globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Denní světla
 
24.2.2018 v 16:41
Ahoj, zkoušel někdo rozebrat H4 patici, mám na mysli jak dostat ven fastony bez poškození, abych ji mohl znovu použít. Potřebuji pro zapojení denních světel přerušit plus vedoucí do potkávacího světla a nechci zasahovat do originální instalace. Původně jsem tam chtěl dát ještě jednu novou patici, ale prostorově mi to nevychází.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Denní světla

24.2.2018 v 17:22 | Nahoru | #1
faston konektor je v objímce zajištěn zobáčkem který je v ose konektoru a vyhnutý směrem ven. Z objímky se dostane tak, že se hodinářský šroubováček vrazí ze strany do které se zasunuje protikus mezi plíšek a plastovou objîmku ( bývá tam drážka). Zároveň se z druhé strany za vodič faston vytáhne. Záleží ovšem na tom jestli je konkrétní jednoúčelová objímka pro vyndavání uzpůsobená.
Jiná věc je, źe přerušení vodiče na vhodném místě je nejen nesrovnatelně jednodušši ale i správné řešení.

(reakce na) Denní světla

24.2.2018 v 21:33 | Nahoru | #2
Děkuji za odpověď, zkusím to rozebrat až bude venku teplo. Nemám vytápěnou garáž a zima plastům nesvědčí. Mám už připravené krimpovací spojky, kdyby to nešlo bez použití násilí.

Denní světla

24.2.2018 v 22:41 | Nahoru | #3
plast objímky se tím šroubovákem nemačká. Tlačí se plechový jazýček směrem do plechu fastonu. Najdi si třeba na www.gme.cz obrázky fastonůa budeš mít hned jasno. Já bych to ale rozhodně napojil jinde. Nabízí se z přepínače na řidítkách.

1 reakcí na tento příspěvek Denní světla

25.2.2018 v 17:34 | Nahoru | #4
Na motorce nemají úsporná světla smysl. Všechny motorky mají alternátor s permanentním buzením, dávající elektrický výkon dle otáček motoru. Pokud tu elektriku nezmaříš ve světle, musí ji zmařit regulátor zkratováním na kostru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Denní světla

25.2.2018 v 17:41 | Nahoru | #5
Beranidlo> no to teda mají. Pokud je více doplňkových světel a spotřebičů, tak mámsetsakra smysl, aby byla co nejúspornější a v součtu s menším příkonem než výkon zdroje.

Denní světla

25.2.2018 v 20:12 | Nahoru | #6
Se-se podívej se někde na schema zapojení alternátoru plus regulátoru u motorky ;) Uniká ti rozdíl.. U auta se řídí výstupní napětí alternátoru velikostí jeho budícího proudu. Tam to smysl má. U motorky nemáš buzený rotor, jsou tam permanentní magnety, tudíž výstupní napětí fáze je závislé jen na otáčkách motoru. Aby napětí nepřesáhlo jmenovité napětí palubní sítě, pálí regulátor přebytečný výkon v podstatě zkratováním té fáze, která dává zrovna víc.. Altec dává v podstatě konstantní výkon daný otáčkami, buď ho budeš pálit v žárovkách, nebo ve vinutí alternátoru plus v regulátoru.

Denní světla

25.2.2018 v 20:53 | Nahoru | #7
ne nic mě neuniká. Je to docela jednoduchá logika. Výkon alternátoru je omezený a pokud, a to už se opakuji, mám více přídavných světel a zařízení, pak je použití úsporných zdrojů světla naprostou nezbytností. To snad nemá smysl jakkoli vyvracet ne.

(reakce na) Denní světla

25.2.2018 v 20:55 | Nahoru | #8
se-se> Současné motorky se vstřikováním mají alternátor kolem 400W / 5000 ot/min, včetně té tvojí GSX. Z toho berou světla tak kolem 80W, dobrá baterka dobíjí kolem 10W, vstřikování 50W, zapalování podle poču válců do 50W. Ostatní se zapojuje pouze občas - větrák, ABS, blinkry, atd. Kdo má topení v gripech, přičte 50W. To je zhruba všechno, co by stálo za řeč.
Starší karburátorové mašiny mívají kolem alternátor kolem 200W, se spotřebou při zapnutých světlech do 120W.
Argumentuješ přídavnými světly - ve dne je nepotřebuješ a v noci stejně zapneš hlavní.

Naposledy editováno 25.02.2018 20:57:29

1 reakcí na tento příspěvek Denní světla

25.2.2018 v 21:12 | Nahoru | #9
moje má 450 w.
mám ampérmetr, tskže vím přesně, kdy jsem přes a jedu z baterky. V noci jsem často na hraně. Takže LED mají smysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Denní světla

25.2.2018 v 21:24 | Nahoru | #10

se-se píše: moje má 450 w.
mám ampérmetr, tskže vím přesně, kdy jsem přes a jedu z baterky. V noci jsem často na hraně. Takže LED mají smysl.


Jenže nikdo další si na motorku nenavěsí tolik ptákovin. A v takovém případě jsou LED ve světlech opravdu zbytečné. Pro zkratový regulátor je paradoxně nejoptimálnější, když se odběr blíží výkonu alternátoru a zkratuje se co nejméně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Denní světla

25.2.2018 v 21:45 | Nahoru | #11
1100Virago> jednak ty "ptákoviny" všechny používám a okamžitý výkon alternátoru opravdu závisí na otáčkách.Takže tvrdit, že je ideální, aby se odběr blížil jmenovitému výkonu je nesmysl. Musí být vždy rezerva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Denní světla

25.2.2018 v 22:14 | Nahoru | #12
se-se: A kolik znáš lidí, kteří vozí a používají tolik balastu?
U alternátoru s permanentními magnety dochází k nasycení v relativně nízkých otáčkách (u některých motorek i při volnoběhu, pokud je předpsaná vyšší hodnota) a s rostoucími otáčkami už výkone neroste, všechno sežere zkratový regulátor.

Ano rezerva by měla být, ale ideální stav by byl, kdyby byla nulová při maximálním možném zatížení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Denní světla

25.2.2018 v 22:19 | Nahoru | #13
se-se> Při pohledu na ten tvůj vytuněný kolotoč mě napadlo, že v levém kufru vozíš přídavnou elektrocentrálu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Denní světla

25.2.2018 v 22:36 | Nahoru | #14
Beranidlo> ne, pouze pod levým kufrem přídavnou baterii, která se dobíjí přes diodu a v případě potřeby posílení startu se připojuje tlačítkem(samozřejmě pomocí startrelé).

(reakce na) Denní světla

26.2.2018 v 07:44 | Nahoru | #15
se-se> a co pomocny elektromotor?

1 reakcí na tento příspěvek Denní světla

26.2.2018 v 15:58 | Nahoru | #16
ty pičo...ten tablet to už je hodně velká magořina...

a k věci... dodělávané samodomo denní svícení bych zakázal, vzadu to nesvítí vůbec (a to bohužel ani to fabrické) a každý si tam namrdá cokoliv co "svítí" a to, že to ze 100 metrů není vidět neřeší vůbec...hlavně že se stím vesele prohání za šera a v mlze a za jakékoliv snížené viditelnosti...to je total demence...

aspekt vidět a být viděn má každý v piči...hlavně že ušetřil 0,365432189754 wattů a 0,5212456890 litrů paliva

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Denní světla

26.2.2018 v 18:42 | Nahoru | #17

tomasNJ píše: ty pičo...ten tablet to už je hodně velká magořina...

a k věci... dodělávané samodomo denní svícení bych zakázal, vzadu to nesvítí vůbec (a to bohužel ani to fabrické) a každý si tam namrdá cokoliv co "svítí" a to, že to ze 100 metrů není vidět neřeší vůbec...hlavně že se stím vesele prohání za šera a v mlze a za jakékoliv snížené viditelnosti...to je total demence...

aspekt vidět a být viděn má každý v piči...hlavně že ušetřil 0,365432189754 wattů a 0,5212456890 litrů paliva



člověk od pradávna svítí proto, že ve tmě nevidí, ve dne svítí akorát debil, v rakousku kde svícení ve dne vymysleli tak už ho zrušili mate to akorát pozorovací schopnosti

pokud někdo musí ve dne svítit aby byl viděn a vidí jen osvětlenmá vozidla je nemocný a měl by navštívit lékaře

já mám na všech motorkách samodomo spds a vzadu nesvítím,

Naposledy editováno 26.02.2018 18:44:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Denní světla

26.2.2018 v 22:12 | Nahoru | #18
1100Virago> když se něco používá, tak to není balast. To je protimluv.

