globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čtyřkolka nedává jiskru
27.2.2018 v 15:52
Ahoj chlapi, (a holky? )

přitáhl jsem si domů pekelný chinský čtyřkolový stroj Bashan bs 200 s3 v celkem zanedbaném stavu. Motor se mi podařilo po pár hodinách oživit a běžel slušně, po týdnu klidu, najednou ale přestal dávat jiskru. Jediné z čeho jsem měl strach bylo, že se budu muset hrabat v elektrice se vyplnilo.
Prosím o radu :) Šel jsem postupně od svíčky, kabelu k cívce, do té při startování nejde nic, až při ukončení startování tam skočí na vteřinu něco kolem 1V. Posunul jsem se tedy dál k CDI, opět jsem startoval a snažil se najít nějaký přívod, ale znovu nic, všechny kabely na CDI bez proudu. Tím pádem to vypadá na zapalování v motoru? Začal jsem pátrat po schematech, které v podstatě nejsou pro tento model. Našel jsem jen nějaké obecné pro chinské čtyřkoly, vypadá to ale že to celkem sedí. Do CDI vedou z motoru 2 kabely, jeden od ''cívky'' a druhý od snímače. na obou bych měl přeci při startování něco naměřit ne? Tudíž je chyba v zapalování a snímači?

A k tomu všemu si ještě hraju s myšlenkou že je vše OK a jen mi to něco ''blokuje'' chcípák na řidítkách, klíčkové zapalování? Ten chcípak pokud je sklopen motorka vubec netočí, nevím jak funguje, pokud je ukostřen motor chcípne? mám ho zkusit vyřadit?
A existuje ještě nějaké jiné jištění?


Moc děkuji za radu :)))

Čtyřkolka nedává jiskru

27.2.2018 v 16:29 | Nahoru | #1
"A existuje ještě nějaké jiné jištění?"

jo existuje..dat to do servisu :D ikdyz te tam asi za to budou zboznovat :D :D musis to proste vsechno logicky projit... zamyslet se a merit... nepohravat si s myslenkama ,ale premyslet.

1 reakcí na tento příspěvek Čtyřkolka nedává jiskru

27.2.2018 v 18:20 | Nahoru | #2
V servisu by mě s tím hnali a když ne, tak by si to nechali slušně zaplatit... Ostatně pokud je tohle tvá odpověd na všechny otázky ohledně servisu, tak musíš mít dost práce, než takle drahocenou radu rozešleš všem :D
Nyní jsem v bodu, kdy nevím a proto prosím o radu např. od někoho, kdo se s něčím podobným setkal nebo o tom něco ví. Přijde mi to jako inteligentní, než něco zkoušet a tápat ne? ;)

1 reakcí na tento příspěvek Čtyřkolka nedává jiskru

27.2.2018 v 19:07 | Nahoru | #3
Čau, choleri chinčizne som robil takto: odpojiť snímač a cievku čo dáva prúd do zapaľovania. Premerať , ak vyrábajú nejaké napätie snímač málo cievka cca 40 V. Tyristor s babety aj s indukčnou cievkou som zapojil k snímaču a k tej cievke mimo pôvodných vodičov. A potom točiť so štartérom. Mal som aj prípad , že stačilo trochu oleju v štartéry a nejak to skratovalo cez štartér. Motor mi fungoval po vyčistení štartéru, proste majiteľ tam nalial poctivo olej, čím viac, tým lepšie. Držím palce.

(reakce na) Čtyřkolka nedává jiskru

27.2.2018 v 19:19 | Nahoru | #4

pavel110 píše: .......Přijde mi to jako inteligentní, než něco zkoušet a tápat ne? ;)



ne toto reseni neni inteligentni...toto reseni je jen pohodle a lide si ho obhajuji dalsi krasnou vymluvou, ze prece je lepsi se zeptat kdyz nevim, nez to rozbit. Jenze ono to jiz rozbite je...takze neni co ztratit. ;)

ale to je jedno...zacinam si zvykat, ze mladi lide jsou pohodlni a neochotni logicky myslet. (a ja sam nejsem zadnej staresina a proto takove uvazovani nechapu)

tak v prvni rade zadej do googlu "Bashan wiring diagram" vybehnou tam na tebe schema zapojeni kde by sis mohl vybrat lepe.

V dalsim kroku zkontroluj pojistky.
A pokud chces najit chybu, tak nechod odzadu od svicky, ale bez zepredu od baterky.

odhaduju, ze by ti mohlo nejlepe sedet toto schema...
http://i.ytimg.com/v...qE/maxresdefault.jpg

(reakce na) Čtyřkolka nedává jiskru

27.2.2018 v 19:23 | Nahoru | #5

krokoš píše: Čau, choleri chinčizne som robil takto: odpojiť snímač a cievku čo dáva prúd do zapaľovania. Premerať , ak vyrábajú nejaké napätie snímač málo cievka cca 40 V. Tyristor s babety aj s indukčnou cievkou som zapojil k snímaču a k tej cievke mimo pôvodných vodičov. A potom točiť so štartérom. Mal som aj prípad , že stačilo trochu oleju v štartéry a nejak to skratovalo cez štartér. Motor mi fungoval po vyčistení štartéru, proste majiteľ tam nalial poctivo olej, čím viac, tým lepšie. Držím palce.



jo ciny jsou zahadne stvoreni :D
ja mel pripad, kdy studena cinska 4 kolka nastartovala a po deseti az triceti vterinach sama zdechla...pak nechtela naskocit a po dalsich dvou minutach stani zase chytla na deset az tricet vterin.
Problem byl ve snimaci ktery byl nejak vadny a kdyz se rotor omachal v oleji tak to pres tu vrstvu toho oleje jiz nevzalo impulz a nedalo to tim padmem jisrku. po vymene tohoto snimace 4kolka jezdi dodnes co je mi znamo :)

1 reakcí na tento příspěvek Čtyřkolka nedává jiskru

27.2.2018 v 21:51 | Nahoru | #6
Takže inteligentní je se neptat a vrhnout se do toho, protože umím logicky myslet :D proč vlastně chodíme do školy, když stačí logicky myslet? :D :D Závidím lidem, kteří díky logickému myšlení nepotřebují radu, mě bohužel nebylo dáno.
Nerozumím tomu proč máš potřebu takové věci psát. Tohle je forum, kam lidé píšou své dotazy a prosí o radu. Nevím co jsem udělal špatně.
Jinak když se podíváš na foto schematu co jsem sem dal tak je vidět víc karet které mají názvy wirin... co jsem asi měl zadáno ve vyhledávači? :D a hned na další kartě je lifan... což znamená, že jsem hledal typ lifan lf200 gy5 ze schematu co jsi mi poslal. Bohužel jedná se o motorku s odlišným motorem a schema nesedí. Tohle všechno ale člověk s logickým uvažováním už ale jistě věděl, takže to sem píšu pro ty hloupé a líné jako jsem já :D

Ne vážně, napsal jsem příspěvek na toto téma, protože jsem doufal, že když slušně požádám o radu někoho zkušenějšího a chytřejšího, tak ji dostanu. Bohužel se mi zatím nepoštěstilo. Zajímá mě například co bych měl naměřit multimetrem na 2 výstupních drátech ze zapalování? Na snímači pulzy a od cívky stálé napětí? Něco jako tu psal Krokoš. Nemám ale tyristor od babety a to zapojení co mi radí taky moc nechápu... Jeho příspěvek alespon odpovídal na to na co se ptám.

Naposledy editováno 27.02.2018 22:08:51

(reakce na) Čtyřkolka nedává jiskru

28.2.2018 v 02:34 | Nahoru | #7

pavel110 píše: ....Bohužel jedná se o motorku s odlišným motorem a schema nesedí. ..



dej sem prosim te fotku toho tveho motoru at se podivam co tam je, protoze podle katalogu nahradnich dilu je v tom tvem peklostroji naprosto totoznej motor jako je v 200 kubikovem Lifanu. Stejne tak jako to ma naprosto totoznou CDI vcetne tvaru konektoru a zajistovacich pacek.
Pokud to nemas prestavene a narvane tam buhvi co..., tak jedine co bude jine od toho schematu Lifanu bude barva jednotlivejch dratu.

chces merit zapalovani a ani jsi nezkontroloval pojistky... vazne nevis co jsi udelal spatne?

