1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
assassin píše: S tim mas zkusenost nebo si to cucas z prstu? Neznam auto co by baterku nechalo vybit do smrti, nez opet zacne nabijet - spis naopak, pokud je baterka v horsi kondici tak tyhle udelatka (treba i start stop) nejsou vubec aktivovana...
Cucám si to z prstu. protože auto přece ví, že támhle na tom parkovišti za 20 km auto odstavím, pak se v něm budu půl hodiny hrabat. Aby mi balení báglů lyží, převlékání atd., ubíhalo, tak bude puštěné CD, děti budou čučet na vestavěné telky, osvětlení interiéru i kufrů poběží na 100%. Až přijdu za týden, tak promrzlá baterka bude mít radost, že přestože posledních X kiláků nebyla dobíjena a pak dostala kouř při balení, stejně mi miláčka nastartuje :)
1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí
BTW spis me napadlo (uz hooodne davno driv, ale to by bylo spis pro auta a navic jeste pripadne za pokutu) podsviceni podle akcelerometru..
klid modra, zrychlujes do zelena, brzdis do cervena, a takovy mereni je inercialni tudiz pouzitelnost by byla absolutne variabilni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
BTW abychom si rozumeli, s tou akceleraci jsem nemyslel podsviceni budiku ale podsviceni auta, jako sviceni dolu pod auto na asfalt (proto pisu ze by to bylo pripadne za pokutku..)
jako sam bych si to nedal nikam, ale jo, muze to vypadat obcas i hezky.. malej decelerometr v podobe cerveny ledky co se rozsviti kolem treba 0,7G,.. aby clovek aspon trosku vytusil ze uz brzo poleti pres riditka v planu mam, stejne jako telemetrii ohledne nastaveni hi-speedu..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
vilemx píše: Cucám si to z prstu. protože auto přece ví, že támhle na tom parkovišti za 20 km auto odstavím, pak se v něm budu půl hodiny hrabat. Aby mi balení báglů lyží, převlékání atd., ubíhalo, tak bude puštěné CD, děti budou čučet na vestavěné telky, osvětlení interiéru i kufrů poběží na 100%. Až přijdu za týden, tak promrzlá baterka bude mít radost, že přestože posledních X kiláků nebyla dobíjena a pak dostala kouř při balení, stejně mi miláčka nastartuje :)
No jasne a jest u toho budes chtit topit nezavislym topenim - takze vlastne by tam vyrobce misto 60Ah baterky mel dat 150Ah - ale nejspis bys nasel nejakej modelovej pripad kdyby ani ta nestacila ... Kolikrat se ti to v modernim aute stalo? To co popisujes? Ja teda vzdycky "resil" nejakou starou herku, ktere se tu vyzdvihuji do nebes...
no a nebo poladit/oblnout to co odpojuje to topeni :D
To odpojování funguje dobře, jen potřebuji, aby ta baterka měla rovnější křivku napětí při vybíjení. Nevím jak se liší jednotlivé typy v tomto ohledu - nevíte někdo?
Naposledy editováno 13.04.2018 08:04:24
1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí
skus pozriet denne svietenia, ci nahodou nedostat takuto "zazracnu" krabicku, ako ND zvlast.
jawakain píše: ja kupil moto s domontovanymi led svetlami, ktore sa rozsvietia automaticky po starte a vypnu par sekund po vypnuti motora. pod sedadlom, pri AKB je namontovana "krabicka" velkosti zapalkovej krabicky, privod dva kable, vyvod, rovnako dvoje.
skus pozriet denne svietenia, ci nahodou nedostat takuto "zazracnu" krabicku, ako ND zvlast.
Myslíš, že bude chtít mít celou noc nastartovanou motorku, aby mu ta krabička zajistila napájení nabíječek těch různých přístrojů?
Maxipes_Fík píše: Pavouk106> Asi se shodneme, že nabíjet z malé startovací baterky přes noc hromadu krámů je blbost, když je možnost většinu těch krámů nabíjet za jízdy a na ty ostatní si pořídit pořádnou powerbanku a tu taky nabíjet za jízdy, než si zbytečně zkracovat životnost baterky v motocyklu a ještě se strachovat, jestli ráno půjde nastartovat.
P.S. když se v tom hrabeš roky, tak jak je možné, že Ti připadá divná ta skutečnost, že dvoučlánková baterie Panasonic do fotoaparátu má po nabití přes 8 V, když 2x4,2V=8,4V ? olověná šestičlánková baterie má na sobě napsáno 12 V a nabíjí se třeba na 14,8 V
Určitě se shodneme Vždycky bude lepší nabíjet za jízdy.
Mě to divný nepřipadá, ale ostatním by mohlo, když baterka na sobě má napsáno 7.4V a přitom má přes 8V.
K tomu prvnímu ostavci, kterej necituju (kvůli rozsahu příspěvku). S 20% ztrátama jsem počítal, protože s ním počítal předchozí řečník - jen jsem to převzal a udělal přepočet na Wh - včetně těch 20% ztrát. Správně jsi pojmenoval jmenovité a maximální napětí, díky. Jak by bylo krásně, kdyby výrobci udávali obojí, předešlo by se zbytečným vysvětlováním laikům (tím myslím lidi, který to jen používají a nezajímají se víc, ne Tebe nebo další lidi přes baterky na tomhle foru)
Assassin: O HV Li-pol jsem netušil. Mají vyšší napětí jen o ty řekněme dvě desetiny? Zase je mi divný, že by do mobilů (což je de facto rozpočtovka) dávali nějakou vyšši/asi dražší technologii. Hodím Ti ještě PM ohledně LiFePO4.
assassin píše: no oni casto ty clanky pisi lidi co neznaj rozdil mezi napetim a proudem .... samo ze to auto nevybije baterku do stavu, ze skoro nenastartuje. jak rikam, baterku testuje a pokud neni v ok kondici tak nepoustiu ani rekuperaci ani start stop atd....
ze tam kvuli start stop systemu apod je "lepsi" baterka je fakt. pokud si ale nekdo koupi bmw s effecient dynamics a pak nema na baterku a zkousi tam nabastlit neco jineho nez tam ma byt.......
Jen dodávám, že to bylo mimo jiné probrané ve Světě motorů, kde psali o třech typech baterií a proč odcházejí. Psalo se tam mimo jiné právě i to, že kvůli emisím auta nedobíjí za běžný jízdy, ale jen při brždění motorem. Alternátor = zátěž, zátěž = vyšší emise Baterie s při jízdě bude nabíjet až když bude mít nízký napětí. Tím pádem začnou trpět nejlevnější typy baterek, který dřív odejdou... Teoreticky to může zkusit ve svym autě každej - připojí si do zásuvky zapalovače voltmetr a může koukat, co to (ne)dělá. Nepsali o konkrétních značkách nebo typech (levný/drahý auta), ale psali, že je to právě úplně nezávislý na uživateli (vypínání systému start/stop apod.). Já osobně Svět motorů neberu jako nějakej bulvární plátek a v tomhle jim věřím.
2 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí
s tim nabijenim je to slozite, kazde auto ma jine HW a SW reseni, uz treba interpretace, ze auto nenabiji dokud neni baterka vybita je blbost - tim by se nic neusetrilo prece, jde o to ze auto nabiji pri brzdeni motorem, pokud by takovej stav nenastal - jizda po dalnici treba, tak se nabijeni zapne pri poklesu napeti, ale tech ruznych variant a podminek je tam spousta, v praxi se vetsinou stane, ze se tyhle veci jako rekuperace, start stop vubec neaktivuji, pokud baterka neni v 100pro kondici...
1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí
rychlost altiku se da regulovat velikosti remenic = prevodu, navic kdyz ho ve velkejch otackach odpojis, ziskas "vykon navic" protoze altik a dalsi spotrebice jsou dimenzovany na to aby fungovaly uz na volnobeh a pri provozu ve vysokych otackach je tam zbytecnej odber - na okruhovky se davaj jiny remenice na servo rizeni, vodni pumpu atd... teda v soucasny dobe uz se to u hi-tech aut ani nepohani remenem, ale vse elektrikou, jde to snadno regulovat.... treba novej motor od mercedesu - radovej 6ti valec, je zajimava hracka...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
assassin píše: ...interpretace, ze auto nenabiji dokud neni baterka vybita je blbost - tim by se nic neusetrilo prece, jde o to ze auto nabiji pri brzdeni motorem, pokud by takovej stav nenastal - jizda po dalnici treba, tak se nabijeni zapne pri poklesu napeti, ale tech ruznych variant a podminek je tam spousta...
Blbě jsem to napsal. Chtěl jsem to napsat tak, jak se to podařilo Tobě Každopádně místo neustálýho vyššího napětí (jak by člověk čekal) se ta baterka přesouvá od "pouze startuju a pak se už dobíjím" do stavu "běžně se vybíjím, občas se nabíjím". Samozřejmě u aut, kde je půlka věcí hnaná elektrikou to bude jiný, tam by ta baterka v takovym režimu klekla hned... Je smutný, kam až ten průmysl došel. Nakonec auta na fosilní paliva skončí dřív, než nám dojdou ty paliva. Sami si je zakážeme používat nebo to tak doprasíme, že už neutáhneme investice během životnosti.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
ad okruhovvky - vsak jasne to uz jsem psal.. tam byva regulerni AC/DC a ne blbej 3fmustek.. celkem vtipny jsou WRC v nocnich etapach s tema silenejma XkW rampama.. pry na to vozi druhou materku (jsem slysel)
E: Pavouk: ono to fakt neni moc zdravy, neni to proste trakcni baterka aby se s ni takhle extremne cvicilo, treba v expedicnich ofroadech se vozi vetsinou druha(s menicem 12/230 ) ..ty provozni ji fakt nejlip ve fci "konenzatoru/stabilizatoru" tedy prvni pripad - startuju->dobijim ..kdyz doni tece neco i kdyz je abita castecne se to protopi v regulatoru i v baterce (samozrejme teda ne prebytek desitek A)
Naposledy editováno 16.04.2018 11:23:13
Pavouk106 píše: Blbě jsem to napsal. Chtěl jsem to napsat tak, jak se to podařilo Tobě Každopádně místo neustálýho vyššího napětí (jak by člověk čekal) se ta baterka přesouvá od "pouze startuju a pak se už dobíjím" do stavu "běžně se vybíjím, občas se nabíjím". Samozřejmě u aut, kde je půlka věcí hnaná elektrikou to bude jiný, tam by ta baterka v takovym režimu klekla hned... Je smutný, kam až ten průmysl došel. Nakonec auta na fosilní paliva skončí dřív, než nám dojdou ty paliva. Sami si je zakážeme používat nebo to tak doprasíme, že už neutáhneme investice během životnosti.
jo jasne, ta baterka uz dela cykly podobny "hlubokymu vybiti" proto je taky vic podobna tem trakcnim a patricne draha... je fakt, ze ekonomickej smysl to nema - usetrit palivo a usetreny prachy dat do baterky, ale cenu vozu nikdo nekontroluje, emise ano - tzn pro automobilku je to cesta jak delat silny auto.... ono rekuperace atd neni zalezitost fabie atd... ale spis premiovejch aut.... a tam problem nastane, az kdyz si premiovku koupi jako ojetinu nekdo kdo na novou nemel prachy a zjist, ze nema na provoz a zacne kolem sebe plivat... ale to tak bylo vzdy... chytraci na netu mudruji o starych dobrych spolehlivych autech... ale kdo z nich zkousel provozovat stare bmw nebo MB s V8 nebo V12 ? zjistil by, ze do motoru co ma 200tis zahuci 100-200-300tisic kc jako nic.... ale jo, najede ten motor i milion km, jak se pak rika :D
ty hitech auta maji dnes uz oddelene 2site, palubni 12V a motor 48V .. to uz samo nejsou olovene aku a bezi z toho prave elektricke preplnovani atd...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
kerut píše: assassin> ..kdyz je to auto az takhle chytry tak by melo i poznat ze je potreba nabijet (detekce odberu, kalkulace zbyle/dobite energie v bat., atd..) a pripnout ten altik i na ty dalnici ne ? vykon nevykon nejsou to zavody jinak ja bych spis spinal/odpinal viuti nez neco spojovat/reulovat mechanicky, ovsemv automotive se (nastesti)epohybuju
ad okruhovvky - vsak jasne to uz jsem psal.. tam byva regulerni AC/DC a ne blbej 3fmustek.. celkem vtipny jsou WRC v nocnich etapach s tema silenejma XkW rampama.. pry na to vozi druhou materku (jsem slysel)
to rizeni je sofistikovane, teorie o tom jak zastavis doma pred barakem s napul vybitym autem a pul hodiny vykladas zatimco deti a manzelka v aute koukaji na TV a vari veceri a pak po 14ti dnech prijdes k vybitemu autu a neodjedes... vetsinou siri staromilci, co jezdi superspolehlivejma oktavkama 1 atd, jen to kazdy 2 roky pred technickou komplet vyvari atd.... takova pohodicka, co si kazdej zvladne doma pred panelakem
altik se obvykle odepina mechanicky, je tam elmag spojka, je to totiz altik/starter (oboji je dnes dimenzovano na ten castej start pri systemu start/stop - tzn starter musi byt poradnej) ... a odpojit vinuti - porad se ti tam toci velka hmota atd...
Naposledy editováno 16.04.2018 11:23:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
kerut píše: Assassin> ..kdyz je to auto az takhle chytry tak by melo i poznat ze je potreba nabijet (detekce odberu, kalkulace zbyle/dobite energie v bat., atd..) a pripnout ten altik i na ty dalnici ne ? vykon nevykon nejsou to zavody jinak ja bych spis spinal/odpinal viuti nez neco spojovat/reulovat mechanicky, ovsemv automotive se (nastesti)epohybuju
ad okruhovvky - vsak jasne to uz jsem psal.. tam byva regulerni AC/DC a ne blbej 3fmustek.. celkem vtipny jsou WRC v nocnich etapach s tema silenejma XkW rampama.. pry na to vozi druhou materku (jsem slysel)
E: Pavouk: ono to fakt neni moc zdravy, neni to proste trakcni baterka aby se s ni takhle extremne cvicilo, treba v expedicnich ofroadech se vozi vetsinou druha(s menicem 12/230 ) ..ty provozni ji fakt nejlip ve fci "konenzatoru/stabilizatoru" tedy prvni pripad - startuju->dobijim ..kdyz doni tece neco i kdyz je abita castecne se to protopi v regulatoru i v baterce (samozrejme teda ne prebytek desitek A)
Jenom k těm světlometům na WRC soutěžních vozech, a těma šílenejma x kW jsi to trochu přehnal, doba, kdy se svítilo halogenovýma žárovkama je už dávno pryč a výbojky už se taky moc nepoužívají, podívej se sem , co vyrábějí angláni, celá rampa z těch světlometů má dohromady příkon pár set Wattů. Těch pár set W určitě ovlivní hbitost soutěžního auta míň, než kdyby vezli zbytečnou zátěž v podobě druhého akumulátoru.
pamatuju se jak jsme jeste 05, 07,.. tahali do dolu kvadriky 7Ah a svitili z toho halogenama (pozn. - pro kameru, analog Hi-8, ..LEDky samozrejme uz byly ale ty se dost blbe synchronizujou a jeste hur vyrovnavaj..).. tech cca 8A(100W a zadny velky svetlo teda, na rozumnou kvalitni expozici bez viditelnyho sumu tak na 2m max) v klidu odrovnalo ten Pb kvadrik za treba 15 akci, pak uz kapacita klesala, a klesala..
..a kdyz pak kamarad nekdy 2010 dotahl prvni xenon, to byla panecku "palbajaksvina" ..pokrok je pokrok
1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí
HD natoz 4K rozliseni je hezky ale trosku na prd protoze to oko/mozek stejne nestiha, hejbaci obrazky "neprodava" rozliseni ale obsah (svym zpusobem je to take "kvalita" lec jina nez ta papirova-katalogova ) a pokud mas potrebu sledovat super HD detail nekde v levym hornim rohu, neznamena to ze je to straslive uzasny nybrz ze to na cokoukas musi bejt nechutne nudna sracka ale to by bylo fakt na delsi debatu..
jinak nerikam ze digital nemasmysl ale musi mit jednak nastavitelou kompresi (ideale zadnou) a druhak rozumnou optiku, takova XL1 to je samozrejme jina nez nejaka mikromrdka s mizernou svetelnosti, v profi je hezky nejaky to 5D treba(prekkvapive jednochip ), samozrejme na kolejich/hydr.rameni a nebo samozrejme klasika film ale to uz jsme fakt uuuplne jinde..