.2018 01:34:10
z uvedených moto jsem jel jen na dvou (Fazer -předchůdce FZ6) a ER-6N, na kawě jezdím častěji, jelikož je to moto ženy a buď jsem zvyklej ze svýho bandita, ale kawa je na měl malá, připadám si na tom jako medvěd u Berouska, ale mám 187/106, Fazer byl pro mě pohodlnější
Kawu ER6N model 2009 jsme pořídili ženě, protože potřebovala něco malého. Připadá mi fakt malinká, jenže já mám 195cm a ještě jsme ji na centrálu snižovali. Na druhou stranu se na ni vlezu a kromě toho, že bych asi nechtěl, aby mě na ní viděl někdo známý mě nijak nevadila. Motor příjemně překvapil, jen ty brzdy byly takové ..no Kawa jak jsem byl zvyklý, takový tupější pocit, ale možná je to chyba jen ten naší a spravily by to pancéřky.
Vybral sis dost nízké motorky budeš na tom jako vosa na bonbonu..
Výběr 2-válce FZ6 je oproti zbylým lenoch... ale zase není tak utahaný a bude pohodlnější na delší cesty.
Zajímalo by mě, jaké recenze a kde sis na ER-6 četl? V čem je oproti těm jiným podle tebe lepší?
Nejde jen o jízdní vlastnosti motorky, ale taky o technické nedostatky, zajímej se taky o dostupnost a rychlost náhradních dílů...Zrovna Kawasaki je v tomhle dost nespolehlivá a jako třeba u yamahy budeš na náhradní díl čekat několik dní, tak u Kawasaki si počkáš několik měsíců (ze zkušenosti mých i lidí okolo mě). Jinak na takové jízdy, co jsi psal, je to super motorka. Hravá, lehká, s nízkým těžištěm. A brzdy, ty jsou jako bláto od výroby a nelze s tím nic udělat. Pancéřky to rozhodně nijak výrazně nezlepší, takže třeba jezdit a počítat s tím, že brzdná účinnost je dost hrozná. Řešila jsem to víc než rok, hned po té, co jsem promáčkla brzdu a nedobrzdila do křižovatky, a to jsem nejela vůbec nijak rychle. 3 servisy to nijak nevyřešily a zastoupení se mi vysmálo, že je to u téhle motorky normální.
Výběr 2-válce FZ6 je oproti zbylým lenoch... ale zase není tak utahaný a bude pohodlnější na delší cesty.
Zajímalo by mě, jaké recenze a kde sis na ER-6 četl? V čem je oproti těm jiným podle tebe lepší?
Nejde jen o jízdní vlastnosti motorky, ale taky o technické nedostatky, zajímej se taky o dostupnost a rychlost náhradních dílů...Zrovna Kawasaki je v tomhle dost nespolehlivá a jako třeba u yamahy budeš na náhradní díl čekat několik dní, tak u Kawasaki si počkáš několik měsíců (ze zkušenosti mých i lidí okolo mě). Jinak na takové jízdy, co jsi psal, je to super motorka. Hravá, lehká, s nízkým těžištěm. A brzdy, ty jsou jako bláto od výroby a nelze s tím nic udělat. Pancéřky to rozhodně nijak výrazně nezlepší, takže třeba jezdit a počítat s tím, že brzdná účinnost je dost hrozná. Řešila jsem to víc než rok, hned po té, co jsem promáčkla brzdu a nedobrzdila do křižovatky, a to jsem nejela vůbec nijak rychle. 3 servisy to nijak nevyřešily a zastoupení se mi vysmálo, že je to u téhle motorky normální.
1 reakcí na tento příspěvek První motorka (naháč)
Mam ER6n 2015 (koukni do profilu) uz 3 roky a nemuzu si stezovat (pritelkyne ma stejnou a je stejneho nazoru). Velka neni, ale s 190cm/85kg se na ni v poho poskladam. Ohledne nahradnich dilu jsem problem nemel, ale nejsem v cechach :) Na zacatek je to super moto, je absolutne nezaludna, jede kam se podivas, a pokud nechces tak neni agresivni na plynu. Technika je uplne jednoducha, takze neni problem si delat zakladni servis sam. Zere stejne jako vsechny ostatni, podle toho jak jedes (4-6l/100km).
Ja jsem zadne problemy s brzdami nemel. Nastup neni nijak vyrazny, ale o to lip se daji davkovat, a bez ABS (muj pripad) urcite nechces aby se ti predni kolo kouslo na kazdy krizovatce.
Pokud si budes kupovat ojetou tak jako prvni udelej vsechen spotrebak, olej, retezovku, brzdovku, a olej v prednich tlumicich (po 30tk z nich vytekla spinava cerna sr***a).
Servis si delam sam a vetsina nahradnich dilu se da sehnat za par korun na ebay, nebo tady na motorkarich v bazaru, nebo original na http://www.kawasakioriginalparts.com/.
Co vim tak FZ6 je o neco vetsi a mohutnejsi, ale motorove uplne jina. MT-07 je agresivnejsi, "pry" vic zabavna, ale zase min pohodlna a hlavne ma dost spatny podvozek, spousta lidi meni zadny tlumice.
Jinak na zacatek vyber dobry, asi te nezklame zadna z nich. A kdyz te za 2 roky prestane bavit tak ji proste vymenis.
Ja jsem zadne problemy s brzdami nemel. Nastup neni nijak vyrazny, ale o to lip se daji davkovat, a bez ABS (muj pripad) urcite nechces aby se ti predni kolo kouslo na kazdy krizovatce.
Pokud si budes kupovat ojetou tak jako prvni udelej vsechen spotrebak, olej, retezovku, brzdovku, a olej v prednich tlumicich (po 30tk z nich vytekla spinava cerna sr***a).
Servis si delam sam a vetsina nahradnich dilu se da sehnat za par korun na ebay, nebo tady na motorkarich v bazaru, nebo original na http://www.kawasakioriginalparts.com/.
Co vim tak FZ6 je o neco vetsi a mohutnejsi, ale motorove uplne jina. MT-07 je agresivnejsi, "pry" vic zabavna, ale zase min pohodlna a hlavne ma dost spatny podvozek, spousta lidi meni zadny tlumice.
Jinak na zacatek vyber dobry, asi te nezklame zadna z nich. A kdyz te za 2 roky prestane bavit tak ji proste vymenis.
a co takhle Yamahu BT 1100 Bulldog? výkon veškerej žadnej , ale kroutaku od volnoběhu ma na rozdavaní , ve měste se vodí jako skutr , pocitova ztrata vahy mašiny po rozjezdu mě stale fascinuje , ram na ten výkon v poho stačí , brzdy to ma z R6 / R1 , spotřeba do 6 litru a je to kurva jednoducha technika - chlazení vzduchem , karburator a kardan - jednou ročně 2dl oleje , olej v motoru se měni co 9000 km , jedina bolístka je volnoběžka - umře každýmu , tak kolem 50 000 plus mínus, takže koupit už s vyměněnou ta už by měla bejt silnější , ja osobně si koupil buldu na couraní krajinou s drahou polovičkou a super povozeníčko
JimmyFL>
Nazdar Jimmy, jel jsi MT-07? Nebo to jsou hospodský kecy?
Jen pro info tu teď byl test MT-07 a Z650, která konečně dohnala ten propastný rozdíl oproti MT-07 a tvé chválené ER-6N. Jen 20kg váhy na podvozku je znát. Podvozek je lowcostovka, o tom žádná, ale to je Z650 i ER-6N taky a nedovolil bych si poměřovat nic jiného než Z650 a MT-07.
Za sebe mohu říct, že MT-07 moc baví a ten motor je neskutečnej. Ale na jízdu ve dvou to není, což ostatně žádná z vybraných motorek (až na FZ6, která je z nich asi největší) - to jen z donucení.
Tak hlavně dobrej výběr a kolama dolů.
Nazdar Jimmy, jel jsi MT-07? Nebo to jsou hospodský kecy?
Jen pro info tu teď byl test MT-07 a Z650, která konečně dohnala ten propastný rozdíl oproti MT-07 a tvé chválené ER-6N. Jen 20kg váhy na podvozku je znát. Podvozek je lowcostovka, o tom žádná, ale to je Z650 i ER-6N taky a nedovolil bych si poměřovat nic jiného než Z650 a MT-07.
Za sebe mohu říct, že MT-07 moc baví a ten motor je neskutečnej. Ale na jízdu ve dvou to není, což ostatně žádná z vybraných motorek (až na FZ6, která je z nich asi největší) - to jen z donucení.
Tak hlavně dobrej výběr a kolama dolů.
1 reakcí na tento příspěvek První motorka (naháč)
Díky moc všem za vaše doporučení a komentáře. Nakonec to tedy asi vypadá na FZ6n a MT07 nebo ER6N. Všechny 3 motorky si musím projet, zatím jsem seděl na FZ6 a musím říct, že zážitek super. Uvidíme co MTčko a Erko. Bojím se, že ERko a MTčko budou oproti FZ6 horší pro batůžek.
DarkJober> co Z750? Riesil som pred rokom presne to co ty, 26 papiere na velke A, predtym len skuter 50ccm, kupil som zeda minuly rok a super, akurat som nizky 173. Sedlo je tusim 81cm a pre mna trochu vysoko. Vidim ze byvas na stodulkach, ked chces, mozme sa dohodnut a sadnes si na zeda
Naposledy editováno 10.04.2018 15:10:17
Naposledy editováno 10.04.2018 15:10:17
Mám ER6n a při stejné postavě jako ty (183/90) bych uvítal větší.
Kupoval jsem jí jako první motorku a říkal jsem si, že se na ní rozjezdím a po roce prodám.
Už jí jezdím 4. sezonu a pořád mě strašně baví - hlavně ta hravost a krouták dvouválce je sranda - když se ti kousne zadní kolo a ječí jako ženská
Párkrát jsem jí vzal i na okruh a rozhodně nezklamala.
Prostě fajn motorka, co se nesere (mam na ní 51 000 km) na které zvládneš ledacos udělat sám.
S náhradníma dílama je to jako u každého jiného japonce, jsou celkem OK k dostání a ceny nejsou tak hrozný jako u italů nebo anglánů.
Když pročítám příspěvky nahoře, tak všichni vlastně mají pravdu. Brzdy teda nic moc, ale zase u 2v pustíš plyn a brzdíš motorem (krom krizovek)
Fazer by asi byl můj favorit, přestože 4V pro začátečníka určitě nejjednodušší, 2v trošku víc práce se spojkou a může to být takový uskákaný - ale pro někoho (já) je to naopak trochu výhodou, protože to není až tak sterilně plynulý.
Dobrej výběr přeju
Kupoval jsem jí jako první motorku a říkal jsem si, že se na ní rozjezdím a po roce prodám.
Už jí jezdím 4. sezonu a pořád mě strašně baví - hlavně ta hravost a krouták dvouválce je sranda - když se ti kousne zadní kolo a ječí jako ženská
Párkrát jsem jí vzal i na okruh a rozhodně nezklamala.
Prostě fajn motorka, co se nesere (mam na ní 51 000 km) na které zvládneš ledacos udělat sám.
S náhradníma dílama je to jako u každého jiného japonce, jsou celkem OK k dostání a ceny nejsou tak hrozný jako u italů nebo anglánů.
Když pročítám příspěvky nahoře, tak všichni vlastně mají pravdu. Brzdy teda nic moc, ale zase u 2v pustíš plyn a brzdíš motorem (krom krizovek)
Fazer by asi byl můj favorit, přestože 4V pro začátečníka určitě nejjednodušší, 2v trošku víc práce se spojkou a může to být takový uskákaný - ale pro někoho (já) je to naopak trochu výhodou, protože to není až tak sterilně plynulý.
Dobrej výběr přeju
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 | HuSte | 0 | 4.2.2024 v 15:25 HuSte |
POI/Body zájmu - na cenu opravovat Yamaha MT-07 | Ne-uron | 3 | 24.1.2024 v 13:36 Ne-uron |
Kde snížit výkon motorky Yamaha MT-07 | Drediiik | 13 | 12.1.2024 v 07:59 Krautkopf |
Vyhřívané rukojeti MT-07 Yamaha MT-07 | michal629629 | 7 | 2.1.2024 v 19:28 nevo7 |
Papírové snížení výkonu na 35kw Kawasaki ER 6N | Scavvy | 22 | 28.12.2023 v 19:22 Dominator1 |