globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 350/638 kolečko primárního řetězu vs.karter
zdravím,
prosím o radu. na mé jawě 350/638 jsem dělal GO motoru, ložiska , vydličky atd... a pri smontování a nandání primárního kolečka na kliku a utažení matkou , kolečko dosedlo na kartér a nelze otočit klikou. poradí někdo kde jsem udelal chybu? domnívám se že kdyby to bylo špatně zalisovany tak bych nehnul klikou? jsem v kocích. díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/638 kolečko primárního řetězu vs.karter

31.10.2017 v 17:01 | Nahoru | #1
2) Pokud se klika vyndává z uložení kladivem tak je asi něco špatně Na druhou stranu zakladatel vlákna píše "jsem dělal GO motoru" no a přitom by to znamanalo že tam dal vadnou kliku....

Největším nepřítelem motorek jsou "zlaté české ručičky"

(reakce na) jawa 350/638 kolečko primárního řetězu vs.karter

31.10.2017 v 17:10 | Nahoru | #2
sekáčmagor>

Dle mých letitých zkušeností (a v mládí jsem nebyl jiný ) je to kolečko asi sundané tak, že někdo rozpůlil motor a pak bušil do konce klikovky tak dlouho, dokud se neposunula v ložisku tak, že se kolečko opřelo o karter a pak ještě dále, dokud z čepu neseskočilo. Nasvědčuje tomu ten příšernej otlak na nálitku. Navíc se tomu motoru někdo dosti mstil, protože ty kartery jsou zjevně odloubaný od toho, jak se někdo pokoušel to kolečko dostat dolů dvěma montpákaka nebo šroubovákama.

A ještě navíc, čep je pravděpodobně původní, protože v původní výrobě se pro ochranu závitu při tepelném zpracování používala měděná krytka a proto ten čep má tento měděný nádech. Dneska se tato metoda snad nikde nepoužívá a hlavně se dává výlučně čep oilmastrový s drážkou (bez drážky se již nedělá).

Dvě důležité věci:

1) Ten kužel v kolečku i na čepu před montáží odmastit.

2) Toto kolečko nasazuj s celým primárem a hlavně s řetězem, protože ten řetěz na to kolečko pak už nedostaneš, kvůli té dvojici nálitků v přední části karteru.

E: JInak tento motor je pro "amatéra" celkem záludná věc, protože při skládání se může pustit jehla na předloze (zvláště na té uzavřené straně), propadne do čela a ono to sice složit jde, ale předloha se přestane točit.
Nebo je třeba dávat pozor na to, jestli v karterech dobře drží čelo klikovky (uložení středních ložisek - úzké často bývá vytlučené), pak je tam třeba dát moderní plné, pístní čepy na jehlách jsou také lahůdka a často vídám písty a hlavy, na kterých je otisknutá jehla, která někomu propadla do klikové komory... atd.

Naposledy editováno 31.10.2017 17:17:15
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist