globalmoto_duben_nolan





Téma: Rozumí někdo ložiskům?
21.1.2018 v 09:02
Laboruju s myšlenkou zvětšit zdvih klikovky na svém stroji.Vzhledem ke konstrukci přichází v úvahu jen vyosený ojniční čep.Problém tohoto provedení je,že na čep nedostanu jehlovou klec.Napadlo mě,že bych mohl "postaru" naskládat jen jehle.Nicméně podle všeho už je to nepoužívaný způsob.Zajímalo by mne,jestli má někdo šajn v čem je úskalí takového uložení.Díky za případné příspěvky k věci...

Rozumí někdo ložiskům?

24.1.2018 v 20:19 | Nahoru | #61
Málo místa mezi ojnicí a spodní hranou válce při zvýšeném zdvihu? O kolik zvyšuješ obsah? Dle průměr čepu a výšení zdvihu o 5-8mm , odhadem 200 - 300 kubíků navíc. Počítáš pro zachování plnění i s větším průměrem ventilů?

1 reakcí na tento příspěvek Rozumí někdo ložiskům?

24.1.2018 v 21:08 | Nahoru | #62
Problém je spíš s kolečkem převodovky.Nedovoluje posunout původní ojnici.Když použiju menší oko,můžu o rozdíl zvětšit zdvih.S originálním vrtáním to půjde z 650 na 722.Když přidám 2 mm vrtání tak 750.
S větším průměrem ventilů se nepočítá.Bude to falešné uškrcení.Všiml jsem si,že škrcené verze mají proklatě nízko krouťák.Nejde mi o výkon,motorku používám do pěti,maximálně šesti tisíc...

Rozumí někdo ložiskům?

24.1.2018 v 21:57 | Nahoru | #63
Není to tak doslova, pro dobrý výplach a chlazení spalovacího prostoru je volen průměr difuzoru u klapky a uventilů jak pro max.výkon. To samotné posazení krouťáku to je již na prúměru a délce sání v návaznosti na průměr a délku výfuku. Hodně pak záleží na utlumení zvuku, tam se nejvíce sráží výkon z důvodu toho, že nelze vymyslet výfuk, který bude tlumit a přitom bude držet krouťák v celém spektru otáček.

(reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 00:03 | Nahoru | #64

Anti píše: Beranidlo> Tak jsem rozložil ten odkaz a čísla tam jsou
Nicméně všechny tyhle modifikace vaček mluví o lepším středu a vyokých otáčkách.Já bych chtěl něco na spodek...


Shrnul bych to prozatím takto:
Vačky ne, i když by to byla jakási jistota, je to hromada peněz.
Prodloužení zdvihu ne, pro změnu je to hromada práce s nejistým výsledkem, metoda pionýrů sto roků dozadu.
Zbývá laborovat s výfukem a sáním. Stáhni si tu knížku, co jsem tady dal odkaz dřív, přečti si strany 39-41
Na KLR máš výfuk jednu rouru průměr odhadem 40mm a dlouhou (celkově, od ventilu) 900mm?

Zkus ji o 100mm až 200mm prodloužit, namísto toho prvního krabicového tlumiče.

Pak zkus stejné délky, ale menší průměr, třeba 30mm, a větší průměr (50mm).

Zkus prodloužit sání. Nevím, jak to vypadá v airboxu, ale co třeba místo tohoto

nastavit sání 300mm nějaké hadice?
Další dva obrázky jsou pro ssání zkušebního motoru z knížky.


Jaguar D má vrtání 83mm, zdvih 106mm a objem válce 573ccm:






Naposledy editováno 25.01.2018 01:02:59

(reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 00:59 | Nahoru | #65

Anti píše: Problém je spíš s kolečkem převodovky.Nedovoluje posunout původní ojnici.Když použiju menší oko,můžu o rozdíl zvětšit zdvih.S originálním vrtáním to půjde z 650 na 722.Když přidám 2 mm vrtání tak 750.
S větším průměrem ventilů se nepočítá.Bude to falešné uškrcení.Všiml jsem si,že škrcené verze mají proklatě nízko krouťák.Nejde mi o výkon,motorku používám do pěti,maximálně šesti tisíc...



Kde jsi vzal těch 722? Ty snad počítáš zdvih na kvadrát, a to se nesmí!

A škrcené verze nemají prokladě nízko krouťák, jenom nejedou v otáčkách. Respektive je tam ještě jedna finta - u stejnotlakého karburátoru se šoupátko zvedá samočinně, aby rychlost proudění v difuzoru byla stejná při různých otáčkách. Velikost karburátoru je ovšem zvolena pro vysoký výkon ve vyšších otáčkách a ani charakteristika pružiny nesvede optimálně postihnout všechny režimy, tedy plný plyn v nízkých otáčkách, kdy se kvůli nízké rychlosti proudu směs ochudí. Pokud má ta škrcená varianta silnější pružinu nad šoupátkem, tak si šoupátko "přidá míň plynu" a v nízkých otáčkách je výsledkem lepší směs, ale ve vyšších už je to jak s příliš malým karburátorem.

Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 04:25 | Nahoru | #66
nechci uplne rejpat, ale ladit svody na takovej stroj ? misto prodluzovani roury a hratek s prumerem bych to pricpaval (na konci) clonkou.. minimalne pro nejakej zakladni nastrel

BTW kdyz uz si hrat s ojnici, co teda udelat delsi ojnici o par desetin (mezi okama) ke zvyseni kompresniho pomeru ? + spolecne s prevrtanim, to neco rozumnyho hodi - a nerozumnyho? tak zas aby to pak jeste prezila klika, spojka, prevodovka.. (co jsem cetl jak delaji upravy na VFR400, dostali se ze seriovych 45kW snad az na 75, a pak uz jim praskali hridele dal..)

Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 06:57 | Nahoru | #67
Začnu odzadu:
Znovu upozorňuji,že originální škrcený výfuk jede dole hůř než otevřený "laďák".Zvýšení kompresního poměru se dá elegantně vyřešit větším pístem,není potřeba vymýšlet prodlužování ojnice.
Zvýšený objem vypočítal online program.
Takové falešné škrcení se třeba použilo u LS650.
Ty hodnoty grafu jsou zajímavé,především o kolik je potřeba prodloužit potrubí.Jsou to násobky.V případě sání by to znamenalo vytvořit nový airbox a místo rezonanční komory natočit hadici.V případě výfuku by to chtělo zase někde uzel..Mimochodem,ten "laďák" je v podstatě pokračování potrubí.Jen na konci je tlumítko.
A ano,jelikož maximální otáčky nepoužívám,klidně oželím maximální výkon na úkor krouťáku.
To zvýšení zdvihu je podstatně méně náročnější než natahování hadic...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 07:21 | Nahoru | #68

axs píše: kerut> (pro mě je to ještě navíc i dobrej uspávač )



Ty jo to jsou teoriie...

BrumlaRT: muzes mi prosim nacrtnout upravu cepu na klice, ktera prida objem nahore a to same ubere dole?

1 reakcí na tento příspěvek Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 07:27 | Nahoru | #69
Jestli to chceš posadit dolů, tak zvýšený zdvihl. Do vrtání bych nehrabal. Potřebuješ se dostat blíže k nadčtvercovému motoru. Komprese by se měla zdvihnout o 1.6.
Koleno výfuku průměru otvoru výstupu z válce o délce min.300 mm, dále první komora o průměru minimálně D vstupu +50% a délce, aby obsah tvořil 12x obsah válce, 2x přepážka po 100mm se 4x otvory D15,přesazený proti sobě, nakonec koncovka délky 200 mm a D 25.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 07:46 | Nahoru | #70

assassin píše: Ty jo to jsou teoriie...

BrumlaRT: muzes mi prosim nacrtnout upravu cepu na klice, ktera prida objem nahore a to same ubere dole?


Není třeba nic načrtávat, toto se týká samotné ojnice - úprava otvorů na větší délku a co se týče čepu, popsáno výše, kdy zdvihl se zvětší, ale taky nastupuje problém páky mezi osou čepu a exentru.
Neboj pochopil jsem, kde byl tvůj dotaz mířen.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 07:53 | Nahoru | #71

BrumlaRT píše: Není třeba nic načrtávat, toto se týká samotné ojnice - úprava otvorů na větší délku a co se týče čepu, popsáno výše, kdy zdvihl se zvětší, ale taky nastupuje problém páky mezi osou čepu a exentru.
Neboj pochopil jsem, kde byl tvůj dotaz mířen.



Tak hlavne, ze sem vlitnes s obviněním z fantasmagorii - celou dobu je rec o ojnicnim cepu a excentru - navic ty sam pises o "vyoseni". Hned v prvním příspěvku to predkladas stylem "vy blbci, ja odborník" a pritom jsi uplne mimo.

1 reakcí na tento příspěvek Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 08:07 | Nahoru | #72
Anti> Vím, že u každého motoru to bude jinak, ale jak se ti změnila charakteristika motoru překopáním z karbece na vstřikování?
V pravěku jsem si také pohrával s myšlenkou naroubovat ať už jen vstřikování nebo celou čtyřventilovou palici z TA700 na AT 750, ale právě průběhy výkonu (a také čas hrát si) mě od toho odradily. Motor by nejspíš přišel právě o tu první krouťákovou špičku ve 4 tis ot.
Nevím, jak toho Honda docílila, ale když vezmu celou výrobní řadu jejich V2 52 st. motorů, tak jedině AT750 má max krouťáku ve 4 a zároveň i v 6 tisících. Čopry VT 600-750 mají tu špičku jen ve 4 tisících, pak zvadnou. Naopak TA, NTV i NV mají zase jen špičku v 6 tisících, takže dole moc nejedou. Opravdu nevím, co má jediná AT 750 jinak, že má ty hrby na grafu Nm dva.

Píšu to sem jako ukázku toho, jak moc záleží na každé prkotině. Abys t tvého motoru s hodně plochou křivkou Nm dostal dole ještě víc, vidím to na překopání sání a výfuku, a to buďto výfukem nebo jinou vačkou s později a méně se otevírajícím výfukovým ventilem. To aby směs působila na píst déle, ale ve vyšších otáčkách se už motor nebude stačit vyplachovat.

Naposledy editováno 25.01.2018 08:31:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 09:24 | Nahoru | #73

assassin píše: Tak hlavne, ze sem vlitnes s obviněním z fantasmagorii - celou dobu je rec o ojnicnim cepu a excentru - navic ty sam pises o "vyoseni". Hned v prvním příspěvku to predkladas stylem "vy blbci, ja odborník" a pritom jsi uplne mimo.


Tak se ti omlouvám, že jsem zde vlítnul po přečtení všech příspěvků, a trochu blbě napsal, že to pochopili ostatní tak jako ty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 10:07 | Nahoru | #74

BrumlaRT píše: Tak se ti omlouvám, že jsem zde vlítnul po přečtení všech příspěvků, a trochu blbě napsal, že to pochopili ostatní tak jako ty.



... s chapanim ostatnich to nema moc co delat - uz v uvodnim prispevku pise, ze chce zvednout zdvih a to vyosenim ojnicniho cepu... ze jsi ty tohle pochopil, jako ze chce udelat delsi ojnici, neni problem u ostatnich...

me to zas tak nevadi, je to spis tvoje vizitka... ja jsem si toho jen vsiml, ze to bylo jako v jinych vlaknech, kde jsou vsichni pitomci, jenom ty vis jak to je...

1 reakcí na tento příspěvek Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 11:33 | Nahoru | #75
Nikoho jsem urážet nechtěl, jen si myslím, že první odpověď na dotaz měla znít " je to blbost s exentrem a na něj ještě větší dát jehlové ložisko.
Dovede si někdo představit ložisko bez klece, ty jehličky se budou otáčet proti sobě, nehledě vysoký tlak na dvě osy exentru. To by časem uhlo a roztřískalo celý motor.
Když uvedu další rozšířenou debatu, jak tam ložisko dostanu.
Dám přirovnání, mohutně se řeší jak upravit motor Porsche a přitom se nikdo nepozastavuje, že pujde do kastle Trabanta.

(reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 11:44 | Nahoru | #76
e

Naposledy editováno 10.03.2018 20:04:53

(reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 11:47 | Nahoru | #77
e

Naposledy editováno 10.03.2018 20:05:17

Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 12:10 | Nahoru | #78
Ano, ale až od druhé stránky, kdy se usoudilo, že tudy cesta nevede.

(reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 12:13 | Nahoru | #79

assassin píše: ... s chapanim ostatnich to nema moc co delat - uz v uvodnim prispevku pise, ze chce zvednout zdvih a to vyosenim ojnicniho cepu... ze jsi ty tohle pochopil, jako ze chce udelat delsi ojnici, neni problem u ostatnich...



jenze on chce (mimo jine) i delsi ojnici BTW ten cep si stejne jako brumla taky nedokazu moc predstavit, jak tam bude drzet, nemluve o tech mezi nej a ojnici nastrkanych jehlicich, ta montaz je docela sci-fi.. podle me je takova cesta (se kterou jsem byl jiz odmitnut) idealne nova klika + nova ojnice..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 14:38 | Nahoru | #80
vilemx> Stříkačka je laděná podle lambdy,takže na ideální spaliny.Pocitově je celý průběh jakoby plnější a lieárnější.Problém mám někdy se spektrem do třech tisíc na pětku.Dochází k nějakému rozkmitání a motorka skáče jak splašená kobyla.Snad to doladím.Díval jsem se na dkracing Afrika tam má lavici.Na čopr to není vůbec špatný.Křivky nejsou ale o moc jiné ani v jiných strojích s tímto motorem.Ale ano,záleží na spoustě drobností..

