Vzhledem k tomu, že mě v ČR zatím nic nedrží (a snad to tak i vydrží) a místo výchovy caparta tak trošku dlouhodobě makám na tom, aby byly potřebné zdroje na to sebrat se a nějak přežít i bez práce, mohlo by to být v budoucnu reálné.
Původně jsem měl jasno, vyměním v Guzzině olej, sbalim saky paky a vyrazím. Jenže mě malinko nahlodala knížka od Pavla Suchého, kterej něco jako cestu kolem světa (bez Austrálie, Afriky a ještě pár míst) dal na třindě.
O.k. - výhody třindy jsou jasný - člověk je schopnej to vycukat někde z bahna vlastníma silama, nemusí se řešit výměna oleje, ventily apod..
Nevýhody jsou asi taky každému jasný, takže ve finále zvažuju něco jako třinda ale spolehlivostí Guzziny a průchodností DR 350
Další varianta je projet si Evropu a dejme tomu Americu na Guzzi a zbytek světa řešit úplně jinak.
V Asii je stejně prej problém s většíma obsahama, takže v Číně by bylo asi ideální nějakej jejich místní povoz zakoupit a pak to buď poslat dál nebo hodit ze skály. Ale na tohle přemejšlení mám ještě dost a dost času - to neznamená že se nebráním různým jiným nápadům a názorům .
Dál teda vůbec nevim jak to udělat s dovolenou - v práci dám výpověď , to je jasný, ale do důchodu zkurveně daleko a netuším jestli je reálný dojít na pracák, říct jim že na ně seru a na cca 4 roky zmizet do prdele?
Ve svém okolí nemám koho bych se zeptal, protože drtivá většina známejch cestuje s kočárkem vokolo náměstí nebo rybníka..
Otázek ještě asi přibude vícero, ale rád se nechám inspirovat i jinejma lidma s toulavejma botama
Je tu někdo kdo uvažuje podobně a případně už je s plánováním o fous dál než já?
Naposledy editováno 22.01.2018 18:49:10
1 reakcí na tento příspěvek Cesta (nejen) kolem světa
1 reakcí na tento příspěvek Cesta (nejen) kolem světa
papírování: nahlásíš na ZP (zdravotní pojišťovně) že jedeš do prdele a je to. Musíš vyplnit nějakej formulář, jinak ti napaří pokutu za neplacení pojistného (to musej ze zákona).
Asociálka: tam je to myslím volnější, ale pokud si nic neplatíš, v důchodu pak dostaneš větší hovno.. tedy vlastně menší ...
V každém případě: u obou institucí se zeptej u nich, nespoléhej na elementy tady na fóru - jsou tu i takoví, kteří si myslí,
že NC750 je dobrej nápad .. (sorry za off topic)
Zařiď si aspoň dva (ale radši tři) pasy! ať zvládneš víza... i když už to není co to bývalo - v HongKongu dostaneš čínský do druhého dne ...
Motorka: pro asii bych logicky bral něco z japan/korea produkce, nakonec i v jižní americe jezdilo (ne)překvapivě dost hond .. vybral bych nějaký malý lehký karburátorový endurko, 350-660 ccm... já klidně jednobuch, ale asi ti to bude většina rozmlouvat, že dva válce jsou minimum ...
MG neber, to je v Asii totální exot! V Ulambátaru třeba vůbec nemají zastoupení
tak až pojedes, za těch 8 let, tak písni .. co já vím co budu v té době dělat ...
Klidně se na mě vymluv ...
https://l.facebook.c...kRAZs30OQoUWd8liWDzQ
Naposledy editováno 22.01.2018 21:46:33
Jinak přeju, ať se ti ty plány podaří dotáhnout do konce, pro mě je podobná cesta zatím taková vize v hodně vzdálené budoucnosti.
1 reakcí na tento příspěvek Cesta (nejen) kolem světa
Takový to klasický zdravotní pojištění např. u VZP je k ničemu, pokud se ti cokoli stane v zahraničí. Pokud nebudeš mít zdanitelné příjmy, můžeš zdravotko samozřejmě platit jako osoba bez zdanitelných příjmů dál a neodhlašovat se, je to cca 1500,- měsíčně, který víceméně vyhodíš do hajzlu
Pokud budeš pobývat v zahraničí -nepřetržitě- více než 180 dní, můžeš se od zdravotního odhlásit skrze čestné prohlášení o tom, zme opravdu takhle dlouho v zahraničí budeš. Následně ti to odhlásí a ty vesele neplatíš zbytečně. Po návratu musíš doložit, že jsi byl po celou dobu pobytu v zahraničí pojištěný např. cestovním pojištěním, které bys stejně musel mít. Je potřeba si dopředu zjistit, jestli ti pojišťovna, u které budeš zařizovat cestovní pojištění následně vydá oficiální potvrzení o tom, že jsi byl Od Do pojištěný u nich, abys to mohl po návratu dokázat při novém přihlášení ke zdravotnímu pojištění.
U takové cesty je za mě určitě nejlepší odhlásit klasické zdravotní pojištění a za ušetřených minimálně 1500,- si zařídit nějaké slušnější cestovní pojištění a případně i úrazovku.
případně zřidit datovou schránku, ale to bys zase musel mít jistotu přístupu k netu, jestli to není moc svazující
a pro řešení různých situací, bych asi někoho vybavila plnou mocí
1 reakcí na tento příspěvek Cesta (nejen) kolem světa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta (nejen) kolem světa
dva_hrnce píše: Eště ne.. Momentálně nevim jestli se začít ucit dřív rusky nebo španělsky.. Američansky se na přežití domluvim a v Asii budu asi kreslit nebo nevim
Jo a novej stan potřebuju.. No nebude to sranda koukám
rusky tě naučím. Nu pagadi, dasvidana, zdes moja mašina a zděs moja komnata. Víc nepotřebuješ.
Celé jsem to nečetl, ale můj názor asi znáš - pokud tě nic nedrží tak vyraž.
Co se týče pojištění - v čr se odhlásíš z pojištění, zařídíš si cestovní (které ti nahrazuje pojištění v čr) a jedeš.
Měl jsem takové pojištění na rok - včetně motorky, bylo to přímo napsáno ve smlouvě a stálo nějakých 10k.
Jestli na moto, nebo ne... já bych jel samozřejmě na moto. Záleží kam chceš jet, na jak dlouho a hlavně kolik máš peněz.
Důležité jsou jazyky, které ovládáš. Pokud zvládneš anglicky, španělsky, rusky atd.. domluvíš se prakticky všude a práci taky najdeš. Potkal jsem pár lidí, kteří prostě jeli a když peníze došly, zastavili a pracovali ( většinou stavebnictví, potápění, hospitality atd)
Je si třeba opravdu říct, jestli se chceš jenom projet a nebo začít nový život. V asii nic moc na zakořenění nepotřebuješ, ale v takové Kanadě, USA, AUS atd potřebuješ minimálně ze začátku víza - existují různá víza jako Working Holiday apod, kde jsi limitovaný roky, apod. To si už musíš zjistit sám :) mění se to.
Kdybys cokoliv chtěl, napis na fb ;)
Pro inspiraci: