globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zatáčet na motorce
 
28.8.2017 v 13:20
Dobrý den,

Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...

Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...

Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....

Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet

Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...

Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení

( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )

Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg

Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva

( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )

Zároveň jsem koukal na video viz zde:

A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...

Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?

Předem Děkuji

( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )

Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.

2 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce

31.8.2017 v 11:46 | Nahoru | #1
Ještě dva příklady ke zvedání motorky z náklonu k zamyšlení.
Jak to asi funguje v překlápěčkách?
1) jedu pořád stejnou rychlostí. Malý rozdíl ve změně rychlosti v náklonu a kolmé pozici zanedbávám, pro příklad není důležitý. Důležitá naopak je pozice plynu, která se nemění či mění jen málo, tudíž zvednout motorku plynem nepoužijeme. Série zatáček pravá levá pravá levá. Tělo v ose motorky bez výrazného pohybu. Jakým jiným způsobem než pohybem řídítek dojde zatočení, překlopení motorky na druhou stranu?
2) podobně jako předchozí příklad, pouze s vysedáním. Zde se již blížíme k závodění. Pokud budu viset z motorky na jednu stranu a musím co nejrychleji zatočit a viset na druhou a nemůžu plynem, protože na to není prostor a druhá zatáčka to ani neumožňuje, jak dostanu motorku z náklonu do kolmé pozice? Resp. jak bude vypadat rozfázovaný pohyb?
Z hlavy mě jako jasné případy napadá třeba Assen před nájezdem na cílovku, cork screw na Laguně, ale třeba i Brno. Do kopce dvě série levá pravá. Sice jde o rychlejší zatáčky, ale pořád v nich nelze přidávat tolik, aby motorku zvedl pouze plyn.

(reakce na) Jak zatáčet na motorce

31.8.2017 v 20:00 | Nahoru | #2

Krejza píše: Ještě dva příklady ke zvedání motorky z náklonu k zamyšlení.
Jak to asi funguje v překlápěčkách? …



Dobře to píšeš, chlape. Dneska jsem se hlídal, co dělám - a bez "zvedacího" kontra bych ani nevyjel z kruháče!
Fakt je, že jsem si to neuvědomoval… ale coutersteer před zatáčkou jsem taky nevnímal, dokud jsem si o něm nepřečetl…

(reakce na) Jak zatáčet na motorce

31.8.2017 v 21:49 | Nahoru | #3

Krejza píše: Ještě dva příklady ke zvedání motorky z náklonu k zamyšlení.

Z hlavy mě jako jasné případy napadá třeba Assen před nájezdem na cílovku, cork screw na Laguně, ale třeba i Brno. Do kopce dvě série levá pravá. Sice jde o rychlejší zatáčky, ale pořád v nich nelze přidávat tolik, aby motorku zvedl pouze plyn.


Csss, tam se dá dát v poho fullgass! ...ale pravda je, že kdybych za ty haluze nezabral, tak se tam v kačírku motám ještě dnes!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist