1 reakcí na tento příspěvek Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982
Pokud máš pocit, že to"není ono", tak zkus 10w-40 a uvidíš ...
Jsem přesvědčenej, že to tím ale není .Ty oleje se po zahřátí chovají(co se týká viskozity) v podstatě stejně...
Na tom, že bys mohl "ulehčit" volnoběžce by ale něco být mohlo! Při studeném startu musí startér překonat větší odpor oleje s vyšší viskozitou.
Při použití 10W oleje bys mohl pozorovat vyšší spotřebu oleje.Kompromisem by mohl být 15w olej
Do kardanu bych dal olej pro hypoidní soukolí převodovek(předepsanej samozřejmě není, protože v té době ještě neexistoval).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982
Na životnost volnoběžky má viskozita oleje pramalý vliv. Nějaký tam bude, ale v řádu statistické chyby.
Do kardanu nalij 80W nebo 80W90 API GL-4 , GL-5 nebo GL-6 (hypoidní). Oba v době výroby existovaly a jsou zmiňované v manuálu.
1 reakcí na tento příspěvek Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982
fatman píše: V roce 82 hypoidní oleje ??
Když uměli vyrobit hypoidní soukolí, museli ho umět mazat, nemyslíš? Hypoidní oleje jsou mnohem starší.
Tady je manuál na první XV750 z roku 1980:
a hypoidní olej je tam zcela zjevně uvedený:
DominikHuska: Můžeš tam nalít cokoli od viskozity 10W30 pro studené klima po 20W50 pro horké. S oleji s nižším viskozitním indexem to bude snáze startovat v chladu a motor se začne dříve mazat, v horku bude víc slyšet nepříjemné drnčení kovových součástí a spotřeba oleje může být vyšší. Vyšší viskozitní index to utlumí, sníží spotřebu oleje ale klade větší odpor, může lehce narůst spotřeba paliva a bude častěji svítit hladinová kontrolka mazání, protože olej déle ulpívá na stěnách a pomaleji stéká dolů do motorové skříně. Minerál nebo syntetiku neřeš, dneska má prakticky každý olej minerální základ se syntetickými přísadami a tyhle výrazy jsou čistě marketingová záležitost.
Naposledy editováno 22.11.2017 13:38:43
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivový kohoutek Yamaha XV 750 Virago, Yamaha XV 750 SE | sakrafarka | 11 | 20.4.2021 v 21:29 Drakl |
Virago 750 CDI jednotky - čím se li... Yamaha XV 750 Virago, Yamaha XV 750 SE | Mojzisak | 1 | 15.4.2021 v 20:56 combust |
Yamaha xv 750 5G5 1982 tlak v tlumi... Yamaha XV 750 SE | Hroch | 5 | 3.6.2020 v 21:45 Hroch |
Yamaha xv 750 5G5 1982 tlak v tlumi... Yamaha XV 750 SE | Hroch | 1 | 25.5.2020 v 07:41 Hroch |
Dušové / bezdušové pneu na Yamahu X... Yamaha XV 750 SE | DominikHuska | 4 | 5.4.2018 v 08:17 badyXV |