globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zatáčet na motorce
 
28.8.2017 v 13:20
Dobrý den,

Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...

Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...

Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....

Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet

Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...

Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení

( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )

Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg

Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva

( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )

Zároveň jsem koukal na video viz zde:

A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...

Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?

Předem Děkuji

( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )

Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

7.9.2017 v 20:32 | Nahoru | #1
Krejza> a az po to "tomu predchazi prvni faze" naprosto souhlasim, ale dal si prave nerozumime...
ano zmenu zataceni vytvari ta zmena naklonu a te odpovida zmena natoceni kol (k sobe), tim prvotnim natocenim kol od sebe vyvolas vznik/zmenu naklonu utahnes polomer=vetsi odstrediva sila=vetsi naklon, povolis=vetsi polomer=mensi naklon, ...potud vse OK,

ale
-v te prvni fazi jednak nemusi nastat zadna zemna trajektorie, ten "obloucek" nema se vznikem odstredive sily klopici motorku nic spolecnyho
-ani neni bezpodminecne nutne ten naklon vytvaret kontra pohybem riditek
- a zejmena, prekmitnuti volneho predniho kola opacnym smerem proste fakt neni snaha motorky vyvolani zacaceni, je to presne naopak, predni kolo se snazi zataceni zabranit., zataceni by vzniklo i kdyby volne kolo jelo v ose a po naklonu se stocilo ve smeru zatacky (a jak jsi kousek vejs spravne psal, nebo mozna nekdo dalsi, samo ustalilo stroj v zatacce diky znovuobnovene silove rovnovaze)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

7.9.2017 v 21:40 | Nahoru | #2

kerut píše: Krejza>ale
-v te prvni fazi jednak nemusi nastat zadna zemna trajektorie, ten "obloucek" nema se vznikem odstredive sily klopici motorku nic spolecnyho
-ani neni bezpodminecne nutne ten naklon vytvaret kontra pohybem riditek
- a zejmena, prekmitnuti volneho predniho kola opacnym smerem proste fakt neni snaha motorky vyvolani zacaceni, je to presne naopak, predni kolo se snazi zataceni zabranit., zataceni by vzniklo i kdyby volne kolo jelo v ose a po naklonu se stocilo ve smeru zatacky (a jak jsi kousek vejs spravne psal, nebo mozna nekdo dalsi, samo ustalilo stroj v zatacce diky znovuobnovene silove rovnovaze)



- "odstředivá síla klopící motorku". Tato síla vznikne až PO zatočení, kdy motorka, auto, cokoliv jede po oblouku z předchozího přímého směru.
Ale je zcela klidně možné, že jedeš rovně, najednou se objeví odstředivá síla a zatočí ti motorku.
- ne, není nutné ten pohyb začít řídítky. Ale ten pohyb tam bude vždycky.
- když Ti nestačilo teoretické rozebrání ve studii, dám Ti praktický příklad.
Čím rychleji zatočíš, tím větší oblouček. Když zatočíš pomalu, oblouček nebude téměř viditelný a z toho nejspíše pramení blud, že k pohybu předního kola nedojde a není potřeba a že ty všechny kecy o tom, že se motorka rukama neřídí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist