dneska jsem pohořel na zkouškách na 125ccm při nouzovém brzděním, trénoval jsem, ale i tak jsem s tím měl problémy a věděl jsem že to bude těsné, ale doufal jsem. Přejel jsem čáru o cca 40 cm, což je málo ale zároveň i hodně . Tímto Vás žádám o jakékoliv rady na příští zkoušky, které už nechci pokazit takovou zbytečností. Brzdění na přesnost mezi dvě čáry, kde se podle pana komisaře brzdí jenom přední brzdou jsem sice zvládl, ale až na druhý pokus. Při prvním pokusu nouzového brzdění, kde se opět podle pana komisaře brzdí už i přední a zadní se za mnou zakouřilo a projel jsem čáru, při druhém pokusu jsem zastavil cca 40 cm za čárou jak jsem dříve zmiňoval. Věřil jsem že to zvládnu a budu Vás na cestách zdravit, ale ještě není ten čas. Proto Vás prosím ještě jednou, přečtěte si toto, pokud máte, určitě napište jak na to a pomozte mi k tomu být "motorkářem" a zlepšovat své dovednosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
FrodoBegins píše: Co to plácáš za nesmysly o setrvačnosti kol? Nic takového jsem nepsal. Psal jsem o setrvačnosti otáček motoru.
Reagoval jsem na příspěvek od "Caparso87" který psal že při nouzovým brždění zmáčkne spojku až těsně před zastavením. Já tomuto názoru oponuji jelikož při nouzovým brždění nakrev ti žádné brždění motorem nepomůže jelikož má motor svou setrvačnost a spíš tě bude ještě popohánět dopředu než aby tě brzdil. Z toho důvodu je v tomto případě lepší vymáčknout spojku hned abys odpojil motor od kol.
Sakra, to jsem netušil, že moje motorka na okruhu před každou zatáčkou porušuje fyzikální zákony . Pokud si Georgis toto vlákno pročte celé, vidím jeho šance na složení zkoušky dost mizerně .
1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění
2 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
pabloz píše: Každýho kdo ti řekne, že se brzdí jen přední a zadní je nahovno, přetáhni lešenářskou trubkou po tlamě. A moc mě mrzí, že se tu najde dost frajerů, který v tom ty mladý podporujou. Při nouzovým brždění VŽDY obě brzdy!!!
No to jsi zrovna vyhrabal SUPER video!!!
Nějaký šikmooký prďola, co jede na jakési mrdce, a neumí brzdit ani trochu.
Brzdí všema prstama a to ještě lážo - plážo.
A přední kotouč si asi postříkal WD-ečkem, jak mu to super brzdí.
gugo píše:
Kam se podeje ta setrvacnost tech kol, kdyz zmacknu spojku ????.
Jedná se o setrvačnost motoru, kterou nemusíš krotit brzdou, a nikam se nepoděje - klidně se točí dál.
Pokud brzdím fest přední brzdou, tak že zadek mám prakticky ve vzduchu, už asi nemá cenu se bavit jestli je potřeba brzdit zadní brzdou! Naopak potřebuju, aby zadnímu kolu zbyla nějaká ta adhese pro vedení směru, aby mě zadek nepředběhl!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
pabloz píše: Každýho kdo ti řekne, že se brzdí jen přední a zadní je nahovno, přetáhni lešenářskou trubkou po tlamě. A moc mě mrzí, že se tu najde dost frajerů, který v tom ty mladý podporujou. Při nouzovým brždění VŽDY obě brzdy!!!
Jasně, ve většině případech o tom nikdo nepochybuje. Jenže tady se člobrda ptá na naprosto specifický případ, kdy bzdit má začátečník, který má nejdůležitější parametry pod kontrolou - nájezdová rychlost, bod brždění a nejzažší místo zastavení. Tím pádem takřka odpadá první úsek brždění, po který má zadní brzda největší vliv na vzdálenost , tedy srovnání motorky do přímého směru, přitížení předku, přehmátnutí ruky na páčku při současném zavření plynu (ne každý neustále jezdí s prsty na spojce a brzdě), atd.
Znovu zopakuji - bavíme se o unikátní situaci na cvičišti pro získání čárky do testu, nikoliv o chování při závodech nebo v běžném provozu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
vilemx píše: Jasně, ve většině případech o tom nikdo nepochybuje. Jenže tady se člobrda ptá na naprosto specifický případ, kdy bzdit má začátečník, který má nejdůležitější parametry pod kontrolou - nájezdová rychlost, bod brždění a nejzažší místo zastavení. Tím pádem takřka odpadá první úsek brždění, po který má zadní brzda největší vliv na vzdálenost , tedy srovnání motorky do přímého směru, přitížení předku, přehmátnutí ruky na páčku při současném zavření plynu (ne každý neustále jezdí s prsty na spojce a brzdě), atd.
Znovu zopakuji - bavíme se o unikátní situaci na cvičišti pro získání čárky do testu, nikoliv o chování při závodech nebo v běžném provozu.
Tak ale asi uznáš, že radit mu, aby zadní brzdu vypustil není ideální řešení. Od toho má cvičební jízdy, kdy má dostatek času natrénovat práci se zadní brzdou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
Caparso87 píše: Tahle rada ho může stat těch 40 cm.
Spojku vymáčkni těsně před úplným zastavením. Pokud ji vymáčkneš hned po začátku brzdění, připravíš se o brzdnou sílu motoru se zařazenou rychlostí.
Na tom vymáčknutí spojky ze svého pohledu trvám. Zkoušel jsem to se spojkou i bez spojky. Lepší průběh i výsledek byl s vymáčnutím. Jelikož vždy existuje nějaká kontinualita fyzikálních dějů, tak bez vymáčnuté spojky mi v první chvíli přišlo, že motor jakoby tlačí přes brzdy a zeslabuje jeich účinek. Mám 4V, takže tam i ten brzdný účinek motoru je slabý. A ta krátká chvíle může být těch 40 cm, které rozporuje Caparso87. Při velké účinnosti brzd a nízké rychlosti (50 km/h), bych určitě motor do brzdění nezapojoval, minimálně z toho důvodu, že před zastavením vykulenej začátečník spojku zapomene zmáčknout a chcípne motor = konec zkoušky. Vždy, když jsem se účastnil nějaké instruktáže bezpečné jízdy, bylo u krizovky výrazně doporučováno vymáčnout spojku. Jiná situace může být u klasického brzdění/zpomalení. Uvědomme si, že při rychlosti 50 km/h ujedeme skoro 14 m za 1 sekundu, a k dispozici je 12m, tedy úkon cca na vteřinu! Když žák vymáčne spojku před vykonáním úkonu nebo s jeho počátkem, pak se už nemusí soustředit na nic jiného, než aby se mu nezablokovala kola nebo aby dostatečně mačkal brzdy.
Naposledy editováno 14.08.2017 14:46:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
pabloz píše: Od toho má cvičební jízdy, kdy má dostatek času natrénovat práci se zadní brzdou.
Tady je asi největší problém. Proto si myslím, že nejrychlejší cesta ke splnění testu je soutředit se na předek a na zadní se vykašlat (když jsem se dozvěděl, že použití zadní je podmínkou, tak tedy zahrát divalo, aby se nožní páka trochu pohnula). Stále se bavíme o závěrečné zkoušce na "moderní" motorce obuté do silničních pneu.
Porota tak uplne nepozna v ktere desetine blikly brzdovky. Drzet dva prsty na packach(tedy jestli to porota dovoli, ale ja tak pres mesto.jezdim normalne).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
Dalaz píše: Na tom vymáčknutí spojky ze svého pohledu trvám. Zkoušel jsem to se spojkou i bez spojky. Lepší průběh i výsledek byl s vymáčnutím. Jelikož vždy existuje nějaká kontinualita fyzikálních dějů, tak bez vymáčnuté spojky mi v první chvíli přišlo, že motor jakoby tlačí přes brzdy a zeslabuje jeich účinek. Mám 4V, takže tam i ten brzdný účinek motoru je slabý. A ta krátká chvíle může být těch 40 cm, které rozporuje Caparso87. Při velké účinnosti brzd a nízké rychlosti (50 km/h), bych určitě motor do brzdění nezapojoval, minimálně z toho důvodu, že před zastavením vykulenej začátečník spojku zapomene zmáčknout a chcípne motor = konec zkoušky. Vždy, když jsem se účastnil nějaké instruktáže bezpečné jízdy, bylo u krizovky výrazně doporučováno vymáčnout spojku. Jiná situace může být u klasického brzdění/zpomalení. Uvědomme si, že při rychlosti 50 km/h ujedeme skoro 14 m za 1 sekundu, a k dispozici je 12m, tedy úkon cca na vteřinu! Když žák vymáčne spojku před vykonáním úkonu nebo s jeho počátkem, pak se už nemusí soustředit na nic jiného, než aby se mu nezablokovala kola nebo aby dostatečně mačkal brzdy.
Máš pravdu, že při rychlosti 50 km/h je moje metoda asi k ničemu, protože úkon "zmáčkni spojku hned" nebo "zmáčkni těsně před zastavením" dělí od sebe asi vteřina, takže uznávám
Při vyšších rychlostech se mi ale vymáčknutí spojky na začátku jeví jako nesmysl. V momentě kdy jí vymáčknu hned, tak motorka dostává "novou sílu" a valí se dopředu lehčeji (snadněji), tzn. musím přední brzdu použít silněji.
Otázkou zůstává pojem "krizové brzdění". Pokud se jedná o krizi na kterou jsem schopen reagovat sledem naučených úkonů, tak je to ok. Pokud se jedná skutečně o krizi, tak je úplně jedno, co si kdo nastuduje na internetu. Prostě ztuhne a zmáčkne asi vše co je po ruce.
Naposledy editováno 14.08.2017 19:20:14
1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
PS: Mě by v životě nenapadlo urážet motorky jiných.
zatím ti nedošlo že si dopisuješ s kokotem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
felixxx píše: [quote=FrodoBegins]gugo>
PS: Mě by v životě nenapadlo urážet motorky jiných.
zatím ti nedošlo že si dopisuješ s kokotem
este se nauc citovat moulo
Georgis_1 píše: Bonnerider> Nemá ABS
I tak brzdi oběma brzdami a s vymáčknutou spojkou. Důležité je si tu spojku vymáčknout s předstihem (to se může, protože motorka nezpomalí před čárou) a budeš se moci soustředit na optimální načasování i na dávkování brzdného účinku, když nemá ABS.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
Ostrý "krizový" brždění se spojkou a klidne zastavit s tím co zrovna je v převodovce, na pitomosti jako podřazování a brždění motorem nemusí být čas (z 50km/h určitě nebude). A taky se brzda dávkuje mnohem snáz než motor.
famfulin76 píše: Já spojku taky mačkám hned, bo sem si byl párkrát schopnej při nouzovým brždění přidat plyn ...
Dobrá poznámka . Spolu se setrvačností motoru mě tohle hned napadlo jako protiargument těm, kdo při nouzovém brždění doporučují nevymačkávat spojku. Loni jsem se vykoulel na jednom Fichtlcupu. Stačilo jít na trávě na brzdu jako v moto GP a 3,5 koně na zadním kole udělaly svoje .
Navíc, nevím jak u moderních motorek, ale u našeho nejmenovaného rodinného auta pozoruju, že po sundání nohy z plynu ani motor (přesněji elektronika) okamžitě neubere, nýbrž ubere plynule, asi z důvodu pohodlí uživatelů . To znamená, že vlastně ještě tak 1s táhne, což bez okamžitého vyšlápnutí spojky opět znamená prodloužení minimální brzdné dráhy . Proto nějaké brzdění motorem při nouzovém brzdění pokládám za hloupost. A to říkám já, který jinak brzdí tak z 90ti% motorem .
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
stráťa píše: Caparso87> Co je to za pitomost? Pokud nejedeš z kopce tak nemá motorka kde by vzala tu tvoji novou sílu.
Tak mám asi rozbitou motorku Je jedno jestli jedu z kopce, do kopce nebo rovně. Nejsem technik a nerozumím všem principům motoru, tak to možná vysvětluji blbě, nicméně je to tak. Přeci když zaklapneš plyn (žádná brzda), tak motorka ti sama zpomaluje a bude zpomalovat až do okamžiku, kdy bude v bodě "rozjezdu", tzn, bod, kdy bys měl pomalu pouštět spojku a začít přidávat plyn..stejně jako při rozjezdu.
To znamená, že ti silou motoru zpomaluje..kopec, nekopec. Jakmile při zaklapnutí plynu vymáčkneš spojku, neexistuje žádná fyzikální síla v motoru (snad kromě malého tření), která by ti motorku zpomalovala.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
vilemx píše: Tady je asi největší problém. Proto si myslím, že nejrychlejší cesta ke splnění testu je soutředit se na předek a na zadní se vykašlat (když jsem se dozvěděl, že použití zadní je podmínkou, tak tedy zahrát divalo, aby se nožní páka trochu pohnula). Stále se bavíme o závěrečné zkoušce na "moderní" motorce obuté do silničních pneu.
Není nad to to hezky česky ojebat. Nebylo by ale lepší, aby z motoškoly odjel s tím, že se něco naučil? Zrovna brzdění je asi nejčastější problém nováčků. Jak bylo už mnohokrát výše řečeno, spojka, a obě brzdy. V praxi to pak ocení.
Caparso87 píše: Tak mám asi rozbitou motorku Je jedno jestli jedu z kopce, do kopce nebo rovně. Nejsem technik a nerozumím všem principům motoru, tak to možná vysvětluji blbě, nicméně je to tak. Přeci když zaklapneš plyn (žádná brzda), tak motorka ti sama zpomaluje a bude zpomalovat až do okamžiku, kdy bude v bodě "rozjezdu", tzn, bod, kdy bys měl pomalu pouštět spojku a začít přidávat plyn..stejně jako při rozjezdu.
To znamená, že ti silou motoru zpomaluje..kopec, nekopec. Jakmile při zaklapnutí plynu vymáčkneš spojku, neexistuje žádná fyzikální síla v motoru (snad kromě malého tření), která by ti motorku zpomalovala.
Při krizovým brzdění zpomaluješ podstatně rychleji, než motor při ubrání plynu a proto pokud nezmáčkneš spojku tak brzdy musí krotit setrvačnost motoru a tím se zhoršuje brzdná dráha. Síla na zpomalování setrvačných sil motoru mohla být využita na brzdění kol... Motor ať se točí jak chce ale brzdy musí zpomalit kola!