Čtyřkolka nedává jiskru

28.2.2018 v 05:48 | Nahoru | #8
Jj.. Čínské sráče, věčné téma jako ta jejich strana
Nechápu, že si někdo takový zbuz koupí, ať je to čtyřkolka nebo motorka

Čtyřkolka nedává jiskru

28.2.2018 v 08:25 | Nahoru | #9
Ty sikmooky CDI jsou vetsinou naprosto stejny od padiny skutra az po ctyrkolku. Hezkj OBECNEJ navod jak hledat chybu v zapalovani je tady . Uz mi to parkrat pomohlo

Čtyřkolka nedává jiskru

28.2.2018 v 13:12 | Nahoru | #10
Ahoj, foto ted nemám, ale asi máš pravdu, motor bude minimálně hodně podobný, vyřadil jsem ho protože mi neseděli barvy a taky jsem na schematu viděl 5°převodovku, já mám 4°a spátečku takže to sedí. Bude to minimálně hodně podobné.
Vidím tam ale pouze jednu pojistku, která je na přívodu do zapalování tudíž když kolka točí a budíky svítí měla by být ok ne?
Nevím taky zda do motorového zapalování vede nějaký přívod od baterky, nebo jsou oba jen ''dobíjecí'' Jeden vede na kostru viz mé schéma. Popsal by jsi mi prosí jak by jsi postupoval? děkuji


Jo a taky mi moc není jasné jak funguje ten chcípák a zapalování. Do CDI jsou vedeny jedním drátem tudíž se musí někde spojovat, ještě jsem ale nerozmotal celý svazek, takže moc nevím. Když je vše, spuštěno tak ''nekostří'' a pokud se ukostří CDI přestane dávat? Díky :)
A seredovi taky děkuji za ten odkaz, snad tam něco vyčtu.

Naposledy editováno 28.02.2018 13:13:40

Čtyřkolka nedává jiskru

28.2.2018 v 18:52 | Nahoru | #11
Ahoj.
Jako první zkontroluj pojistku
Pokud bude OK, zkontroluj zapalovací cívku. Pokud máš možnost, vyměnit za jinou nebo otestovat.
Když bude cívka OK, zkontroluj snímač. Pokud i snímač bude v funkční, tak nejspíš odešel CDI,ale i to se dá otestovat.

Čtyřkolka nedává jiskru

1.3.2018 v 16:47 | Nahoru | #12
Logicky bych to vzal od klíčku, napětí za ním směrem k ŘJ - ano/ne. Potom dál, kill switch - je skutečně rozpojen, není na kabelu měřitelné spojení s kostrou? Jako poslední bych vrtal do vstupů/výstupů ŘJ, případně snímač otáček apod. Je to čtyřkolka, má to na řidítkách "trhačku", je opravdu rozpojená, když se nasadí klobouček?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kde nechat vyrobit kolečko do převo... [1, 2] Čína 250 kawasaki-man 58 24.12.2023 v 11:37 ŁŁ
Při zmáčknutí spojky spadnou otáčky... Čína 250 Sdsdssdsd 13 9.1.2022 v 23:53 Borntobewild
Zapojení otáčkoměru u Čínského budí... Čína 250 JohnDeer 6 15.12.2021 v 09:56 Jarrinn
Motorku pri náhlom pridaní plynu du... Dirtbike & Pitbike dirtbikes, Dirtbike & Pitbike Pit... PjotrMohamed 7 14.4.2021 v 23:38 Pako_345
rukavice do dílny na jemnou práci [1, 2] Čína 250 kawasaki-man 39 27.1.2021 v 20:07 Komorerth


TOPlist