globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

21.4.2020 v 21:18 | Nahoru | #901
Kolik bere vidlák za vidle?

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.4.2020 v 19:09 | Nahoru | #902
foxdive>
SKF gufera a prachovky 2 sady = 1 780 Kč
> 349100961A tesneni Showa 2 ks = 58,00
> 01316-01 Ohlins olej 1,442ml = 1010 Kč
> GBS-025 Vodící pouzdro (pár) K-TECH = 442 Kč
> SBS-026 Kluzné pouzdro (pár) K-TECH = 477 Kč
> Berner cistic sprej 500ml 1 Ks = 140 Kč
> spotřební materiály 1 Ks = 120 Kč
>
> Repase přední vidlice = 2 500 Kč ( demontáž vidlice z motocyklu )
> Celkem = 6527 Kč vč. DPH

takhle mi to nacenil

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.4.2020 v 20:04 | Nahoru | #903
Tak to u nás dělá vidlák za 3600,bez vodicích a kluznych
Skf ale nedává, prej stojí za hovno teď poslední dobou, prý mají blbé brity

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.4.2020 v 20:56 | Nahoru | #904
foxdive> To ukáže čas, jestli stály za hovno.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.4.2020 v 20:59 | Nahoru | #905

foxdive píše: Tak to u nás dělá vidlák za 3600,bez vodicích a kluznych
Skf ale nedává, prej stojí za hovno teď poslední dobou, prý mají blbé brity



ja slysel, ze prej je SKF soucasna spicka

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.4.2020 v 21:08 | Nahoru | #906
Ty brdo, víš co, ja mu věřím, jezdí celý život zavodne, tlumiče dělá strašně dlouho, 2016 byl na dakaru jako servismen tlumicu ,takže když on mě řekne že to není uplne ok že zná lepší produkt tak nemám důvod mu nevěřit, sám jsem tam chtěl dát skf

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.4.2020 v 21:18 | Nahoru | #907
A kterej je ten lepsi produkt?

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.4.2020 v 21:19 | Nahoru | #908
foxdive> A co dává ?

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.4.2020 v 21:29 | Nahoru | #909
Říkal myslím nok že teď dává
Edit:neřekl že skf je špatný ale že vydrží teď míň, že nějak změnili teď konstrukci

Naposledy editováno 22.04.2020 21:31:37

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.4.2020 v 21:43 | Nahoru | #910
Hmm, zajímavé. Mě zase vidlák tvrdí, že nok (orig. pro Afru) je kvalitní, ale že s skf chodí vidle líp. Tak a teď si vyberte

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.4.2020 v 21:48 | Nahoru | #911

HondaOK píše: Hmm, zajímavé. Mě zase vidlák tvrdí, že nok (orig. pro Afru) je kvalitní, ale že s skf chodí vidle líp. Tak a teď si vyberte



Tak skf má hrozně nízko ten "bod utržení", tedy jak velkou sílou musíš působit, aby se to začalo hýbat. Odpor při pohybu je pak také velmi nízký. Jestli to při těchto vlastnostech vydrží kratší dobu, dává to smysl .

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.4.2020 v 21:54 | Nahoru | #912
Mr.dreamer: presne tak. Navic jsou ty skf 3barvy. Aftermarket a pak dve OEM a zrovna jedna ta oem mela problem s tim barvivem.
Ale moje info je z konce roku 2018 kdy jsem byl na školení. Aktualne o zadnem problemu od kamaráda co se specializuje na tlumice nevim. Sam dávám ktech-nok kvuli cene

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.4.2020 v 22:20 | Nahoru | #913
Jestli tomu dobře rozumím, tak s skf by mělo být tlumení citlivější ? Pokud to vydrží 2 roky (cca 25 tkm ) budu spokojenej. Žádnej hard off s afrou nejezdím. Spíš silnice a občas šotoliny. Bordel a prach z vidle taky pravidelně setřu.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

23.4.2020 v 15:41 | Nahoru | #914

HondaOK píše: Jestli tomu dobře rozumím, tak s skf by mělo být tlumení citlivější ? Pokud to vydrží 2 roky (cca 25 tkm ) budu spokojenej. Žádnej hard off s afrou nejezdím. Spíš silnice a občas šotoliny. Bordel a prach z vidle taky pravidelně setřu.



Přesně, rychlejší a citlivější reakce a pak lepší možnost nastavení. Bohužel jsem nikdy neměl možnost porovnat stylem stejná motorka, stejný podvozek, jen jiné těsnění. Netuším, jaký to má reálný vliv na ježdění na naší úrovni. Rozhodně bych do toho zainvestoval raději, než třeba do laďáku, ale já mám třeba u endura laďák v garáži a na motorce originál, takže asi nejsem zrovna cílovka .

