globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zatáčet na motorce
 
28.8.2017 v 13:20
Dobrý den,

Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...

Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...

Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....

Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet

Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...

Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení

( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )

Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg

Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva

( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )

Zároveň jsem koukal na video viz zde:

A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...

Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?

Předem Děkuji

( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )

Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

28.8.2017 v 20:35 | Nahoru | #1

Vladimir píše: Myslím že pro začátek potřebuješ jezdit plynule a kontra řízení extra nepotřebuješ. Náklonu můžeš dosáhnout jen opravdu lehkým vychýlením těla dovnitř zatáčky, tlakem kolene na nádrž či v podstatě jen správným pohledem dostatečně daleko před sebe do vrcholu zatáčky .



To si děláš prdel, ne?

Takže jako když neudělam nic, jen se někam podívam, tak ta motorka sama pojede tam, kam koukam? To nemůžeš myslet vážně ... všechno co jsi psal je blbost. To není podnět k zatočení, ale jen činnosti, který to zatočení jako takový usnadní a zlepší. Spouštěč je kontra. Ať to děláš vědomě nebo nevědomě. Jak můžeš naspat, cituji: "kontra řízení nepotřebuješ" ... zkus si zavařit brejle k rámu, zkoušej si ty svý rady a uvidíš jak to dopadne ...

(reakce na) Jak zatáčet na motorce

28.8.2017 v 21:06 | Nahoru | #2
Piwell> Jenže ten kluk si myslí že když nebude tlačit na řidítko tak nezatočí. Při plynulý jízdě kdy se seznamuje s motorkou a učí se jí ovládat si nemusí dělat hlavu jak má tlačit na řidítko , jestli ze shora a pod. Zatočí naprosto plynule i bez těchto mouder. Neříkám že nepoužije kontra, ale použije ho samozřejmě aniž by ho to muselo trápit.
Není potřeba ho strašit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

28.8.2017 v 21:33 | Nahoru | #3

Piwell píše: Spouštěč je kontra.



NENI, spoustec je vychyleni motorky z rovnovazne polohy (kolmo na asfalt), a kontra je jen zpusob jak toho dosahnout, mirnym prenesenim teziste v nizske rychlosti (pri normalni pomale jizde a pribrzdeni) udelas uplne to same i uplne bez drzeni riditek.. (na lehouckym kole, ktery ma setrvacnost nula prd zatacim jedine zmenou teziste, riditek se jen drzim.. moto je samozrejme tezsi a hlavne ma daleko vetsi momenty setrvacnosti takze z vetsi rychlosti a do mensiho polomeru zatacky to tam samotnym tezistem samozrejme nezlomis ani kdyby ses posral, to je jasny..)

Marce97>
k tomu slavnymu "kontra" - je to (uzitecna) "pomucka", takova fyzikalni vychytavka,.. princip je uplne jednoduchej, v momente kdy otocim riditkama nebo volantem (a na autech je ten naklon v ostrejsich zatackach vyborne videt ! auto se pri toceni volantem vzdycky naklani praveze presne opacne, sedne si v tlumicich na vnejsi strane zatacky..) tak ma hmota snahu pokracovat stale rovne, a stroj se nakloni uplne obracene - ven ze zamyslene zatacky.. tzn kdyz v levy zatacce zatocim riditkama do leva jako volantem, tak se nakloni do prava a ja si akorat rozbiju hubu.. takze strroj nejdriv naklonim tam kam chci (at uz riditkama nebo jen prenesenim teziste) a pak ten naklon vyrovnavam odstredivou silou z prujezdu zatackou.. kdyz pak pridam plyn, budu zrychlovat, odstrediva sila bude vetsi a bude se mi naklon hur drzet = motorka se zacne rovnat... nikam nicim (silou, zamerne, stresovite) netoc ani netlac, proste to mirne zhoupni dovnitr zatacky a zjistis ze ti to pujde samo,.. neboj..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

2.9.2017 v 12:33 | Nahoru | #4

Piwell píše: To si děláš prdel, ne?

Takže jako když neudělam nic, jen se někam podívam, tak ta motorka sama pojede tam, kam koukam? To nemůžeš myslet vážně ... všechno co jsi psal je blbost. To není podnět k zatočení, ale jen činnosti, který to zatočení jako takový usnadní a zlepší. Spouštěč je kontra. Ať to děláš vědomě nebo nevědomě. Jak můžeš naspat, cituji: "kontra řízení nepotřebuješ" ... zkus si zavařit brejle k rámu, zkoušej si ty svý rady a uvidíš jak to dopadne ...



Již dříve mě toto téma zajímalo a tak jsem si na motorku přidělal takový jednoduchý idikátor vychýlení nebo otočení řidítky a i při rychlé jízdě běžnýma zatáčkama nebylo dle idikátoru potřeba použít kontra. Takže bez kontra jde zatáčet úplně v pohodě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist