Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...
Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...
Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....
Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet
Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...
Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení
( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )
Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg
Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva
( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )
Zároveň jsem koukal na video viz zde:
A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...
Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?
Předem Děkuji
( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )
Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
Piwell píše: Spouštěč je kontra.
NENI, spoustec je vychyleni motorky z rovnovazne polohy (kolmo na asfalt), a kontra je jen zpusob jak toho dosahnout, mirnym prenesenim teziste v nizske rychlosti (pri normalni pomale jizde a pribrzdeni) udelas uplne to same i uplne bez drzeni riditek.. (na lehouckym kole, ktery ma setrvacnost nula prd zatacim jedine zmenou teziste, riditek se jen drzim.. moto je samozrejme tezsi a hlavne ma daleko vetsi momenty setrvacnosti takze z vetsi rychlosti a do mensiho polomeru zatacky to tam samotnym tezistem samozrejme nezlomis ani kdyby ses posral, to je jasny..)
Marce97>
k tomu slavnymu "kontra" - je to (uzitecna) "pomucka", takova fyzikalni vychytavka,.. princip je uplne jednoduchej, v momente kdy otocim riditkama nebo volantem (a na autech je ten naklon v ostrejsich zatackach vyborne videt ! auto se pri toceni volantem vzdycky naklani praveze presne opacne, sedne si v tlumicich na vnejsi strane zatacky..) tak ma hmota snahu pokracovat stale rovne, a stroj se nakloni uplne obracene - ven ze zamyslene zatacky.. tzn kdyz v levy zatacce zatocim riditkama do leva jako volantem, tak se nakloni do prava a ja si akorat rozbiju hubu.. takze strroj nejdriv naklonim tam kam chci (at uz riditkama nebo jen prenesenim teziste) a pak ten naklon vyrovnavam odstredivou silou z prujezdu zatackou.. kdyz pak pridam plyn, budu zrychlovat, odstrediva sila bude vetsi a bude se mi naklon hur drzet = motorka se zacne rovnat... nikam nicim (silou, zamerne, stresovite) netoc ani netlac, proste to mirne zhoupni dovnitr zatacky a zjistis ze ti to pujde samo,.. neboj..
kerut píše: NENI, spoustec je vychyleni motorky z rovnovazne polohy (kolmo na asfalt), a kontra je jen zpusob jak toho dosahnout, mirnym prenesenim teziste v nizske rychlosti (pri normalni pomale jizde a pribrzdeni) udelas uplne to same i uplne bez drzeni riditek.. (na lehouckym kole, ktery ma setrvacnost nula prd zatacim jedine zmenou teziste, riditek se jen drzim.. moto je samozrejme tezsi a hlavne ma daleko vetsi momenty setrvacnosti takze z vetsi rychlosti a do mensiho polomeru zatacky to tam samotnym tezistem samozrejme nezlomis ani kdyby ses posral, to je jasny..)
Utahni ložiska a zkus to. Pokud, jak říkáš, přeneseš váhu, způsobíš tim kontra "pohyb" řídítek. Schválně si na kole pořádně utáhni ložiska a zkus si to.