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

23.4.2020 v 19:40 | Nahoru | #915


Jedná se o zelený gufera SKF

Naposledy editováno 23.04.2020 19:41:17

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

23.4.2020 v 21:44 | Nahoru | #916
Dnes provedena repase vidle a nastavení na mou váhu. Použil právě zelené skf gufera. Motorka byla od novoty prý nastavená na váhu cca 70kg (hlavně zadní pružina) a měla "efekt čopru". Cestou domů od vidláka asi 5km jsem hned poznal rozdíl, hlavně v ochotě motorky jít do náklonu. Před servisem jsem ji do náklonu jakoby musel tlačit. Měl jsem za to, že za horší ovladatelnost mohou pneu, které už jsou teda na výměnu, nic méně to bylo hlavně špatně nastaveným podvozkem. Zadní pružina na mé Africe je na doraz (nastaveno na 80kg), takže přemýšlím o výměně za tužší. Řešil už někdo ?

Naposledy editováno 23.04.2020 21:44:56

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

23.4.2020 v 22:44 | Nahoru | #917
R.I.P.
AT, přední kolo ve svodidle, tělo šlo do plotu vpravo Proč? Defekt na kole?

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2020 v 18:10 | Nahoru | #918
... těžko říct co bylo příčinou. Není tam patrná brzdná čára, tak to klidně defekt mohl být. R.I.P.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2020 v 20:45 | Nahoru | #919
Jak často měníte na těch svých Afrikách duše v kolech? A jak silné duše dáváte? A klouzek mezi duši a gumu?

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2020 v 21:29 | Nahoru | #920
Stále OEM 35.5 tkm/3 roky. Plánuji výměnu duší (preventivně) a pneu v rámci 36 tkm servisu.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

25.4.2020 v 22:02 | Nahoru | #921
Dal jsem zesílené před cestou do Maroka. To bylo při 4500km na budíku. Ve 12000km jsem měnil gumy ale duše zůstaly. Teď mám 18000km, pořád tam jsou a drží.

Naposledy editováno 25.04.2020 22:03:08

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

9.5.2020 v 19:32 | Nahoru | #922
Chlapi vyřešil tady někdo tu záhadu s občasným chcípnutím? Pročítal jsem to tu, ale nenašel. Doufám že jsem nepřehlédl.
Už se mi 2x stalo, že když jsem podřazoval s meziplynem z 2 na 1, tak to střelilo jako kdyby do sání a lehlo. Ihned to šlo nastartovat, ale proč se to děje... ? Dělám něco blbě?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

9.5.2020 v 20:51 | Nahoru | #923

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

10.5.2020 v 11:46 | Nahoru | #924
Foggino> Díky

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

10.5.2020 v 14:18 | Nahoru | #925
Jen malá poznámka k těm tlumičům. A jedna k DCT.Oboje mě překvapilo.

Na tom videu Varahannes (ten starší pán co natočil na AT200.000 a před tím na Varanovi 560.000) říkal, že vidle a zadní centrální dělal až těsně před 200.000km. Do té doby že nebylo třeba (nikde netekly a ani funkce nebyla horší) Na dotaz, jestli byl pak hodně znát rozdíl řekl, že vlastně vůbec. OVŠEM POTVRDIL, ŽE jezdí na pohodu a tak, aby se nedostával na hranu fyziky, kde už by to potom asi znát bylo.
Takže ty všeobecné pravdy a úvahy, že je třeba u moderních cestovních motorek při "obvyklém, běžném " a asi neterénním používání , bude asi hloupost podvozek repasovat po 30-40.000.

Pak ještě k té DCT. Že bylo s Hodnou (která mu moto zapůjčila domluveno, že v rámci dlouhodobého testu (domluveného původně na 100.000km do tří let) jí bude dávat co proto. Takže brzdí téměř výhradně motorem, a to i podřazováním už při 4000 ot/min, kdy mu skáče na 6500ot/min. A přesto bez jediné závady. Takže strach, co to vydrží asi také není zcela na místě.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.5.2020 v 07:12 | Nahoru | #926
jsou nekde fotky, jak vypadal olej po vypusteni? tohle shrnuti moc objektivity nema. jakykoliv komponent, ktery casem pomalu ztraci svoji funkcnost, se pro majitele velmi casto projevuje jako v poradku a funkcni. no protoze si na to zhorsujici se chovani pomalu zvyka a prizpusobuje se mu. stacilo by to dat do ruky nekomu, kdo ma podvozek zanovni a nebo po vymene naplne a videlo by se. takovych prikladu z praxe je mraky.

Naposledy editováno 12.05.2020 07:13:29

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.5.2020 v 08:59 | Nahoru | #927

Hanz.D. píše: Dal jsem zesílené před cestou do Maroka. To bylo při 4500km na budíku. Ve 12000km jsem měnil gumy ale duše zůstaly. Teď mám 18000km, pořád tam jsou a drží.


Tak já jen, že v návodu je psané s novou gumou i novou duši. Na babetě pojedu klidně 3x lepené a patnáct let staré. Na XT na polňačky a silnice do 100km/h tam nechám zesílenou třeba 5 let a starou strčím do výbavy jako náhradní. Ale na 250kg obru, který jezdí 150km/h a víc, tam bych asi svůj život staré duši nesvěřil. A když bych si výměnu gum nedělal sám, asi bych si vybíral i montážníka, aby to nedělal nějaký nešikovný učeň na brigádě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

16.5.2020 v 11:14 | Nahoru | #928
Zlamic> CHcípání motoru po startu dělá tlačítko startu.Já jsem to vyřešil tak,že jsem začal motor vypínat startovacím tlačítkem a pak až vypínám klíček.Opětovný start pak zapnu klíček,přepnu tlačítko startu do neutrální polohy počkám až čerpadlo dotlačí benzín a potom startuji.Takto motorka startuje na první brnk.Abych šetřil startovací tlačítko tak teď vypínám motor kličem a pak přepnu tlačítko do stopu.Toto tlačítko nechávám v poloze stopu i při stání motocyklu.Je to způsobeno prý konzervačním tukem který je v tlačítku .Jinak mi afrika do sání nebo výfuku nestřílí.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

17.5.2020 v 09:41 | Nahoru | #929
Halelúújááá Amerika objevena Vlastně Africa.

JaraG píše: Zlamic> CHcípání motoru po startu dělá tlačítko startu.Já jsem to vyřešil tak,že jsem začal motor vypínat startovacím tlačítkem a pak až vypínám klíček.Opětovný start pak zapnu klíček,přepnu tlačítko startu do neutrální polohy počkám až čerpadlo dotlačí benzín a potom startuji.Takto motorka startuje na první brnk.Abych šetřil startovací tlačítko tak teď vypínám motor kličem a pak přepnu tlačítko do stopu.Toto tlačítko nechávám v poloze stopu i při stání motocyklu.Je to způsobeno prý konzervačním tukem který je v tlačítku .Jinak mi afrika do sání nebo výfuku nestřílí.



Naposledy editováno 18.05.2020 07:37:33

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.5.2020 v 10:19 | Nahoru | #930
Pneu jsem měnil ve 9500 km, obě dunlopky jsem nahradil bridgestone battlax, duše jsem nakonec nechal původní protože byly jako nové, poctivě jsem napatlal jak duše tak vnitřek pláštů mastkem.

s tím bafáním a škytáním, to se mi občas stalo, po montáži twin air kitu vzduchových filtrů z molitanu zvuk motoru trochu zhrubnul a řekl bych ze se to zlepsilo

s olejem motorex top speed je řazení tišší...motorex je balzám na převodovku a mohu tuto značku vřele doporučit

namontoval jsem ochranu páček barkbusters, mohu doporučit, dají se sehnat v zahraničí nebo u nás na MY ENDURO, je to bytelná duralová konstrukce, výhrady mám jen k OEM upevbění blastrů samořeznými šroubky do škvír v duralu, ale kutil asi s tím poradí...cena kompletu je vyšší než za trubkovou givi-ochranu která počítá s ponecháním původních blastrů

mohu doporučit montáž výztuhy - vzpěry kokpitu, koupil jsem český výrobek od kluka z tohoto fóra, asi za 1100, funguje to dobře a navigace už nekmitá, firmě techgear se obloukem vyhněte, vede to člověk kterého práce nebaví a klient je pro něj okrajová záležitost....super výztuha CAMEL z USA stojí přes 4.5 litru a její výhodou je vyšší upevnění navigace

Také mohu doporučit batzen screen adjusters - přípravky-fitinky k mechanickému posunu oem plexi nahoru nebo dolů....vyrábí je wolfgang roth ze SRN, za cenu kolem 82 eur to posílá obratem.....

jezdím silnice a vyměnil jsem už několik plexi, OEM za větší, pak za ermax a nakonec jsem pořídil V-STREAM střední velikosti, je širší než oem, má ve spodní částí zvláštní výřezy kterými proudí vzduch a v teplém počasí je to příjemné, pro vysoké postavy doporučuji to největší
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist