globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 350/638 kolečko primárního řetězu vs.karter
zdravím,
prosím o radu. na mé jawě 350/638 jsem dělal GO motoru, ložiska , vydličky atd... a pri smontování a nandání primárního kolečka na kliku a utažení matkou , kolečko dosedlo na kartér a nelze otočit klikou. poradí někdo kde jsem udelal chybu? domnívám se že kdyby to bylo špatně zalisovany tak bych nehnul klikou? jsem v kocích. díky za rady

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350/638 kolečko primárního řetězu vs.karter

31.10.2017 v 19:07 | Nahoru | #1
Sofía> na klikovou jsem raději nesahal vůbec. Jen jsem vyměnil všech 6 ložisek v blocích , vydlicky a gufera . Docela jsem se indivil že šla ven jak po másle . Budu rád když se mi podíváš a premeříš. Jde mi hlavně ó to že jsem cuchnul ke 4 taktu tak chci 350 prodat a nechci prodat stroj kterej není vporadku.a právě na občasný kochacky chci casem složit 250/592 . A ty jen prodáváš díly nebo děláš i repase kliky ?

Naposledy editováno 31.10.2017 21:00:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350/638 kolečko primárního řetězu vs.karter

1.11.2017 v 07:41 | Nahoru | #2

Marty86 píše: Sofía> na klikovou jsem raději nesahal vůbec. Jen jsem vyměnil všech 6 ložisek v blocích , vydlicky a gufera . Docela jsem se indivil že šla ven jak po másle . Budu rád když se mi podíváš a premeříš. Jde mi hlavně ó to že jsem cuchnul ke 4 taktu tak chci 350 prodat a nechci prodat stroj kterej není vporadku.a právě na občasný kochacky chci casem složit 250/592 . A ty jen prodáváš díly nebo děláš i repase kliky ?



V to m případě nechápu proč jsi psal že jsi dělal GO motoru.GO totiž znamená že jsi vyměnil nebo 100%ně zrepasoval VŠECHNY díly.Na a to je příklad spousty inzerátů
"motor po GO" tak si to pak kupte... Chudák čtyřtakt.....

(reakce na) jawa 350/638 kolečko primárního řetězu vs.karter

1.11.2017 v 09:48 | Nahoru | #3

Marty86 píše: Sofía> na klikovou jsem raději nesahal vůbec. Jen jsem vyměnil všech 6 ložisek v blocích , vydlicky a gufera . Docela jsem se indivil že šla ven jak po másle . Budu rád když se mi podíváš a premeříš. Jde mi hlavně ó to že jsem cuchnul ke 4 taktu tak chci 350 prodat a nechci prodat stroj kterej není vporadku.a právě na občasný kochacky chci casem složit 250/592 . A ty jen prodáváš díly nebo děláš i repase kliky ?



Díly neprodávám a kliky také nedělám , jen mam nějaké jisté zásoby dílů na tyto motorky ze svého bouřlivého mládí a hodně jsem se těchto motorek tehdy nadělal . dneska to nezvládnu, ale zítra bych mohl zkusit pohledat nějakou kliku.

Jinak Tě asi zklamu, protože vyměnit ložiska v blocích kromě případně poničeného pod sekundárním kolečkem je celkem na prd, protože ty původní socíkový (zvláště v převodovce) vydrží dost (na klice je to horší), ale tyhle motory trpí na střed klikovky (malou nakolopitelnost ložisek u poměrně měkké kliky... starší verze s jedním ložiskem jsou na tom o něco lépe).
Dále je třeba upozornit, že na klice musíš mít ložiska s větší vůlí, tj. označené "C3"... taky častá chyba, se kterou jsem se setkal.

Když už jsem to nakousl, tak pokud budeš mít horší ložisko pod sekundárem a hodně utáhneš řetěz, tak prohneš hlavní hřídel převodovky (na to Jawa trpí).

Dále pokud kikovka jde vyjmout rukou, tak je to velký problém. Za prvně musí držet v ložisku a pravda že jsem občas potkal i kliky, protočené právě pod ložiskem. Za druhé hlavně musí držet v karterech to čelo a ten labyrint v něm musí být dobrý (většinou když se rozsype jedno střední ložisko, klika začne mít větší výchylky a nakope ten labyrint). Tato těsnost mezi pravou a levou klikovou komorou je velmi důležitá kvůli nezávislosti vyplachování obou válců a pokud toto nedrží, tak ten motor špatně startuje, špatně jede v malých a občas taky nejede vůbec .

Jinak si myslím, že tímto způsobem tomu sice asi neškodíš, ale taky neprospíváš. Jawí motor je udělanej tak, že když u něj rozhodíš spodek, většinou musíš udělat všechno... tedy kliku (komplet ložiska i uprostřed, ojnice možná), zkontrolovat ostatní ložiska, pokontrolovat přímost a axiální vůli tyčky řazení, pokontrolovat a případně vyměnit řadicí vidličky, hodně trpí řadící kulisa a prožiny v ní, které uvádí řadičku do střední polohy (od řadících kamenů to bývá vyběhlé a je tedy třeba kulisu vyměnit), sem tam trpí spojkový koš buď na ozubení, nebo na vlastní koš, případně občas upadne ten konec u ségrovky startovacího kola a poskáče to náhon tachometru no a to je snad vše . Jawa v tomto byla velmi pokroková, protože dokázala nastavit životnost tak, že se to po nějaké době rozsypalo celé a bylo to při jedné demontáži potřeba udělat vše... což není vůbec špatná myšlenka, jen by to nemuselo být tak často .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist