Téma: Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?
Zdravím všechny. Myslíte, že stojí za to dát do předních vidlic tlumičák od Oehlins ? Je fakt lepší? A jakej tlumičovej olej 10W je červenej? Díky za rady

Naposledy editováno 08.01.2018 17:33:47
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

1.1.2018 v 13:32 | Nahoru | #1
Kvalitativne je to top. Servisak mi rika, nebudu ti tam lit nic jinyho, pak bych si za svoji praci nestal.

Co se tyce vizkozit, tak velky pozor neni 10w jako 10w https://transmoto.c...e-oil-weights-table/

Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

1.1.2018 v 13:33 | Nahoru | #2
Olej Yacco 10w nebo Motorex 7.5W jsou červený, a mají stejnou specifikaci jako olej Showa SS-8W

2 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

1.1.2018 v 13:52 | Nahoru | #3
Nekde tu bylo vlakno kde nekdo psal, ze si nechal delat rozbor a ze ohlins a motorex je to same, ze si to jeden z nich (asi ohlins) jen přebaluje. Me se tomu moc nechce věřit, ale argument pro to zadny nemam. Jeden známy kdysi oleje porovnával z hlediska tření - měřil tzv "odtrh" u vidlice, pri jak velke sile se začne pohybovat - a nejmenší byl u ohlins oleje, pak motorex. U horských kol je tohle nejdůležitější parametr, u motorek muzou byt podstatnější jine. Kazdopadne ohlins olej dobre "maže" - jestli ma smysl dat za nej ty penize, těžko rict

Naposledy editováno 01.01.2018 13:52:59

Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

1.1.2018 v 14:13 | Nahoru | #4
Díky za postřehy. Nejradši bych tam dal originál Showa (Pro Honda suspension fluid SS-8), protože sem ho teď vylejval a vypadal po 50 tisících km fakt docela dobře, ale na to dát ho tam zpátky zase ne (v jedný vidlici byl skoro jak novej a ve druhý zašedlej).

1 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

1.1.2018 v 14:33 | Nahoru | #5
Bandit má taky předepsaný SS - 8 a tomu odpovídá Yacco 10w nebo Motorex 7.5W

Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

1.1.2018 v 15:52 | Nahoru | #6
Červený je ještě Elf 10W, zrovna používám, ale zdá se mi moc tuhý, zkusím Motul 7,5W... Stejně poznám ho.no

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

1.1.2018 v 18:25 | Nahoru | #7

assassin píše: Me se tomu moc nechce věřit...


no ja bych se tomu zas tolik nedivil, namichat do nejaky ty svoji finalni podoby to asi problem neni, jasny, ale minimlne zaklady pro ty oleje (a nejen tlumicovy) a ruzna ta aditiva budou v mnoha pripadechs velkou pravdepodobnosti od jednoho vetsiho zdroje/vyrobce polotovaru ..a i kdyz netusim jak to maji u ohlinsu, predpokladam ze vlastni rafinerii nemaji a je pro ne z hlediska kvality urcite lepsi nechat ty "vlastni oleje" namichat od nekoho dalsiho a jen kontrolovat pozadovany parametry

Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

1.1.2018 v 19:43 | Nahoru | #8
kupoval jsem Oehlins do exc ,o proti motorexu,který je červený(Oehlins bílý),taky jinak voní,takže stejné podle mně nejsou.

na kolik je lepší nejsem schopný objektivně posoudit.

zkoušel jsem motorex,oehlins,original(asi WP) a příjde mi to +- stejné.

Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

1.1.2018 v 19:53 | Nahoru | #9
Já jsem jen slyšel, že do Öhlins tlumičů se má dávat pouze jejich olej, jinak nefungují ideálně. Takže nešetřit.

Naposledy editováno 01.01.2018 20:47:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

1.1.2018 v 20:27 | Nahoru | #10

Uni33 píše: Bandit má taky předepsaný SS - 8 a tomu odpovídá Yacco 10w nebo Motorex 7.5W


Když se ale podívám do tý tabulky transmoto, tak Motorex 7.5W nemá stejnou specifikaci jako SS-8.

Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

1.1.2018 v 20:44 | Nahoru | #11
Mike 70.
Koukni se přímo na technické listy na stránkách Motorexu, přímo jsem koukal na stránky výrobců, a na technické listy, Motorex 7.5W se malinko liší než SS-8 ale nepatrně, a nejpřesnější vychází Yacco 10w, a nebo si ho namíchat z 7.5W a 5w od Motorexu a máš přesnou specifikaci, když se bavíme o jednotce cst 40°C

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 07:18 | Nahoru | #12
Mike70> Jeste se mrkni na Silkolene, ty nejsou spatny. Ale uprime, vidle ti pri idealnim stavu vydrzi min 20K km do dalsiho servisniho intervalu. Ma tedy smysl usetrit cca 300,- a zpokojit se s necim horsim?

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 09:40 | Nahoru | #13

MaraVFR píše: Mike70> Jeste se mrkni na Silkolene, ty nejsou spatny. Ale uprime, vidle ti pri idealnim stavu vydrzi min 20K km do dalsiho servisniho intervalu. Ma tedy smysl usetrit cca 300,- a zpokojit se s necim horsim?


Podle toho jak jsem koukal, tak Silkolene PRO RSF 7,5 WT mi vychází nejblíž originálu. Bohužel mně jedna litrovka stačit nebude, do každý vidle se dává asi 545 ml.
PS: Teď jsem zjistil, že je to pro závodní moto a prej rychle degraduje, takže nakonec beru MOTUL FORK OIL Expert 10W, kterej je podle týhle tabulky a výpočtovýho vzorce nejblíž originálu...

Naposledy editováno 02.01.2018 12:20:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 11:22 | Nahoru | #14

MaraVFR píše: Mike70> Jeste se mrkni na Silkolene, ty nejsou spatny. Ale uprime, vidle ti pri idealnim stavu vydrzi min 20K km do dalsiho servisniho intervalu. Ma tedy smysl usetrit cca 300,- a zpokojit se s necim horsim?



A není lepší ho častěji měnit, i za cenu, že tam nebude to úplně top?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 12:21 | Nahoru | #15

Krejza píše: A není lepší ho častěji měnit, i za cenu, že tam nebude to úplně top?



A koho by bavilo každý dva až tři roky vyndavat vidlice a rozebírat to?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 15:42 | Nahoru | #16

Mike70 píše: A koho by bavilo každý dva až tři roky vyndavat vidlice a rozebírat to?



U cestovní co dva roky, závodní jednou dvakrát ročně. Jenom vyměnit olej není zase kdovíjak strašná práce. Spíš je to jen strašák.
Nejkvalitnější olej stejně po určité době/nájezdu změní vlastnosti. Otázkou tedy je, má smysl nechávat ho tam dlouho?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 16:54 | Nahoru | #17

Krejza píše: U cestovní co dva roky, závodní jednou dvakrát ročně. Jenom vyměnit olej není zase kdovíjak strašná práce. Spíš je to jen strašák.
Nejkvalitnější olej stejně po určité době/nájezdu změní vlastnosti. Otázkou tedy je, má smysl nechávat ho tam dlouho?


No třeba moje vidle nejdou vypustit spodem, takze je musim vyndat, a to znamená sundat třmeny, kolo, řídítka... A pak je rozdělat a zase složit vše zpět. Je to práce na dva dny, proto bych měl radši olej na deset let. Ten co tam byl vypadal po 50 tisících docela dobře , žádná kaše jen mírně zakalení.
PS: Teda ani mi tak nevadí ten čas tím strávenej, ale mám v háji kolena a už mě to zmáhá

Naposledy editováno 02.01.2018 16:59:37

1 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 16:59 | Nahoru | #18
Deset let, to už je trošku extrém...Co jsem viděl manuály, tak většina měla výměnu doporučenou po dvou letech.

Naposledy editováno 02.01.2018 17:02:57

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 17:36 | Nahoru | #19

BlackSabbath píše: Deset let, to už je trošku extrém...Co jsem viděl manuály, tak většina měla výměnu doporučenou po dvou letech.


Servisní manuál k VFR v tomhle mlčí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 18:33 | Nahoru | #20

Mike70 píše: No třeba moje vidle nejdou vypustit spodem, takze je musim vyndat, a to znamená sundat třmeny, kolo, řídítka... A pak je rozdělat a zase složit vše zpět. Je to práce na dva dny, proto bych měl radši olej na deset let. Ten co tam byl vypadal po 50 tisících docela dobře , žádná kaše jen mírně zakalení.
PS: Teda ani mi tak nevadí ten čas tím strávenej, ale mám v háji kolena a už mě to zmáhá



Práce je tak na dvě hodiny, ne dny
Když děláš často, kolikrát stačí jen vylít starý, nechat vykapat, co jde a zase složit. Nemusí mít vypouštění spodem.
Hlavní problém mít tam olej dlouho je jeho ztráta udržet si rozumné vlastnosti. Čím starší, tím hustější studený a tím řidší teplý.

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 18:39 | Nahoru | #21

assassin píše: Nekde tu bylo vlakno kde nekdo psal, ze si nechal delat rozbor a ze ohlins a motorex je to same, ze si to jeden z nich (asi ohlins) jen přebaluje. Me se tomu moc nechce věřit, ale argument pro to zadny nemam. Jeden známy kdysi oleje porovnával z hlediska tření - měřil tzv "odtrh" u vidlice, pri jak velke sile se začne pohybovat - a nejmenší byl u ohlins oleje, pak motorex. U horských kol je tohle nejdůležitější parametr, u motorek muzou byt podstatnější jine. Kazdopadne ohlins olej dobre "maže" - jestli ma smysl dat za nej ty penize, těžko rict



Možná tak u motocrosoveho olej, ale olej na silniční tlumiče má jinou vyskozitu než standartní oleje. Je mimo řadu klasických 5w 10w 15w

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 18:44 | Nahoru | #22

Krejza píše: Práce je tak na dvě hodiny, ne dny
Když děláš často, kolikrát stačí jen vylít starý, nechat vykapat, co jde a zase složit. Nemusí mít vypouštění spodem.
Hlavní problém mít tam olej dlouho je jeho ztráta udržet si rozumné vlastnosti. Čím starší, tím hustější studený a tím řidší teplý.


Dvě hodiny jo? Tak to ani náhodou... To počítáš ale jen výměnu oleje u tlumičů co už máš venku z motorky.

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 18:55 | Nahoru | #23

Mike70 píše: Dvě hodiny jo? Tak to ani náhodou... To počítáš ale jen výměnu oleje u tlumičů co už máš venku z motorky.



No sundat kolo, brzdice, povolit ty nesmysly nahore a vytahnout trubky - zrucnej mechanik co tu motorku zná to myslim v radu hodin da. Jsou tady experti co do druhyho dne prehodi motor z jedny moto do druhy - treba Yoshboy :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 19:50 | Nahoru | #24
Mike70: Když máš dobrý zvedák, elektrický vercajk a praxi, tak to za dvě hodiny fakt stihneš. Já už to zvládám za hodinu, ale rozebírám vidlici přímo v motorce, bez demontáže ramen ven.

Ale bylo by zajímavé znát normohodiny značkových servisů. U některých úkonů mi hlava nebere, jak se to dá za předepsaný čas stihnout, ale fakt to jde (zkušenost s autem).

Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 20:01 | Nahoru | #25
Do dvou max. tří hodin se to zvládnout dá i s pauzama na cígo či obídek... Když je vybavení tak i kratší dobu. Offlineovi jsem ze dvou zbořenin složil za dva dny jedno RSV a Jindřejovi, když nepočítám čekačku na díly Corsaro z deseti krabic za 24 hodin... Tam byl hlavně problém vyznat se v it. manuálu

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 20:07 | Nahoru | #26

1100Virago píše: Mike70: Když máš dobrý zvedák, elektrický vercajk a praxi, tak to za dvě hodiny fakt stihneš. Já už to zvládám za hodinu, ale rozebírám vidlici přímo v motorce, bez demontáže ramen ven.

Ale bylo by zajímavé znát normohodiny značkových servisů. U některých úkonů mi hlava nebere, jak se to dá za předepsaný čas stihnout, ale fakt to jde (zkušenost s autem).

Normohodiny jsou někdy dost našponovaný, ale s origo přípravky a dobrým vybavením to je stihnutelný i někdy s časovou rezervou, sranda začíná, když se třeba strhne závit u zarostlého šroubu nebo se zrezlej šroub zlomí, či je auto shnilý, v tu chvíli jsou normohodiny v prdeli

Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 22:14 | Nahoru | #27
Sranda je když si takto normohodinovou praci odvezeš domů a máš z toho dodo. Znám to z vlastní zkušenosti... Já ale dělám bez zvedáku a ve stodole. Zbytek pak doma v obýváku

1 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 22:47 | Nahoru | #28
Do své VFR 01 dávám Motorex , koupím flašu 10W a 15W, smíchám a plním. SS-8 co jsem vyčetl odpovídá 10w, ale podle mých zkušeností je potřeba předek na VFR přitvrdit, pružiny mám na posledním zářezu.Při origo nastavení a oleji 10w předek nestíhal.

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 23:18 | Nahoru | #29

Mike70 píše: Dvě hodiny jo? Tak to ani náhodou... To počítáš ale jen výměnu oleje u tlumičů co už máš venku z motorky.



Co je tak těžkého a časově náročného na tom, že sundám brzdiče, kolo, blatník a vyndám nohy vidlice?

Centrál u některých motorek, to chápu, že to bude na delší dobu, ale předek je za pár minut dole

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

2.1.2018 v 23:23 | Nahoru | #30

1100Virago píše: U některých úkonů mi hlava nebere, jak se to dá za předepsaný čas stihnout, ale fakt to jde (zkušenost s autem).



Praxe. Když se pokusím o svíčkovou nebo jsem pekl cukroví, tak to bude trvat pár hodin. Pohlreich Ti ji uvaří za pár minut i se zavřenýma očima.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přestaly se mi ukazovat hodnoty na ... Honda VFR 800 milan528 4 Včera v 20:16 dtr
VFR 800 VTEC, za jízdy chcípá, prob... Honda VFR 800 Stratocaster2 17 14.8.2018 v 23:42 INTRUDER666
Sundani airboxu Honda VFR 800 prochybike 11 2.8.2018 v 22:41 prochybike
VFR 800 Fi výpadky výkonu Honda VFR 800 JaraXRS 13 11.7.2018 v 10:48 Gahan37
Jaký koupit momentový klíč? [1, 2, 3] Honda VFR 800 Midnightmare 66 3.7.2018 v 00:00 V_i_c_i


TOPlist