(reakce na) Denní světla

26.2.2018 v 23:10 | Nahoru | #19

felixxx píše: člověk od pradávna svítí proto, že ve tmě nevidí, ve dne svítí akorát debil, v rakousku kde svícení ve dne vymysleli tak už ho zrušili mate to akorát pozorovací schopnosti

pokud někdo musí ve dne svítit aby byl viděn a vidí jen osvětlenmá vozidla je nemocný a měl by navštívit lékaře

já mám na všech motorkách samodomo spds a vzadu nesvítím,



v proudu osvětlených vozidel je neosvětlené neviditelné...motorky svítí už hodně dávno před tím, než začly svítit auta...právě proto, protože jsou jednoduše přehlédnutelné...
s tím lékařem to nemyslíš vážně, že ne...:)
trávím na cestách denně spoustu kilometrů a nestačím se divit s jakýma bludičkama, třeba v dešti jezdí...

jinak Ti přeju spoustu štastných km s bludičkou a já si zapnu světla

2 reakcí na tento příspěvek Denní světla

27.2.2018 v 19:06 | Nahoru | #20
tome pokud nevidíš ve dne neosvětlené vozidlo he něco špatně,

třeba v USA je ve městech hustý provoz jak kráva, žije tam tolik lidí že česká republika je jedno malé město, takovou cypovinu jak je denní svícení nepotřebujou,
nehodovost ani bezpečnost provozu to nemění

Naposledy editováno 27.02.2018 19:07:47

Denní světla

27.2.2018 v 19:31 | Nahoru | #21
no já je vidím... jenže spíš řeším to že lidi jsou "lopaty" a s těmabludičkama jezdí za snížené viditelnosti, gdy už dávno mají svítit světla...

Denní světla

27.2.2018 v 19:55 | Nahoru | #22
se-se: ja neznam nikoho jinyho co by neco takoveho na mototrce pouzival, tzn kvuli jednomu (tvemu) pripadu cinit zaver, ze je potreba na motorce setrit prikonem spotrebicu, aby jich tam mohlo byt hodne, mi prijde minimalne sporne...

(reakce na) Denní světla

27.2.2018 v 19:57 | Nahoru | #23

felixxx píše: tome pokud nevidíš ve dne neosvětlené vozidlo he něco špatně,

třeba v USA je ve městech hustý provoz jak kráva, žije tam tolik lidí že česká republika je jedno malé město, takovou cypovinu jak je denní svícení nepotřebujou,
nehodovost ani bezpečnost provozu to nemění



jsou staty v USA kde se denni sviceni pouziva mnohem dele nez v evrope, spousta evropskych aut urcenych na americky trh mela svetla pro denni sviceni uz v devadesatych letech

(reakce na) Denní světla

27.2.2018 v 21:55 | Nahoru | #24

se-se píše: když se něco používá, tak to není balast. To je protimluv.


Záleží na úhlu pohledu. Na cestování vozím na motorce navigaci, protože mě lépe protáhne cizími městy a neznámými místy. Ale jakmile jedu někam, kam trefím, stává se z té samé navigace balast, protože nemá smysl ji s sebou vézt. A dovolím si pochybovat, že ty celý ten ansámbl kompletně použiješ pokaždé, nebo že něco z toho sundáváš, pokud víš, že to potřebovat nebudeš. Zatímco já tu navigaci sundávám.

1 reakcí na tento příspěvek Denní světla

27.2.2018 v 23:58 | Nahoru | #25
na nějakém úhlu pohledu naprosto nezáleží. Vše, co mám používám stále, včetně toho tabletu.

(reakce na) Denní světla

28.2.2018 v 07:34 | Nahoru | #26
se-se> máš vůbec čas tu motorku řídit? ...

(reakce na) Denní světla

28.2.2018 v 07:38 | Nahoru | #27
felixxx> twl, to jsou zase kecy... Pán je přesvědčený o své pravdě a všichni ostatní mají jít k doktorovi...

Tak asi proto, že to nemá žádný význam používá audi aktivní blinkry a různý ledový světýlka...
Tak nechápu snahy nesvítit halogenama ale nějakejma bludičkama z ledek... Zadek nesvítí vůbec a často najdeš po západu slunce ve městě někoho do koho bys to zezadu nahasil jako nic. Protože "šetří"

1 reakcí na tento příspěvek Denní světla

28.2.2018 v 07:43 | Nahoru | #28
freedom: tak ja tu snahu trochu chapu - ja mam diky sviceni uz svetlomety vypaleny a novej je 20tis/kus - takze z duvodu setreni potkavacich svetel mi to neprijde jako uplna blbost (uspora 100W vykonu a odpovidajici spotreba paliva samo ekonomicky smysl nedava)
a ty svetla vzadu - ja osobne jsem s tim nikdy nemel problem. pouze za snizene viditelnosti a to byl problem ridice, ze nezapnul "normalni" svetla...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Denní světla

28.2.2018 v 09:29 | Nahoru | #29
assassin> no ale já se bavím o stmívání a pološeru, kdy si relativně často tihle šetřílci nezapnou světla.
S tím vypálením... Co máš za světla... BiXen? A co konkrétně je vypálený, tuhle terminologii čtu poprvé.

Denní světla

1.3.2018 v 21:14 | Nahoru | #30
Uff, starej už jsem dost,ale takové monstrum jsem ještě neviděl.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist