prosím o radu. na mé jawě 350/638 jsem dělal GO motoru, ložiska , vydličky atd... a pri smontování a nandání primárního kolečka na kliku a utažení matkou , kolečko dosedlo na kartér a nelze otočit klikou. poradí někdo kde jsem udelal chybu? domnívám se že kdyby to bylo špatně zalisovany tak bych nehnul klikou? jsem v kocích. díky za rady
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350/638 kolečko primárního řetězu vs.karter
Naposledy editováno 31.10.2017 21:00:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350/638 kolečko primárního řetězu vs.karter
Marty86 píše: Sofía> na klikovou jsem raději nesahal vůbec. Jen jsem vyměnil všech 6 ložisek v blocích , vydlicky a gufera . Docela jsem se indivil že šla ven jak po másle . Budu rád když se mi podíváš a premeříš. Jde mi hlavně ó to že jsem cuchnul ke 4 taktu tak chci 350 prodat a nechci prodat stroj kterej není vporadku.a právě na občasný kochacky chci casem složit 250/592 . A ty jen prodáváš díly nebo děláš i repase kliky ?
V to m případě nechápu proč jsi psal že jsi dělal GO motoru.GO totiž znamená že jsi vyměnil nebo 100%ně zrepasoval VŠECHNY díly.Na a to je příklad spousty inzerátů
"motor po GO" tak si to pak kupte... Chudák čtyřtakt.....
Marty86 píše: Sofía> na klikovou jsem raději nesahal vůbec. Jen jsem vyměnil všech 6 ložisek v blocích , vydlicky a gufera . Docela jsem se indivil že šla ven jak po másle . Budu rád když se mi podíváš a premeříš. Jde mi hlavně ó to že jsem cuchnul ke 4 taktu tak chci 350 prodat a nechci prodat stroj kterej není vporadku.a právě na občasný kochacky chci casem složit 250/592 . A ty jen prodáváš díly nebo děláš i repase kliky ?
Díly neprodávám a kliky také nedělám , jen mam nějaké jisté zásoby dílů na tyto motorky ze svého bouřlivého mládí a hodně jsem se těchto motorek tehdy nadělal . dneska to nezvládnu, ale zítra bych mohl zkusit pohledat nějakou kliku.
Jinak Tě asi zklamu, protože vyměnit ložiska v blocích kromě případně poničeného pod sekundárním kolečkem je celkem na prd, protože ty původní socíkový (zvláště v převodovce) vydrží dost (na klice je to horší), ale tyhle motory trpí na střed klikovky (malou nakolopitelnost ložisek u poměrně měkké kliky... starší verze s jedním ložiskem jsou na tom o něco lépe).
Dále je třeba upozornit, že na klice musíš mít ložiska s větší vůlí, tj. označené "C3"... taky častá chyba, se kterou jsem se setkal.
Když už jsem to nakousl, tak pokud budeš mít horší ložisko pod sekundárem a hodně utáhneš řetěz, tak prohneš hlavní hřídel převodovky (na to Jawa trpí).
Dále pokud kikovka jde vyjmout rukou, tak je to velký problém. Za prvně musí držet v ložisku a pravda že jsem občas potkal i kliky, protočené právě pod ložiskem. Za druhé hlavně musí držet v karterech to čelo a ten labyrint v něm musí být dobrý (většinou když se rozsype jedno střední ložisko, klika začne mít větší výchylky a nakope ten labyrint). Tato těsnost mezi pravou a levou klikovou komorou je velmi důležitá kvůli nezávislosti vyplachování obou válců a pokud toto nedrží, tak ten motor špatně startuje, špatně jede v malých a občas taky nejede vůbec .
Jinak si myslím, že tímto způsobem tomu sice asi neškodíš, ale taky neprospíváš. Jawí motor je udělanej tak, že když u něj rozhodíš spodek, většinou musíš udělat všechno... tedy kliku (komplet ložiska i uprostřed, ojnice možná), zkontrolovat ostatní ložiska, pokontrolovat přímost a axiální vůli tyčky řazení, pokontrolovat a případně vyměnit řadicí vidličky, hodně trpí řadící kulisa a prožiny v ní, které uvádí řadičku do střední polohy (od řadících kamenů to bývá vyběhlé a je tedy třeba kulisu vyměnit), sem tam trpí spojkový koš buď na ozubení, nebo na vlastní koš, případně občas upadne ten konec u ségrovky startovacího kola a poskáče to náhon tachometru no a to je snad vše . Jawa v tomto byla velmi pokroková, protože dokázala nastavit životnost tak, že se to po nějaké době rozsypalo celé a bylo to při jedné demontáži potřeba udělat vše... což není vůbec špatná myšlenka, jen by to nemuselo být tak často .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 | hurikans | 8 | 4.5.2023 v 11:42 mito7 |