Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...
Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...
Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....
Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet
Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...
Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení
( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )
Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg
Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva
( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )
Zároveň jsem koukal na video viz zde:
A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...
Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?
Předem Děkuji
( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )
Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
ano zmenu zataceni vytvari ta zmena naklonu a te odpovida zmena natoceni kol (k sobe), tim prvotnim natocenim kol od sebe vyvolas vznik/zmenu naklonu utahnes polomer=vetsi odstrediva sila=vetsi naklon, povolis=vetsi polomer=mensi naklon, ...potud vse OK,
ale
-v te prvni fazi jednak nemusi nastat zadna zemna trajektorie, ten "obloucek" nema se vznikem odstredive sily klopici motorku nic spolecnyho
-ani neni bezpodminecne nutne ten naklon vytvaret kontra pohybem riditek
- a zejmena, prekmitnuti volneho predniho kola opacnym smerem proste fakt neni snaha motorky vyvolani zacaceni, je to presne naopak, predni kolo se snazi zataceni zabranit., zataceni by vzniklo i kdyby volne kolo jelo v ose a po naklonu se stocilo ve smeru zatacky (a jak jsi kousek vejs spravne psal, nebo mozna nekdo dalsi, samo ustalilo stroj v zatacce diky znovuobnovene silove rovnovaze)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
kerut píše: Krejza>ale
-v te prvni fazi jednak nemusi nastat zadna zemna trajektorie, ten "obloucek" nema se vznikem odstredive sily klopici motorku nic spolecnyho
-ani neni bezpodminecne nutne ten naklon vytvaret kontra pohybem riditek
- a zejmena, prekmitnuti volneho predniho kola opacnym smerem proste fakt neni snaha motorky vyvolani zacaceni, je to presne naopak, predni kolo se snazi zataceni zabranit., zataceni by vzniklo i kdyby volne kolo jelo v ose a po naklonu se stocilo ve smeru zatacky (a jak jsi kousek vejs spravne psal, nebo mozna nekdo dalsi, samo ustalilo stroj v zatacce diky znovuobnovene silove rovnovaze)
- "odstředivá síla klopící motorku". Tato síla vznikne až PO zatočení, kdy motorka, auto, cokoliv jede po oblouku z předchozího přímého směru.
Ale je zcela klidně možné, že jedeš rovně, najednou se objeví odstředivá síla a zatočí ti motorku.
- ne, není nutné ten pohyb začít řídítky. Ale ten pohyb tam bude vždycky.
- když Ti nestačilo teoretické rozebrání ve studii, dám Ti praktický příklad.
Čím rychleji zatočíš, tím větší oblouček. Když zatočíš pomalu, oblouček nebude téměř viditelný a z toho nejspíše pramení blud, že k pohybu předního kola nedojde a není potřeba a že ty všechny kecy o tom, že se motorka rukama neřídí.