globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982
21.11.2017 v 23:30
Ahoj všichni, už nějakou dobu laboruji a zjištuji, jaký olej - motorový + do kardanu lít do Yamaha XV 750 SE (special edition) z roku 1982, najeto 55 tis. km. Otec má Virago 750 rok 1993 a dal tam Belray pro V-čka 20w50 minerál a nezdá se mi to jako nejlepší volba - řazení je tvrdé. Potřebuji nečo osvědčeného skrz volnoběžku startéru. Bylo mi řečeno že nesprávným olejem se moc unavuje a pak tím dříve odchází. Díky za každé info ;)

Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982

22.11.2017 v 01:35 | Nahoru | #1
Na Yamaze XZ 550 r.v. 1982 s kardanem mám také olej 20 W 50 a vše je v pořádku. Jestli ta motorka příliš blbě řadí, spíš bych se zaměřil na seřízení spojky. Jinak řazení s kardanem je vždy trochu tvrdší, než u řetězu, ale jen u jedničky, u ostatních kvaltů by to mělo jít naprosto hladce. Olej by měl řazení ovlivňovat jen nepatrně, většinu problémů se řazením způsobuje špatně nastavená spojka.

Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982

22.11.2017 v 01:45 | Nahoru | #2
OK, díky za postřeh.. s tou 20w50 mi bylo řečeno že motoru celkem uškodím že je hustej moc.. manuál píše 10w30 nebo 20w40 což mi taky bylo spíše zavrhnuto.. doporučoval mi pán 15w50..

Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982

22.11.2017 v 03:17 | Nahoru | #3
Čau někteří dávají 10w40 a jiní dávají 20w50 a je to v poho.Ja 15let dávám 10w40 a motorka jezdi

1 reakcí na tento příspěvek Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982

22.11.2017 v 06:28 | Nahoru | #4
U vzduchem chlazených Vček se dává 20w-40, nebo 20w-50(větší tepelné zatížení), kvůli větším vůlím ...
Pokud máš pocit, že to"není ono", tak zkus 10w-40 a uvidíš ...
Jsem přesvědčenej, že to tím ale není .Ty oleje se po zahřátí chovají(co se týká viskozity) v podstatě stejně...
Na tom, že bys mohl "ulehčit" volnoběžce by ale něco být mohlo! Při studeném startu musí startér překonat větší odpor oleje s vyšší viskozitou.
Při použití 10W oleje bys mohl pozorovat vyšší spotřebu oleje.Kompromisem by mohl být 15w olej
Do kardanu bych dal olej pro hypoidní soukolí převodovek(předepsanej samozřejmě není, protože v té době ještě neexistoval).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982

22.11.2017 v 08:56 | Nahoru | #5
DominikHuska: Tvrdé řazení je opravdu spíše unášející spojkou (což ale může být způsobeno tím "hustším" olejem a mělo by se to zlepšit seřízením).

Na životnost volnoběžky má viskozita oleje pramalý vliv. Nějaký tam bude, ale v řádu statistické chyby.

Do kardanu nalij 80W nebo 80W90 API GL-4 , GL-5 nebo GL-6 (hypoidní). Oba v době výroby existovaly a jsou zmiňované v manuálu.

1 reakcí na tento příspěvek Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982

22.11.2017 v 11:39 | Nahoru | #6
Dobře kardan je jasnej.. a těch 15w50 bude myslíte v poho? Asi zkusím a uvidím.. každopádně bych se držel minerálního max. polo syntetiku plnou asi nedávat ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982

22.11.2017 v 12:17 | Nahoru | #7
1100Virago> V roce 82 hypoidní oleje ??

(reakce na) Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982

22.11.2017 v 12:18 | Nahoru | #8
DominikHuska> Minerální...Já bych zůstal u 20W-50 ...

Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982

22.11.2017 v 13:04 | Nahoru | #9
CB550 rok 78 20W-50 a to s ní jezdím závody. Konkrétně tento Castrol Act-evo 4T 20W-50.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982

22.11.2017 v 13:37 | Nahoru | #10

fatman píše: V roce 82 hypoidní oleje ??


Když uměli vyrobit hypoidní soukolí, museli ho umět mazat, nemyslíš? Hypoidní oleje jsou mnohem starší.
Tady je manuál na první XV750 z roku 1980:



a hypoidní olej je tam zcela zjevně uvedený:



DominikHuska: Můžeš tam nalít cokoli od viskozity 10W30 pro studené klima po 20W50 pro horké. S oleji s nižším viskozitním indexem to bude snáze startovat v chladu a motor se začne dříve mazat, v horku bude víc slyšet nepříjemné drnčení kovových součástí a spotřeba oleje může být vyšší. Vyšší viskozitní index to utlumí, sníží spotřebu oleje ale klade větší odpor, může lehce narůst spotřeba paliva a bude častěji svítit hladinová kontrolka mazání, protože olej déle ulpívá na stěnách a pomaleji stéká dolů do motorové skříně. Minerál nebo syntetiku neřeš, dneska má prakticky každý olej minerální základ se syntetickými přísadami a tyhle výrazy jsou čistě marketingová záležitost.

Naposledy editováno 22.11.2017 13:38:43

(reakce na) Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982

22.11.2017 v 21:21 | Nahoru | #11
1100Virago> ...

(reakce na) Motorový + kardan olej - yamaha XV 750 SE 1982

23.11.2017 v 06:52 | Nahoru | #12
1100Virago>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Palivový kohoutek Yamaha XV 750 Virago, Yamaha XV 750 SE sakrafarka 11 20.4.2021 v 21:29 Drakl
Virago 750 CDI jednotky - čím se li... Yamaha XV 750 Virago, Yamaha XV 750 SE Mojzisak 1 15.4.2021 v 20:56 combust
Yamaha xv 750 5G5 1982 tlak v tlumi... Yamaha XV 750 SE Hroch 5 3.6.2020 v 21:45 Hroch
Yamaha xv 750 5G5 1982 tlak v tlumi... Yamaha XV 750 SE Hroch 1 25.5.2020 v 07:41 Hroch
Dušové / bezdušové pneu na Yamahu X... Yamaha XV 750 SE DominikHuska 4 5.4.2018 v 08:17 badyXV


TOPlist