1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje po delší době
axs píše: t_freedom> Kolik je tak akorát?Jak jsi k tomu přišel?Tady jde o pár stovek za rok,ale třeba hasiči v Čr, tam jde o statisíce za tvoje ,,lepší'' data.
Víš jak jsem k tomu přišel... takzvaným zde na fóru hojně popisovaným, leč často chybějícím "mozkovým myšlením"
Je-li celý automotiv v posledních letech založen na tzv. longlifech a na náplň oleje se najíždí 20-30tkm a interval je 2roky - je to něco, co musí zásadně a s velkou rezervou splňovat požadavky toho, aby se (jako např. Renauldu, Peugeotu aj) nezačaly vracet auta s vylágrovanejma motorama zpět. Tzn. míra mechanické nutnosti vydělena "bezpečnostním" koeficientem výrobce a ještě marketingovým koeficientem prodeje maziva v servisech.
A protože mám k technologii motorů poměrně blízko od mládí a vidím jak vývoj jak motorů, tak maziv postupuje, připadá mi směšný, když se tu dohadujete o 6měsících nepoužívanýho oleje v motorce, když v jiných motorech na Sibiři (v extr. mrazech) a v jižní Americe (kde je vzdušná vlhkost 99%) to funguje podobně a ba co víc, tam se na to zcela jistě sere víc - a světe div se jezdí to. Tam bys podobnej dotaz musel dávat už po 175km a 3měsících a 15 dnech.
Do starejch vran se lilo kde co a bejvalo to tam roky s malejma nájezdama a taky se hovno stalo. Zásadní pro olej je POUŽÍVÁNÍ. Smyk, otěr, teplotní degradace a zanášení usazenimama...a né to, že někde ve vaně sedí 6měsíců.
Přijde mi, že degraduje spíš lidská logika a zdaleka ne tak olej...
Naposledy editováno 06.03.2018 11:16:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje po delší době
t_freedom píše: Víš jak jsem k tomu přišel... takzvaným zde na fóru hojně popisovaným, leč často chybějícím "mozkovým myšlením"
Je-li celý automotiv v posledních letech založen na tzv. longlifech a na náplň oleje se najíždí 20-30tkm a interval je 2roky - je to něco, co musí zásadně a s velkou rezervou splňovat požadavky toho, aby se (jako např. Renauldu, Peugeotu aj) nezačaly vracet auta s vylágrovanejma motorama zpět. Tzn. míra mechanické nutnosti vydělena "bezpečnostním" koeficientem výrobce a ještě marketingovým koeficientem prodeje maziva v servisech.
A protože mám k technologii motorů poměrně blízko od mládí a vidím jak vývoj jak motorů, tak maziv postupuje, připadá mi směšný, když se tu dohadujete o 6měsících nepoužívanýho oleje v motorce, když v jiných motorech na Sibiři (v extr. mrazech) a v jižní Americe (kde je vzdušná vlhkost 99%) to funguje podobně a ba co víc, tam se na to zcela jistě sere víc - a světe div se jezdí to. Tam bys podobnej dotaz musel dávat už po 175km a 3měsících a 15 dnech.
Do starejch vran se lilo kde co a bejvalo to tam roky s malejma nájezdama a taky se hovno stalo. Zásadní pro olej je POUŽÍVÁNÍ. Smyk, otěr, teplotní degradace a zanášení usazenimama...a né to, že někde ve vaně sedí 6měsíců.
Přijde mi, že degraduje spíš lidská logika a zdaleka ne tak olej...
Bla, bla, bla, bla, bla...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja | Czradekos | 4 | 7.11.2023 v 08:02 dewwil |
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja | dinosaurus | 10 | 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA |
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja | Aeroad | 27 | 15.10.2023 v 10:28 Aeroad |
Zx4rr Kawasaki ZX-6R Ninja | Motojenej69 | 11 | 23.9.2023 v 20:08 puffybodie |
Homologačni štitek Kawasaki ZX-6R Ninja | LimakRR | 0 | 14.8.2023 v 17:06 LimakRR |