paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Proč nedavat pionyra do servisu
2.12.2017 v 17:24
Chtěl bych se s vámi podělit o příhodu mého kamaráda. Začal o to tak že mi napsal sms jestli nevím jak spravit řazení,po krátkém vysvětlování mi odpověděl že to dá do servisu . Jelikož bydlí daleko. Po zhruba půlroce přijeli na chatu a ptám se jak dopadl pincek . No nadával že ho to vyšlo na 8000 a pionyr stejně nejede .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 13:29 | Nahoru | #1

vybouřená_mrkev píše: axs> A čím bude namáhaná ta západka, když napnutá bude ta druhá strana rozvoďáku, kdežto strana s napínákem bude volná? (Uvažuju variantu předek z kopce, zařazená jednička nebo předek do kopce, zařazená zpátečka)



Tak to je jasny, ze na tom retezu nelezi vaha auta - pohyb brzdi "odpor" pistu, ne vacka... Tzn si myslim, ze je to "nestandardne" namahane prave pri snaze tocit motorem obracene a hlavne v pripade dlouhodobeho stani.
Kazdopadne - prijde mi rozumny zatezovat nejakou "stalou" silou zarizeni ktere je primo na kole (parkovaci brzda) - nez treba celou pohonnou soustavu, navic ty brzdy byvaji snadno a levneji servisovatelne.

Btw - to ze to zatizeni pri parkovani neni vetsi nez pri behu motoru - to ti nikdo rozporovat nebude, ale preci jen, pri tom stani je lepsi, kdyz ty soucasti nejsou zatezovane jako pri behu motoru :)

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 13:55 | Nahoru | #2
assassin> Jasně, to všechno chápu a souhlasím s tím. Stejně tak, že pohyb auta brzdí odpor po zpřevodování, protože při parkování jdou síly obráceně, tzn. motor je roztáčen koly a zpřevodování na jedničku nebo zpátečku je tak obráceně, tzn. do rychla. Jen se snažím dobrat toho, co tu někteří diskutující obhajují, tzn. co přesně vadí tomu napínáku. Snaha točit motorem obráceně (tzn. kola roztáčejí motor, ale klika má snahu se točit správným směrem) platí jen ve smyslu kola->převodovka->spojka->klika->písty, ale rozvoďáku (a potažmo i napínáku) je jedno, jestli s ním klika točí díky nastartovanému motoru nebo gravitaci při parkování. Napínák je pod nezatíženou stranou rozvoďáku i v momentě, kdy je snaha protočit motorem od kol - a znova zdůrazňuju, že to platí jen při správném smyslu otáčení klikovky, tzn. při parkování předkem nahoru+ zpátečka nebo při parkování předkem dolů+jednička.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 05 a 20 Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05 Dony69 13 13.6.2024 v 11:04 HonzaH08
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr Mety21 7 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 2 27.4.2024 v 17:22 Frantas


TOPlist