globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa twin adventure sport
Ahoj ma smysl porizovat si Advanture sport? Koukam ze je zhruba o 100t drazsi...
Maji ty tlumice a dalsi doplnky vubec takovou hodnotu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

28.3.2018 v 22:36 | Nahoru | #1

vilemx píše: Jo, celkové pojetí nové AT jako imidžovky se spoustou nepraktických řešení mě opravdu zklamalo. Od Hondy jsem 20 let čekal spíš nezmara pracanta do nepohody než vystajlovaného buzíka.


Tak jestli to bereš takhle, tak to je imho docela přehnaný. Pořád je to jedna z nejschopnějších motorek v kategorii těch, se kterýma se dá jezdit dálky a přitom je dost obratná a schopná i pro jízdu mimo silnice nebo těžší terén. Rozhodně je koncepčně (ocelovej kolíbkovej rám!, slušný zdvihy, drátěný kola 21/18...) o dost připravenější, než třeba to f850gs, Tiger 800 nebo dokonce V-strom. Patřičně vybavit se dneska musí vše a prakticky u všech motorek platí, že ty tovární věci úplně nefungujou.
A napadá mě ještě jedna věc. Nechci nějak spekulovat nad pohnutkama, který hondu vedou k tomu padáku, ale dost dobře si dovedu představit buzíka, který afriku někde rozstřelí v lese a pak si jde stěžovat, že padák nefungoval a má zmuchlanou nádrž. Prostě krom toho "šizení" ze strany výrobce je tu i určitý přizdisráčství zákazníků chtít nezničitelnej výrobek. A ideálně zadarmo.

Naposledy editováno 28.03.2018 22:38:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

28.3.2018 v 23:34 | Nahoru | #2
karf> Souhlasím, až na ty padáky. Taková motorka by na pády měla být připravená. Neříkám že zrovna formou trubek. Nejvíc se mi v tomhle ohledu líbí XTZ660Teneré. Ta ani padáky nepotřebuje.

Určitě je lepší mít bytelné trubky jako KTM než to co nabízí Honda, ale přeci jen je to hmotnost navíc a při pádech se to může pokroutit, obzvlášť když spadneš třeba na trávě, to pak z padáků dloubeš drny klackem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

29.3.2018 v 00:40 | Nahoru | #3
karf> když to vezmeš pohledem toho, co se vyrábí baj voko 5 let a chceš novou motorku, tak ano, koncepcí podvozku je teď jedna z neschopnějších. Jenže z pohledu třeba nějakých 15 -25 let, je ta motorka prostě oplastovaná hračka pro děti - vždyť to má víc krytek, krytek krytek, nacvakávacích spojů a dalších pro funkčnost naprostých blbostí než Varadero nebo TA650 (to abych zůstal u Hondy), což už ve své době byly motorky vysmívané kvůli hromadě plastů.

Pokud novou AT mám brát jako motorku na turistiku nebo vypláchnutí hlavy po cestách, byť rozbitých či bez asfaltu, tak proč ne. Riziko pochroumání toho plastikového lega není tak velké, jako když bych ji měl brát jako motorku na blbnutí - dojet na Ukrajinu a tam týden probádávat cesty na poloniny pěšinami nebo kolejemi od Zilů a lakatošů, v Africe hledat oázky v dunách Sahary nebo si dávat takové ty sranda soutěžní srazy typu XL rally, Krocan, apod.)a sem tam s tím blbě fláknout o zem.

Ano mechanicky to podvozek i motor vydrží, ale nechtěl bych rovnat lešení po nějakém odložení, čistit dva vzduchové filtry a dva airboxy po večerech v poušti nebo třeba řešit nakřáplý LED světlomet. Prostě robustnost podvozku absolutně nekoresponduje se zbytkem motorky, Podvozek je stavbou enduro, ale kapotáž a spol. je postavená na principu běžné silniční motorky. Stačí to porovnat s 950/990 nebo starou AT, XTZ a podobnými kousky.

Jak je možné, že Honda v záruce mění přepínače na řídítkách kvůli špatným kontaktům? Vždyť u endura se musí počítat s tím, že to bude každou chvíli zabořené v kaluži bahna nebo hromadě písku. Třeba jen uražený LED blinkr někde v tramtárii je problém. Čím ho nahradit, když žárovkových se tam všude válejí mraky, ale kvůli jinému přerušovačí nejdou použít? O světlometu ani nemluvím, S tím vším nemá emisní Euro4 nebo ABS vůbec nic společného.

Kdyby na ten podvozek napasovali jednoduchou kapotáž, klidně stejného tvaru, ale bez té hromady plastíků kolem, cvočky a západky nahradily šroubkem v gumě, nechali osvědčený jeden filtr nahoře před nádrží, vykašlali se na LED technologii, byla by ta motorka podle mě daleko vyváženější ve vztahu forma-funkce. Prostě by zní vyzařovala syrovost a odolnost, a opravdu by taková i byla. Teď je to na můj vkus jen do kanad obutej křehoučkej šampón s kérkou v motivu Beduína.

Naposledy editováno 29.03.2018 01:22:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 4 1.4.2024 v 10:30 Mayk
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports tomas_brno 20 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
Náhrada za originál baterii HY110 -... [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Ledys 38 9.12.2023 v 20:08 Davidrak
Originální quickshifter pro ATAS Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports rst1467 20 10.4.2023 v 16:02 Sema


TOPlist