Pro ty kteří si stále nedokážou představit jehle v ojnici doporučuji exkurzi do starších motorů,třeba kývačky.Znovu opakuju že jehle jsou pasé a bude klasický čep a klec.Takže už tuto variantu nech spát,kerute...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 15:27 | Nahoru | #81
Anti> chapu,.. odpovidal jsem Assassinovy

jinak strikacka vubec nemusi bejt ladena podle lambdy, muze mit kjlidne mapu "na tvrdo" , a ani nemusi jet stechiometricky.. RC21xV jsou vsechno strikacky a stechiometricky teda urcite nespalujou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 15:50 | Nahoru | #82
kerut> vilemx se ptal,tak jsem psal o svém stroji

BrumlaRT:Dvanáctinásobek?Vyměnit původní bandasku za dvojnásobnou bandasku?Je to cca 8 litrů...To je jak s tou metrovou hadicí v sání...

Naposledy editováno 25.01.2018 17:17:29

1 reakcí na tento příspěvek Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 22:05 | Nahoru | #83


Fakt by mě zajímalo jak tam tu klec navlíkají...Zřejmě když je to o kousek tak ty jehle uhnou...

(reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 23:01 | Nahoru | #84
Anti> Hezké. Klec je centrovaná v ojnici a proti čepu má tak 1mm vůli. Čep má přesazení tvarované tak, aby vybrání na vnitřní straně klece dovolilo klec při nasazování naklopit, a tím získat přesazení tipuju tak 1,5mm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 23:27 | Nahoru | #85

Anti píše: kerut> vilemx se ptal,tak jsem psal o svém stroji

BrumlaRT:Dvanáctinásobek?Vyměnit původní bandasku za dvojnásobnou bandasku?Je to cca 8 litrů...To je jak s tou metrovou hadicí v sání...


Je to tak, 120 roura dlouhá 700 , jen jsem opomenul, že se těch 8 litrů ponižuje o objem kolena. To se pak volí dle mašiny, jak to výhledově pasuje. Krátký a baculka, nebo metrový doutník.

1 reakcí na tento příspěvek Rozumí někdo ložiskům?

25.1.2018 v 23:49 | Nahoru | #86
jj ty valecky/jehlice jsou v kleci s nejakou dostatecnou vuli, takze tam to urcite nasadi, ..to spis ven bych to nechtel dostavat
..jinak osobne se mi to vubec nelibi, byť je rameno presazeni fakt male, (a pro slisovani nejspis bude na vnejsi strane cepu nejaka znacka pro sesazeni do spravne pozice) tak i tak je to v tom lisovanym spoji dalsi sila (sila jineho smeru-tangencialni) navic

(reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

26.1.2018 v 06:37 | Nahoru | #87
kerut> Víš co znamená že tobě se to nelíbí Výrobce zřejmě ví co dělá...

Rozumí někdo ložiskům?

26.1.2018 v 08:00 | Nahoru | #88
ono tam zas až tak velké síly nejsou,celé je to o otáčkách a setrvačnosti,výbuch v motoru je jen takový silnější pšouk.......

(reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

26.1.2018 v 09:17 | Nahoru | #89

BrumlaRT píše: Je to tak, 120 roura dlouhá 700 , jen jsem opomenul, že se těch 8 litrů ponižuje o objem kolena. To se pak volí dle mašiny, jak to výhledově pasuje. Krátký a baculka, nebo metrový doutník.


Tohle tvrzení bys tady měl nějakým způsobem doložit a vysvětlit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozumí někdo ložiskům?

26.1.2018 v 10:07 | Nahoru | #90

BrumlaRT píše: Jestli to chceš posadit dolů, tak zvýšený zdvihl. Do vrtání bych nehrabal. Potřebuješ se dostat blíže k nadčtvercovému motoru. Komprese by se měla zdvihnout o 1.6.
Koleno výfuku průměru otvoru výstupu z válce o délce min.300 mm, dále první komora o průměru minimálně D vstupu +50% a délce, aby obsah tvořil 12x obsah válce, 2x přepážka po 100mm se 4x otvory D15,přesazený proti sobě, nakonec koncovka délky 200 mm a D 25.


A tady, co tě opravňuje tvrdit, že prodloužením zdvihu se nějak změní charakteristika motoru? Ta je totiž daná časováním rozvodu, sacím a výfukovým potrubím. Kinematika klikového mechanismu na to nemůže mít vliv. Tvar spalovacího prostoru ovlivňuje tepelnou účinnost, která je nejlepší při poměru vrtání/zdvih cca 0,9, ovšem bez vlivu na charakteristiku motoru. Setrvačné hmoty neovlivňují výkon ve stabilním režimu, pouze je nutné jim dodat energii (výkon x čas), kterou akumulují. Změnou zdvihu se na velikosti setrvačných hmot nemusí nic měnt, v tomto případě ani vývažek. Mechanické ztráty v ložiskách a ztráty ve ventilaci klikové skříně jsou samozřejmě ovlivněny velikostí a uspořádáním klikového mechanismu, to ovšem nemá nic společného s průběhem výkonu v závislosti na otáčkách.

Naposledy editováno 26.01.2018 10:08:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist